abonnement Unibet Coolblue
pi_183572913
En ze zijn allen werkzaam in de horeca :') :')

Ik ga falen als chef denk ik -O-

Wie heeft de gouden tip?

Welk recept en waarom en kan ik dat?
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 6 december 2018 @ 20:47:40 #2
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_183573165
shoarma met turks brood.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_183573268
Ik zal je drie gouden tips geven.
1. Maak het jezelf niet te moeilijk.
2. Probeer nooit iets na te maken en zorg voor je eigen draai en creativiteit, dat wordt enorm gewaardeerd
3. Kom nooit met iets vlaks en volimneus.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 6 december 2018 @ 20:55:31 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183573293
Thuisbezorgd.nl

Maar vooral: een beetje (bekend merk) en een beetje van jezelf.

Kijk eens naar de verspakketten van Albert Heijn. Alles bij elkaar en een duidelijke handleiding. De snert is supermakkelijk, want die kun je een dag van tevoren klaarmaken. Tapas roggebrood erbij en tapas rolletjes ontbijtspek/roomkaas.
Wijntje erbij... stevige rode bijvoorbeeld.

Een amuse vooraf hoeft niet veel voor te stellen. Misschien kun je bij de slager iets halen. Een mini pie of zo.
En dan een toetje, iets met ijs dat er leuk uitziet hoeft niet ingewikkeld te zijn, of anders een vlaflip. Met zo'n kant-en-klaar chocoladelepel.
pi_183573324
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:55 schreef Lunatiek het volgende:
Thuisbezorgd.nl

Maar vooral: een beetje (bekend merk) en een beetje van jezelf.

Kijk eens naar de verspakketten van Albert Heijn. Alles bij elkaar en een duidelijke handleiding. De snert is supermakkelijk, want die kun je een dag van tevoren klaarmaken. Tapas roggebrood erbij en tapas rolletjes ontbijtspek/roomkaas.
Wijntje erbij... stevige rode bijvoorbeeld.

Een amuse vooraf hoeft niet veel voor te stellen. Misschien kun je bij de slager iets halen. Een mini pie of zo.
En dan een toetje, iets met ijs dat er leuk uitziet hoeft niet ingewikkeld te zijn, of anders een vlaflip. Met zo'n kant-en-klaar chocoladelepel.
Thuisbezorgd en maggi, ja daar scoor je punten mee. :')
pi_183573433
Appie heeft veel makkelijke gerechten voor de feestdagen. Een groot gedeelte hoef je alleen nog maar in de oven te schuiven en de rest is makkelijk te maken als je de handleiding leest.

Zo heb je ook tijd om bij je gasten te zitten en hoef je niet de hele tijd in de keuken te staan.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 6 december 2018 @ 21:07:00 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183573497
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
shoarma met turks brood.
Als je dat idee uitwerkt gaat het de goede kant op. Denk Turks. Shoarma met rauwe andijvie.
Een mooie opgerolde Turkse pizza (kant en klaar warm maken en dan de vitaminen erop) erbij (met alleen groenten). Het gaat om presentatie dan. Mooi bord gebruiken, beetje exotisch, ottomaans.
Tzatziki-dip (heet anders in het Turks maar is precies hetzelfde) in een fraai bakje, net als een smaakvolle olijfolie en zout. Hoef je niks voor te koken.

Voorgerecht dolmata, haal je kant en klaar bij de Griek. Druiven, olijven en kersen als bijgerecht, pistachenoten.

Soepje.

Toetje iets met sorbet, koude appelthee, baklava (kopen bij de Turk) en Turks fruit. Mooi opdienen.

Koffie (Turkse).
pi_183573869
Deze heb ik net gemaakt, echt zo makkelijk.

Ovenschotel/taart Brocolli Ham

Bladerdeeg (of Quiche deeg)
2 Brocolli of 1 grote
250gr Ham (blokjes of plakjes naar keuze)
Kruidenboter (ik koos Boursin 150gr)
3 eieren
100gr geraspte kaas

De oven voorverwarmen op 200c, rooster middenhoogte plaatsen.

Brocolli in stukjes snijden en met water aan de kook brengen. Als het water kookt 3-4 minuutjes koken en afgieten in een vergiet. Zout en peper erop doen naar smaak.

Ondertussen kun de ham in stukjes snijden (of niks doen als je blokjes gekozen hebt), maar plakjes ham heb je meer keuze, zoals grillham, ovenham enz...

Bladerdeeg in de bakvorm doen, tegen de randen drukken en gaatjes in de bodem prikken. Eieren breken in een kom en klutsen. Roomkaas erbij doen, in stukjes hakken met je vork en klutsen/roeren tot de kaas helemaal met ei vermengd is. Inmiddels is als het goed is brocolli klaar en uitgedampt in de vergiet. Brocolli in de bakvorm, ham erbij en de eier-roomkaas erover gieten. Geraspte kaas erover strooien en 30-35 minuten in de oven zetten.
.
pi_183580502
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als je dat idee uitwerkt gaat het de goede kant op. Denk Turks. Shoarma met rauwe andijvie.
Een mooie opgerolde Turkse pizza (kant en klaar warm maken en dan de vitaminen erop) erbij (met alleen groenten). Het gaat om presentatie dan. Mooi bord gebruiken, beetje exotisch, ottomaans.
Tzatziki-dip (heet anders in het Turks maar is precies hetzelfde) in een fraai bakje, net als een smaakvolle olijfolie en zout. Hoef je niks voor te koken.

Voorgerecht dolmata, haal je kant en klaar bij de Griek. Druiven, olijven en kersen als bijgerecht, pistachenoten.

Soepje.

Toetje iets met sorbet, koude appelthee, baklava (kopen bij de Turk) en Turks fruit. Mooi opdienen.

Koffie (Turkse).
Inderdaad, gewoon Turks, ja toch.

Check deze meneer voor inspiratie: https://www.instagram.com/cznburak/.
pi_183580614
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:57 schreef Farenji het volgende:

[..]

Thuisbezorgd en maggi, ja daar scoor je punten mee. :')
Iets proberen te maken wat hopeloos faalt is ook niet de oplossing :P
pi_183581053
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:39 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Iets proberen te maken wat hopeloos faalt is ook niet de oplossing :P
Nu suggereer je bijna dat TS een absolute mongool is. :P Het is echt niet zo moeilijk om iets te maken zonder de hulp van pakjes en zakjes.

Ik zou aanraden om iets simpels te maken, iets dat je vaker hebt gemaakt, geen ingewikkelde shizzle. Lekkere gebakken aardappelen met een goede biefstuk en een salade bijvoorbeeld. Een pasta met een lekkere tomatensaus die je heel langzaam laat gaarpruttelen. Koop er goed en vers brood bij. Of maak zelf brood, daar scoor je punten mee (simpelste vorm: ongerezen flatbread dat je zo in de pan afbakt) en maak een curry ofzo.
pi_183581072
Pad thai, superlekker, en simpel. En - volgens mij - ook niet zoiets wat men heel vaak eet. Alleen voorbereiding qua hak/snijwerk kost misschien wat tijd. Maar je kunt er wel de show mee stelen.


heb daar zelf de basis vandaan gehaald, easy peasy.

Krijg er vaak complimenten voor als ik het maak, bij grotere feestjes dan rol ik het in Vietnamese rijstvellen, zodat je pad thai spring rolls krijgt. Beetje chilisaus als dipsaus mmm :9

hier de uitgeschreven versie
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_183581158
Gasten lekker hun rijstpapier vellen laten weken op tafel, en naar wens vullen met koude ingrediënten. Succes gegarandeerd. Zie: https://www.aziatische-ingredienten.nl/rijstpapier/
pi_183582849
Boeuf Bourguignon.

Is niet moeilijk om te maken, kost alleen tijd. Groot voordeel is dat je het vooraf maakt, dus er kijkt niemand op je vingers. Ideaal eten voor wanneer er gasten komen.
pi_183585158
hm :s)
  vrijdag 7 december 2018 @ 21:02:08 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183593510
Als je niet zo goed kan koken, maak iets eenvoudigs maar gebruik heel goede ingrediënten.
Zuurkoolstamppot met een rookworst van een slager die er prijzen mee gewonnen heeft, goed spek, zuurkool stoven in witte wijn, mooie bloemige aardappels.
Niets mis mee, smullen zelfs
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 8 december 2018 @ 02:52:51 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183600213
Je moet geen bestaand bekend gerecht maken, want dan hebben mensen verwachtingen en voor foodies als de gasten van ts zal het altijd tegenvallen omdat ts geen chefkok is :{w
  zaterdag 8 december 2018 @ 02:56:09 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183600220
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 21:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je niet zo goed kan koken, maak iets eenvoudigs maar gebruik heel goede ingrediënten.
Ja, precies! En als het even kan, kun je het onbereid opdienen. Lekkere kaasjes als desert bijvoorbeeld. Dan is alleen de presentatie interessant maar daarvoor hoef je niet te kunnen koken.
pi_183685440
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 12:53 schreef Bucketlist het volgende:
Boeuf Bourguignon.

Is niet moeilijk om te maken, kost alleen tijd. Groot voordeel is dat je het vooraf maakt, dus er kijkt niemand op je vingers. Ideaal eten voor wanneer er gasten komen.
Ja dit. Of coq au vin :9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 12 december 2018 @ 18:34:50 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183686097
Als ik kom eten bij iemand die niet zo goed kan koken maken ze me heel blij met een goede boerenkoolstamppot, beter dan iets moeilijks of lastigs wat niet goed lukt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 12 december 2018 @ 19:26:23 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183687284
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik kom eten bij iemand die niet zo goed kan koken maken ze me heel blij met een goede boerenkoolstamppot, beter dan iets moeilijks of lastigs wat niet goed lukt.
De gasten werken in de horeca kans is redelijk groot dat de lat dus niet al te hoog ligt ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183687328
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 19:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De gasten werken in de horeca kans is redelijk groot dat de lat dus niet al te hoog ligt ;)
Geef ze iets vers en wat niet van de Sligro komt en het is al snel scoren.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')