abonnement Unibet Coolblue
pi_183562294
Bij mij zit er een hoesje omheen en zelfs die schuiven ze er sporadisch vanaf om te checken of de foto klopt. Maar voorletters heeft nog nooit iemand gecheckt.

Alleen bij e-tickets moeten initialen en geboortedatum overeenstemmen met je paspoort.
Somebody that I used to know
pi_183562816
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 06:42 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

In het ziekenhuis vragen ze om je legitimatiebewijs, niet om je OV-chipkaart.
Ik heb iets tussen mijn achternaam en voornaam staan kwamen al eens met iets der, die ligt hier niet was mijn standaard antwoord, sorry meneer ik bedoel dat, men zal er maar in coma liggen dan. En er ligt toevallig een met die tussenvoegsels.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2018 10:38:29 ]
pi_183562844
quote:
99s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:18 schreef Awsom het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het gros boven de rivieren heeft belgies dna in hun bloed. grote volksverhuizing tijdens de eerste wereld oorlog.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 6 december 2018 @ 10:54:42 #29
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_183563417
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb iets tussen mijn achternaam en voornaam staan kwamen al eens met iets der, die ligt hier niet was mijn standaard antwoord, sorry meneer ik bedoel dat, men zal er maar in coma liggen dan. En er ligt toevallig een met die tussenvoegsels.
Probeer dat nog eens alsjeblieft, ik snap er namelijk niets van.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_183563484
quote:
99s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:54 schreef Nizno het volgende:

[..]

Probeer dat nog eens alsjeblieft, ik snap er namelijk niets van.
Als men met iets aankomt voor Piet en ik heet John dan kan men ophoepelen!

Maar iemand anders reageerde identiteits-bewijs, in een ziekenhuis?
Men vroeg mij wel eens U heeft een hartklep he meneer, uiteraard U niet was mijn antwoord, als men nu gevraagd had. Heeft U een kunst hartklep had ik deze uiteraard heel anders benaderd, kunnen de mensen nog wel denken? Of zijn er bij die te dom zijn om te poepen?
pi_183563497
Op studenten OV na, zou het geen reet moeten uitmaken.
Als jij iemand zijn OV leent en alles is gewoon betaald in/uitgecheckt etc., heb jij gewoon een geldig vervoersbewijs.

Maar goed, boerenverstand wellicht.
pi_183563675
quote:
99s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:54 schreef Nizno het volgende:

[..]

Probeer dat nog eens alsjeblieft, ik snap er namelijk niets van.
Volgens mij bedoelt hij het heel strikt. Bijvoorbeeld dat hij John de Graaf heet, en ze zeggen : bent u John Graaf, dan zegt hij : nee, dat ben ik niet. Want er zal maar echt een John Graaf liggen, dan heb je straks ineens een hartklep terwijl je bijna-naamgenoot er eentje nodig had.

Maar een beetje vergezocht wat mij betreft, want ze checken ook op geboortedatum en ze weten op een gegeven moment echt wat wat je mankeert enzo.
Somebody that I used to know
pi_183563750
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt hij het heel strikt. Bijvoorbeeld dat hij John de Graaf heet, en ze zeggen : bent u John Graaf, dan zegt hij : nee, dat ben ik niet. Want er zal maar echt een John Graaf liggen, dan heb je straks ineens een hartklep terwijl je bijna-naamgenoot er eentje nodig had.

Maar een beetje vergezocht wat mij betreft, want ze checken ook op geboortedatum en ze weten op een gegeven moment echt wat wat je mankeert enzo.

Is wat vergezocht operatie die controleren wel echter die andere John zal maar de bloedverdunners krijgen welke ik benodig, en ik krijg zijn medicijnen tegen dementie, en ik had die (bloed) verdunners nodig.

Terug richting ov chip kaart svp?
pi_183563877
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is wat vergezocht operatie die controleren wel echter die andere John zal maar de bloedverdunners krijgen welke ik benodig, en ik krijg zijn medicijnen tegen dementie, en ik had die (bloed) verdunners nodig.

Terug richting ov chip kaart svp?
In de zorg wordt gelukkig niet voor niets op geboortedatum gecontroleerd. Met reden. De kans dat jullie beiden op dezelfde dag geboren zijn is niet zo groot.


In het ov boeit dat allemaal niet zo. Als er maar iemand betaald heeft.
Somebody that I used to know
pi_183563921
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

In de zorg wordt gelukkig niet voor niets op geboortedatum gecontroleerd. Met reden. De kans dat jullie beiden op dezelfde dag geboren zijn is niet zo groot.

In het ov boeit dat allemaal niet zo. Als er maar iemand betaald heeft.
En als er een ongeluk op het spoor gebeuren doet en men is op zoek naar een persoon en kan allen checken via die kaart?
Nu is dat vergezocht echter het zit zelden, hoe zegt/schrijft men dat, in een klein hoekje?
pi_183563976
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

En als er een ongeluk op het spoor gebeuren doet en men is op zoek naar een persoon en kan allen checken via die kaart?
Nu is dat vergezocht echter het zit zelden, hoe zegt/schrijft men dat, in een klein hoekje?
Dan moet je je gewoon kunnen legitimeren (boven 14 jaar moet je dat sowieso kunnen), maar niet met je ov-kaart.
Somebody that I used to know
pi_183564012
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:23 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dan moet je je gewoon kunnen legitimeren (boven 14 jaar moet je dat sowieso kunnen), maar niet met je ov-kaart.
En als men niet aanspreekbaar is, hoe dan? Die absalam hoe reisde die, als er gecontroleerd was hoe ver had die kunnen komen?
pi_183565147
Het is wettelijk verplicht een identiteitskaart bij je te hebben. Daar staat mijn voornamen voluit op geschreven.

Je hebt wel een punt in het natrekken van het reistraject van een persoon. Het sterkste argument zelfs waardoor ik toch overweeg de gegevens te laten wijzigen.

Maar bij het rampspoedscenario dat ik verongeluk dan zou ik gewoon behandeld geweest worden ook zonder OV chipkaart (de meeste Belgen nemen geen OV in NL) en mijn identiteitskaart gecontroleerd worden.

[ Bericht 21% gewijzigd door Danielion op 06-12-2018 12:52:33 ]
pi_183565197
quote:
99s.gif Op donderdag 6 december 2018 09:18 schreef Awsom het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vind Adriaan die zijn naam tot Adr. afkort een rare jongen vooral (het is geen speciale lettercombo). Zonder zijn 'slechte invloed' was ik dus in orde.

Het gaat natuurlijk om een Adriaan met één voornaam die bijvoorbeeld een Albrecht als broer heeft, toch bestaat het geval en is het bekend genoeg dat erover geschreven wordt.

Helemaal die Belg van Hans Teeuwen die Teletext (Teilétekst) heeft ontdekt ntrlk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Danielion op 06-12-2018 12:54:05 ]
  donderdag 6 december 2018 @ 12:52:47 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183565352
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:37 schreef Danielion het volgende:

[..]

Ik vind Adriaan die zijn naam tot Adr. afkort een rare jongen vooral. Zonder zijn 'slechte invloed' was ik dus in orde.

Het gaat natuurlijk om een Adriaan met één voornaam die bijvoorbeeld een Albrecht als broer heeft, toch bestaat het geval en is het bekend genoeg dat erover geschreven wordt.

Helemaal die Belg van Hans Teeuwen die Teletext (Teilétekst) heeft ontdekt ntrlk.
Waar heb je het nou over?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183565373
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar heb je het nou over?
Lees onderaan.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/ADR

Er lopen blijkbaar zulke mensen rond in NL die verder in orde zijn.

Verder bestaan er ook Jac. van Jacob of Jacques e.a. Waarom niet één letter? Geen idee. Speciale fonetische combinaties zijn dat niet.

Blijkbaar enkel bij officieuze addressering wel. Ok.

[ Bericht 4% gewijzigd door Danielion op 06-12-2018 13:03:17 ]
  donderdag 6 december 2018 @ 13:02:08 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183565440
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:55 schreef Danielion het volgende:

[..]

Lees onderaan.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/ADR

Er lopen blijkbaar zulke mensen rond in NL die verder in orde zijn.

Verder bestaan er ook Jac. van Jacob of Jacques e.a. Waarom niet één letter? Geen idee. Speciale fonetische combinaties zijn dat niet.
Heeft dit nog enig verband met jouw vraag?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183565470
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heeft dit nog enig verband met jouw vraag?
Ja. Staat in de eerste post hier, die vraag.
  donderdag 6 december 2018 @ 13:06:49 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183565511
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:04 schreef Danielion het volgende:

[..]

Ja. Staat in de eerste post hier, die vraag. En de eerder die je citeerde bevat niet eens een vraag, behalve van jou.
Leg het mij dan eens langzaam uit, waarom het zo’n probleem voor je is dat er soms Adrianen zijn die Adr. als voorletter hanteren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183565519
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Leg het mij dan eens langzaam uit, waarom het zo’n probleem voor je is dat er soms Adrianen zijn die Adr. als voorletter hanteren.
Omdat het alle logica tart. Ik vraag me af waarom het zo werkt. Nieuwsgierigheid.
  donderdag 6 december 2018 @ 13:08:59 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183565534
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:07 schreef Danielion het volgende:

[..]

Omdat het alle logica tart. Ik vraag me af waarom het zo werkt. Nieuwsgierigheid.
En Hans Teeuwen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_183565587
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En Hans Teeuwen?
Uit zijn show 'Echte Rancune'. Daarin doet hij ergens een Belg na die vandaag de dag nog Teletekst heeft ontdekt en daar net iets te enthousiast over doet. Herkenbaar?

In ieder geval grappig. Die man laat zich inspireren op echte gebeurtenissen (op bestaande beelden die de toeschouwer vaagjes ergens van schijnt herkennen).

[ Bericht 1% gewijzigd door Danielion op 06-12-2018 13:22:32 ]
pi_183565754
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:07 schreef Danielion het volgende:

[..]

Omdat het alle logica tart. Ik vraag me af waarom het zo werkt. Nieuwsgierigheid.
Misschien schept dit wat duidelijkheid:
quote:
Iemand die Theodoor heet, mag zijn naam afkorten als T., maar ook als Th. De h kan dus bij de voorletter worden getrokken, net als bij namen die met Ch of Ph beginnen (zoals Christiane en Philip).

Het gebruik om voorletters als Th., Ch. en Ph. te gebruiken, is vermoedelijk gebaseerd op de – meestal Griekse – herkomst van zulke namen: in het Grieks worden de combinaties th, ch en ph elk als één letter geschreven. (De Griekse namen van deze letters zijn respectievelijk thèta, chi en phi.) De naam Theodoor is aan het Grieks ontleend, dus het is niet zo vreemd dat soms Th. als initiaal wordt gekozen.

Het opnemen van de h bij de voorletter is een oud gebruik. Een echte regel is er nooit voor geweest. Er bestaan ook 'initialen' als Chr., Joh. en Tj., terwijl dit met uitspraak of herkomst niets meer te maken heeft. Omdat er geen regel voor is, kan degene die Theodoor of Theresia heet zelf kiezen of hij of zij alleen de eerste letter als voorletter gebruikt of ook de h erbij zet. De burgerlijke stand en veel instellingen zullen dit gewoonlijk niet doen.
Bron: https://onzetaal.nl/taaladvies/th-t-als-voorletter/
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183565808
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:23 schreef baskick het volgende:

[..]

Misschien schept dit wat duidelijkheid:

[..]

Bron: https://onzetaal.nl/taaladvies/th-t-als-voorletter/
Niet dus. Het is voor die namen uit de laatste alinea volkomen onlogisch. De reden is simpelweg omdat het is.
De Bijbelse aard van die namen hebben zij wel gemeen en Tj. van Tjen is dan niet Bijbels noch Grieks van origine, het is wel een speciale fonetische combinatie.

Adriaan is dan weer gebaseerd op keizer Hadrianus. Een van de betere keizers die Rome heeft gehad. Dan bestaat er ook Fred. als voorletter, een Germaanse naam. ;)

Omdat het is dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Danielion op 06-12-2018 14:04:20 ]
  donderdag 6 december 2018 @ 14:07:55 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183566505
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:12 schreef Danielion het volgende:

[..]

Uit zijn show 'Echte Rancune'. Daarin doet hij ergens een Belg na die vandaag de dag nog Teletekst heeft ontdekt en daar net iets te enthousiast over doet. Herkenbaar?

In ieder geval grappig. Die man laat zich inspireren op echte gebeurtenissen (op bestaande beelden die de toeschouwer vaagjes ergens van schijnt herkennen).
Het tart elke logica.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')