abonnement Unibet Coolblue
pi_183553928
Net zoals in de bouw, naar waar ik verneem 'het werk' ofwel hele projecten stil liggen vanwege gebrek aan personeel.

Dit hoor ik ook vaak in de logistiek-branche. Er zou werk zat zijn voor chauffeurs / bijrijders. Evenals magazijn-personeel.

In hoeverre klopt dit?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183553996
Dat klopt.
  woensdag 5 december 2018 @ 18:30:24 #3
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_183554002
Ik woon momenteel in een logistieke hotspot. Als je hier zoekt naar ongeschoold werk word je echt doodgegooid met orderpicken en chauffeurwerk e.d. Betaalt in verhouding ook best goed. Geen idee of er een probleem is of dat projecten stil liggen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_183554087
Hier in de buurt is het ook een ramp.
Mensen krijgen is geen probleem, maar mensen houden ...

Dat mensen niet blijven vind ik niet vreemd.
Als ik bij het bedrijf kijk waar ik zelf werk, krijgt een logistiek medewerker voor een 36 uur werkweek, dagdienst ongeveer 1600 - 1700 euro.
En dat zijn dat volwassen mensen zeg maar.

Werk is best zwaar, maar niet continu. Ook is het koud. Altijd tussen de 1 en 7 graden.

Voor dat geld kwam ik mijn bed ook niet uit.
pi_183554141
Wij moeten soms kiezen welke order we willen uitrijden, omdat er onvoldoende chauffeurs zijn om alle bestellingen uit te rijden. Dat was een aantal jaar geleden wel anders, toen we niet genoeg verkochten om onze chauffeurs full-time aan het werk te houden.
pi_183554220
Bedankt voor de serieuze reacties.

Lijkt mij wel wat om chauffeur te worden en het is allemaal geen hogere wiskunde. Maar wat verdienen die lui netto dan?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183554967
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:43 schreef BoneThugss het volgende:
Bedankt voor de serieuze reacties.

Lijkt mij wel wat om chauffeur te worden en het is allemaal geen hogere wiskunde. Maar wat verdienen die lui netto dan?
Basissalaris is vaak hooguit modaal, maar doorgaans worden er wel erg veel overuren gemaakt, wat et salaris een stukje omhoog haalt.

Maar het lijkt me verder behoorlijk perspectiefloos qua carrière.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 6 december 2018 @ 08:21:34 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_183561831
Dit past beter in WGR.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_183562167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:43 schreef BoneThugss het volgende:
Bedankt voor de serieuze reacties.

Lijkt mij wel wat om chauffeur te worden en het is allemaal geen hogere wiskunde. Maar wat verdienen die lui netto dan?
15 dagen werken in de maand ongeveer 2800 bruto 2250 netto
180 uur per maand.

Je werkt langere dagen
pi_183562222
Iets andere insteek, maar je zou ook nog buschauffeur kunnen worden als dat je aanspreekt. In Utrecht bijvoorbeeld zoeken ze mensen en betalen ze je rijopleiding (aldus het affiche)
Somebody that I used to know
pi_183562238
Het is vrij simpel.
Vaak lange dagen en een hoge werkdruk, in combinatie met een hongerloontje.
Niet zo raar dat ze geen personeel kunnen vinden
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:33:36 #12
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183815872
Salaris is voor mij geen probleem. Ook al verdien ik maar 1000 euro netto per maand. Dat zou al veel helpen.
Leven om te werken en niet werken om te leven.
  dinsdag 18 december 2018 @ 20:34:33 #13
482333 cwdekker003
Iedereen een inkomen
pi_183815897
Fysiek zwaar werk zal wel bezwaar zijn. Bij laden en lossen van vrachtwagens worden vaak technische hulpmiddelen gebruikt. Je ziet tegenwoordig dat vrouwen ook vrachtwagenchauffeur worden
Leven om te werken en niet werken om te leven.
pi_183824136
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:14 schreef r0dawa het volgende:

[..]

15 dagen werken in de maand ongeveer 2800 bruto 2250 netto
180 uur per maand.

Je werkt langere dagen
Overuren en OKV mag je niet meerekenen voor een goede vergelijking. In de D-schaal (meest voorkomend) zit je afhankelijk van je ervaring op 2000 tot 2500 bruto per maand.
Miata is always the answer
pi_183824239
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:26 schreef BoneThugss het volgende:
Net zoals in de bouw, naar waar ik verneem 'het werk' ofwel hele projecten stil liggen vanwege gebrek aan personeel.

Dit hoor ik ook vaak in de logistiek-branche. Er zou werk zat zijn voor chauffeurs / bijrijders. Evenals magazijn-personeel.

In hoeverre klopt dit?
Ten dele. Sinds in 2004 de grenzen naar het oosten zijn open gegaan is de weg naar de bodem hard ingezet en nog steeds genoeg lui uit landen als Polen, Oekraïne, Roemenië en Bulgarije die voor een appel en een ei bereid zijn om maanden achtereen van huis te zijn.

Er is weer werk zat momenteel in het transport, maar je zult een hoop offers moeten brengen wil je het ook kunnen volhouden.
Miata is always the answer
pi_183824758
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:43 schreef BoneThugss het volgende:
Bedankt voor de serieuze reacties.

Lijkt mij wel wat om chauffeur te worden en het is allemaal geen hogere wiskunde. Maar wat verdienen die lui netto dan?
jij studeerde in 071 toch wat moet je dan als chauffeur in de provincie?
pi_183824768
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Basissalaris is vaak hooguit modaal, maar doorgaans worden er wel erg veel overuren gemaakt, wat et salaris een stukje omhoog haalt.

Maar het lijkt me verder behoorlijk perspectiefloos qua carrière.
basissalaris is beneden modaal hoor. Door toeslagen ed kan het netto nog best aardig uitpakken, rond de 2500 ofzo. Maar weinig groeipotentieel.

Rond Tilburg/Waalwijk is de place to be voor supply chain management.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2018 10:53:27 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')