Guns, Gore & Cannoli 2 Is wel een leuke run&gun game met local coop op de switch.quote:Op dinsdag 25 december 2018 11:54 schreef LittleBrownie het volgende:
Overigens wil ik Cuphead op de switch maar dat zal niet snel gebeuren
twitter:NintendoNL twitterde op vrijdag 21-12-2018 om 16:37:17 We zijn begonnen deze speciale #NES-controllers naar fans in Europa te sturen!Als je lid bent van #NintendoSwitchOnline, kun je hier een set controllers bestellen: https://t.co/AAONSYu9Gy https://t.co/gqyJajPjXI reageer retweet
Ja dat vind ik apart. Die missies zijn al sinds Gta 3 niet meer vrij om te spelen zoals je ze wilde. In GTA V kan dit niet, in GTA IV ook niet, en in GTA San Andreas ook niet. Als je daar de missie niet doet zoals zij dat hebben voorgeschreven fail je de missie.quote:Op dinsdag 25 december 2018 11:13 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
[..]
Wat voor mij de gameplay saai maakt is het gebrek aan vrijheid tov eerdere open world games van Rockstar games en bijvoorbeeld een BOTW.
Waar je in die games nog met behulp van je eigen creativiteit op verschillende manieren missies kon benaderen krijg je bij de super lineaire missies gelijk een Mission Failed op je scherm als je maar een beetje afwijkt van het voor je door Rockstar uitgestippelde pad.
Ik snap dat dit een bewuste keuze is geweest van Rockstar en dat dit prachtige, filmische gescripte momenten oplevert maar dat is voor mij niet de reden dat ik open world/sandbox games ben gaan spelen en het voelt voor mij als een stap terug qua game design.
Het zit er een beetje tussen in, enerzijds zit je in een fantastische open wereld maar aan de andere kant heb je totaal heen vrijheid om missies op je eigen manier te benaderen. Dat is voor mij frustrerend.
In dit filmpje wordt het allemaal nog wat duidelijker uitgelegd en het voor mij de reden dat ik écht niet door die game heen kwam, ondanks de fantastische World building, voice acting etc.
Niemand vergelijkt RDR2 toch ook met die specifieke games? Ik vergelijk het met oudere Rockstar games, GTA3 valt daar onder. Die vrijheid had je in de contact missions in GTA Online overigens nog wel.quote:Op dinsdag 25 december 2018 16:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja dat vind ik apart. Die missies zijn al sinds Gta 3 niet meer vrij om te spelen zoals je ze wilde. In GTA V kan dit niet, in GTA IV ook niet, en in GTA San Andreas ook niet. Als je daar de missie niet doet zoals zij dat hebben voorgeschreven fail je de missie.
Het gaat niet om de missies, het gaat om meerdere creatieve manieren om een doel te bereiken. Of je het dan over missies hebt of over het halen van een shrine is volledig irrelevant in de discussie.quote:Ook de vergelijking met BOTW slaat nergens op, die game heeft niet eens dergelijke missies.
Zoals ik aangaf, het is een keuze van Rockstar om gameplay op te offeren voor een meer filmische ervaring en dat laatste slagen ze ook perfect in.quote:Je had het beter kunnen zien als een mix tussen uncharted en daarbuiten een open wereld om te ontdekken. Is een kwestie van verwachtingen bijstellen. Ik weet wel dat na GTA V ze niet meer een missie gaan maken waarin je vrij bent om het allemaal aan te pakken zoals jij dat wilt.
Dat had The Last of Us ook niet. Of Uncharted. Of eigenlijk zoveel games die uitkomen tegenwoordig.quote:Op woensdag 26 december 2018 19:29 schreef GGMM het volgende:
Voor een leuk verhaal kijk ik wel een film. Games draaien om gameplay.
En RDR2 heeft niks vernieuwends qua gameplay
Voor jou. Interactieve storytelling is meestal het laatste waar ik naar op zoek ben.quote:Op woensdag 26 december 2018 19:41 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
In gamen is het juist de combinatie van gameplay en interactive storytelling wat het tof maakt
Grappig, ik vind dat juist totaal niet boeiend.quote:Op woensdag 26 december 2018 19:41 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat had The Last of Us ook niet. Of Uncharted. Of eigenlijk zoveel games die uitkomen tegenwoordig.
In gamen is het juist de combinatie van gameplay en interactive storytelling wat het tof maakt, en anders dan een film kijken waar je alleen passief deelneemt.
Maar dat is wat gamen is. Dat maakt het anders dan een film, je neemt actief deel aan het verhaal en de omstandigheden van het spel.quote:Op woensdag 26 december 2018 19:45 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Voor jou. Interactieve storytelling is meestal het laatste waar ik naar op zoek ben.
Nee, gamen is gameplay. Afhankelijk van het genre en titel wordt storytelling pas belangrijk.quote:
Storytelling heb je in elke game en is gewoon een essentieel onderdeel, zelfs al is het een simpele cutscene waarin Bowser Peach ontvoerd. Zonder storytelling heb je namelijk geen doel.quote:Op woensdag 26 december 2018 20:02 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nee, gamen is gameplay. Afhankelijk van het genre en titel wordt storytelling pas belangrijk.
Vroeger werd een story verteld in een boekje. Super Mario Bros begon je gewoon. Duck Hunt begon je gewoon. Kirby begon je gewoon.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:15 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Storytelling heb je in elke game en is gewoon een essentieel onderdeel, zelfs al is het een simpele cutscene waarin Bowser Peach ontvoerd. Zonder storytelling heb je namelijk geen doel.
Overigens vind ik dat Red Dead ook teveel onnodig verhaal heeft en de gameplay die over blijft is best mager.
Oneens.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:15 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Storytelling heb je in elke game en is gewoon een essentieel onderdeel
Slecht voorbeeld, maar ik snap wel waarom je die noemt. Uitgerekend die game heeft juist ontzettend veel lore, alleen zit het verstopt.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oneens.
Ben nu met Dark Souls bezig en daar wordt niet tot nauwelijks een verhaal verteld.
Tetris en Minecraft hebben geen storytelling, resp. de nummer 1 en 2 meest succesvolle games ooit.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:15 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Storytelling heb je in elke game en is gewoon een essentieel onderdeel, zelfs al is het een simpele cutscene waarin Bowser Peach ontvoerd. Zonder storytelling heb je namelijk geen doel.
Overigens vind ik dat Red Dead ook teveel onnodig verhaal heeft en de gameplay die over blijft is best mager.
Teveel verhaal durf ik niet te zeggen, maar het is vooral een traag verhaal. En de gameplay is idd niet echt creatief te noemen, en houterig. In wezen kon je dat ook zeggen van RDR1, maar die heb ik toch vrij vlot uitgespeeld. Deel 2 heb ik de afgelopen weken niet aangeraakt, terwijl ik wél zin had om te gamen.quote:Op donderdag 27 december 2018 10:15 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Storytelling heb je in elke game en is gewoon een essentieel onderdeel, zelfs al is het een simpele cutscene waarin Bowser Peach ontvoerd. Zonder storytelling heb je namelijk geen doel.
Overigens vind ik dat Red Dead ook teveel onnodig verhaal heeft en de gameplay die over blijft is best mager.
Maar dan is het dus geen essentieel onderdeel (of is het lastig te missen, geen idee). Neem ook Metroid Prime, ontzettend veel lore als je alles scant en doorleest, maar prima te doorspelen zonderquote:Op donderdag 27 december 2018 10:49 schreef 2dope het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld, maar ik snap wel waarom je die noemt. Uitgerekend die game heeft juist ontzettend veel lore, alleen zit het verstopt.
Nooit nooit nooit eerst geld overmaken op MP. Ik kom hem wel halen, en als je geen fysiek contact wilt is er stront aan de knikker. En als het een murk is doe ik er sowieso geen zaken mee.quote:Op dinsdag 25 december 2018 11:53 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
BoTW gekocht van iemand. Met kaartje met datum en naam en al. Maar radio silence na overmaken
Mocht hem prima ophalen van hem. Maar ja achteraf hèquote:Op donderdag 27 december 2018 13:33 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Nooit nooit nooit eerst geld overmaken op MP. Ik kom hem wel halen, en als je geen fysiek contact wilt is er stront aan de knikker. En als het een murk is doe ik er sowieso geen zaken mee.
Teveel risico.
Marrokaan of Turk. Om 2 redenen; 1: Dat constante willen afdingen als je al een prijs hebt afgesproken aan de telefoon. En dan kwaad worden als ik er niet in meega en "dan niet" zeg.quote:Op donderdag 27 december 2018 13:44 schreef LittleBrownie het volgende:
[..]
Mocht hem prima ophalen van hem. Maar ja achteraf hè
Wat is murk?
Oei hier ben ik het echt totaal niet mee eens. Een game moet voor mij een goed verhaal hebben anders haak ik meestal af na een tijdje.quote:Op woensdag 26 december 2018 19:29 schreef GGMM het volgende:
Voor een leuk verhaal kijk ik wel een film. Games draaien om gameplay.
En RDR2 heeft niks vernieuwends qua gameplay
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |