Iets beter lezen wellicht? Ik schrijf duidelijk dat mijn moeder en ik onze inkomens en vaste lasten delen. Het inkomen is dus, wat ons betreft, het probleem niet. We zijn nu met een eigen auto per jaar meer kwijt dan een goedkoop en zuinig leaseautootje kost. De vraag is alleen of er mogelijkheden zijn waarbij de leasemaatschappij hier rekening mee houdt en deze constructie mogelijk maakt, aangezien dit een niet vaak voorkomende situatie is.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:28 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je van je bijstandsuitkering een auto kan leasen is er iets grondig mis. Wat waar mis is zal ik maar in het midden laten.
Dat is vrijwel onmogelijk.. Of je moet hele vreemde bijkomende kosten maken..quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:08 schreef LAUWESTYLE het volgende:
Tot nu toe altijd zelf een auto gehad, maar wat rekenen leert dat een auto private leasen goedkoper uitvalt in ons geval.
Waarom onmogelijk?quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat is vrijwel onmogelijk.. Of je moet hele vreemde bijkomende kosten maken..
Een leasebedrijf leeft niet van lucht..
De auto betaal je drie keer.. en de vaste lasten betaal je ook gewoon..quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:04 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Waarom onmogelijk?
Met een eigen auto heb je te maken met motorrijtuigenbelasting, verzekering, pechhulp, afschrijving, reparatie- en onderhoudskosten terwijl deze kosten bij een leaseauto bij de prijs inbegrepen zijn.
Daarbij komt nog dat met een auto op eigen naam er andere regelingen waarop normaliter recht bestaat wegvallen, waaronder bijv. kwijtschelding gemeentelijke belastingen.
Zo is een auto leasen (gewoon een kleine zuinige) in ons geval dus onder de streep wél goedkoper en daarnaast nog een stuk minder rompslomp.
wacht ff, koop jij voor 2 keer ¤188 een auto?quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De auto betaal je drie keer.. en de vaste lasten betaal je ook gewoon..
Een kleine japanner kost niets in onderhoud en koop je voor 2 keer het maandbedrag..
Kijk als je zegt: we kunnen niet in 1 keer een auto kopen dan snap ik dat best.. maar goedkoper is het niet..
Ik heb aan mijn wagen in nog geen twee jaar tijd allerlei reparaties gehad: brandstofpomp, startmotor, ECU, uitlaat, lambdasonde. Goed voor enkele duizenden euro's bij elkaar. En nu met de APK voor de deur weer toe aan nieuwe banden, remmen, distributieriem is onderhand aan vervanging toe en wederom problemen met de brandstoftoevoer. Daarvoor ook met andere auto's zeer frequent (dure) reparaties gehad. Een vriend van me heeft een Toyota en heeft ook behoorlijk wat kosten aan reparaties etc en om de haverklap problemen. Dus om nou te zeggen dat een Japanner helemaal niets kost in onderhoud? Je zult er geluk mee moeten hebben, maar met een tweedehands auto is het altijd onzeker wat je krijgt.quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De auto betaal je drie keer.. en de vaste lasten betaal je ook gewoon..
Een kleine japanner kost niets in onderhoud en koop je voor 2 keer het maandbedrag..
Kijk als je zegt: we kunnen niet in 1 keer een auto kopen dan snap ik dat best.. maar goedkoper is het niet..
Voor 1 keer zelfs.. Maargoed ik doe verder alles zelf.. dus dat telt niet..quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
wacht ff, koop jij voor 2 keer ¤188 een auto?
Dan heb je steeds hele slechte auto's gekocht.. ook die vriend van je.. Een toyota met om de haverklap problemen is het bewijs daarvan.. Een aankoopkeuring of gewoon een monteur betalen om een auto te bekijken bespaart je vaak al heel wat..quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:19 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Ik heb aan mijn wagen in nog geen twee jaar tijd allerlei reparaties gehad: brandstofpomp, startmotor, ECU, uitlaat, lambdasonde. Goed voor enkele duizenden euro's bij elkaar. En nu met de APK voor de deur weer toe aan nieuwe banden, remmen, distributieriem is onderhand aan vervanging toe en wederom problemen met de brandstoftoevoer. Daarvoor ook met andere auto's zeer frequent (dure) reparaties gehad. Een vriend van me heeft een Toyota en heeft ook behoorlijk wat kosten aan reparaties etc en om de haverklap problemen. Dus om nou te zeggen dat een Japanner helemaal niets kost in onderhoud? Je zult er geluk mee moeten hebben, maar met een tweedehands auto is het altijd onzeker wat je krijgt.
Die ellende heb je dus allemaal niet met een leasewagen en als je dan ook nog een klein en zuinig model kiest is het vaak al gauw toch goedkoper.
En wie betaalt dat dan?quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:04 schreef LAUWESTYLE het volgende:
Met een eigen auto heb je te maken met motorrijtuigenbelasting, verzekering, pechhulp, afschrijving, reparatie- en onderhoudskosten terwijl deze kosten bij een leaseauto bij de prijs inbegrepen zijn.
Wat zou je dan ongeveer per maand betalen voor een leaseautootje dat je in gedachte hebt? Gewoon nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:45 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Iets beter lezen wellicht? Ik schrijf duidelijk dat mijn moeder en ik onze inkomens en vaste lasten delen. Het inkomen is dus, wat ons betreft, het probleem niet. We zijn nu met een eigen auto per jaar meer kwijt dan een goedkoop en zuinig leaseautootje kost. De vraag is alleen of er mogelijkheden zijn waarbij de leasemaatschappij hier rekening mee houdt en deze constructie mogelijk maakt, aangezien dit een niet vaak voorkomende situatie is.
Eerder zo rond 200 euro. Zag dat kleine budgetmodellen al te leasen zijn vanaf ongeveer 160 euro p.m. Het gaat er vooral om vervoer te hebben en een laag brandstofverbruik.quote:Op vrijdag 7 december 2018 17:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat zou je dan ongeveer per maand betalen voor een leaseautootje dat je in gedachte hebt? Gewoon nieuwsgierig.
Zo’n 200 tot 250 euro?
Zoek daarvoor dus wel de ervaringen van anderen die ermee rijden.. (op autoweek bijvoorbeeld)quote:
al het onderhoud zit erbij, zo ook de verzekeringquote:Op vrijdag 7 december 2018 18:12 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik vind priveleasen altijd gevoel hebben dat er een luchtje aan hangt of nog addertje onder het gras ligt.
Ik rijd zelf ook niet zo veel kms in een kleine Franse auto (max 12.000 per jaar).
Beestje gekocht met 7 jaar en nu is ze 11. Heb tot nu toe 1x zware kosten gehad door 2e hands/ouderdom. Al de rest was schade (spiegel of band) of onderhoud.
Ik weet ook wel dat ik geluk heb en dat dit niet de maatstaf van 2e hands is.
Ik heb 1x aanschaf betaald (sparen/opzij leggen voor (grote) aankopen heb ik geleerd). En nu betaal ik enkel belasting, benzine, onderhoud en verzekering die mooi elk jaar daalt. Als beestje dr laatste adem uitblaast dan krijg ik nog een beetje geld toe van het autokerkhof of een inruilwaarde oid.
Bij zon lease constructie of auto betaal je maandelijks eigenlijk nog steeds je aanschaf van een nieuwe auto af en wordt het nooit de jouwe.
Weet niet of je verplicht ben om via hen te verzekeren en hoe dat zit met je schadevrije jaren.
En kan me niet wijs maken dat elke grote reparatie (koppeling of andere dure geintjes, of kleinere geintjes meerdere keren spiegels/banden vervangen) dr in zit, maar enkel het nodige onderhoud om de x km.
En je zit x tijd vast aan het contract, dus eerder stoppen of als je wel financieel aan de grond raakt....
Ohja die 1/20 of 1/21 volgens het boekje heb ik nooit weten te halen....
Ja, alle schades. Vaak wel eigen risico van toepassing.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:32 schreef Roosgeluk het volgende:
gewoon nieuwsgierig, hoe zit dat dan met je schadevrije jaren?
Bouw je die in die verzekering ook af? En kun je die ook weer terug meenemen?
En schades die je bijv door paaltje oid rijdt zit dat er ook in?
Jawel lijkt me wel.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:50 schreef vannelle het volgende:
Even een offtopic vraagje want ik snap iets niet en als ik gelijk heb kun je grote moeilijkheden krijgen.....
Jij hebt bijstand en je moeder AOW, 2 inkomens dus.
Is het dan niet zo dat het bedrag AOW van jouw bijstand afgetrokken hoort te worden?
Want nu lijken jullie ruim boven bijstandsniveau uit te komen terwijl er in andere situaties alleen maar wordt aangevuld tot bijstandsniveau.
Hopelijk begrijp je mijn vraag, ik heb de vraag zo goed mogelijk neergezet maar misschien wat minder goed verwoord.
Dan kan ik me goed voorstellen dat het voordelig(er) is inderdaad. Nieuwe zuinige autootjes zijn inderdaad vaak ook echt heel zuinig (vergeleken met oudere auto’s).quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:03 schreef LAUWESTYLE het volgende:
[..]
Eerder zo rond 200 euro. Zag dat kleine budgetmodellen al te leasen zijn vanaf ongeveer 160 euro p.m. Het gaat er vooral om vervoer te hebben en een laag brandstofverbruik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |