abonnement Unibet Coolblue
pi_183601513
Als de lekkage niet van de boiler of warmtewisselaar komt: repareren die handel. De ecomline is de beste ketel ooit gemaakt samen met de turbo. Zuinig, redelijk stil en erg degelijk. Alleen de boilers lekten weleens, zijn er veel onder coulance vervangen. Maar los daarvan is vervangen bij 17 jaar echt zonde, kan nog 5 jaar mee. Het is ook gewoon een modulerende ketel, dus buiten wat gasverbruik voor de interne boiler en het wat hogere stroomverbruik van de pomp is hij weinig onzuiniger dan een nieuwe ketel.

Vloerverwarming is geen probleem, dat kan op iedere ketel. Wel zou ik de vv zo leggen dat het later als hoofdverwarming kan dienen. En de vloer goed isoleren als je toch gaat breken. Hier hetzelfde gedaan, radiatoren weggelaten. Ecomline teruggezet op 50 graden aanvoer. Resultaat is de helft minder gas na isolatie en lage temperatuur stoken.
pi_183608350
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:52 schreef TR08 het volgende:

[..]

Vloerverwarming is absoluut niet leidend voor je ketel vermogen en cw klasse. Je douche en de warme kraan is dat wel.

Verder ja...ik heb ook een ecomline hangen en hou die graag nog zo lang mogelijk. Als jouw ouders om andere redenen een modern toestel willen prima. Zoek er een met een warmtewisselaar die continu warm gehouden wordt, gelijke cw klasse en gelijk vermogen van een gerenommeerd merk.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:52 schreef TR08 het volgende:

[..]

Vloerverwarming is absoluut niet leidend voor je ketel vermogen en cw klasse. Je douche en de warme kraan is dat wel.

Verder ja...ik heb ook een ecomline hangen en hou die graag nog zo lang mogelijk. Als jouw ouders om andere redenen een modern toestel willen prima. Zoek er een met een warmtewisselaar die continu warm gehouden wordt, gelijke cw klasse en gelijk vermogen van een gerenommeerd merk.
Als warm water leidend is, kun je beter een boiler nemen.
Een hoger cw waarde betekent in het algemeen ook meer vermogen.
Neem als voorbeeld de tzerra ace, cw3 of cw4 maakt hier niets uit, maar cw4 of cw5 maakt wel degelijk een zeer groot verschil.
Cw3 of cw4 is minimaal 5,6kW Hi of cw5 minimaal 7,8kW Hi op laaglast.
Scheelt toch 2,2kW, wat een groot verschil kan betekenen tussen pendelgedrag of niet.
Zeker als je een groot deel van het stookseizoen hoogstwaarschijnlijk de 5,6kW al aan de hoge kant is.
Om over de maximale belasting maar niet te spreken, kleine kans dat je zoveel nodig hebt.

Beter tel je het totale maximale vermogen op van alle warmteelementen en stel je daar de ketel op af.
pi_183608434
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 02:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zal je wel spijt van hebben denk ik, zo een degelijk toestel krijg je nooit meer!

Wij hebben hem maar een paar jaar gehad, echter dat ding hangt nu nog, bij kennisen, ik moest en zou de ecomline hebben, niks dan problemen mee gehad tot het einde aan toe.
Nu tzerra twee maal, alleen maar om de droge sensoren wat dat toestel heeft, echter nogmaals niet meer, dan Viessmann of Atag, met hun RVS warmte wisselaar Viessmann heeft zelfs een RVS boiler in het toestel zitten.
Wat een onzin, genoeg turbo's gezien die zo slecht onderhouden werden, dat het rendement bij lange na niet meer gehaald werd.
Als er 1 wisselaar makkelijk vervuild was het de turbo wel.
Zegt overigens niets over de kwaliteit, die was ijzersterk, maar een slecht rendement is ook weer zo wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')