abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183562695
hi,

Heeft een rebound relatie ooit kans van slagen?

Ben in mijn ogen best vaak gebruikt als rebound, op een 1 of andere manier trok ik dat toch aan als ik terug kijk 8)7

Meestal begon het met daten, hele leuke 1 tot 3 maanden waarin alles heel snel gaat. Meestal stelt vrouw in kwestie me ook voor aan familie etc en doet ze alsof ze gevoelens heeft. Daarna uit het niets word het afgekapt, toch geen gevoelens of het is te snel gegaan en altijd het welbekende zinnetje het ligt niet aan jou. Meestal kwamen ze ook uit een lange relatie.

Elke keer best veel tijd en moeite gestopt, in iets wat toch niks werd. Heb ik pech of gewoon eigen schuld?
  donderdag 6 december 2018 @ 10:13:25 #2
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_183562865
Eigen schuld. Heb het ook 1x meegemaakt en liep precies zoals jij beschrijft.
Het heet niet voor niets rebound.

Ik zou er van leren en mijn pijlen elders op richten.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_183563218
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:13 schreef 2NutZ het volgende:

Dit dus.
pi_183563439
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:13 schreef 2NutZ het volgende:

Van het positieve kan hij wel gebruik maken })
pi_183564957
Het kan ook goed gaan, ondertussen woon ik al 7,5 jaren samen met mijn rebound.

Als het werkt, werkt het. Of ze/hij nu uit een lange relatie komt, of niet.
And the druids turn to stone...
pi_183691187
Ben zelf ook 3x rebound geweest sinds ik een ruim een jaar vrijgezel ben. Vond 1x heel erg naar, hij ruilde me in voor z'n huidige vriendin. De andere 2x vond ik niet erg omdat ik zelf weinig interesse had.

Sindsdien date ik niemand meer die 'pas uit een relatie is' en nog geen rebound gehad heeft.
pi_183700047
quote:
18s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:03 schreef haakaa1312 het volgende:
hi,

Heeft een rebound relatie ooit kans van slagen?

Ben in mijn ogen best vaak gebruikt als rebound, op een 1 of andere manier trok ik dat toch aan als ik terug kijk 8)7

Meestal begon het met daten, hele leuke 1 tot 3 maanden waarin alles heel snel gaat. Meestal stelt vrouw in kwestie me ook voor aan familie etc en doet ze alsof ze gevoelens heeft. Daarna uit het niets word het afgekapt, toch geen gevoelens of het is te snel gegaan en altijd het welbekende zinnetje het ligt niet aan jou. Meestal kwamen ze ook uit een lange relatie.

Elke keer best veel tijd en moeite gestopt, in iets wat toch niks werd. Heb ik pech of gewoon eigen schuld?
Dan ligt het probleem niet zozeer bij het feit dat ze een rebound is, maar dat ze jou gewoon niet leuk genoeg vond of dat je niet leuker was dan de vorige partner. Misschien heb je jezelf wat te gewillig opgesteld of te lief opgesteld waardoor het niet spannend meer was voor haar. Maar dat is vaak een issue dat je ook bij niet rebound gevallen ziet.

Stel Leo DiCaprio komt langs bij die chick met een rebound, denk je dan dat ze stopt omdat ze nog niet over haar oude relatie was? Nee, dan is ze die vent meteen vergeten ;)
pi_183758876
Gekke vraag, maar wat is een rebound?
Iemand die tijdelijk goed genoeg is om over de ex heen te komen?
pi_183759926
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 07:48 schreef Gruj0 het volgende:
Dat is het idee ja.

Persoonlijk vind ik dat je daar voorzichtig mee om moet gaan. Het kan helpen door je aandacht te verleggen maar je moet wel eerlijk blijven, naar jezelf maar ook naar de rebound. Dat gezegd hebbend was de liefde van mijn leven in eerste instantie eigenlijk een rebound. Het kan dus prima maar eerlijk blijven is wel de sleutel.
pi_183760134
Twee dagen nadat m'n vierjarige relatie voorbij was lag er een ander in m'n bed. We wonen inmiddels 4 jaar samen en zijn 5,5 bij elkaar.

Denk dat ze je niet leuk genoeg vonden. Dat kan
pi_183763146
Mijn partner was bij onze kennismaking achteraf gezien (en ik had toen al dat vermoeden) nog lang niet over zijn ex heen. Alles aan het vergelijken met z'n ex, nog steeds enorm veel contact met hem willen, etc. Al was het grootste stuk dat het de eerste relatie was van m'n partner en dat hij het niet goed af kon sluiten (uitgemaakt door een berichtje op de datingsite - ze kenden elkaar een jaar). Hij zei dat hij zelf ook van plan was het uit te maken, maar nog niet op dat punt was toen z'n ex het dus uitmaakte.

Eerste jaar in de relatie was best lastig daardoor. Hij wist zeker dat hij over hem heen was, maar voor mij was het duidelijk dat hij zichzelf voor de grap hield. Het was echter ook duidelijk dat hij ook echt van mij hield en dat hij vond dat onze relatie veel beter liep. Terug gaan naar zijn ex (zelfs toen zijn ex dat aanbood) wou hij niet. Verwerking duurde gewoon vrij lang en achteraf gezien (zijn woorden) heb ik hem daarmee geholpen. Nu alweer acht jaar samen, waarvan drie getrouwd. Nu geeft hij ook gewoon toe dat ik zijn rebound was. Wist hij toen alleen niet eens. En dat hij geen idee heeft waarom z'n ex nou zo speciaal was. Maar 't kan goed gaan dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2018 13:44:33 ]
pi_183781478
Een bewuste rebound ga je toch niet aan je ouders voorstellen? Maar misschien zijn mensen die onbewust een rebound hebben wel het lastigst.
pi_183781932
Ik doe zelf niet aan een rebound hebben of een rebound van iemand zijn, maar ik geloof er wel in dat als je open en eerlijk met elkaar communiceert je heel veel onduidelijkheden uit de weg kunt gaan. Dan zouden rebound relaties ook kunnen werken.
pi_183784585
quote:
18s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:03 schreef haakaa1312 het volgende:
Je bent natuurlijk wel de meest constante factor in je eigen voorbeelden.

Had je dan zelf wel met al deze dames willen doorgaan?
Wat bedoel je met 'veel tijd en moeite' erin steken... speciaal dat woordje 'moeite' klinkt niet echt alsof je hen erg leuk vond.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183790002
Tjah uberhaupt als je kijkt dat de gemiddelde persoon in zijn leven denk ik iets van 15 relaties heeft ofzo dan is de kans dat je gewoon voor altijd bij de rebound blijft niet erg groot..
pi_183793544
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 07:48 schreef Gruj0 het volgende:
Meestal als de relatie over is snel in een andere relatie stappen zien ze als een rebound, om het liefdesverdriet te verwerken en afleiding te zoeken. En daarom heeft het vaak weinig kans van slagen.
  dinsdag 18 december 2018 @ 11:02:32 #17
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_183803895
Hey je hebt tenminste geneukt.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_183804485
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 18:43 schreef pancakie het volgende:
Tjah uberhaupt als je kijkt dat de gemiddelde persoon in zijn leven denk ik iets van 15 relaties heeft ofzo dan is de kans dat je gewoon voor altijd bij de rebound blijft niet erg groot..
Hoe kom je bij dat getal?

Ik las recent dat in Nederland mensen gemiddeld met ongeveer 7 mensen seks hebben. Hoe kun je dan 15 relaties hebben (tenzij overdreven religieus, geen seks voor het huwelijk enzo)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')