abonnement Unibet Coolblue
pi_183724444
En daar hebben we de volgende: project 5752 | L***s*re Solutions / V*ll*d*l*x.nl

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183725301
Herfinanciering aflossingsvrije lening van GvE bij GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19131
pi_183725551
De top 10 van week 50:
pi_183725797
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 10:23 schreef investeerdertje het volgende:
Mijzelf zojuist volledig uit L&S terug getrokken. Mochten de achterstanden niet terug betaald worden heb ik net een break even. Alles leuk en aardig, maar de defaults en de 3+ rollen zo rap binnen dat ik er wel klaar mee ben 😅

Netto rendement: 2.5%
Zelfs lendahand doet het beter 😂
Naar aanleiding van bovenstaande berichtje toch ook nog even gekeken naar L&S. En ja, het zijn denk ik toch echt de persoonlijke omstandigheden. Bij mij doet Lendahand het dan weer aanmerkelijk slechter dan L&S. Zo zit ik nog steeds op een bedrag te wachten van NPFC welke in november 2017 al zou worden afgelost en kan ik mijn investering in SimGas wel helemaal afschrijven. Hierdoor komt mijn rendement over de ongeveer 2 jaar dat ik met Lendahand bezig ben bijna onder water te staan.

Bij L&S ben ik nu ruim 13 maanden bezig (en doe ik aan maandelijkse herinvestering van aflossing en rente). Ik heb dus nog niets terug ontvangen maar mijn totale investering stijgt dus maandelijks een stukje. Volgens hun opgave sta ik op 4,2% netto. Ik zie hierbij momenteel 2 leningen die geheel opgeëist zijn en waarbij de rechtbank de geldnemer heeft veroordeeld voor rente en kosten en waarbij een deurwaarder nu kan proberen hiervan nog wat terug te halen. Als het goed is hebben alle geldnemers werk dus zou er misschien nog wat terug te halen zijn. Nog belangrijker is dat L&S hier dus wel bovenop blijkt te zitten. Daarnaast zie ik op dit moment ook nog 2 leningen met een achterstand van 3 maanden die vermoedelijk het zelfde traject in gaan als de 2 bovenstaande leningen. Als ik mijn gehele geïnvesteerde aandeel in de hoofdsom in deze 4 leningen van mijn rendement aftrek (eigenlijk te veel aangezien ik al een deel van de hoofdsom heb terugontvangen en mijn verwachting is dat er nog wel wat van gaat terug komen van de achterstanden) dan kom ik momenteel uit op 3,9% netto. Daarnaast heb ik nog ¤25,- + ¤75,- aan tell a friend bonussen mogen ontvangen maar dat is eenmalig dus die zal ik niet meerekenen.

Al met al voldoet L&S nog steeds aan mijn verwachtingen al verwacht ik wel dat het netto rendement nog iets zal dalen. Bij L&S heb ik een voor mij relatief klein bedrag gestald wat ik aan hou in het kader van spreiding tussen de platformen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 14-12-2018 14:56:35 ]
pi_183726123
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Haha home made afbeelding?
Nee hoor deze Zweedse mevrouw verdiende een deel van haar geld met poseren dus genoeg plaatjes van haar op internet. Alleen even de balkjes toegevoegd. Ik heb er behoorlijk de pest in dat iemand met de noorderzon verdwijnt zonder enig adres achter te laten. Het zou haar sieren om haar verblijfplaats bekend te maken en als zodanig voor de gemaakte schulden op te draaien.
pi_183726128
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 14:17 schreef djh77 het volgende:
Herfinanciering aflossingsvrije lening van GvE bij GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19131
Redelijk lijkt mij? Ik durf wel een duitje erin te doen, als ik op tijd ben....
pi_183726231
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 14:17 schreef djh77 het volgende:
Herfinanciering aflossingsvrije lening van GvE bij GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19131
Begrijp ik nu dat dit een herfinanciering is terwijl hij van de eerste lening de rente niet volgens afspraak voldaan heeft? Ik lees namelijk dat hij nu een hoger bedrag wil om de “openstaande rente en vertragingsrente” te kunnen betalen???
pi_183726311
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2018 15:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Begrijp ik nu dat dit een herfinanciering is terwijl hij van de eerste lening de rente niet volgens afspraak voldaan heeft? Ik lees namelijk dat hij nu een hoger bedrag wil om de “openstaande rente en vertragingsrente” te kunnen betalen???
Volgens de pitch 'De rentebetalingen van deze lening zijn tot op heden door de geldnemers volgens afspraak voldaan'. Ik denk dat GvE rente rekent tussen de periode dat hij de oude lening af had moeten lossen en de datum dat de nieuwe lening vol is? Wat me wel opvalt, is dat de oude lening 40k was en de nieuwe 45k. Dus hij heeft bijzonder weinig reserves blijkbaar....
pi_183726392
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2018 15:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Begrijp ik nu dat dit een herfinanciering is terwijl hij van de eerste lening de rente niet volgens afspraak voldaan heeft? Ik lees namelijk dat hij nu een hoger bedrag wil om de “openstaande rente en vertragingsrente” te kunnen betalen???
Dat lijkt me niet. de andere 24 maanden lening was van 11 November 2016. dus die is mnet afgelopen. Vermoedelijk is men te laat begonnen om te herfinancieren. En dan komt er natuurlijk de nieuwe afsluitprofisie bij voor de nieuwe lening zo'n 4500 euro.
Ben wel met je eens dat het geen vetpot aan liquide middelen zal zijn bij deze mensen. Maar de 15 caravans vertegenwoordigen wel een waarde die vermoedelijk nog niet in onderpand zijn gegeven. Zijn de huur opbrengsten eigenlijk verpand aan GvE?
pi_183726452
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 15:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. de andere 24 maanden lening was van 11 November 2016. dus die is mnet afgelopen. Vermoedelijk is men te laat begonnen om te herfinancieren. En dan komt er natuurlijk de nieuwe afsluitprofisie bij voor de nieuwe lening zo'n 4500 euro.
Ben wel met je eens dat het geen vetpot aan liquide middelen zal zijn bij deze mensen. Maar de 15 caravans vertegenwoordigen wel een waarde die vermoedelijk nog niet in onderpand zijn gegeven. Zijn de huur opbrengsten eigenlijk verpand aan GvE?
Zo te lezen niet. Alleen een Positieve-Negatieve Hypotheekverklaring op de privéwoning/bedrijfspand te Schijndel.
pi_183726556
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2018 15:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zo te lezen niet. Alleen een Positieve-Negatieve Hypotheekverklaring op de privéwoning/bedrijfspand te Schijndel.
Wel een pand met ruime overwaarde (+/- 400k).
pi_183726603
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 15:17 schreef djh77 het volgende:
Wel een pand met ruime overwaarde (+/- 400k).
Zo lees ik dat niet.. Ik lees dat hij nog een aardig stuk hypotheek kan opnemen
pi_183726665
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 15:19 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Zo lees ik dat niet.. Ik lees dat hij nog een aardig stuk hypotheek kan opnemen
Met een Positieve-Negatieve Hypotheekverklaring in principe niet meer.
quote:
de negatieve hypotheekverklaring houdt in dat de geldlener verklaart dat hij de onroerende zaak niet of niet verder zal belasten
Bovendien als hij bij zijn hypotheekverstrekker terecht kon had hij beter daar de 45k bij kunnen lenen.
• Heeft hij een lagere maandlasten (lagere rente dan GvE/langere looptijd)
• Heeft hij bij verkoop woning geen boeterente en bij GvE wel.
• Heeft hij lagere financieringskosten dan bij GvE

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 14-12-2018 15:35:45 ]
pi_183727031
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 15:22 schreef djh77 het volgende:
Met een Positieve-Negatieve Hypotheekverklaring in principe niet meer.
Volgens mij mag je je hypotheek dan niet verder verhogen. De reeds gevestigde apotheek mag je gewoon (her)opnemen
pi_183727171
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 15:41 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Volgens mij mag je je hypotheek dan niet verder verhogen. De reeds gevestigde apotheek mag je gewoon (her)opnemen
Niet volgens de hypotheekverklaring van gve. https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-lenen/overeenkomsten.aspx
pi_183728381
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2018 14:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Naar aanleiding van bovenstaande berichtje toch ook nog even gekeken naar L&S. En ja, het zijn denk ik toch echt de persoonlijke omstandigheden. Bij mij doet Lendahand het dan weer aanmerkelijk slechter dan L&S. Zo zit ik nog steeds op een bedrag te wachten van NPFC welke in november 2017 al zou worden afgelost en kan ik mijn investering in SimGas wel helemaal afschrijven. Hierdoor komt mijn rendement over de ongeveer 2 jaar dat ik met Lendahand bezig ben bijna onder water te staan.

Bij L&S ben ik nu ruim 13 maanden bezig (en doe ik aan maandelijkse herinvestering van aflossing en rente). Ik heb dus nog niets terug ontvangen maar mijn totale investering stijgt dus maandelijks een stukje. Volgens hun opgave sta ik op 4,2% netto. Ik zie hierbij momenteel 2 leningen die geheel opgeëist zijn en waarbij de rechtbank de geldnemer heeft veroordeeld voor rente en kosten en waarbij een deurwaarder nu kan proberen hiervan nog wat terug te halen. Als het goed is hebben alle geldnemers werk dus zou er misschien nog wat terug te halen zijn. Nog belangrijker is dat L&S hier dus wel bovenop blijkt te zitten. Daarnaast zie ik op dit moment ook nog 2 leningen met een achterstand van 3 maanden die vermoedelijk het zelfde traject in gaan als de 2 bovenstaande leningen. Als ik mijn gehele geïnvesteerde aandeel in de hoofdsom in deze 4 leningen van mijn rendement aftrek (eigenlijk te veel aangezien ik al een deel van de hoofdsom heb terugontvangen en mijn verwachting is dat er nog wel wat van gaat terug komen van de achterstanden) dan kom ik momenteel uit op 3,9% netto. Daarnaast heb ik nog ¤25,- + ¤75,- aan tell a friend bonussen mogen ontvangen maar dat is eenmalig dus die zal ik niet meerekenen.

Al met al voldoet L&S nog steeds aan mijn verwachtingen al verwacht ik wel dat het netto rendement nog iets zal dalen. Bij L&S heb ik een voor mij relatief klein bedrag gestald wat ik aan hou in het kader van spreiding tussen de platformen.
Bij mij zijn beide defaults veroordeeld. Eerst zien wat er te halen zal zijn, want ik vermoed dat men reeds werkloos is geworden, anders hadden ze (neem ik aan) wel betaald. 3x 2 maand achterstand waarvan er 1 sowieso wel 3+ zal gaan worden. 12 keer 1 maand achterstand. Heb je de welkomstbonussen ook afgetrokken van je rendements%? Immers die zijn er (bij mijn weten) in meegenomen. Ik zat zelf ook ruim 13 maanden in L&S maar had 4.1% totdat ik mij terug trok. Ik vrees dat ze de door henzelf geschatte default ratio's niet gaan halen, en daardoor ook automatisch ook onder mijn verwachting gaan komen. De terugbetaling en/of opbrengsten ga ik vermoedelijk investeren in mijn eigen nieuwe keuken en/of alsnog verspreiden over andere platformen.
pi_183728939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 16:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Bij mij zijn beide defaults veroordeeld. Eerst zien wat er te halen zal zijn, want ik vermoed dat men reeds werkloos is geworden, anders hadden ze (neem ik aan) wel betaald. 3x 2 maand achterstand waarvan er 1 sowieso wel 3+ zal gaan worden. 12 keer 1 maand achterstand. Heb je de welkomstbonussen ook afgetrokken van je rendements%? Immers die zijn er (bij mijn weten) in meegenomen. Ik zat zelf ook ruim 13 maanden in L&S maar had 4.1% totdat ik mij terug trok. Ik vrees dat ze de door henzelf geschatte default ratio's niet gaan halen, en daardoor ook automatisch ook onder mijn verwachting gaan komen. De terugbetaling en/of opbrengsten ga ik vermoedelijk investeren in mijn eigen nieuwe keuken en/of alsnog verspreiden over andere platformen.
Ja, de bonussen heb ik, zoals aangegeven, afgetrokken.
pi_183732084
De Stichting Zekerheden van Kapitaal op Maat heeft een update geplaatst inzake de gezondheidsproducten. Daarin staat o.a. de zin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan wel lachen om dit soort sarcasme. Voorlopig moeten de 217 investeerders in dit project nog wat langer geduld oefenen. Kennelijk bevalt het mevrouw H. niet welke kant het nu op gaat. En dat bevalt mij dan gek genoeg weer wel.
pi_183732521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:31 schreef aborren het volgende:

[..]

Ze zijn er nog wel, projectje bij LaH voor 31k is vanochtend binnen 1,5 minuut volgestort, ik was (net) te laat... het ligt dus gewoon aan de kwaliteit van de projecten bij GvE, is mijn gevoel!
Dat ligt niet aan kwaliteit maar aan kwantiteit: gisteren kwam de geldboot binnen dus alle investeerders hadden weer geld in de wallet staan, dan vliegen de projecten meteen vol bij LaH.
pi_183735581
Benieuwd welke boeken jullie gelezen omtrent financiële onafhankelijkheid. Wie van jullie heeft bijv. Cashflow kwadrant van Robert Kiyosaki gelezen? Of het E-book van Kolja Barghoorn "Investieren in P2p-privatkredite: Was Man Wissen Sollte, Wie Man Fehler Vermeidet Und Erfolgreich Investiert". Of De Rijkste Man van Babylon?
pi_183736598
quote:
Zit in Spare Ribs Groningen loopt prima. Deze Spare Rib meneer is zeer gedreven, verkoopt zijn huis om te gaan ondernemen, dat is toch wel durf, durf wel een duit te doen. En deze markt is nog groeiend. Als het hem maar lukt om zijn toko's goed te blijven managen
pi_183737416
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2018 23:43 schreef peterc het volgende:

[..]

Zit in Spare Ribs Groningen loopt prima. Deze Spare Rib meneer is zeer gedreven, verkoopt zijn huis om te gaan ondernemen, dat is toch wel durf, durf wel een duit te doen. En deze markt is nog groeiend. Als het hem maar lukt om zijn toko's goed te blijven managen
Zijn plan klinkt logisch. Dit zijn de mensen met wie je graag in zee gaat lijkt me. Geen harde zekerheden maar wel een goed verhaal.
Pecunia non olet
pi_183741810
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2018 23:43 schreef peterc het volgende:
Zit in Spare Ribs Groningen loopt prima.
Hier Veendam (25/60), Tilburg (35/60) en Woerden (15/60). zonder problemen. Zijn er al filialen die betalingsproblemen hebben?
pi_183742020
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2018 11:11 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Hier Veendam (25/60), Tilburg (35/60) en Woerden (15/60). zonder problemen. Zijn er al filialen die betalingsproblemen hebben?
In Alphen is er al 2x een andere eigenaar. Lening loopt door allerlei noodverbanden wel door.
pi_183742131
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 11:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

In Alphen is er al 2x een andere eigenaar. Lening loopt door allerlei noodverbanden wel door.
Dat kwam toch door een falende franchisenemer en minder door achterblijvende omzet?
pi_183742269
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 11:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat kwam toch door een falende franchisenemer en minder door achterblijvende omzet?
De noodverbanden hebben mij wel overtuigd dat de terugkoop verklaring vanuit de franchiseorganisatie niets voorstelt. Als de zaak 2x van eigenaar veranderd verwacht ik dat de lening wordt afgelost.
pi_183742301
Gister ingestapt in de bierbrouwerij uit scheveningen, Ik denk dat ik die spare rib express meepak
Geniet van het leven:):)
pi_183743178
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 11:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

De noodverbanden hebben mij wel overtuigd dat de terugkoop verklaring vanuit de franchiseorganisatie niets voorstelt. Als de zaak 2x van eigenaar veranderd verwacht ik dat de lening wordt afgelost.
Bij de terugkoop zou er nog een restschuld zijn. Om te voorkomen dat de leningnemer met een restschuld zit die hij niet kan terugbetalen heeft de spareribs organisatie de lening overgenomen. Natuurlijk eigenbelang omdat als er een sparerib express vestiging is die zijn schuld niet terugbetaald het moeilijker zou zijn om andere vestigingen te crowdfunding. Maar toch goed opgelost voor alle betrokkenen.
pi_183743257
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:11 schreef bubbels234 het volgende:

[..]

Bij de terugkoop zou er nog een restschuld zijn. Om te voorkomen dat de leningnemer met een restschuld zit die hij niet kan terugbetalen heeft de spareribs organisatie de lening overgenomen. Natuurlijk eigenbelang omdat als er een sparerib express vestiging is die zijn schuld niet terugbetaald het moeilijker zou zijn om andere vestigingen te crowdfunding. Maar toch goed opgelost voor alle betrokkenen.
De franchiseorganisatie heeft de overgenomen zaak weer doorverkocht. Toen had de lening gewoon afbetaald moeten worden.
pi_183743263
Overzicht achterstanden FundingCircle.

Uitstaande terugbetalingen
Zodra een betalingstermijn is verlopen neemt onze afdeling Collections & Recoveries direct contact op met de kredietnemer om de aard van de betalingsachterstand te achterhalen. Er worden direct afspraken gemaakt om de achterstand in te lopen.

De onderstaande projecten hebben een betalingsachterstand.

C Nieuwe Boeketten Bloemenleverancier

quote:
ID: 997046909
De incasso van november is niet geslaagd, hierdoor is de achterstand opgelopen tot twee termijnen. Wij hebben een afbetalingsplan met de kredietnemer waarmee maandelijks de achterstand met ¤ 200 wordt ingelopen. Zodra wij de volledige termijn ontvangen hebben wordt deze zo spoedig mogelijk aan u overgemaakt. Verder hebben wij bericht mogen ontvangen van de kredietnemer dat de extra achterstand die is opgelopen eind december zal worden ingelost. Zodra wij een volledige termijn mogen ontvangen zullen wij dit aan u overmaken.
D [1%CB] Reportage Bus Produktiebedrijf

quote:
ID: 701151854

De incasso van november is niet geslaagd. De kredietnemer heeft aangegven dat er liquiditeitsproblemen zijn. Ondanks ons contact heeft de kredietnemer nog niet aangegeven wanneer een betaling kan volgen. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
D Voorraad Vlees Slagerij

quote:
ID: 791553566

De incasso van november is geslaagd, waardoor de achterstand nog steeds twee termijnen is. Wij hebben contact gehad met de kredietnemer en mochten een betalingsregeling treffen. Deze behelst dat de volledige achterstand in zeven maanden wordt ingelopen. Wij houden periodiek contact met de kredietnemer om de achterstand vroeger in te lopen indien de mogelijkheid zich voordoet. Zodra wij een volledige termijn ontvangen hebben zullen wij deze aan u overmaken.
E Herstructurering Consultancybureau

quote:
ID: 173624309

De incasso van november is niet geslaagd. Ondanks de contactpogingen mochten wij nog geen bericht ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
D Ijkapparatuur Taximeters

quote:
ID: 521346195

De incasso van november is geslaagd, waardoor de achterstand op één termijn is gebleven. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen reactie ontvangen van de kredietnemer. Wij blijven derhalve het formele incassoproces volgen met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
E [1%CB] Bedrijfswagen Isolatiebedrijf

quote:
ID: 225943194

De incasso van november is niet geslaagd, echter mochten wij wel een deelbetaling ontvangen waarmee wij aan u een volldige termijn konden overmaken. De achterstand bedraagt hierna een volledige termijn. Helaas mochten wij bericht ontvangen van de kredietnemer dat het niet goed gaat met de onderneming. De kredietnemer heeft werkzaamheden uitgevoerd bij een bedrijf en zou hievoor nog een aanzienlijke som moeten ontvangen, helaas is het bedrijf failliet gegaan en heeft de kredietnemer wel reeds zijn personeel moeten betalen. Hierdoor kan de kredietnemer voorlopig niet aan zijn betaalverplichtingen voldoen. wij hebben een betalingsregeling afgesproken om 50% van een maandtermijn te mogen ontvangen iedere maand. Zodra wij een volledige termijn ontvangen hebben zullen wij deze aan u overmaken.
D Schoonmaakbedrijf Nieuwe Apparatuur

quote:
ID: 260102950

De incasso van november is niet geslaagd. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen reactie ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
E [1%CB] Import Personenwagens

quote:
ID: 223627845

De incasso van november is niet geslaagd, waardoor de achterstand is opgelopen tot drie termijnen. Wij hebben contact gehad met de broer van de kredietnemer. Wegens omstandigheden in de privesfeer is er een voorlopige bewindvoerder aangesteld. Wij staan met de bewindvoerder in contact om onze schuld op te geven. Wij stellen u op de hoogte zodra wij meer informatie mogen ontvangen van de bewindvoerder.
E Montagebedrijf Gereedschap en Werkbus

quote:
ID: 56672440

De incasso van november is niet geslaagd. De kredietnemer was niet in de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat de incasso succesvol kon worden afgeschreven zoals eerder bericht. Wij hebben wel de toezegging mogen ontvangen dat de achterstallige termijn voor de volgende incasso betaald zal worden
E Inkoop Griekse Voedingsproducten

quote:
ID: 906083111

De incasso van november is niet geslaagd. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen bericht ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.
E Kinderboekenschrijvers Voorfinancieren Oplage

quote:
ID: 878083200

De incasso van november is niet geslaagd. Wij hebben bericht mogen ontvangen van de kredietnemer dat wij de achterstallige termijn nog voor de volgende incasso zullen mogen ontvangen. Zodra wij dit ontvangen hebben zullen wij dit bedrag spoedig aan u overmaken.
Kredietprojecten in incasso
Kredietprojecten in het incassoproces kunnen op dit moment hun betalingen niet meer nakomen. Samen met onze incassopartner Arvato proberen wij desondanks het grootst mogelijke deel van uw investering voor u te verzamelen.


C [1%CB] Verbreden Meubelassortiment

quote:
ID: 254762707

Wij hebben wij de lening in oktober opgezegd en kredietneemster negatief bij het BKR moeten registreren. Wij hebben ook contact gehad met de kredietneemster en zij heeft aangegeven wat de reden is dat de betalingen gestopt zijn. Na terugkomst van haar vakantie heeft zij ontdekt dat de meubels uit haar zaak (voorraad) en de bedrijfsmiddelen zijn ontvreemd. Zij weet wie dat is geweest en heeft ons voorzien van de politieaangifte tegen deze persoon. Helaas is zij nu niet in staat om iets te doen, dit is aan de politie. Ook kan zij hierdoor haar schuldeisers niet betalen en gaf zij aan genoodzaakt te zijn haar eigen faillissement aan te vragen. Op 13 november 2018 is zij ook door de rechtbank failliet verklaard. Wij hebben onze vordering ingediend en kort contact gehad met de curator, die aangaf dat ze aan het kijken zijn naar de mogelijkheden voor een schuldeisersakkoord in faillissement. Wij zullen de komende maand in gesprek gaan met mevrouw Van Toor en haar consultant en stukken opvragen met betrekking tot haar financiële positie en informeren u volgende maand verder.
E [1%CB] Extra Consultant IT-bedrijf

quote:
D: 464669959

Zoals in de vorige updates aangegeven, hebben wij dit dossier kort na de opzegging van de lening overgedragen aan onze advocaat om conservatoir beslag te leggen op de onroerende zaken en bankrekeningen van de kredietnemer. Dit hebben wij gedaan omdat wij een sterk vermoeden hebben dat de kredietnemer niet de intentie heeft de vordering terug te betalen en wellicht naar het buitenland zal vertrekken. Het beslag op het onroerend goed heeft doel getroffen. Het beslag op de bankrekening niet, daar de bank zelf een vordering had op de kredietnemer en dus kon verrekenen. Nu wij conservatoir beslag hebben laten leggen, moeten wij ook de procedure opstarten om de noodzaak van het beslag te bekrachtigen. Dit hebben wij ook gedaan en de kredietnemer heeft zich niet met zijn advocaat in de procedure gesteld. Dit betekent dat er een verstekvonnis zal worden verleend en onze vorderingen worden toegewezen. De kredietnemer heeft eenzijdig een regeling aangeboden, maar is de regeling niet nagekomen en heeft ook geen onderbouwende stukken aangeleverd voor de regeling. Wij zullen de procedure dan ook niet intrekken en onze beslagen niet opheffen. Wij verwachten dat de rechtbank een verstekvonnis uitspreekt en zullen het vonnis afwachten alvorens wij vervolgstappen nemen.
E [1%CB] Onderhoudsbedrijf Hefbruggen

quote:
ID: 167798755

Wij hebben de lening opgezegd en de gehele vordering opgeëist bij de kredietnemer. Op de opzegging is niet gereageerd, ook hebben wij telefonisch geen contact kunnen krijgen. Ondanks de vele pogingen en waarschuwingen hebben wij geen betaling mogen ontvangen van de kredietnemer, waardoor wij de kredietnemer negatief bij het BKR hebben geregistreerd. Ook hebben wij een externe partij onderzoek laten doen en huisbezoeken af laten leggen. Deze partij heeft kortstondig contact gehad met de eigenaar van het bedrijf. Het enige dat werd vernomen is dat hij stelde 'failliet' te zijn. Blijkens de faillissementsregisters was dit echter niet het geval en berust dit dus niet op waarheid. Het lijkt er dus sterk op dat de kredietnemer niet de intentie heeft om de vordering terug te willen betalen. Zoals u weet hebben wij het dossier overgedragen aan de advocaat. Ook heeft onze advocaat op 12 oktober 2018 aangifte gedaan en deze stukken zijn toegevoegd aan de inmiddels uitgebrachte dagvaarding. De kredietnemer stond echter niet op een Nederlands adres ingeschreven, waardoor betekening aan zijn adres niet mogelijk blijkt te zijn. Nu hebben wij onze advocaat gevraagd om openbaar te dagvaarden. De dagvaardingstermijn bedraagt in dit geval drie maanden, maar dan kunnen we wel verder. Het doel van de opgestarte procedure is allereerst het terug krijgen van uw investering en subsidiair om de route richting een schuldsanering af te snijden, nu dit niet bedoeld is voor dergelijke casussen.
E Personeelskosten Uitzendbureau

quote:
ID: 276664299

De achterstand is opgelopen tot drie termijnen, waardoor wij de lening hebben moeten opzeggen. Wij hebben ondanks vele pogingen nog geen contact kunnen krijgen met de kredietnemer. Wij zullen derhalve het formele incassoproces volgen, de kredietnemer negatief bij het BKR registreren en het dossier, indien dat nodig is, overdragen aan de deurwaarder om nog éénmaal te proberen tot een minnelijke regeling te komen.
pi_183744171
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

De franchiseorganisatie heeft de overgenomen zaak weer doorverkocht. Toen had de lening gewoon afbetaald moeten worden.
De franchisegever heeft eind 2017 een vermogen van 500k op een balans van 730k. En er komt elk jaar 100k bij. De moeder heeft een vermogen bijna 3 miljoen en daar komt elk jaar minimaal 500k bij. Geen zichtbare liquiditeiten, maar een terugkoopverklaring moet gemakkelijk te financieren zijn.
pi_183744361
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:22 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

De franchisegever heeft eind 2017 een vermogen van 500k op een balans van 730k. En er komt elk jaar 100k bij. De moeder heeft een vermogen bijna 3 miljoen en daar komt elk jaar minimaal 500k bij. Geen zichtbare liquiditeiten, maar een terugkoopverklaring moet gemakkelijk te financieren zijn.
Waarom de lening niet gewoon terugbetalen na de overname en de zaak verkopen aan de volgende franchisenemer? Is niet logisch allemaal.
pi_183744612


E

Koeriersbedrijf Mercedes Sprinter
ID: 365975784
Gefinancierd: 100 % | Openstaand: 98.6 !!!

De incasso van november is niet geslaagd. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen bericht ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.








B

Werkkapitaal Koeriersbedrijf
ID: 364951432

De incasso van november is niet geslaagd. Wij hebben inmiddels een betaaltoezegging mogen ontvangen om nog voor de volgende incasso de achterstallige termijn te mogen ontvangen. Wij blijven dit nauwgezet opvolgen zodat de betalingsregeling wordt gerespecteerd.


Website van FnC is nog steeds niet helemaal lekker overigens... Apart dat dit zo lang duurt...
pi_183745005
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:48 schreef kopersneek het volgende:


E

Koeriersbedrijf Mercedes Sprinter
ID: 365975784
Gefinancierd: 100 % | Openstaand: 98.6 !!!

De incasso van november is niet geslaagd. Ondanks de vele contactpogingen mochten wij nog geen bericht ontvangen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.


B

Werkkapitaal Koeriersbedrijf
ID: 364951432

De incasso van november is niet geslaagd. Wij hebben inmiddels een betaaltoezegging mogen ontvangen om nog voor de volgende incasso de achterstallige termijn te mogen ontvangen. Wij blijven dit nauwgezet opvolgen zodat de betalingsregeling wordt gerespecteerd.

Jij neemt vast nooit meer een koeriersbedrijf 😏
Pecunia non olet
pi_183745236
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Waarom de lening niet gewoon terugbetalen na de overname en de zaak verkopen aan de volgende franchisenemer? Is niet logisch allemaal.
Je hebt gelijk dat dit correcter zou zijn. Wat ik wilde aangeven is dat ik tevreden ben met de aangeboden oplossing. De zekerheden blijven intact: pandrecht en HA van de eerste leningnemer (maar dat zal niets opbrengen). Plus nu de zekerheid van de franchiseorganisatie. Bedankt rechtsbackje voor de info, deze gegevens geven nog meer vertrouwen in de franchiseorganisatie.
pi_183745598
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Waarom de lening niet gewoon terugbetalen na de overname en de zaak verkopen aan de volgende franchisenemer? Is niet logisch allemaal.
Klopt. Ik wilde er mee aangeven dat ze dit ook hadden kunnen doen, desnoods met crowdfunding.
pi_183746446
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:18 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Overzicht achterstanden FundingCircle.


De hefbruggen was toch een relatief jonge lening?
pi_183746456
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 16:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De hefbruggen was toch een relatief jonge lening?
Klopt, geen enkele termijn betaald.
pi_183746466
Project Frites de la Maison via KOM: looptijd verkorting en renteverhoging

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183746599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 16:38 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Project Frites de la Maison via KOM: looptijd verkorting en renteverhoging

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij Collin of hcn was ie al lang volgeweest denk ik.
pi_183747626
Ik heb er bij FnC nu 1 met een herstructureringsaccoord. Er is een laatste uitbetaling geweest. Er staat nog 36% open en die mag ik nu definitief gaan afschrijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Benger op 15-12-2018 18:17:10 ]
pi_183751612
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 22:57 schreef Jaco078 het volgende:
Benieuwd welke boeken jullie gelezen omtrent financiële onafhankelijkheid. Wie van jullie heeft bijv. Cashflow kwadrant van Robert Kiyosaki gelezen? Of het E-book van Kolja Barghoorn "Investieren in P2p-privatkredite: Was Man Wissen Sollte, Wie Man Fehler Vermeidet Und Erfolgreich Investiert". Of De Rijkste Man van Babylon?
Een heleboel. Alles van mrmoneymustache.com. Bijna alles uit de webshop van Dave Ramsey, boggleheads guide to investment, the simple path to wealth van jlcollins, common sense investing, leven op blote voet van Scott Pape, the millionaire next door. Richest man in Babylon ook. Van Robert Kyosaki alleen Rich Dad Poor Dad. Vond ik tegenvallen. Heb wel veel youtube filmpjes over Cashflow Quadrant gezien, die vond ik erg interessant.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gustaf86 op 15-12-2018 21:07:13 ]
pi_183752101
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 21:01 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Een heleboel. Alles van mrmoneymustache.com. Bijna alles uit de webshop van Dave Ramsey, boggleheads guide to investment, the simple path to wealth van jlcollins, common sense investing, leven op blote voet van Scott Pape, the millionaire next door. Richest man in Babylon ook. Van Robert Kyosaki alleen Rich Dad Poor Dad. Vond ik tegenvallen. Heb wel veel youtube filmpjes over Cashflow Quadrant gezien, die vond ik erg interessant.
Bedankt Gustaf86, erg inspirerend! :)
pi_183753678
Het viel mij net op dat Kapitaal op Maat sinds kort het volgende in de Overeenkomst van Geldlening heeft opgenomen:

quote:
5.8 In het belang van de communicatie tussen Investeerders en de ondernemer is laatste verplicht en gehouden om in voorkomende situaties genoemd in artikel 5.7 waarbij niet tijdig wordt betaald op de Website een statusupdate te plaatsen.
Als de ondernemers dit ook daadwerkelijk gaan doen zou ik dit een hele verbetering vinden.
pi_183761111
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 16:37 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Klopt, geen enkele termijn betaald.
Auw
pi_183761486
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 11:44 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Auw
En met de noorderzon vertrokken, geen adres bekend van meneer.
pi_183761695
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 12:09 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

En met de noorderzon vertrokken, geen adres bekend van meneer.
"En bedankt" voor zo een "klein" bedrag je leven zo verneuken
pi_183762502
Mijn FNC perikelen: Ik wel de indruk dat er behoorlijk achteraan gelopen wordt om alsnog de centjes binnen te harken. Hoop wel dat men wat leert van de gevallen waar al vanaf dag 1 problemen zijn . Een default op dit soort projecten (zoals de groothandel) hakt behoorlijk in op je rendement en zou mijn inziens bij de intake voorkomen kunnen/moeten worden.

B Nieuwe Vloer & Grill voor Grillroom

ID: 11339330 Openstaand: 50%
De Incasso van november is niet geslaagd. Het bedrijf heeft momenteel betaalproblemen. Wij hebben nauw contact met de kredietnemer en hebben afgesproken om toch minstens halve termijnen te voldoen en periodiek de situatie te evalueren. Wij hebben inmiddels een halve termijn mogen ontvangen. Op 15 december mogen wij de volgende halve termijn ontvangen. Zodra wij een volledige termijn ontvangen hebben zal deze spoedig aan u worden overgemaakt.


C Materialeninkoop Interieurontwerper

ID: 489922007 Openstaand: 67%
De incasso van november is niet geslaagd, waardoor de achterstand is opgelopen tot twee termijnen. Wij hebben contact gehad met de broer van de kredietnemer. Wegens omstandigheden in de privesfeer is er een voorlopige bewindvoerder aangesteld. Wij staan hiermee in contact om onze schuld op te geven. Wij houden u op de hoogte zodra wij meer informatie mogen ontvangen van de bewindvoerder.

E Verbouwing Eetcafé & Frituur

ID: 755944261
Openstaand:37%
De incasso van november is niet geslaagd waardoor de achterstand is opgelopen tot drie termijnen. Wij hadden een afbetalingsplan afgesproken met de kredietnemer. Door middel van wekelijkse betalingen zouden wij de volledige termijn ontvangen en ¤ 500 voor het inlopen van de ontstane achterstand. Helaas mochten wij de laatste 2 weken niets ontvangen. Wij hebben een bericht ontvangen van de kredietnemer dat de achterstand van het afbetalingsplan nog voor de betalingsachterstand oploopt tot meer dan 90 dagen betaald zou worden. Mochten wij dit niet op tijd ontvangen zullen wij alsnog genoodzaakt zijn de lening op te zeggen. Mocht dit gebeuren dan zullen wij u hierover informeren in de volgende update.

D Bouwbedrijf Omzetbelasting

ID: 954090550 Openstaand:85%
De incasso van november is geslaagd, waardoor de achterstand één termijn gebleven is. Wij hebben ondanks vele contact pogingen nog geen reactie mogen vernemen van de kredietnemer. Wij hebben derhalve het formele incassoproces opgestart met als doel de betaling zo spoedig mogelijk voldaan te krijgen.


Kredietprojecten in incasso
Kredietprojecten in het incassoproces kunnen op dit moment hun betalingen niet meer nakomen. Samen met onze incassopartner Arvato proberen wij desondanks het grootst mogelijke deel van uw investering voor u te verzamelen.

D Assortimentsuitbreiding Groothandel

ID: 921971153
Openstaand: 93%
Zoals in de eerdere update aangegeven, heeft de gemeente zich gemeld voor een minnelijk schuldhulptraject. Wij hebben contact opgenomen en de hoogte van de vordering doorgegeven. Inmiddels hebben wij ook een voorstel van de gemeente ontvangen en hebben we volledige inzage in de de totale schuldenlast van de kredietnemer. Wij hebben nog geen standpunt ingenomen tegenover het voorstel, maar zullen in de aankomende maand een standpunt innemen. Uiteraard nemen wij het standpunt in waarbij het resultaat voor u het maximale zal zijn en zullen wij informeren over het vervolg.

D Materialen Behang & Schilderbedrijf

ID: 780595217
Openstaand: 60%
Wij hebben dit dossier overgedragen aan de deurwaarder en de deurwaarder de instructie gegeven om eerst tot een minnelijke regeling te komen. De deurwaarder heeft daarop echter geen reactie mogen vernemen. Derhalve hebben wij gevraagd om een dagvaarding uit te brengen, echter had de kredietnemer geen Nederlands adres en is vermoedelijk naar het geboorteland vertrokken. Wij zullen ons beraden over de te nemen vervolgstappen en informeren u in de volgende update hierover.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')