abonnement Unibet Coolblue
pi_183550931
Beste forumleden,

Ik heb een vraagje. Ik stond met pech langs de weg ongeveer een week geleden. de ANWB is langs gekomen en heeft de auto uitgelezen. Ik had mijn garagist aan de lijn en die zei waarschijnlijk kapotte bobine. Nu heeft toen ik langs de weg stond een van de ANWB mensen de stekker van mijn EGR klep los getrokken met lopende motor waardoor er vuil in is gekomen en de klep kapot is gegaan. Mijn garagist zei nog tegen die man van de ANWB dat hij dit niet moest doen en het niks met het probleem te maken had. Nu in de garage is het inderdaad bevestigd dat de bobine kapot was en dat de EGR klep nu ook vervangen moet worden omdat deze dus nu defect is door die actie. Kan ik hiervoor de ANWB aansprakelijk stellen en hun laten opdraaien voor de kosten van de nieuwe EGR klep? Ik heb zelf namelijk niet heel veel verstand van rechten (student 21jr) en vroeg mij af of iemand hier toevallig meer van weet of ervaring mee heeft.

alvast bedankt!
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 15:43:38 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183550954
Kun jij aantonen dat die klep nog perfect was voor de actie van de ANWB? Beter gevraagd. Kun jij bewijzen dat de EGR klep kapot is gegaan door de actie van de ANWB?

Jij doet die beschuldiging namelijk, dan moet je dat ook wel hard kunnen maken, ik denk dat je anders weinig kans hebt? Maar er zijn mensen hier die dit vast veel beter weten.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 december 2018 @ 15:45:17 #3
408813 crew  trein2000
pi_183550976
Mits je het hele verhaal in je OP kunt bewijzen wel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183550988
Misschien gebruiken ze bij de ANWB wel rapportages en staat daarin vermeld wat ie heeft gedaan.
pi_183550992
EGR afdoppen, meer vermogen en een zuinigere auto _O_
Wel meer vervuiling helaas :'(
pi_183551282
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:46 schreef Banaanvragen het volgende:
EGR afdoppen, meer vermogen en een zuinigere auto _O_
Wel meer vervuiling helaas :'(
liefste flikker je natuurlijk die hele egr er uit maarja denk niet dat ze met de apk dan vrolijk worden :P, bewijzen.. tja lastig, suggesties? sowieso staat het telefoontje nog in de geschiedenis en heb ik het woord van mijn garagist..
pi_183552846
Een egr klep kun je gewoon schoonmaken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183552876
Ik geloof trouwens ook niet dat de Anwb met je garagist heeft gebeld, waarom zou hij.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183554003
omdat ik hem al aan de lijn had toen ze aan kwamen. ken hem persoonlijk.
pi_183554009
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:32 schreef halfway het volgende:
Een egr klep kun je gewoon schoonmaken.
niet wanneer heel de klep verrot is
pi_183557839
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:30 schreef kalkoenvlees het volgende:

[..]

niet wanneer heel de klep verrot is
Dit kan nooit komen door alleen de stekker los te trekken.
Same Shit, Different Day
  woensdag 5 december 2018 @ 21:36:38 #12
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_183557991
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:30 schreef Kawa600 het volgende:

[..]

Dit kan nooit komen door alleen de stekker los te trekken.
dit
pi_183558145
Volkswagen Polo 1.2 TDI toevallig? Gewoon afdoppen en in de software laten uitschakelen.. kost 200 euro ongeveer en een stuk goedkoper dan een nieuwe EGR. Geen enkel probleem bij de APK.
pi_183604741
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:41 schreef kalkoenvlees het volgende:
Beste forumleden,

Ik heb een vraagje. Ik stond met pech langs de weg ongeveer een week geleden. de ANWB is langs gekomen en heeft de auto uitgelezen. Ik had mijn garagist aan de lijn en die zei waarschijnlijk kapotte bobine. Nu heeft toen ik langs de weg stond een van de ANWB mensen de stekker van mijn EGR klep los getrokken met lopende motor waardoor er vuil in is gekomen en de klep kapot is gegaan. Mijn garagist zei nog tegen die man van de ANWB dat hij dit niet moest doen en het niks met het probleem te maken had. Nu in de garage is het inderdaad bevestigd dat de bobine kapot was en dat de EGR klep nu ook vervangen moet worden omdat deze dus nu defect is door die actie. Kan ik hiervoor de ANWB aansprakelijk stellen en hun laten opdraaien voor de kosten van de nieuwe EGR klep? Ik heb zelf namelijk niet heel veel verstand van rechten (student 21jr) en vroeg mij af of iemand hier toevallig meer van weet of ervaring mee heeft.

alvast bedankt!
Wie zegt dat je EGR echt stuk is, kan ook een truc zijn van je garage om nog wat geld af te troggelen.
pi_183605499
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wie zegt dat je EGR echt stuk is, kan ook een truc zijn van je garage om nog wat geld af te troggelen.
ik geloof eerder dat de garage je naait dan dat de anwb dat doet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183607782
Hoe kan in godsnaam je EGR kapot gaan, als je de stekker los trekt 8)7
pi_183608098
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:44 schreef unlimitedzxr het volgende:
Volkswagen Polo 1.2 TDI toevallig? Gewoon afdoppen en in de software laten uitschakelen.. kost 200 euro ongeveer en een stuk goedkoper dan een nieuwe EGR. Geen enkel probleem bij de APK.
Een diesel met een bobine? Dat is nieuw voor mij.
pi_183628867
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2018 17:38 schreef Juup© het volgende:

[..]

Een diesel met een bobine? Dat is nieuw voor mij.
Haha goeie.. niet goed genoeg gelezen of ver genoeg over nagedacht. EGR en 1.2 TDI kun je een boek over schrijven dus vandaar dat ik die kant uit dacht en eigenlijk niet meer verder heb gekeken. }:|
  zondag 9 december 2018 @ 19:58:49 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183629434
Zal ws een oudere auto zijn, benzinemotoren hebben al een jaar of 12/13 geen EGR klep meer.
En ja zo'n klep gaat wel 's kapot en dat komt zeker niet door het even lostrekken van een draadje.
Kan en ga mij niet voor stellen dat een ANWB'er (allemaal sws rasmonteurs) dat veroorzaakt heeft.

Wat wel kan dat die klep al verstopt zat en de bagger zich hard heeft afgezet waardoor de klep vast is geslagen.

https://www.google.com/se(...)imgrc=iKgF7pwB4sryjM:

Moderne benzinemotoren hebben "variabele kleppen" of MultiAir techniek waarmee het via de uitlaat terugvoeren van "vervuiling"niet meer nodig is.

Voor een diesel, heeft geen bobine, kan je bij een chiptuner, de EGR klep deactiveren door deze af te doppen ( en in software uitschakelen) wat sws leidt tot meer power (en voor een student, zuiniger gebruik) en het niet nodig is die dure (¤600+) klep te vervangen. De meeste garahes zullen de EGR-klep willen vervangen ipv schoonmaken....zodat zeker is dat het -whatever vuil & euro- is "opgelost". Daarnaast moet meestal ook het inlaatcircuit worden gereinigd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')