We zullen nooit de gedachten van het klootjesvolk kunnen doorgronden.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:37 schreef MTheBassman het volgende:
Mijn kritiek is domweg dat nummers die ik vrij matig of gewoon oke vind (Fix You, Piano Man, Africa) zo veel hype om hun heen krijgen dat men er alleen maar op stemt om dat ze populair zijn, en niet per se omdat ze het zelf een goed nummer vinden. En daar ging het toch om bij een stemlijst leek me?
Dit dus. Ik ga echt niet denken van "oeh wat zou Fok!/mijn moeder/ de postbode wel niet denken als ik deze stem"quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:37 schreef MTheBassman het volgende:
Mijn kritiek is domweg dat nummers die ik vrij matig of gewoon oke vind (Fix You, Piano Man, Africa) zo veel hype om hun heen krijgen dat men er alleen maar op stemt om dat ze populair zijn, en niet per se omdat ze het zelf een goed nummer vinden. En daar ging het toch om bij een stemlijst leek me?
Helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:28 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Qua hekel aan platen in de top 100 heb ik dat alleen echt met Claudiaids, Disturbed, Kensington. Kijk mij coulant zijn.
Vind de daling (een plek) juist nog heel erg meevallen. Had verwacht dat De Groot verder zou wegvallen, net zoals al zn andere nummers de laatste jarenquote:Op vrijdag 7 december 2018 19:35 schreef PzKpfw het volgende:
Paar jaar geleden stond Avond nog een paar jaar op 1 en nu alweer flink gezaktJe vraagt je af waar dergelijke schommelingen vandaan komen.
Coldplay is gewoon de grootste band van de afgelopen 15-20 jaar. Maar ja, dat is voor sommige mensen moeilijk te verkroppen. Gewoon negeren en lekker genieten van de nummers. Ik heb vandaag trouwens nog even een tweede lijstje ingediend en nog even op White Shadows gestemd.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:30 schreef BobW het volgende:
[..]
Ik snap die haat ook niet, maar dat zal vast stoer zijn.
Oh god, dat walgelijke Oceaan was ik alweer bijna vergeten. Ja die hebben we ook nog.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:43 schreef MielMonteur het volgende:
Nee voeg daar Oceaan en Just Breathe (moet er niet aan denken) aan toe
misschien is verdronken vlinder weer gestegen... hoop het!quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vind de daling (een plek) juist nog heel erg meevallen. Had verwacht dat De Groot verder zou wegvallen, net zoals al zn andere nummers de laatste jaren
Ik vrees dat Boudewijn daarvoor eerst zelf moet verdrinkenquote:Op vrijdag 7 december 2018 19:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
misschien is verdronken vlinder weer gestegen... hoop het!
"Avond" is toen gewoon naar #1 gepusht. Ik betwijfel ook of -ie wel werkelijk op #10 staat, maar er moet natuurlijk wel Nederlands product in de Top 10 hè...quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:35 schreef PzKpfw het volgende:
Paar jaar geleden stond Avond nog een paar jaar op 1 en nu alweer flink gezaktJe vraagt je af waar dergelijke schommelingen vandaan komen.
Ik bedoelde niet in vergelijking met vorig jaar maar sinds dat hij weer uit de top 3 is gekukeld.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vind de daling (een plek) juist nog heel erg meevallen. Had verwacht dat De Groot verder zou wegvallen, net zoals al zn andere nummers de laatste jaren
Dat is alweer n paar jaar terug..quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:46 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet in vergelijking met vorig jaar maar sinds dat hij weer uit de top 3 is gekukeld.
Ik hoop weer met fantastische gifjes.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:46 schreef asco het volgende:
Deze topicreeks is elk jaar weer een herhaling van zetten.
Heerlijk.![]()
Nu weer wachten op 12 december voor het volgende hoofdstuk.
Als er dan toch iets 'Nederlands' in de top 10 moet dan Radar Love.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
"Avond" is toen gewoon naar #1 gepusht. Ik betwijfel ook of -ie wel werkelijk op #10 staat, maar er moet natuurlijk wel Nederlands product in de Top 10 hè...
Ik ben allang blij dat Claudia de - ik ben net niet grappig - Breij niet in de Top 10 staat.
De eerste twee albums van Coldplay prima, maar daarna vind ik dat ze gewoon matige, zeikerige muziek maken. En als ik kijk naar andere nummers in de lijst kan ik nou niet zeggen dat Fix You plek 9 verdient. Dat is niet stoer doen, ik vind het gewoon niks.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:30 schreef BobW het volgende:
[..]
Ik snap die haat ook niet, maar dat zal vast stoer zijn.
ik vind top 100 ook wel hoogquote:Op vrijdag 7 december 2018 19:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik snap Piano man zo hoog echt echt niet. Leuk nummer, top 100 prima, maar top 3??
Sowiesoquote:Op vrijdag 7 december 2018 19:47 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik hoop weer met fantastische gifjes.
Eens. Nu vind ik het prima dat een Pink Floyd nummer is gestegen, maar ze hebben idd veel beters gemaakt, waaronder Echoes of Time oid. Maar ja, het moet natuurlijk ook een beetje toegankelijk blijven dus dit was te verwachten.quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:49 schreef cafca het volgende:
Hotel California - Eagles (2)
Piano Man - Billy Joel (4)
Wish You Were Here - Pink Floyd (7)
Black - Pearl Jam (6)
Africa - Toto (25)
Fix You - Coldplay (8)
Avond - Boudewijn de Groot (9)
Op zich allemaal nummers die best prima zijn en waar niks mis mee is, en dat is nu juist wat er mis mee is. Het is allemaal zo netjes, het vliegt nergens uit de bocht, steekt nergens echt boven de middelmaat uit. Pink Floyd was best een expirimentele band, maar dit is ook wel zo'n beetje hun veiligste nummer.
Allemaal aangeharkte tuintjes, geveegde stoepjes, Opel Insignia, elektrische fietsen-muziek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |