abonnement Unibet Coolblue
pi_183568022
Even een vraag. Omwille een tijdelijk project en te lange reistijd heb ik een kamer zitten zoeken om deze tijdelijk te huren. Zodoende kwam ik er een tegen op een niet nader te benoemen website. Ik vermoed dat de verhuurde dit illegaal verhuurt want inschrijven is niet mogelijk en diegene wil het geld contant hebben. Nu is het zo dat diegene in het contract het volgende inzetten: opzegtermijn verhuurder 1 maand en huurder 3 maanden. Mijn vraag is is dit wel verdedigbaar door de verhuurder mocht ik eerder weg willen of moet ik alsnog erop aandringen dat het "contract" aan wordt gepast. Alvast bedankt
pi_183568265
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:42 schreef loni55 het volgende:
Even een vraag. Omwille een tijdelijk project en te lange reistijd heb ik een kamer zitten zoeken om deze tijdelijk te huren. Zodoende kwam ik er een tegen op een niet nader te benoemen website. Ik vermoed dat de verhuurde dit illegaal verhuurt want inschrijven is niet mogelijk en diegene wil het geld contant hebben. Nu is het zo dat diegene in het contract het volgende inzetten: opzegtermijn verhuurder 1 maand en huurder 3 maanden. Mijn vraag is is dit wel verdedigbaar door de verhuurder mocht ik eerder weg willen of moet ik alsnog erop aandringen dat het "contract" aan wordt gepast. Alvast bedankt
Niets hieraan is legaal en kloppend als ik dat zo lees. Vraag is of je dit moet willen.

Maar sowieso heeft verhuurder wettelijk gezien nooit een kortere opzegtermijn dan een huurder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 december 2018 @ 15:55:42 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183568293
Dit moet je toch niet willen?

De opzegtermijn voor de verhuurder moet altijd langer zijn dan die voor de huurder, en daarnaast heb als je kamerhuurder ook gewoon huurbescherming dus de verhuurder kan niet zomaar opzeggen. Voor hospitaverhuur kan het overigens weer wel (ik meen gedurende de eerste negen maanden).

Kortom, als het gedoe wordt dan heb je wel gelijk. Maar probeer het maar eens te krijgen van zo'n pandjesbaas.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183568485
Is het niet zo dat je huurder en verhuurder hebt omgewisseld?

Verder schat ik de risico's dat je door deze persoon wordt uitgeknepen op basis van jouw informatie hoger in dan normaal gesproken.
pi_183568537
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:06 schreef LorneMalvo het volgende:
Is het niet zo dat je huurder en verhuurder hebt omgewisseld?

Verder schat ik de risico's dat je door deze persoon wordt uitgeknepen op basis van jouw informatie hoger in dan normaal gesproken.
Nee helaas niet. De verhuurder heeft dus 1 maand opzegtermijn en ik, de huurder, 3 maanden.
pi_183568602
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:09 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nee helaas niet. De verhuurder heeft dus 1 maand opzegtermijn en ik, de huurder, 3 maanden.
Je moet het natuurlijk zelf weten. Ik zou dit zelf niet doen. In 'vrede' en rustig wonen vind ik belangrijker dan reistijd.
pi_183568716
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niets hieraan is legaal en kloppend als ik dat zo lees. Vraag is of je dit moet willen.

Maar sowieso heeft verhuurder wettelijk gezien nooit een kortere opzegtermijn dan een huurder.
Om eerlijk te zijn komt dit mij goed uit want ik hoef het ook niet langer dan een paar maanden te huren maar ik vind het wel verdacht.
pi_183568735
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:13 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Je moet het natuurlijk zelf weten. Ik zou dit zelf niet doen. In 'vrede' en rustig wonen vind ik belangrijker dan reistijd.
Ook als het om 5 uur reistijd per dag gaat?
pi_183568870
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:20 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ook als het om 5 uur reistijd per dag gaat?
Tja je gaat wel een kloteconstructie aan. Je moet een afweging maken. Waar is het?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_183569877
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:20 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ook als het om 5 uur reistijd per dag gaat?
Voor mij wel. Een verstoorde woonsituatie vind ik zelf erger dan vroeg op staan en laat thuis komen. Het hakt er veel harder in als het misgaat rondom je rustplek.Je komt dan namelijk helemaal niet meer tot rust.

Dat geldt althans voor mij. Voor jou kan reizen een hel zijn en gedoe in je woonomgeving niet zo'n punt. Die afweging moet voor jezelf maken. Er komen misschien nog andere, minder risicovolle kansen op woonruimte?
pi_183570924
Boeiend. Het is toch illegaal. Gewoon lekker je spullen pakken zodra je weg wilt. Hij kan je niets maken.
pi_183571213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:28 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Tja je gaat wel een kloteconstructie aan. Je moet een afweging maken. Waar is het?
Oosten naar het westen haha.
  donderdag 6 december 2018 @ 19:34:50 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_183571652
Google eens op hospitaverhuur. De manier waarop je betaalt maakt niet uit, als je een getekend contract hebt. Bewijzen dat je betaald hebt is dan wel weer lastiger. Je kan dat ondervangen door in je huurcontract op te nemen dat je cash betaalt. Dan is er ook weinig te claimen bij een conflict (bewijs het maar tenslotte).

Het cash betalen doet wel vermoeden dat je verhuurder dus blijkbaar niet wilt dat dit op bankafschriften naar boven komt, dan gok ik op uitkeringsfraude.

Het inschrijven verhaal is alleen belangrijk voor een evt. duo lening denk ik, verder maakt het weinig uit.

Ik zou het niet doen, zeker als het tijdelijk is.
Dum de dum
pi_183573375
Ik denk dat ik even met de verhuurder ga bellen en deze vragen om ook voor mij dan een maand opzegtermijn op te nemen. Net zo eerlijk.
pi_183624767
Waar wil je wonen?
pi_183625134
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:00 schreef loni55 het volgende:
Ik denk dat ik even met de verhuurder ga bellen en deze vragen om ook voor mij dan een maand opzegtermijn op te nemen. Net zo eerlijk.
Of een contract voor die paar maanden
pi_183655527
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 15:15 schreef Santello het volgende:
Waar wil je wonen?
Excuus voor de late reactie. Het lieft in Hilversum maar goed omgeving Utrecht/Amsterdam en dergelijke woonplaatsen zijn ook prima.
pi_183655529
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 15:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Of een contract voor die paar maanden
Vanavond heb ik inderdaad een afspraak met die dame dus ik ga even wat proberen af te spreken met haar.
pi_183663856
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:10 schreef loni55 het volgende:

[..]

Excuus voor de late reactie. Het lieft in Hilversum maar goed omgeving Utrecht/Amsterdam en dergelijke woonplaatsen zijn ook prima.
Voor hoe lang zou je willen huren in Amsterdam? Wat is jouw budget?
pi_183675013
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 16:26 schreef Santello het volgende:

[..]

Voor hoe lang zou je willen huren in Amsterdam? Wat is jouw budget?
Zeker tot en met maart. Oeh budget. Dat is wel flexibel.
pi_183675195
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 16:26 schreef Santello het volgende:

[..]

Voor hoe lang zou je willen huren in Amsterdam? Wat is jouw budget?
Heb je iets in de aanbieding?
pi_183681044
Als het illegaal is en er contant betaald moet worden, dan kan je toch gewoon op de dag dat je die kamer niet meer nodig hebt je boeltje pakken en vanaf dat moment niet meer betalen?

"Ik zeg de huur per vandaag op, en ben op dit moment al verhuisd. Bedankt voor de kamer, groetjes!"

Edit: Wellicht een prepaid-sim kaartje scoren voor je communicatie met die verhuurder. Loop je ook niet het risico dat hij/zij je achteraf op je echte nummer stalkt.

[ Bericht 23% gewijzigd door probeer op 12-12-2018 13:48:56 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_183681244
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:43 schreef Desmosedici het volgende:
Boeiend. Het is toch illegaal. Gewoon lekker je spullen pakken zodra je weg wilt. Hij kan je niets maken.
Dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183681320
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:19 schreef loni55 het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn komt dit mij goed uit want ik hoef het ook niet langer dan een paar maanden te huren maar ik vind het wel verdacht.
Ja lekker handig, zeg jij voor over drie maanden je huur op, de verhuurder vind die week toevallig am een nieuwe huurder en jij staat de volgende maand op straat... Moet je maar willen...
pi_183681701
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 13:51 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja lekker handig, zeg jij voor over drie maanden je huur op, de verhuurder vind die week toevallig am een nieuwe huurder en jij staat de volgende maand op straat... Moet je maar willen...
Waarom 'over 3 maanden' opzeggen? Gewoon 'ik ben verhuisd en betaal vanaf morgen geen huur meer.'

Tada.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')