abonnement Unibet Coolblue
pi_183620561
quote:
De Algemene Kinderbijslagwet (AKW) bepaalt dat iedereen die in Nederland woont of er in dienstbetrekking werkt, recht heeft op kinderbijslag voor de eigen, stief- of pleegkinderen tot 16 jaar die tot zijn huishouden behoren of die door hem worden onderhouden.
Dit houdt in dat iedereen die hier werkt, recht heeft op kinderbijslag, zelfs als je kinderen aan de andere kant van de wereld wonen. Is dit een beetje onzinnig?

Denk aan een groentekas, waar de werknemers allemaal op minimumloon werken, zodat de ondernemer van de kas een beetje winst ermee kan maken. Vervolgens mag de maatschappij deze werknemers, die amper belasting afdragen, ook nog wat geld toestoppen. Dit heeft toch economisch geen zin?

Naast alle energieverbruik, vervuiling en overlast die sector geeft.
.
pi_183620711
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 09:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Dit houdt in dat iedereen die hier werkt, recht heeft op kinderbijslag, zelfs als je kinderen aan de andere kant van de wereld wonen. Is dit een beetje onzinnig?

Denk aan een groentekas, waar de werknemers allemaal op minimumloon werken, zodat de ondernemer van de kas een beetje winst ermee kan maken. Vervolgens mag de maatschappij deze werknemers, die amper belasting afdragen, ook nog wat geld toestoppen. Dit heeft toch economisch geen zin?

Naast alle energieverbruik, vervuiling en overlast die sector geeft.
Verdiep je eens in de materie voordat je dom begint te blaten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183621003
Ik ben op de hoogte van de enorme export van Nederlands tuinbouw en agrarische producten. Ik weet dat we een enorme business eromheen hebben gebouwd van handel, commercie, maar ook veel technologische producten maken zoals landbouw machines en verwerkende apparatuur voor in fabrieken.

Zelfs ikzelf verdien indirect mijn geld met producten die in die sector verkocht worden.

Maar op termijn kunnen we daarvan toch ook leven en zal het fysieke werk op de vloer toch ook ergens anders gedaan worden? En waarom moet de maatschappij dat werk subsidiėren?

Zie het als IBM en Lenovo. Toen computers in China gebouwd werden, is de hardware divisie, wat ooit de basis van het bedrijf en technologie was ook verkocht.
.
pi_183621022
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 09:58 schreef halfway het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de materie voordat je dom begint te blaten.
Jij vindt het zinvol dat we bakken met geld cadeau doen aan kinderen die niet in Nederland wonen?

Ik vind het ronduit debiel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183621067
Hoho Voss, de kale cijfers zijn 50 miljoen kinderbijslag, tegen 91 miljard agrarische export. Dus wellicht heeft het nut, maar ik kan het niet makkelijk vinden.
.
  zondag 9 december 2018 @ 10:39:57 #6
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_183621087
dus je hebt een klacht over de tuinbouwsector verpakt in een klacht over kinderbijslag?
pi_183621098
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 10:37 schreef Fer het volgende:
Hoho Voss, de kale cijfers zijn 50 miljoen kinderbijslag, tegen 91 miljard agrarische export. Dus wellicht heeft het nut, maar ik kan het niet makkelijk vinden.
Het maakt me geen flikker uit wat er tegenover staat. Het is kansloos.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183621141
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 10:37 schreef Fer het volgende:
Hoho Voss, de kale cijfers zijn 50 miljoen kinderbijslag, tegen 91 miljard agrarische export. Dus wellicht heeft het nut, maar ik kan het niet makkelijk vinden.
Waarom krijgen ze wel 10.000den euros korting op de gasprijs?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183621363
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 10:39 schreef Jan_Lul het volgende:
dus je hebt een klacht over de tuinbouwsector verpakt in een klacht over kinderbijslag?
Nee, ik wil een discussie starten, of het zinvol is om ons relatief dure land, laaggeschoold werk te subsideren, als het personeel daarvoor amper te krijgen is. Dat heeft alleen zin, als we naast de productie van die handel, ook goed kunnen verdienen op zaken eromheen.

Probleem is dat veel cijfers vervuild zijn met marketing en hoopte dat iemand hier wat zuivere getallen kan produceren.
.
pi_183623031
Als men het niet wil dan doe het werk zelf!

Zo iedereen tevreden toch dan.
pi_183623064
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 09:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Dit houdt in dat iedereen die hier werkt, recht heeft op kinderbijslag, zelfs als je kinderen aan de andere kant van de wereld wonen. Is dit een beetje onzinnig?

Denk aan een groentekas, waar de werknemers allemaal op minimumloon werken, zodat de ondernemer van de kas een beetje winst ermee kan maken. Vervolgens mag de maatschappij deze werknemers, die amper belasting afdragen, ook nog wat geld toestoppen. Dit heeft toch economisch geen zin?

Naast alle energieverbruik, vervuiling en overlast die sector geeft.
Iedereen die in Nederland werkt of als Nederlander voor een Nederlandse werkgever in het buitenland werkt ontvangt kinderbijslag. Het zou eerlijker zijn om dat voor topinkomens te herzien maar je kunt het ethisch gezien niet maken om daarin aan de onderkant van de samenleving in te gaan snijden. Die mensen die hier in kassen werken zullen ook hun vaste en variabele kosten hebben en enige support is wel op z'n plaats.
pi_183995459
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 09:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Dit houdt in dat iedereen die hier werkt, recht heeft op kinderbijslag, zelfs als je kinderen aan de andere kant van de wereld wonen. Is dit een beetje onzinnig?
Een stelsel waarbij de cultivering van de inheemse Nederlandse bevolking - waar ook ter wereld - centraal staat lijkt me inderdaad een stuk logischer, ongeacht een eventueel arbeidsverband waar kinderen zelf geen invloed op hebben.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_184005503
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 06:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Een stelsel waarbij de cultivering van de inheemse Nederlandse bevolking - waar ook ter wereld - centraal staat lijkt me inderdaad een stuk logischer, ongeacht een eventueel arbeidsverband waar kinderen zelf geen invloed op hebben.
Geef het maar eens een Nederlander niet die in Duitsland werken doet, of Belgie.
pi_184008011
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geef het maar eens een Nederlander niet die in Duitsland werken doet, of Belgie.
ik doe mijn best, maar wellicht kan je in google translate het in je moedertaal net iets anders verwoorden....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 27 december 2018 @ 17:57:24 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184008193
Daarom, ophouden met subsidies, toe en bijslagen en aftrekposten. Gewoon dat geld gebruiken om de belastingen en andere lasten te verlagen en alle ambtenaren die bezig gehouden worden met toekennen, controleren en administreren ervan op fraudebestrijding inzetten of wegsaneren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184021020
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik doe mijn best, maar wellicht kan je in google translate het in je moedertaal net iets anders verwoorden....
Die krijgen de kindertoeslag die daar gelden doet.

Drie maal zoveel dus!

En geen toeslagen waarom uitsmeren op die welke geen kinderen willen!

Ze dragen niet bij aan de toekomst dus ook niks geven dan!
pi_184021469
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik doe mijn best, maar wellicht kan je in google translate het in je moedertaal net iets anders verwoorden....
Laat hier translate maar eens op los flap.

http://startpuntgrensarbe(...)gische-kinderbijslag
pi_184022952
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Daarom, ophouden met subsidies, toe en bijslagen en aftrekposten. Gewoon dat geld gebruiken om de belastingen en andere lasten te verlagen en alle ambtenaren die bezig gehouden worden met toekennen, controleren en administreren ervan op fraudebestrijding inzetten of wegsaneren.
Er zijn veel mensen die support nodig hebben en niet frauderen. Door belasting te verlagen en om te zetten in belastingvoordeeltjes geef je de support van het vangnet aan de rijkere klasses die er vervolgens mee kunnen frauderen om zo meer binnen te slepen. Dat lijkt me nog minder gewenst.

In de VS houden veel Hollywoodsterren bijen omdat het houden van bijen een belastingvoordeel geeft. Zo zijn er nog veel meer sets met posten die voordelig zijn voor hun bankrekening. Als men die onzin daar in een vangnet omzet voor mensen die er niet warm bijzitten krijg je veel meer balans ipv dat je maar het geluk moet hebben dat je als kind in een rijke familie wordt geboren.
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:07:14 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184023216
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 08:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen die support nodig hebben en niet frauderen. Door belasting te verlagen en om te zetten in belastingvoordeeltjes geef je de support van het vangnet aan de rijkere klasses die er vervolgens mee kunnen frauderen om zo meer binnen te slepen. Dat lijkt me nog minder gewenst.

In de VS houden veel Hollywoodsterren bijen omdat het houden van bijen een belastingvoordeel geeft. Zo zijn er nog veel meer sets met posten die voordelig zijn voor hun bankrekening. Als men die onzin daar in een vangnet omzet voor mensen die er niet warm bijzitten krijg je veel meer balans ipv dat je maar het geluk moet hebben dat je als kind in een rijke familie wordt geboren.
Als je aftrekposten, subsidies, toe en bijslagen omzet in structureel lagere lasten kan je daar helemaal niet mee frauderen. De grote winst is dat je de overheadkosten niet meer hebt (en die zijn hoog) en die ook in lagere lasten kan omzetten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184023269
Dan heeft iedereen ze ook die zonder kinderen, en van een keutel bevallen.
pi_184023284
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je aftrekposten, subsidies, toe en bijslagen omzet in structureel lagere lasten kan je daar helemaal niet mee frauderen. De grote winst is dat je de overheadkosten niet meer hebt (en die zijn hoog) en die ook in lagere lasten kan omzetten.
Je kunt een gezin dat op het tandvlees loopt niet van de drempel tussen een woning en de straat redden door algemene lagere lasten. De reden dat men in sommige 3e wereld landen pilots doet met primitieve vangnetten van de eigen staat is een product van de behoefte eraan en onderzoek en niet omdat algemene verlichtingen zo goed gewerkt hebben.
pi_184023311
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 12:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Iedereen die in Nederland werkt of als Nederlander voor een Nederlandse werkgever in het buitenland werkt ontvangt kinderbijslag. Het zou eerlijker zijn om dat voor topinkomens te herzien maar je kunt het ethisch gezien niet maken om daarin aan de onderkant van de samenleving in te gaan snijden. Die mensen die hier in kassen werken zullen ook hun vaste en variabele kosten hebben en enige support is wel op z'n plaats.
Ik ben er voor om werkgelegenheid te creeren voor Nederlanders, die anders buiten de boot vallen of moeten vechten voor een ongeschoold baantje. Die mensen belanden anders ook maar in een uitkering/bijstand en armoede.

Maar buitenlandse werknemers binnenhalen, die dan per saldo alleen maar belastinggeld kosten en verder alleen maar winst opleveren voor de werkgever/ondernemer is ook nutteloos. Dan subsideren we indirect alleen maar het inkomen ondernemer.

Tenzij het werk positieve gevolgen heeft voor onze economie of export. Maar die voordelen zie ik niemand opnoemen.
.
  vrijdag 28 december 2018 @ 09:16:56 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184023337
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je kunt een gezin dat op het tandvlees loopt niet van de drempel tussen een woning en de straat redden door algemene lagere lasten. De reden dat men in 3e wereld landen pilots doet met primitieve vangnetten is een product van de behoefte eraan en onderzoek en niet omdat algemene verlichtingen zo goed gewerkt hebben.
Snap niet zo goed wat dit met kinderbijslag en aftrekposten als HRA te maken heeft.
Mensen aan de onderkant van de samenleving hebben het vooral moeilijk door lokale lasten, milieuheffing en andere hoofdelijke lasten (die dus niet naar inkomen gaan).
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184023427
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 09:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik ben er voor om werkgelegenheid te creeren voor Nederlanders, die anders buiten de boot vallen of moeten vechten voor een ongeschoold baantje. Die mensen belanden anders ook maar in een uitkering/bijstand en armoede.

Maar buitenlandse werknemers binnenhalen, die dan per saldo alleen maar belastinggeld kosten en verder alleen maar winst opleveren voor de werkgever/ondernemer is ook weinig zinloos. Dan subsideren we indirect alleen maar het inkomen ondernemer.
Als je buitenlandse arbeiders binnenhaalt om hier dichtbij het werk te kunnen wonen dan kun je niet om de NL en Europese regels heen die gelden voor alle mensen die hier werken en wonen en belastingen betalen voor datzelfde vangnet. Hoe mooi je sociale wens voor jezelf ook is om alleen de Nederlander te steunen en de buitenlanders van deze rechten te beroven.

Verder weet je net zo goed als iedereen dat jouw bijdrage aan de economie de genoemde belastingafdracht is en jouw hele bankrekening qua uitgaves aan waren, electronica en meubels. Net als een buitenlander die in NL woont.
pi_184080791
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 10:37 schreef Fer het volgende:
de kale cijfers zijn 50 miljoen kinderbijslag, tegen 91 miljard agrarische export. Dus wellicht heeft het nut, maar ik kan het niet makkelijk vinden.
Dit is gewoon een vals dilemma. Ook zonder kinderbijslag kun je goedkope arbeidskrachten hierheen lokken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')