abonnement Unibet Coolblue
pi_183958923
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 december 2018 11:54 schreef LittleBrownie het volgende:
Overigens wil ik Cuphead op de switch maar dat zal niet snel gebeuren
Guns, Gore & Cannoli 2 Is wel een leuke run&gun game met local coop op de switch.
pi_183962459
NintendoNL twitterde op vrijdag 21-12-2018 om 16:37:17 We zijn begonnen deze speciale #NES-controllers naar fans in Europa te sturen!Als je lid bent van #NintendoSwitchOnline, kun je hier een set controllers bestellen: https://t.co/AAONSYu9Gy https://t.co/gqyJajPjXI reageer retweet
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 25 december 2018 @ 16:05:46 #228
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_183962670
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 11:13 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:

[..]

Wat voor mij de gameplay saai maakt is het gebrek aan vrijheid tov eerdere open world games van Rockstar games en bijvoorbeeld een BOTW.

Waar je in die games nog met behulp van je eigen creativiteit op verschillende manieren missies kon benaderen krijg je bij de super lineaire missies gelijk een Mission Failed op je scherm als je maar een beetje afwijkt van het voor je door Rockstar uitgestippelde pad.

Ik snap dat dit een bewuste keuze is geweest van Rockstar en dat dit prachtige, filmische gescripte momenten oplevert maar dat is voor mij niet de reden dat ik open world/sandbox games ben gaan spelen en het voelt voor mij als een stap terug qua game design.

Het zit er een beetje tussen in, enerzijds zit je in een fantastische open wereld maar aan de andere kant heb je totaal heen vrijheid om missies op je eigen manier te benaderen. Dat is voor mij frustrerend.

In dit filmpje wordt het allemaal nog wat duidelijker uitgelegd en het voor mij de reden dat ik écht niet door die game heen kwam, ondanks de fantastische World building, voice acting etc.

Ja dat vind ik apart. Die missies zijn al sinds Gta 3 niet meer vrij om te spelen zoals je ze wilde. In GTA V kan dit niet, in GTA IV ook niet, en in GTA San Andreas ook niet. Als je daar de missie niet doet zoals zij dat hebben voorgeschreven fail je de missie.

Ook de vergelijking met BOTW slaat nergens op, die game heeft niet eens dergelijke missies.

Je had het beter kunnen zien als een mix tussen uncharted en daarbuiten een open wereld om te ontdekken. Is een kwestie van verwachtingen bijstellen. Ik weet wel dat na GTA V ze niet meer een missie gaan maken waarin je vrij bent om het allemaal aan te pakken zoals jij dat wilt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_183985519
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 16:05 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja dat vind ik apart. Die missies zijn al sinds Gta 3 niet meer vrij om te spelen zoals je ze wilde. In GTA V kan dit niet, in GTA IV ook niet, en in GTA San Andreas ook niet. Als je daar de missie niet doet zoals zij dat hebben voorgeschreven fail je de missie.
Niemand vergelijkt RDR2 toch ook met die specifieke games? Ik vergelijk het met oudere Rockstar games, GTA3 valt daar onder. Die vrijheid had je in de contact missions in GTA Online overigens nog wel.

quote:
Ook de vergelijking met BOTW slaat nergens op, die game heeft niet eens dergelijke missies.
Het gaat niet om de missies, het gaat om meerdere creatieve manieren om een doel te bereiken. Of je het dan over missies hebt of over het halen van een shrine is volledig irrelevant in de discussie.

quote:
Je had het beter kunnen zien als een mix tussen uncharted en daarbuiten een open wereld om te ontdekken. Is een kwestie van verwachtingen bijstellen. Ik weet wel dat na GTA V ze niet meer een missie gaan maken waarin je vrij bent om het allemaal aan te pakken zoals jij dat wilt.
Zoals ik aangaf, het is een keuze van Rockstar om gameplay op te offeren voor een meer filmische ervaring en dat laatste slagen ze ook perfect in.

Het is alleen niet voor mij weggelegd omdat ik die, in mijn optiek beperkende gameplay ,als saai ervaar en dat is fine ^O^ Die creativiteit kan ik kwijt in andere, true sandbox games als BOTW of Hitman.
  woensdag 26 december 2018 @ 19:28:03 #230
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_183985797
Ja dat is ook fine maar ik zie niet zozeer in wat er saai aan is om die cowboy ervaring te doorlopen, het verhaal is echt de moeite waard en zolang je niet met de auto aim lockon speelt ben je zelf wel steeds bezig met gameplay. Maar als het niet je ding is kan dat natuurlijk. Ik heb echter zelden zo'n polished open world titel gespeeld als deze, met zo'n sterk karakter en verhaal :).
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Forum Admin woensdag 26 december 2018 @ 19:29:41 #231
35723 crew  GGMM
pi_183985823
Voor een leuk verhaal kijk ik wel een film. Games draaien om gameplay.


En RDR2 heeft niks vernieuwends qua gameplay
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 26 december 2018 @ 19:41:42 #232
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_183986041
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:29 schreef GGMM het volgende:
Voor een leuk verhaal kijk ik wel een film. Games draaien om gameplay.

En RDR2 heeft niks vernieuwends qua gameplay
Dat had The Last of Us ook niet. Of Uncharted. Of eigenlijk zoveel games die uitkomen tegenwoordig.

In gamen is het juist de combinatie van gameplay en interactive storytelling wat het tof maakt, en anders dan een film kijken waar je alleen passief deelneemt.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Redactie Games woensdag 26 december 2018 @ 19:45:46 #233
181272 crew  Noppie2000
pi_183986118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:41 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
In gamen is het juist de combinatie van gameplay en interactive storytelling wat het tof maakt
Voor jou. Interactieve storytelling is meestal het laatste waar ik naar op zoek ben.
  woensdag 26 december 2018 @ 19:48:45 #234
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_183986170
Voor mij is het een combinatie. De ene keer speel ik Detroit wat een interactief verhaal is en de andere keer speel ik Mario wat puur gameplay is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Forum Admin woensdag 26 december 2018 @ 19:59:07 #235
35723 crew  GGMM
pi_183986310
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:41 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat had The Last of Us ook niet. Of Uncharted. Of eigenlijk zoveel games die uitkomen tegenwoordig.

In gamen is het juist de combinatie van gameplay en interactive storytelling wat het tof maakt, en anders dan een film kijken waar je alleen passief deelneemt.
Grappig, ik vind dat juist totaal niet boeiend. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 26 december 2018 @ 20:01:33 #236
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_183986337
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:45 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Voor jou. Interactieve storytelling is meestal het laatste waar ik naar op zoek ben.
Maar dat is wat gamen is. Dat maakt het anders dan een film, je neemt actief deel aan het verhaal en de omstandigheden van het spel.

Dat maakt het anders dan passief een film kijken. Of we het dan hebben over Beyond Good and Evil, Mario of RDR2.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Redactie Games woensdag 26 december 2018 @ 20:02:44 #237
181272 crew  Noppie2000
pi_183986353
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 20:01 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Maar dat is wat gamen is.
Nee, gamen is gameplay. Afhankelijk van het genre en titel wordt storytelling pas belangrijk.
  woensdag 26 december 2018 @ 20:25:52 #238
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_183986818
Maar je neemt altijd actief deel ipv passief een film kijken en dat maakt gamen anders is wat ik wil zeggen.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_183997348
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 20:02 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Nee, gamen is gameplay. Afhankelijk van het genre en titel wordt storytelling pas belangrijk.
Storytelling heb je in elke game en is gewoon een essentieel onderdeel, zelfs al is het een simpele cutscene waarin Bowser Peach ontvoerd. Zonder storytelling heb je namelijk geen doel.

Overigens vind ik dat Red Dead ook teveel onnodig verhaal heeft en de gameplay die over blijft is best mager.
  Redactie Games donderdag 27 december 2018 @ 10:16:21 #240
181272 crew  Noppie2000
pi_183997381
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Storytelling heb je in elke game en is gewoon een essentieel onderdeel, zelfs al is het een simpele cutscene waarin Bowser Peach ontvoerd. Zonder storytelling heb je namelijk geen doel.

Overigens vind ik dat Red Dead ook teveel onnodig verhaal heeft en de gameplay die over blijft is best mager.
Vroeger werd een story verteld in een boekje. Super Mario Bros begon je gewoon. Duck Hunt begon je gewoon. Kirby begon je gewoon.

Had je daar geen doel?
  Forum Admin donderdag 27 december 2018 @ 10:20:07 #241
35723 crew  GGMM
pi_183997440
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Storytelling heb je in elke game en is gewoon een essentieel onderdeel
Oneens.

Ben nu met Dark Souls bezig en daar wordt niet tot nauwelijks een verhaal verteld. :D
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Eindredactie Games donderdag 27 december 2018 @ 10:49:02 #242
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_183997962
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:20 schreef GGMM het volgende:

[..]

Oneens.

Ben nu met Dark Souls bezig en daar wordt niet tot nauwelijks een verhaal verteld. :D
Slecht voorbeeld, maar ik snap wel waarom je die noemt. Uitgerekend die game heeft juist ontzettend veel lore, alleen zit het verstopt.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Storytelling heb je in elke game en is gewoon een essentieel onderdeel, zelfs al is het een simpele cutscene waarin Bowser Peach ontvoerd. Zonder storytelling heb je namelijk geen doel.

Overigens vind ik dat Red Dead ook teveel onnodig verhaal heeft en de gameplay die over blijft is best mager.
Tetris en Minecraft hebben geen storytelling, resp. de nummer 1 en 2 meest succesvolle games ooit.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_183998368
Japanse presentatie nieuwe indie games.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_183998934
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:15 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Storytelling heb je in elke game en is gewoon een essentieel onderdeel, zelfs al is het een simpele cutscene waarin Bowser Peach ontvoerd. Zonder storytelling heb je namelijk geen doel.

Overigens vind ik dat Red Dead ook teveel onnodig verhaal heeft en de gameplay die over blijft is best mager.
Teveel verhaal durf ik niet te zeggen, maar het is vooral een traag verhaal. En de gameplay is idd niet echt creatief te noemen, en houterig. In wezen kon je dat ook zeggen van RDR1, maar die heb ik toch vrij vlot uitgespeeld. Deel 2 heb ik de afgelopen weken niet aangeraakt, terwijl ik wél zin had om te gamen.

Ga er zonder twijfel nog wel tijd aan spenderen, maar los van de grafische kwaliteiten ben ik niet ondersteboven van RDR2. Het is denk ik ook een kwestie van mindset. Het is een heerlijke meanderend geheel als je je daarop instelt, het tempo, het verhaal, de missies, je kunt alles onderuitgezakt ondergaan en erin onderdompelen, maar in mij geval moe tik daar echt een knop voor omzetten.
  Redactie Games donderdag 27 december 2018 @ 13:22:43 #245
181272 crew  Noppie2000
pi_184001244
quote:
2s.gif Op donderdag 27 december 2018 10:49 schreef 2dope het volgende:

[..]
Slecht voorbeeld, maar ik snap wel waarom je die noemt. Uitgerekend die game heeft juist ontzettend veel lore, alleen zit het verstopt.
Maar dan is het dus geen essentieel onderdeel (of is het lastig te missen, geen idee). Neem ook Metroid Prime, ontzettend veel lore als je alles scant en doorleest, maar prima te doorspelen zonder :P

Games mét veel storytelling/lore geniet ik wel meer van als ik het daadwerkelijk volg. Geen quests skippen, dialoog overslaan, geheimen vinden etc. Maar gameplay maakt nog altijd de game voor mij O+
pi_184001533
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 december 2018 11:53 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

BoTW gekocht van iemand. Met kaartje met datum en naam en al. Maar radio silence na overmaken ;(
Nooit nooit nooit eerst geld overmaken op MP. Ik kom hem wel halen, en als je geen fysiek contact wilt is er stront aan de knikker. En als het een murk is doe ik er sowieso geen zaken mee.
Teveel risico.
  donderdag 27 december 2018 @ 13:44:40 #247
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_184001838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:33 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Nooit nooit nooit eerst geld overmaken op MP. Ik kom hem wel halen, en als je geen fysiek contact wilt is er stront aan de knikker. En als het een murk is doe ik er sowieso geen zaken mee.
Teveel risico.
Mocht hem prima ophalen van hem. Maar ja achteraf hè
Wat is murk?
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_184002052
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2018 13:44 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Mocht hem prima ophalen van hem. Maar ja achteraf hè
Wat is murk?
Marrokaan of Turk. Om 2 redenen; 1: Dat constante willen afdingen als je al een prijs hebt afgesproken aan de telefoon. En dan kwaad worden als ik er niet in meega en "dan niet" zeg.

2: Slechte ervaringen mee. Vooral ook dat ze vaak met 3-4 man komen en proberen te intimideren. Werkt bij mij niet.....
pi_184002962
Is er een manier om externe bluetooth boxjes aan te sluiten op de Switch?
pi_184003216
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 19:29 schreef GGMM het volgende:
Voor een leuk verhaal kijk ik wel een film. Games draaien om gameplay.


En RDR2 heeft niks vernieuwends qua gameplay
Oei hier ben ik het echt totaal niet mee eens. Een game moet voor mij een goed verhaal hebben anders haak ik meestal af na een tijdje.

Dark Souls bijvoorbeeld kan mij daarom echt 0.0 boeien.

Smaken verschillen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')