abonnement Unibet Coolblue
pi_183632934
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 20:19 schreef halfway het volgende:

[..]

En Als het potje leeg is en je hebt het echt nodig? Dan spreek je een ander potje aan en ben je net zover als zonder potjes. Een hoop nutteloos werk dus.
Het gaat er om dat het een manier moet zijn die werkt voor iemand.

Dat jij het anders doet - vééél beter uiteraard - betekent niet dat dit per definitie een slechte oplossing is. Heel veel mensen doen helemaal niets en leven bij de dag.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_183633076
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 23:13 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Het gaat er om dat het een manier moet zijn die werkt voor iemand.

Dat jij het anders doet - vééél beter uiteraard - betekent niet dat dit per definitie een slechte oplossing is. Heel veel mensen doen helemaal niets en leven bij de dag.
heerlijke sneer :D
Somebody that I used to know
pi_183635095
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 20:19 schreef halfway het volgende:

[..]

En Als het potje leeg is en je hebt het echt nodig? Dan spreek je een ander potje aan en ben je net zover als zonder potjes. Een hoop nutteloos werk dus.
Je weet toch niet hoe die ander de potjes gebruikt?

Ik heb nu ook een stuk of vijf potten.

1. Noodspaarpot voor onvoorziene uitgaven
2. Zorggeld voor eigen risico
3. Potje om aandelen van te kopen zodra het op een x bedrag komt.
4. Potje vakantiegeld
5. Studiefonds kinderen

Ja sommigen kunnen "leeg" raken. In principe vul je die zo snel mogelijk weer aan vanuit je reguliere geld.

Op deze wijze vind ik dat doelsparen veel handiger dan alles op één spaarrekening zetten.
pi_183640734
Ik bij mijn spaarrekening van ING alleen een naamswijziging doorvoeren; ik kan geen verschillende submappen aanmaken.
pi_183641054
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 14:13 schreef Santello het volgende:
Ik bij mijn spaarrekening van ING alleen een naamswijziging doorvoeren; ik kan geen verschillende submappen aanmaken.
Waarom niet? Zie https://www.ing.nl/partic(...)oor-uw-uitgaven.html.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183641075
quote:
Omdat ik het enkel via de app heb geprobeerd. Blijkbaar kan het via een browser wel haha. Bedankt!
pi_183642789
Argenta. Belgisch, gewoon depositogarantie.

Ik heb daar al jaren zes verschillende spaarrekeningen tegen 0,25 %.
Betaalrekening niet nodig.
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
pi_183647474
Ik zat al bij knab, dus daar even gekeken. Jammer dat de rekening dan geen eigen rekening nummer krijgt en dat je dus nog telkens moet inloggen om het geld te verplaatsen naar de mappen waar je het in wil hebben.
pi_183649771
Een spaarrkening met "goede" rente en "dito" deposito's en een excel sheet je om alles te "splitsen"
pi_183655924
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:35 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik zat al bij knab, dus daar even gekeken. Jammer dat de rekening dan geen eigen rekening nummer krijgt en dat je dus nog telkens moet inloggen om het geld te verplaatsen naar de mappen waar je het in wil hebben.
Wat is het praktisch nut van aparte rekeningnummers precies? In de OP spreek je nog over de optie om 1 rekening in "mappen" te splitsen. Er zijn al verschillende banken genoemd waar je saldo op 1 rekening kunt uitsplitsen; dat doet toch wat jij wilt?

Overigens kan je bij Moneyou tot maximaal 5 spaarrekeningen openen; die zijn onder 1 account toegankelijk. Zie https://www.moneyou.nl/sparen/doelsparen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator dinsdag 11 december 2018 @ 09:29:41 #36
382129 crew  Donna
pi_183656135
Wij hebben bij RegioBank ook spaarpotjes.
pi_183659783
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 15:03 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Potjes maken lijkt mij een prima manier.

Voel jij jezelf nou echt beter door altijd op deze wijze te posten?
Ik vind het ook raar om allemaal verschillende rekeningen aan te gaan maken voor zoiets? Gebruik er gewoon 1 of 2 en dan hou in excel bij welke deel voor doel is.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 11 december 2018 @ 13:29:04 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183660027
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik vind het ook raar om allemaal verschillende rekeningen aan te gaan maken voor zoiets? Gebruik er gewoon 1 of 2 en dan hou in excel bij welke deel voor doel is.
Nee die spaarpotjes doen dat dus zonder excel voor je binnen 1 rekening.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183660747
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 13:29 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee die spaarpotjes doen dat dus zonder excel voor je binnen 1 rekening.
Precies, best handig.

Wel mega-onhandig dat potjes bij een gezamenlijke Rabo-rekening niet ook zichtbaar zijn voor de andere rekeninghouder. De andere rekeninghouder moet de potjes identiek aanmaken waarna automatische overboekingen wel goed 'landen', maar handmatige correcties worden niet synchroon doorgevoerd - er is geen enkele koppeling terwijl het een gezamenlijke rekening is. Is dat bij andere banken wel gewoon geregeld?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183671122
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 12:43 schreef halfway het volgende:

[..]

Leren budgetteren.
Wat TS wil, is gewoon een vorm van budgetteren. Nice try :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:24 schreef baskick het volgende:

[..]

Precies, best handig.

Wel mega-onhandig dat potjes bij een gezamenlijke Rabo-rekening niet ook zichtbaar zijn voor de andere rekeninghouder. De andere rekeninghouder moet de potjes identiek aanmaken waarna automatische overboekingen wel goed 'landen', maar handmatige correcties worden niet synchroon doorgevoerd - er is geen enkele koppeling terwijl het een gezamenlijke rekening is. Is dat bij andere banken wel gewoon geregeld?
Bij ING en ABN heb ik dat niet :P
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  dinsdag 11 december 2018 @ 22:17:54 #41
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183671186
SNS bank heeft spaarpotjes ;) ^O^
pi_183671428
Waarom niet gewoon periodiek beleggen via Meesman? Pak je nog wat extra geld mee (compounding interest _O_ ).

Overigens is wat jij wil prima mogelijk met een bankaccount bij ING.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2018 22:25:46 ]
pi_183675398
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:25 schreef wielrennerdt het volgende:
Waarom niet gewoon periodiek beleggen via Meesman? Pak je nog wat extra geld mee (compounding interest _O_ ).

Overigens is wat jij wil prima mogelijk met een bankaccount bij ING.
Wellicht omdat sparen niet een synoniem is voor beleggen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183675707
Bij Bunq kun je daadwerkelijk 20 verschillende rekeningen aanmaken met 20 verschillende IBAN's. Erg handig als je bijvoorbeeld samen met anderen spaart, kan iedereen op het betreffende IBAN nummer storten en blijft het mooi gescheiden
pi_183684320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:25 schreef wielrennerdt het volgende:
Waarom niet gewoon periodiek beleggen via Meesman? Pak je nog wat extra geld mee (compounding interest _O_ ).

Overigens is wat jij wil prima mogelijk met een bankaccount bij ING.
Ik ben niet zo bekend met beleggen.
Wat ik liefste wil is gewoon vanaf mijn betaalrekening (ABN) standaard instellen dat een X bedrag moet gaan naar b.v. auto, een x bedrag naar b.v. vakantie enz.
Stel ik doe dit bij knab, dan moet ik dit allemaal naar 1 rekeningnummer storten en alsnog elke maand zelf gaan uitsplitsen in de mappen.
pi_183684430
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 07:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Wellicht omdat sparen niet een synoniem is voor beleggen?
Fair enough, maar als je je geld iets langer vast wil houden alvorens het uit te geven, kan het natuurlijk wel rendabel zijn. Extra geld is nooit mis natuurlijk ;)
pi_183684636
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:01 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Fair enough, maar als je je geld iets langer vast wil houden alvorens het uit te geven, kan het natuurlijk wel rendabel zijn. Extra geld is nooit mis natuurlijk ;)
En waar moet ik dan in beleggen?
pi_183684701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:13 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

En waar moet ik dan in beleggen?
Via Meesman kan je in indexen beleggen. Zorg dat je een verspreid portfolio hebt: bijvoorbeeld 25% Europa, 25% emerging markets en 50% wereldwijd (volgens mij gebruikt Meesman MSCI). Stel je belegt periodiek 100¤ (minimale inleg per maand bij Meesman, of 10k in een keer) per maand, dan voel je klappen op de markt ook minder.

Rendementen kan je op hun website zien, maar die wel zijn wel lekker (compounding interest is sowieso heel lekker _O_ ).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2018 17:16:36 ]
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 19:24:00 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_183687222
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:55 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bekend met beleggen.
Wat ik liefste wil is gewoon vanaf mijn betaalrekening (ABN) standaard instellen dat een X bedrag moet gaan naar b.v. auto, een x bedrag naar b.v. vakantie enz.
Stel ik doe dit bij knab, dan moet ik dit allemaal naar 1 rekeningnummer storten en alsnog elke maand zelf gaan uitsplitsen in de mappen.
Precies dat doe ik bij ING. Gaat helemaal automatisch en makkelijk :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_183688029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 16:55 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bekend met beleggen.
Wat ik liefste wil is gewoon vanaf mijn betaalrekening (ABN) standaard instellen dat een X bedrag moet gaan naar b.v. auto, een x bedrag naar b.v. vakantie enz.
Stel ik doe dit bij knab, dan moet ik dit allemaal naar 1 rekeningnummer storten en alsnog elke maand zelf gaan uitsplitsen in de mappen.
Vanaf mijn (gloednieuwe) betaalrekening bij Knab is het een kwestie van 1x de automatische overschrijvingen instellen. Mag je voor je vaste prijs ook nog 4 extra betaalrekeningen openen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')