abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183608144
Ik kijk soms youtube video's waarin je mensen in een gekkehuis of psychiatrische instelling ziet. En het valt me op dat veel van die mensen die ziek zijn zonder een reden lachen of huilen. Hoe komt dat? Mij lijkt het erg moeilijk om even zonder een reden hardop te lachen of te huilen.
  Moderator zaterdag 8 december 2018 @ 17:42:22 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183608170
Wie zegt dat ze geen reden hebben?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183608224
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 17:42 schreef CoolGuy het volgende:
Wie zegt dat ze geen reden hebben?
Omdat de behandelende arts vraagt wat de reden ervoor is , hij geeft als antwoord terug dat er geen reden is. Je ziet hem echt on controleerbaar huilen. Bij een ander geval zie je iemand heel hard lachen zonder een reden ervoor te hebben.
  zaterdag 8 december 2018 @ 18:50:46 #4
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183609494
Omdat ze zich geen houding weten te geven?
pi_183642365
Hangt denk ik vooral van de aandoening, de situatie en de persoon af? Iemand die manisch depressief is kan episodes hebben en van daaruit dus 'extreem' reageren zonder directe 'aanleiding'.

Lachen kan ook vanuit ongemak. Ik weet nog heel goed dat ik als kind bij de condoleance was van mijn overbuurman en daar spontaan in een giechelbui schoot zonder het te willen en zonder aanleiding. Dat was toen een reactie voortkomend uit mijn zenuwen, ik had er echt geen controle over.

Ook kan het zijn dat iemand wel een reden heeft, maar dat die reden op dat moment niet te verwoorden is. Ik heb soms momenten dat ik word overspoeld door een bepaalde emotie zonder op dat moment heel goed te beseffen waar dat gevoel nou werkelijk vandaan komt. Terwijl er echt wel een reden is dat ik mij dan zo voel, die reden weet ik op dat moment echter niet direct te vinden.

En zo kunnen er vast nog wel meer oorzaken zijn :)
pi_183642399
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 17:44 schreef Serhfood het volgende:

[..]

Omdat de behandelende arts vraagt wat de reden ervoor is , hij geeft als antwoord terug dat er geen reden is. Je ziet hem echt on controleerbaar huilen. Bij een ander geval zie je iemand heel hard lachen zonder een reden ervoor te hebben.
Eigenlijk geef je hier toch zelf antwoord op je vraag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')