abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 december 2018 @ 11:49:14 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183603074
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wat probeer je te doen? Zoals ik zei, zijn die zaken voor mij niet van belang.
Daarnaast heb ik zelf Arabische roots en ben ik ook een moslim. Heb je verder nog wat te melden?
De standaard tactiek van die user is de helft bieden en je poot stijfhouden, over een half jaar bellen ze je dan smekend op of ze je het huis alsjeblieft voor die prijs mogen verkopen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183603369
Gewoon nu bellen dat je graag een tweede bezichtiging wil. En dan iemand meenemen die er objectief en met kennis van zaken (bedoel bouwtechnisch) naar kan kijken. Succes!
Alius aliud dicit
pi_183604682
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
- Recht van overpad (specifieke v
Recht van overpad kan een bron van ergernis/ruzie/rechtszaken/getreiter en noem maar op zijn.

Ik zou alleen daarom al verder zoeken.
pi_183604790
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Recht van overpad kan een bron van ergernis/ruzie/rechtszaken/getreiter en noem maar op zijn.

Ik zou alleen daarom al verder zoeken.
Het recht van overpad is gevestigd op de brandgang. Geen probleem, dus. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door arvensis op 08-12-2018 14:07:06 ]
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:50:04 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183604799
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Recht van overpad kan een bron van ergernis/ruzie/rechtszaken/getreiter en noem maar op zijn.

Ik zou alleen daarom al verder zoeken.
Bij nagenoeg ieder rijtjeshuis met een brandgang is er sprake van recht van overpad.
Meestal zijn alle aangrenzende percelen gezamenlijk eigenaar van de brandgang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183635469
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wat is een goed termijn om aan te geven dat ik een tweede bezichtiging wil? :P
In feite bepaal je dat zelf. Toen ik de 1e bezichtiging had in mijn huidige woning, gaf ik bij het verlaten al aan bij de makelaar dat ik een 2e bezichtiging wilde (met ouders).

En als je gelooft dat er daadwerkelijk meerdere kandidaten zijn, zou ik niet te lang wachten.

Probeer wel je enthousiasme te temperen en ook goed naar de feiten te kijken. Genoeg kamers, genoeg m2, voldoet het huis aan jouw eisen etc etc. Is lastig, maar wel belangrijk!

Succes ^O^
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  maandag 10 december 2018 @ 14:09:06 #57
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_183640631
Duit in het zakje.

Ik heb mijn huis 3 weken geleden te koop gezet.
Starterswoning, prettig geprijsd, in Middelburg.

Vrijdagmiddag open huis gehad. 12 (!) bezichtigingen.
1 iemand had al voor het open huis aangegeven de dinsdag daarop een tweede bezichtiging te willen.

In het weekend was het makelaarskantoor dicht ( :') ).
Maandagochtend bleek dat we 2 biedingen hadden ontvangen, incl. 1 die de vraagprijs bood.

We hebben de tweede bezichtiging afgewacht, maar de makelaar had die mensen al laten weten dat ze nog die avond voor 18:00 een eindbod konden doen. Ik weet overigens even niet of hij ook had vermeld dat iemand de vraagprijs had geboden.
De andere ochtend 10:00 hadden we een van de biedingen geaccepteerd.

Overigens van iemand die dus maar 1 keer is komen kijken. Nu hadden wij wel een picobello funda advertentie van de makelaar, incl foto's, films, plattegronden en hele high res doll house.


Op het moment dat een huis in de starterscategorie al 2 maanden staat, is het óf te duur óf er is iets anders aan de hand. Maar 2 maanden is behoorlijk lang in deze markt.

Over je bouwtechnische keuring, je kan een bod doen met voorbehoud op een bouwtechnische keuring. Als er heftige dingen uitkomen, is dat een valide reden om de koop te ontbinden. Tevens kan het, als er dingen uitkomen die volgens de keurder direct moeten worden aangepakt, een mogelijkheid zijn om een bouwdepot bij je hypotheek te nemen om zo daar direct budget voor te hebben.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_183645373
Het huis is verkocht. :') :(
Ik neem jullie tips mee naar een eventueel volgende bezichtiging. Alsnog bedankt!
Protège moi de mes désirs.
pi_183645625
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Het huis is verkocht. :') :(
Ik neem jullie tips mee naar een eventueel volgende bezichtiging. Alsnog bedankt!
Ah jammer. Volgende keer beter. Hou je ons op de hoogte?
Alius aliud dicit
pi_183655698
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Het huis is verkocht. :') :(
Ik neem jullie tips mee naar een eventueel volgende bezichtiging. Alsnog bedankt!
Jammer! Volgende keer beter, zoals hierboven idd ook al wordt gezegd..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_183655796
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij nagenoeg ieder rijtjeshuis met een brandgang is er sprake van recht van overpad.
Meestal zijn alle aangrenzende percelen gezamenlijk eigenaar van de brandgang.
Is het niet zo de eigenaren van de betreffende percelen elk eigenaar zijn van een deel van de brandgang? Er is voor zover ik weet juist géén sprake van gezamenlijk eigendom. In dit geval betreft het een brandgang en zal het om de achterste x-meter van elk van de percelen gaan. Het recht van overpad regelt juist dat men gebruik mag maken van maken van (een deel van) de grond van de ander.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 11 december 2018 @ 08:55:30 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183655830
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Het huis is verkocht. :') :(
Ik neem jullie tips mee naar een eventueel volgende bezichtiging. Alsnog bedankt!
Zonde.
Succes met een volgende!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183656766
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 14:09 schreef avotar het volgende:

Vrijdagmiddag open huis gehad. 12 (!) bezichtigingen.
1 iemand had al voor het open huis aangegeven de dinsdag daarop een tweede bezichtiging te willen.

In het weekend was het makelaarskantoor dicht ( :') ).
Maandagochtend bleek dat we 2 biedingen hadden ontvangen, incl. 1 die de vraagprijs bood.

We hebben de tweede bezichtiging afgewacht, maar de makelaar had die mensen al laten weten dat ze nog die avond voor 18:00 een eindbod konden doen. Ik weet overigens even niet of hij ook had vermeld dat iemand de vraagprijs had geboden.
De andere ochtend 10:00 hadden we een van de biedingen geaccepteerd.

Overigens van iemand die dus maar 1 keer is komen kijken. Nu hadden wij wel een picobello funda advertentie van de makelaar, incl foto's, films, plattegronden en hele high res doll house.

Op het moment dat een huis in de starterscategorie al 2 maanden staat, is het óf te duur óf er is iets anders aan de hand. Maar 2 maanden is behoorlijk lang in deze markt.

Over je bouwtechnische keuring, je kan een bod doen met voorbehoud op een bouwtechnische keuring. Als er heftige dingen uitkomen, is dat een valide reden om de koop te ontbinden. Tevens kan het, als er dingen uitkomen die volgens de keurder direct moeten worden aangepakt, een mogelijkheid zijn om een bouwdepot bij je hypotheek te nemen om zo daar direct budget voor te hebben.
Gefeliciteerd! Ander huis al gekocht of ga je nog zoeken?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 11 december 2018 @ 10:40:17 #64
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_183657011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:21 schreef blomke het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ander huis al gekocht of ga je nog zoeken?
Thanks!

Ja, we hadden al een ander huis gekocht en we hadden op zich wel vertrouwen dat we dit snel verkocht kregen, maar het is fijn als een plan comes together.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_183657032
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:40 schreef avotar het volgende:
Ja, we hadden al een ander huis gekocht en we hadden op zich wel vertrouwen dat we dit snel verkocht kregen, maar het is fijn als een plan comes together.
Zeker! Heb ooit met 2 huizen gezeten (3 maanden) was wel fijn dat net die ene koper erin trapte.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')