abonnement Unibet Coolblue
pi_183564724
Beste Fokkers,

Ik heb dit topic in Digital gezet, mocht het in PTA moeten dan mag het natuurlijk verplaatst worden :)

Ik ben op zoek naar een dashcam, ik heb zelf al wat google werk gedaan maar ik loop op een gegeven moment vast. Simpelweg omdat er VEEL te veel keuze is.

Een aantal eisen:
1. Hij moet continu opnemen (zodat je bij een gebeurtenis ook 10-20-30 seconden ervoor op beeld hebt staan). Dus een continu xx seconden loop die zichzelf overschrijft tot er wat gebeurd (of wanneer je op een knop drukt).

2. Moet voldoende opslag aankunnen, wellicht iets van een cloud sync oplossing zodat je niet maar 5-10-20 filmpjes erop hebt staan maximaal.
Ik weet niet wat hier de mooiste oplossing voor is

3. Minimaal 1920x1080, mag ook hoger. Degelijke night vision is een pré

4. Nacht/parkeer modus die events kan opnemen op motion detection of met beweging (als de auto geraakt wordt ofzo).

Budget is 200-300 euro ofzo.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_183566876
Heb al jaren een goedkope, gekocht bij Kruidvat voor 17 euro 50.
Voor ik wegrij sluit ik hem aan op de sigarettenaansteker en wordt dan automatisch geactiveerd.
Je kan hem natuurlijk ook altijd laten aanstaan.

Opslag is op een Sd kaartje en de hoeveelheid is uiteraard afhankelijk van de grootte van het kaartje.
Als die vol is wordt de oudste file automatisch overschreven.

Nightvision is ook mogelijk. Bij een verlichte straat is het beeld redelijk; bij compleet donkere omgeving valt het tegen.

Resolutie is instelbaar, dacht tot 750p.
Weet niet zeker of er motion detection opzit.

Audio wordt ook opgenomen; is wel handig als de popo je aanhoudt/controleert.

Hangt achter de binnenspiegel, waardoor hij haast niet opvalt.

Heb er reeds 750 euro mee 'verdiend' toen iemand mij aanreed en vervolgens doorreed. (en hij een strafblad :) )

Een echte aanrader voor weinig geld en in eerste instantie gekocht om het eens uit te proberen. Bevalt dusdanig dat ik geen dure/duurdere nodig heb :P



[ Bericht 1% gewijzigd door gepromoveerT op 06-12-2018 14:46:12 ]
pi_183567032
Action heeft er een.
Compleet volgend de specs wat je wilt hebben.
Gaat ook via sd-kaart.

Ook parkeerstand .
Dat als de auto beweegt er een foto word gemaakt.

Kosten 20euro.
pi_183569524
Beide, bedankt voor het meedenken. Het wordt zeker gewaardeerd.
Echter is dit een kado voor iemand, en simpel gezegd is hij niet van de action/kruidvat/goedkope items. Dus simpel, plastic, 720P is absoluut niet de wens.

Het moet dus kwalitatief echt top zijn. Ik geloof nooit dat zo'n action of kruidvat cam een kenteken van veraf duidelijk in beeld kan brengen. Laat staan de eisen heeft die ik in de OP heb genoemd.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  donderdag 6 december 2018 @ 18:43:13 #5
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_183570909
Ik wou BlackVue aanraden, maar die is simpel en van plastic. Als plastic een no-go is kan je het wel vergeten denk ik, dat is het meest geschikte materiaal voor een dashcam.

Die van de Action voldoet overigens aan alle eisen die je in de OP noemt.
pi_183575249
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 17:10 schreef bambino het volgende:
Beide, bedankt voor het meedenken. Het wordt zeker gewaardeerd.
Echter is dit een kado voor iemand, en simpel gezegd is hij niet van de action/kruidvat/goedkope items. Dus simpel, plastic, 720P is absoluut niet de wens.

Het moet dus kwalitatief echt top zijn. Ik geloof nooit dat zo'n action of kruidvat cam een kenteken van veraf duidelijk in beeld kan brengen. Laat staan de eisen heeft die ik in de OP heb genoemd.
Overigens is het van-veraf-duidelijk-in -beeld-brengen, helaas, ook tegenwoordig, een vage optie. Zelfs de dure Foscam camera, die mijn huis in de gaten moet houden, kan dat niet en bij een bewegende auto, bij mij in de straat, is het helemaal knudde.

Om met een metafoor te spreken :P Victoria Secrets lingerie vinden veel vrouwen het summum. Het prijskaartje doet echt geen recht aan gebruikersgemak en de 'looks' boven Hema lingerie of Hunkemüller. :)
Met andere woorden; koop Hema; knip het label eruit; verpak het chic en de ontvanger is hartstikke blij :s)

[ Bericht 12% gewijzigd door AlwaysHappy op 07-12-2018 13:39:38 ]
pi_183580655
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:43 schreef Mano_ het volgende:
Ik wou BlackVue aanraden, maar die is simpel en van plastic. Als plastic een no-go is kan je het wel vergeten denk ik, dat is het meest geschikte materiaal voor een dashcam.

Die van de Action voldoet overigens aan alle eisen die je in de OP noemt.
Ik zeg niet dat er 0 plastic in mag zitten. Maar ik heb het dus idd over die 15 euro crap van de Action.

En ja, ik zeg crap, omdat 90% van de action nou eenmaal crap is.
Kom ik er wel eens voor eigen zooi? Absoluut.


Onder de 100 euro hoeft het niet. punt.

[ Bericht 18% gewijzigd door AlwaysHappy op 07-12-2018 13:40:43 ]
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  vrijdag 7 december 2018 @ 11:28:58 #8
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_183581422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:42 schreef bambino het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er 0 plastic in mag zitten. Maar ik heb het dus idd over die 15 euro crap van de Action.

En ja, ik zeg crap, omdat 90% van de action nou eenmaal crap is.
Kom ik er wel eens voor eigen zooi? Absoluut.


Onder de 100 euro hoeft het niet. punt.


Chill dude :)
Je OP was wellicht niet volledig genoeg. Daarom dat linkje naar die van de Action, die voldoet aan de OP. Later komen er nog eisen bij en dat is prima natuurlijk, maar dat kon men niet ruiken.

Kijk eens bij BlackVue, dat is wat meer high end.

[ Bericht 17% gewijzigd door AlwaysHappy op 07-12-2018 13:41:13 ]
pi_183581783
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:28 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Chill dude :)
Je OP was wellicht niet volledig genoeg. Daarom dat linkje naar die van de Action, die voldoet aan de OP. Later komen er nog eisen bij en dat is prima natuurlijk, maar dat kon men niet ruiken.

Kijk eens bij BlackVue, dat is wat meer high end.
Als ik budget 200-300 euro aangeef, lijkt het me vrij logisch dat 15,99 bij de Action niet iets is wat ik zoek.

En Blackvue heb ik gezien, maar dat is net een stapje te ver.
Ik zit nu te kijken naar de Nextbase 612G en Garmin 55
Dat lijken mij 2 mooie oplossingen die in de buurt komen van alle eisen.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')