abonnement Unibet Coolblue
pi_183600418
Zal mezelf even kort omschrijven

- man
- 25 jaar oud
- Alleen wonend
- Autisme / PDD Nos.
- ADHD

Het is nu ondertussen alweer 4:30 en ik kan maar niet in slaap komen.
M'n lichaam voelt enorm energiek, en dat terwijl ik al 5 uur lang geen cola of iets heb gedronken..

Maandag t/m donderdag werk ik bij een schoonmaakbedrijf van 5 uur s middags tot 1 uur 's nachts. (4 x 8 uur per week)

Dan kom ik vaak rond 1:30 / 2:00 thuis, dan start ik de computer
En ga ik naar het fok forum, om alle ongelezen topics te lezen, dan ga ik anderen fora's, zoals het wegenforum en hoogbouwforum, dan check ik alle nieuwe cijfers van het CBS. Dan ga ik vaak naar anderen sites zoals Syria war map... Om alle nieuwtjes uit het midden oosten te checken..

En dan ga ik naar youtube alle trending video's bekijken..
Klinkt misschien heel gek allemaal.... Maar zo verwerk ik een drukke avond, door mijn autisme heb ik altijd tijd nodig om alles een plekje te geven, en al die sites checken geeft mij een soort 'hou vast' ....

En meestal is het dan ondertussen 4 uur... En dan ga ik denken aan slapen.

Het grote probleem is dat ik eigenlijk nooit gelijk in slaap val, om 7 uur staat de buurvrouw van boven mij op.... Meestal ben ik dan nog wakker, onbewust 'wacht' ik altijd tot ze opstaat, dan irriteer ik mij een uur aan dat geloop boven m'n hoofd. En als ze eenmaal de deur uit is, val ik meestal wel in slaap, tot een uur of 15:00 een half uur later, bak ik dan 2 eitjes, doe het op een wit bolletje, gooi er wat ketchup of mayo overheen, en ga even computeren en dan gelijk naar me werk weer.

heb altijd maar 6 eitjes in huis, (3 dagen 2 eitjes ) en voor de anderen 2 dagen 2x 2 bapou's
Dat is het enige wat ik aan eten in huis heb, 6 eieren en die bapou's is het enige wat ik aan wekelijkse boodschappen kwijt ben, in het weekend eet ik bij mijn moeder.

Ik heb een wajong en daarmee verdien ik 70% van het minimumloon (bijstandsniveau) wat best frustrerend is omdat ik best veel werk... Maar goed, de werkgever betaald slechts 20% van minimumloon en de rest wordt aangevuld door de wajong tot 70%

Daarom koop ik altijd bescheiden aan boodschappen, en rond 1 uur eet ik vaak nog met collega's een kroket op de zaak.

Maar goed... Nu is het weekend voor mij (vrijdag t/m zondag vrij) en ook op mijn vrije dagen kan ik maar niet voor 7 uur in slaap vallen..

Heeft iemand enig idee hoe ik in slaap kan vallen?

Lag al om 3 uur in bed, maar mijn ogen staan gewoon wijd open...
Bedankt alvast
pi_183600595
Je ritme heeft zich aangepast aan jouw gedrag. Je bent gewoon nog niet moe genoeg als je thuis komt uit werk en dat is ook niet gek als je pas om 15u uit bed komt.

Ga er gewoon om 9u of 10u uit ELKE OCHTEND en je zal zien dat als je thuis komt uit werk je moeier en echt wel kunt slapen. Die fora en YouTube etc kan je dan prima VOOR je werk checken. Hou dit 2 weken vol en je ritme is weer aangepast.
pi_183600606
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 07:29 schreef SausDip het volgende:
Je ritme heeft zich aangepast aan jouw gedrag. Je bent gewoon nog niet moe genoeg als je thuis komt uit werk en dat is ook niet gek als je pas om 15u uit bed komt.

Ga er gewoon om 9u of 10u uit ELKE OCHTEND en je zal zien dat als je thuis komt uit werk je moeier en echt wel kunt slapen. Die fora en YouTube etc kan je dan prima VOOR je werk checken. Hou dit 2 weken vol en je ritme is weer aangepast.
Dat heb ik ook een tijd gedaan, gewoon naar bed gaan na je werk en vroeger opstaan en je went er vanzelf aan. Meer is het inderdaad niet.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_183600607
Waarom haal je niet gewoon door dan? Dan kun je vanavond om 22:00 wel slapen hoor

En dan wel een wekker zetten voor de volgende ochtend en standaard de wekker blijven zetten voor dat tijdstip, of je nou in slaap kan komen 's nachts of niet.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2018 07:34:53 ]
pi_183600706
je zegt al 5 uur geen cola gedronken... maak dat langer.

en verder; je zal door je schema heen moeten breken.
je staat nu om 3 uur op. sta gewoon om 11 uur op voortaan (ervan uitgaand dat je 7 uur slaapt. wil je dat langer of kortenr, dan moet je die tijd daarop aanpassen. hou aan dat je om 4 uur gaat slapen).

hoeft niet in een keer, maar werk ernaar toe, steeds een uurtje vroeger. dan verleg je je vrije tijd van snachts naar smidags. kan je lekker dingen doen terwijl de wereld wakker is.

en als je dan om 4 uur naar bed gaat, val je wel gewoon in slaap.
  zaterdag 8 december 2018 @ 09:12:11 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_183601035
Doe na je werk gewoon tot een uur of 7 je ding. Als je buurvrouw opstaat, ga jij jezelf klaarmaken om naar bed te gaan. Nog ff wat dingetjes doen dit dat en dan slaap je wel rond een uur of 8 tot 15. Vervolgens ff wakker worden en naar je werk.

Je doet nu soort van werk vrije tijd - slaap - vrije tijd maar doordat je niet in slaap kunt komen, werkt dat niet. Doe gewoon werk - vrije tijd - slaap. Dan hoef je ook niet zo te stressen over op tijd naar bed gaan zodat je voor je werk nog wat tijd hebt en zo
pi_183601040
Koop zo'n vervelende rotreiswekker en zet die aan de andere kant van de kamer. Zet 'm op 9.00 ofzo. En niet opnieuw je bed induiken.

En' 's avonds geen schermen, maar vind iets anders om afleiding te zoeken. Muziek oid? Oh ja, en ga niet door je moeheid heen. Dus als je iets van moeheid voelt, zorg dan dat je in bed ligt en geef aan die moeheid toe.
Somebody that I used to know
pi_183601089
Het is bekend dat schermen licht afgeven waar je minder makkelijk van slaapt.

Dus zet minstens een uur voordat je wilt slapen het scherm uit. Lees een boek in bed, ga daarvoor even douchen. Het helpt zeker als je dan de ochtend daarna ook een welker zet. Dan ga je vanzelf weer wennne aan je nieuwe ritme.
Whatever...
pi_183619321
Bedankt voor alle tips het is nu 3 uur en ik ga nu naar bed, en zet de wekker om 11 uur
Zal even doorgeven aan jullie of het helpt . :)
pi_183619769
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 03:08 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Bedankt voor alle tips het is nu 3 uur en ik ga nu naar bed, en zet de wekker om 11 uur
Zal even doorgeven aan jullie of het helpt . :)
Wel minstens een week op dat tijdstip opstaan he. Ook als je pas om 7u in slaap valt.
  zondag 9 december 2018 @ 08:22:09 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183619884
Het klinkt alsof je veel meer regelmaat nodig hebt. En mogelijk ben je ontzettend gevoelig voor licht en cafeïne.

Ik kan je eigenlijk alleen uitleggen hoe dit voor mij werkt:

Ik ben enorm gevoelig voor licht. Oftewel, ik slaap alleen goed in een kamer met goede verduisterende gordijnen. En ik word ook beter wakker met zo'n wake up wekker. Een half uur voor de vogelgeluiden beginnen, gaat de lamp langzaam van heel gedimd naar superfel. Dus zonsopgang wordt gesimuleerd. Ik schrik zelf nooit meer wakker sinds ik dat ding heb. Er zit ook een zonsondergang functie op, maar die gebruik ik niet omdat ik meestal nog ff op mijn scherm zit voor het slapen gaan.

Cafeïne: als ik na 19:00 nog koffie of cola drink, dan lig ik sowieso tot 3:00 wakker. Ik ga elke avond tussen half 11 en half 12 naar bed, dus het heeft op mij een enorm effect. Kan heel goed zijn dat dat voor jou ook zo werkt.

Slaapmiddelen: ik merk dat ik zonder wiet ook niet goed in slaap kan komen. Wel eens lastig omdat ik veel reis voor mijn werk. Ik heb ook wel van die melatonine pilletjes, die bereiken bij mij hetzelfde effect, namelijk het vertragen van de gedachtenstroom. En dan kun je slapen. Ik kamp daar al mee sinds ik een klein kind ben. Ik krijg het maar niet voor elkaar om op eigen kracht te gaan slapen. Vermoedelijk een kwestie van aangeleerd gedrag, ik geloof wel in brainpower en het sturen van je eigen gedachten en emoties. Dus ik weet dat het mogelijk is om gewoon lekker te gaan tukken zonder wiet of melatonine.

Mijn advies:
Zorg dat je slaapkamer pikdonker is. Trek een nachtje door of doe een heel kort nachtje. Stop met koffie/thee/cola/energy drinks na 18:00. Ga een maand lang elke avond om 23:00 naar bed. Wijk er niet vanaf, of max een half uurtje! Je lichaam went heel snel aan dit patroon, alleen je kop moet ook nog leren meedoen.

Eventueel zou je deze fase met melatonine kunnen overbruggen, tot het een gewoonte is. Daarna melatonine afbouwen.
Resistance is futile.
  zondag 9 december 2018 @ 10:16:37 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_183620874
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 08:22 schreef Seven. het volgende:

Mijn advies:
Ga een maand lang elke avond om 23:00 naar bed. Wijk er niet vanaf, of max een half uurtje!
dat gaat niet he 😡
pi_183620962
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 09:17 schreef Spanky78 het volgende:
Het helpt zeker als je dan de ochtend daarna ook een welker zet.
Heb je nog tips over welke welkers het beste werken? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183621906
quote:
5s.gif Op zondag 9 december 2018 10:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Heb je nog tips over welke welkers het beste werken? :)
Die gele
Whatever...
pi_183621931
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 11:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die gele
Dankje, meteen besteld _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183624471
Je eetpatroon lijkt mij ook niet gezond als je door de week alleen maar eitjes, bapau en broodje kroket op je werk eet. Eet je nog fruit, groenten, echte volkoren producten, en vlees(vervangers)?
Je lichaam functioneert beter als je voldoende vitamine, mineralen en je bouwstoffen binnen krijgt.

Ik werk gelukkig overdag. Maar als ik 's avonds ergens vandaan kom moet ik ook eerst ff hoofd tot rust laten komen. Ik probeer dit tegenwoordig schermloos te doen. Dus geen tv kijken, internetten oid. Vaak gewoon ff half uurtje muziekje op (of podcast) en wat rommelen in huis. Kan huishoudelijk zijn, wasje opvouwen, opruimen oid. Maar soms ook gewoon nog wat lezen met kopje thee.

Naast je werk moet je er voor zorgen dat je overdag genoeg buiten komt, stukje wandelen, frisse neus halen. Ontspannen bewegen. Desnoods met muziek/podcast. Maar zorgt vooral voor dat je natuurlijk daglicht krijgt en daardoor ook je waak/slaap hormonen hun werk doen.

Je kan ook een wekker als reminder op je telefoon zetten dat je max een uur na thuis komst je bed in duikt. Dat je je zelf niet verliest met internetten of lezen.

En opstaan op zelfde uur is idd heilige graal in ritme. (pssst ik pal er in het weekend ook een uurtje aan vast hoor).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')