abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 december 2018 @ 13:42:54 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_183549085
Jan met de pet terug op de beurs * Liefst 1,5 miljoen huishoudens hebben nu geld gestoken in aandelen of obligaties

Door JOHAN WIERING
Updated Vandaag 9.17 Vandaag, 05:30 in FINANCIEEL


Amsterdam - Beleggen was de laatste tien jaar niet meer zo populair in Nederland als nu. Liefst 1,5 miljoen huishoudens hebben nu geld gestoken in aandelen of obligaties. Dat is een groei van 11% ten opzichte van een jaar geleden.


De spaarder is op zoek naar een alternatief voor de lage rente.
Ⓒ 123RF

Jarenlang schuwden veel particulieren de beurs, na de dramatische koersverliezen door de financiële crisis. Door de extreem lage rente en de oplopende inflatie worden zij nu toch weer in de richting van de aandelenbeurzen gedwongen, zeggen onderzoekers van TNS Kantar.

Bij particuliere beleggers zijn Nederlandse aandelen verreweg favoriet. Wie vanaf 2012 in aandelen stapte, heeft in de meeste gevallen een mooie rit omhoog gemaakt.

© https://www.telegraaf.nl/(...)e-pet-terug-op-beurs
---------------------------------------------------------------

Beste lezer,

Het moge duidelijk zijn dat nu de rente geen zoden meer aan de dijk zet de 'gewone' man op zoek gaat naar alternatieven. :s) :s) :s) Als eerbaar en vaak hardwerkend burger blijft een zekere 'opbouw' van geldelijke waarde te allen tijde aantrekkelijk. *) Enfin, vroeger was de rente over het spaargeld nog relatief winstgevend, maar hedendaags zal men het slechts moeten stellen met een uiterst schamel minimum. :7~

Het zij zo.. maar anderzijds kan men jaren na de crisis nu wel zeggen dat het economische weer voor de meesten redelijk tot goed is. :Y) Gelet op de cijfers valt daar momenteel bijna niet aan te tornen *), maar het liefst wil men daaraan nog wat extra euro's toevoegen. Het vergroten van financiële mogelijkheden blijft een prima streven :B, hetgeen door een toenemend aantal spaarders dankbaar nagejaagd wordt. En zo geschiedde.



Men vraagt zich toch wel af of beginnende beleggers niet opnieuw rond de top ingestapt zijn. Hoewel er dit jaar met aandelen wat minder te verdienen viel zijn 'ze' evengoed duidelijk in opmars :s) :s) :s), hetgeen op de Zuidas enige tijd geleden al met enige mate van enthousiasme werd besproken. :Y) Enige jaren terug zocht menig happy spaarder zijn of haar heil bij de beurs om hun geld in te zetten op winstgevende zaken. *) ,,Het is altijd goed om financieel in te zetten op de toekomst, omdat men nooit weet wat voor nieuw onheil zich kan aandienen.''

Goedgeluimde beursgang heeft menig belegger op zijn zachts gezegd geen windeieren gelegd, en een extra centje blijft altijd welkom. :9~ :Y) Inherent aan deze succesvolle groei is natuurlijk de fors toenemende populariteit van online vermogensbeheer. *) Nederlandse aandelen zijn alsmaar winstgevender, vooral in vergelijking tot een bedroevend lage bancaire rente. :o De groei van maar liefst 11 procent (1,5 mln) laat daar inderdaad maar weinig misverstand over bestaan. :7~

Met dank aan de schrijver van bovenstaand artikel sluit ik de OP af.

Scjvb

-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_183549092
Dan weet je dat je weg moet wezen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 5 december 2018 @ 13:45:36 #3
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_183549113
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:43 schreef nostra het volgende:
Dan weet je dat je weg moet wezen.
Read my mind.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  Redactie Frontpage woensdag 5 december 2018 @ 13:45:54 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183549117
Zo dom. Alles op de top, en dan instappen :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183549225
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:45 schreef JeMoeder het volgende:
Zo dom. Alles op de top, en dan instappen :')
Trappen ze er weer in, eerst instappen terwijl de bitcoin 15k dollar+ was, en dan er weer uitstappen omdat ie laag staat _O-
pi_183549622
Buy High, sell low voor de massa.

Slimmer natuurlijk > aandelen kopen wanneer het bloed door de straten loopt in economische slechte tijden. Goud kopen wanneer het economisch goed gaat en goudprijs laag is & repeat x 50.

Natuurlijk zijn er duizend andere manieren.
  woensdag 5 december 2018 @ 14:26:51 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_183549711
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:45 schreef JeMoeder het volgende:
Zo dom. Alles op de top, en dan instappen :')
FOMO is a bitch.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 5 december 2018 @ 15:26:00 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183550694
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:43 schreef nostra het volgende:
Dan weet je dat je weg moet wezen.
True. Of je speculeert niet en zit gewoon long voor de lange termijn. Dan maakt het niet zo veel uit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183550836
Het is nu al zo lang een bull market en de koersen staan op record hoogte. Een crash is een kwestie van tijd en dan nog instappen. Dan verdien je het bijna ook om flink te verliezen.
  woensdag 5 december 2018 @ 18:57:46 #10
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_183554467
Wel.

Ene René N. heeft dit jaar hierdoor een aardige 10.000 euro verdiend.

Niet dat dit voor onze begrippen zo'n bijzonder hoog bedrag is, maar goede recensies 'instap NL aandelen' maakten het vanaf 2012 aantrekkelijker om dit te gaan avonturen voor de 'gewone' man. Anderzijds kan men inderdaad z'n inleg verliezen. That's all in the game en daar wordt immers ook voor gewaarschuwd.

Het blijft een soort van kansspel, alleen dan met aanzienlijk betere kansen dan bv hangen aan de gokkast, meedoen aan loterijen en zulks.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  woensdag 5 december 2018 @ 20:19:35 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183556223
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:57 schreef Scjvb het volgende:
Wel.

Ene René N. heeft dit jaar hierdoor een aardige 10.000 euro verdiend.

Niet dat dit voor onze begrippen zo'n bijzonder hoog bedrag is, maar goede recensies 'instap NL aandelen' maakten het vanaf 2012 aantrekkelijker om dit te gaan avonturen voor de 'gewone' man. Anderzijds kan men inderdaad z'n inleg verliezen. That's all in the game en daar wordt immers ook voor gewaarschuwd.

Het blijft een soort van kansspel, alleen dan met aanzienlijk betere kansen dan bv hangen aan de gokkast, meedoen aan loterijen en zulks.
Onzin. Het is geen soort van kansspel. Je moet gespreid beleggen en bereid zijn deze beleggingen zeer langdurig aan te houden. Dan heb je rendement.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 6 december 2018 @ 00:40:31 #12
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_183560470
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is geen soort van kansspel.
Het is ook geen kansspel, tenminste niet in letterlijke zin van het woord. ;)

Wie tegen eind 2012 in Nederlandse aandelen stapte genoot in de meeste gevallen van 'n prachtige rit omhoog. Maar deze zin laat helaas ook ruimte voor enkele tegenvallers, hetgeen inhoudt dat de kans om de inleg te verliezen mogelijk blijft.

quote:
Je moet gespreid beleggen en bereid zijn deze beleggingen zeer langdurig aan te houden. Dan heb je rendement.
Jup.

Instappen voor zeer lange tijd is de sleutel tot succes voor het behalen van rendement. De beursgang triggert momenteel blijkbaar opnieuw een flink aantal mensen, nu de rente haast geen zoden meer aan de dijk zet.
Het vertrouwen lijkt er inderdaad weer te zijn.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  donderdag 6 december 2018 @ 08:40:20 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183561931
Krijgen we over een paar jaar weer allemaal zielige verhalen als de koersen weer omlaag gaan
pi_183563701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:40 schreef Hexagon het volgende:
Krijgen we over een paar jaar weer allemaal zielige verhalen als de koersen weer omlaag gaan
Precies. En erger nog men moet deze mensen weer ontzien en zullen de schade wel vergoed krijgen. Want zo is men. Wint men is het hoera maar verliest men een vermogen is het allemaal niet eerlijk en moet er weer een fonds opgericht worden.

Het enige dat niet zoveel risico met zich meebrengt is onroerend goed. Daalt dat in waarde heb je nog altijd intrinsiek iets in handen of gewoon het doodeenvoudige banksparen en plezier maken met het geld.
pi_183563740
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Onzin. Het is geen soort van kansspel. Je moet gespreid beleggen en bereid zijn deze beleggingen zeer langdurig aan te houden. Dan heb je rendement.
Het moet ook een hobby zijn en je zult er ook de nodige tijd in moeten steken. Aangezien ik er totaal niets mee heb en daarmee daar ook geen kaas van gegeten, laat ik het ook niet aan een ander over om met mijn spaargeld te speculeren.
pi_183564182
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:43 schreef nostra het volgende:
Dan weet je dat je weg moet wezen.
Yep, Gelukkig heb ik praktisch alles al vorig jaar verkocht.
De hausse komt er weer aan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 6 december 2018 @ 11:56:51 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183564632
AEX -3% bijna. Geen goed moment voor jan en alleman nee...Men zal in paniek wel weer snel verkopen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 6 december 2018 @ 14:12:10 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183566564
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. En erger nog men moet deze mensen weer ontzien en zullen de schade wel vergoed krijgen. Want zo is men. Wint men is het hoera maar verliest men een vermogen is het allemaal niet eerlijk en moet er weer een fonds opgericht worden.

Het enige dat niet zoveel risico met zich meebrengt is onroerend goed. Daalt dat in waarde heb je nog altijd intrinsiek iets in handen of gewoon het doodeenvoudige banksparen en plezier maken met het geld.
De meesten zijn hun geld gewoon kwijt. Kan me weinig van vergoedingen herinneren.

Als ik zou willen beleggen dan los ik mn hypotheek wel sneller af dan de bank vraagt. Veiliger kan ongeveer niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')