abonnement Unibet Coolblue
pi_183571232
Willen jullie meer of minder Sylvana Simons?
  Beste debater 2022 donderdag 6 december 2018 @ 19:13:15 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183571334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Etto zijn argumenten bestaan altijd uit een combinatie van de steekwoorden schedelmeterij, alt-rechts en 19e eeuws denken.

Als je bijvoorbeeld dit fragment van hem bekijkt zie je dat hij heel respectvol standhoudt tegen een feministe die hem constant woorden in de mond legt en haar ook nog sprakeloos achterlaat, daarom zei ik dat Jordan Peterson en Ben Shapiro feministen de baas zijn :) Daarna heb ik al gezegd dat ik hem te conservatief vind, maar ik koppel zijn standpunt x niet aan zijn standpunt y. Etto diskwalificeert hem geheel als persoon en al zijn standpunten, puur omdat hem dat makkelijk uitkomt. Je zal toch maar zo vrijdenkend moeten zijn dat je standpunt x van iemand kan aannemen en standpunt y niet, nee als standpunt y niet deugt, deugt standpunt x ook niet.

Hem geheel diskwalificeren als persoon zijn jouw woorden. Ik diskwalificeer zijn filosofie, die misschien heel erudiet klinkt voor de oningewijden, maar in concreto gewoon een samenraapsel van conservatief geouwehoer, wensdenken, en Jungiaanse psychobabbelerij is. En de alt-rechtse meute vreet het weg alsof het manna uit de hemel is.

JIJ vroeg om argumenten, ik geef ze.

En ja, in die conservatieve alt-rechtse club waar Peterson op handen gedragen wordt, wordt nu eenmaal ook weer heel snel met 19e eeuws Gobineau-esque rassentheorieën gesmeten, al dan niet voorzien van wereldkaartjes met IQ-statistiek. Wat heet: ook in NWS kun je er donder op zeggen dat in een topic over Afrika, Afrikanen, zwarten en/of immigratie de Pepe's staan te trappelen om hun 'raciaal realisme' uit te braken.

Logisch ook. Conservatisme heeft een lange geschiedenis van schedelmeterij en ander groezelig gebeuzel om een onrechtvaardige status quo te handhaven. Vijftig jaar geleden waren ze daar nog gewoon oprecht in; thans verpakken ze die rotzooi in pseudo-academisch gereutel omdat ze kennelijk toch weer niet zó politiek incorrect durven te zijn om gewoon te zeggen wat ze van zwarten, homo's, armen en vrouwen vinden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 6 december 2018 @ 19:14:13 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183571347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jung wordt wel vaker als onwetenschappelijk betiteld, dat zegt echter niet dat wat Jung zegt onwaar is. Hij heeft het alleen nooit kunnen staven.
Jeetje zeg, hij heeft het nooit kunnen staven...

Weleens van de empirische cyclus gehoord?

Of wat het betekent als iets niet empirisch aan te tonen is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 6 december 2018 @ 19:15:52 #204
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183571369
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:05 schreef Bottendaal het volgende:
Willen jullie meer of minder Sylvana Simons?
Ik misgun haar helemaal niets.

Maar ik vind haar wél polariserend.

Laat ik het vrijheid van meningsuiting noemen;
deze geldt ook voor mensen met wie ik het niet eens ben.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183571397
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik misgun haar helemaal niets.

Maar ik vind haar wél polariserend.

Laat ik het vrijheid van meningsuiting noemen;
deze geldt ook voor mensen met wie ik het niet eens ben.
Terwijl ze gewoon doodleuk een racist is?
Racisten hebben volgens haar toch geen recht op die mening?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 6 december 2018 @ 19:22:53 #206
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183571478
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terwijl ze gewoon doodleuk een racist is?
Racisten hebben volgens haar toch geen recht op die mening?
Waarom zou ik me tot haar niveau verlagen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183571491
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terwijl ze gewoon doodleuk een racist is?
Racisten hebben volgens haar toch geen recht op die mening?
Ik heb haar ooit 1 keer op tv gezien en sindsdien hoef ik haar nooit meer te zien.
Wat een omhooggevallen kut wijf zeg, nooit meer gepresteerd dan plaatjes aan elkaar lullen.
En wat je ze zegt klopt ze is een racist en een flinke ook nog
  Beste debater 2022 donderdag 6 december 2018 @ 19:25:56 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183571520
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:05 schreef Bottendaal het volgende:
Willen jullie meer of minder Sylvana Simons?
Voor mij is Simons volledig irrelevant.

Een dertien-in-een-dozijn racist met een chronisch gebrek aan aandacht. Vooral niet geven dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183571599
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 december 2018 14:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Racisme bestaat niet in Nederland. En als je toch racistische uitlatingen om je oren krijgt, dan heb je dat aan jezelf te danken. Dan had je maar je zwarte kutsmoel moeten houden.
kutsmoel, jij plusje
plusje
pi_183573311
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 13:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


"I believe very firmly that the nuclear family is the smallest viable human unit: mother, father, child, and if you fragment it below that you end up paying."

Hij beweert daarbij ook nog eens dat zijn visie ondersteund wordt door wetenschappelijke resultaten. Onzin.

https://www.mja.com.au/sy(...).5694mja17.00943.pdf
Ik heb het filmpje even bekeken, maar hij claimt niet dat gay parents geen kinderen zouden moeten opvoeden. You end up paying bedoelt hij dat je wat extra moeite zou moeten doen voor het invullen van het gegeven dat een kind geen moeder of vader in de directe opvoeding heeft. (Dat zegt hij ook direct daarna, beetje vreemd dat je dat dan uit je quote weglaat, vast niet toevallig) Dat je je kind zal moeten blootstellen aan goede rolmodellen in die situatie. Dat lijkt me totaal geen vreemde claim.

Die studies in het begin van het filmpje waar hij het over heeft gaat over single parents.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183573560
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:56 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik heb het filmpje even bekeken, maar hij claimt niet dat gay parents geen kinderen zouden moeten opvoeden. You end up paying bedoelt hij dat je wat extra moeite zou moeten doen voor het invullen van het gegeven dat een kind geen moeder of vader in de directe opvoeding heeft. (Dat zegt hij ook direct daarna, beetje vreemd dat je dat dan uit je quote weglaat, vast niet toevallig) Dat je je kind zal moeten blootstellen aan goede rolmodellen in die situatie. Dat lijkt me totaal geen vreemde claim.

Die studies in het begin van het filmpje waar hij het over heeft gaat over single parents.
Met 'end up paying' gaat Peterson er vanuit dat je als 2 opvoeders van hetzelfde geslacht automatisch een achterstand hebt. Dat het een suboptimale situatie is omdat je bepaalde opvoedkundige elementen zou missen. Dat is gewoon niet zo.

Hij zegt eigenlijk "ja, het kan, maar het is niet ideaal".

[ Bericht 2% gewijzigd door Xa1pt op 06-12-2018 21:21:56 ]
pi_183573776
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met 'end up paying' gaat Peterson er vanuit dat je als 2 opvoeders van hetzelfde geslacht automatisch een achterstand hebt. Dat het een suboptimale situatie is omdat je bepaalde opvoedkundige elementen zou missen. Dat is gewoon niet zo.
Alleen wanneer je het kind niet zou blootstellen aan goede rolmodellen. Omdat het (schijnbaar) bewezen is dat kinderen die door single parents worden opgevoed gemiddeld slechter presteren.

Ik denk ook de reden dat kinderen van gay parents het goed doen is omdat ze meestal heel weloverwogen een keuze maken voor het opvoeden van een kind. Zo ken ik zelf ook een homokoppel die er mee bezig is en dat gaat zeer goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door habitue op 06-12-2018 21:27:24 ]
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183573786
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:22 schreef habitue het volgende:

[..]

Alleen wanneer je het kind niet zou blootstellen aan goede rolmodellen.
Maar dat geldt sowieso voor kinderen; niet alleen voor kinderen van opvoeders met hetzelfde geslacht. Er wordt hem gevraagd wat-ie daarvan vindt, en zijn antwoord is dat je er wel een rekening voor betaalt.
pi_183573814
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:56 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik heb het filmpje even bekeken, maar hij claimt niet dat gay parents geen kinderen zouden moeten opvoeden. You end up paying bedoelt hij dat je wat extra moeite zou moeten doen voor het invullen van het gegeven dat een kind geen moeder of vader in de directe opvoeding heeft. (Dat zegt hij ook direct daarna, beetje vreemd dat je dat dan uit je quote weglaat, vast niet toevallig) Dat je je kind zal moeten blootstellen aan goede rolmodellen in die situatie. Dat lijkt me totaal geen vreemde claim.

Die studies in het begin van het filmpje waar hij het over heeft gaat over single parents.
Geheel met jou eens hierover. Sterker nog, op het eind moedigdt hij het ook aan.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183573824
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dat geldt sowieso voor kinderen; niet alleen voor kinderen van opvoeders met hetzelfde geslacht. Er wordt hem gevraagd wat-ie daarvan vindt, en zijn antwoord is dat je er wel een rekening voor betaalt.
Ja de opvoeders, niet het kind.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183573904
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:25 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja de opvoeders, niet het kind.
Maar dat is gewoon niet het geval. Hij draait de hele tijd een beetje om de hete brij heen, hij had ook gewoon kunnen zeggen "niks mis mee, er blijkt uit geen enkel onderzoek dat gay parents een nadeliger invloed hebben op kinderen, juist een homofoob klimaat heeft dat". En op het einde zegt hij nog dat de wetenschappelijke onderzoeken 'crystal clear' zijn. Ja, dat klopt. Maar die komen niet overeen met wat Peterson daar zegt.
  donderdag 6 december 2018 @ 21:41:15 #217
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_183574116
Dit topic ging toch over Sylvana Simons?

Hoezo hebben we het ineens over gay ouders en Jordan Peterson?

Maak daar ff lekker een eigen topic voor aan
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_183574142
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dat is gewoon niet het geval. Hij draait de hele tijd een beetje om de hete brij heen, hij had ook gewoon kunnen zeggen "niks mis mee, er blijkt uit geen enkel onderzoek dat gay parents een nadeliger invloed hebben op kinderen, juist een homofoob klimaat heeft dat". En op het einde zegt hij nog dat de wetenschappelijke onderzoeken 'crystal clear' zijn. Ja, dat klopt. Maar die komen niet overeen met wat Peterson daar zegt.
Dat is wel het geval. Hij zegt dat kinderen goede mannelijke en vrouwelijke rolmodellen nodig hebben in de opvoeding., En je daar als gay parents rekening mee moet houden. Nogmaals de onderzoeken waar hij het over heeft gaan over single parents. Waar hij die mening op baseert.

Dat uit onderzoek naar voren komt dat kinderen van gay parents niet slechter presteren is niet strijdig met die claim. Misschien doen die opvoeders dat al.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183574175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:41 schreef MMaRsu het volgende:
Dit topic ging toch over Sylvana Simons?

Hoezo hebben we het ineens over gay ouders en Jordan Peterson?

Maak daar ff lekker een eigen topic voor aan
Ja wat moet je nog over Sylvana vertellen...
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 6 december 2018 @ 21:54:24 #220
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_183574363
Ja niet veel behalve dat het een achterlijke vrouw is maar dit is ook niet het topic voor Jordon Peterson en de theorieen over dat kids met gay ouders slecht beinvloed worden of niet
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_183574968
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:43 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat is wel het geval. Hij zegt dat kinderen goede mannelijke en vrouwelijke rolmodellen nodig hebben in de opvoeding., En je daar als gay parents rekening mee moet houden. Nogmaals de onderzoeken waar hij het over heeft gaan over single parents. Waar hij die mening op baseert.

Dat uit onderzoek naar voren komt dat kinderen van gay parents niet slechter presteren is niet strijdig met die claim. Misschien doen die opvoeders dat al.
Niet met die claim, die geldt voor alle opvoeders, niet voor gay parents in het bijzonder. Dat hij dat er wel bij betrekt is dan ook wat vreemd. Tenminste, als je er vanuit gaat dat er geen significante verschillen bestaan. Wel als je zegt dat gay parents een achterstand hebben en die daarom moeten inlopen. Dan is het wat logischer, maar simpelweg onjuist.
pi_183575056
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:29 schreef Xa1pt het volgende:
gay parents een achterstand hebben en die daarom moeten inlopen.
Jawel want je mist in beginsel dus een vrouwelijk of mannelijk rolmodel. Dat moet je dus compenseren door het kind daar meer aan bloot te stellen, en dat is de price to pay. Ik kan het nog wel 1000 keer voor je herhalen als je wil.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183576162
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:33 schreef habitue het volgende:

[..]

Jawel want je mist in beginsel dus een vrouwelijk of mannelijk rolmodel.
Blijkt juist dat dat niet van belang is met betrekking tot de opvoeding.

quote:
A 2010 meta-analysis of 33 studies similarly found that the
gender or sexuality of parents did not adversely affect child
health or wellbeing, with children raised by gay or lesbian
parents faring as well as children raised by heterosexual
parents across a range of measures including attachment
security, behaviour problems and success at school.5
https://www.mja.com.au/sy(...).5694mja17.00943.pdf
pi_183576872
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Blijkt juist dat dat niet van belang is met betrekking tot de opvoeding.

[..]

https://www.mja.com.au/sy(...).5694mja17.00943.pdf
Dat blijkt daar niet uit. Blijkbaar hebben die kinderen in de studie voldoende contact en rolmodellen gehad van beide genders. Dat hoeven niet de ouders te zijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183577051
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 00:08 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat blijkt daar niet uit. Blijkbaar hebben die kinderen in de studie voldoende contact en rolmodellen gehad van beide genders. Dat hoeven niet de ouders te zijn.
Nou ja, blijkbaar is het geslacht van de ouders niet van belang.
  vrijdag 7 december 2018 @ 08:10:10 #226
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183578917
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jeetje zeg, hij heeft het nooit kunnen staven...

Weleens van de empirische cyclus gehoord?

Of wat het betekent als iets niet empirisch aan te tonen is?
Hij heeft het zelf nooit kunnen staven, het was een theorie van hem die hij nooit heeft getest. Als je zoals Jung introvert intuïtief bent zou je ook snappen waarom, maar gezien jij niet als een introverte intuïtief overkomt zal je dat niet begrijpen. Briggs en Meyers hebben hier een poging tot gedaan met hun MBTI test, die door 80% van de top 100 fortune companies wordt gebruikt. De MBTI lijkt een redelijke voorspeller te zijn voor iemands persoonlijkheid, hoewel uit de vragen een verkeerde persoonlijkheid (lettercombinatie) kan komen. Dan is het zaak om iemand te typeren op basis van de gedragskenmerken horend bij een bepaald persoonlijkheidstype.

Ook hier wordt wetenschappelijke kritiek op geleverd, zo noemde een Harvard psycholoog het een "elaborate Chinese fortune cookie" maar ik veeg eerlijk gezegd enigszins mijn reet af met sociale "wetenschap". Zeker omdat die meneer aan de basis stond van een eigen persoonlijkheidstest en vermoedelijk uit frustratie vanwege het succes van de MBTI hier op reageerde.
  vrijdag 7 december 2018 @ 08:11:57 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183578935
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:49 schreef OllieA het volgende:

[..]

Daarmee zijn Jung en Peterson in een debat niet zo interessant meer, toch?
Zeker weten wel. Daarnaast baseert Peterson zich in debatten over de gender pay gap gewoon op wetenschappelijke studies. Ik begon erover dat Peterson en Ben Shapiro tere feministjes de baas zijn, anderen ontsporen de discussie door Peterson op andere vlakken te diskwalificeren. Daarnaast hoeft niet alles wat je zegt in een debat op wetenschappelijke studies gebaseerd te zijn. Als ik zeg dat ik geen vluchtelingen uit Afrika in Nederland wil, moet ik me dan beroepen op een peer reviewed artikel?

De essays van Rousseau zijn ook niet wetenschappelijk. Toch heeft zijn denken Europa behoorlijk beïnvloed.

[ Bericht 5% gewijzigd door Richestorags op 07-12-2018 08:33:21 ]
  vrijdag 7 december 2018 @ 08:21:02 #228
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183579008
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hem geheel diskwalificeren als persoon zijn jouw woorden. Ik diskwalificeer zijn filosofie, die misschien heel erudiet klinkt voor de oningewijden, maar in concreto gewoon een samenraapsel van conservatief geouwehoer, wensdenken, en Jungiaanse psychobabbelerij is. En de alt-rechtse meute vreet het weg alsof het manna uit de hemel is.
En omdat alt-rechts zijn "gebrabbel" vreet alsof het manna uit de hemel is zou je niks van wat hij zegt voor waarheid kunnen aannemen? Heb je het interview tussen hem en de feministe gezien? Bij Antifa en de Black Panthers zullen er ook mensen weglopen met Obama en zijn gebrabbel vreten alsof het manna uit de hemel is. Zegt dit wat over Obama?

quote:
JIJ vroeg om argumenten, ik geef ze.
Nee nee, jij pleegt een klassieke karaktermoord. Door de persoon Peterson eenzijdig te koppelen aan alt-rechts, creeër je een beeld waarbij alles wat die persoon zegt afgedaan zou kunnen worden als 19e eeuws schedelmeterij gebrabbel.

quote:
En ja, in die conservatieve alt-rechtse club waar Peterson op handen gedragen wordt, wordt nu eenmaal ook weer heel snel met 19e eeuws Gobineau-esque rassentheorieën gesmeten, al dan niet voorzien van wereldkaartjes met IQ-statistiek. Wat heet: ook in NWS kun je er donder op zeggen dat in een topic over Afrika, Afrikanen, zwarten en/of immigratie de Pepe's staan te trappelen om hun 'raciaal realisme' uit te braken.
Het gaat erom wat je met bepaalde gegevens doet, hoe je ze interpreteert en wat je met die resultaten wil zeggen en hoe. IQ-testen laten inderdaad zien dat Oost-Aziaat > Blank > Neger. En Joden gemiddeld 110.
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 10:29:49 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183580501
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 08:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En omdat alt-rechts zijn "gebrabbel" vreet alsof het manna uit de hemel is zou je niks van wat hij zegt voor waarheid kunnen aannemen? Heb je het interview tussen hem en de feministe gezien? Bij Antifa en de Black Panthers zullen er ook mensen weglopen met Obama en zijn gebrabbel vreten alsof het manna uit de hemel is. Zegt dit wat over Obama?

[..]

Nee nee, jij pleegt een klassieke karaktermoord. Door de persoon Peterson eenzijdig te koppelen aan alt-rechts, creeër je een beeld waarbij alles wat die persoon zegt afgedaan zou kunnen worden als 19e eeuws schedelmeterij gebrabbel.

[..]

Het gaat erom wat je met bepaalde gegevens doet, hoe je ze interpreteert en wat je met die resultaten wil zeggen en hoe. IQ-testen laten inderdaad zien dat Oost-Aziaat > Blank > Neger. En Joden gemiddeld 110.
Wat ik denk is dat jij een hoge pet op hebt van Peterson en elke kritiek op je held ziet als een aanval op je held. Ook dat zien we regelmatig terug bij de die-hards: elke kritiek op hun heilige professor is of karaktermoord, of verkeerde context, of stropop etc., etc., etc.

Dat je die IQ-pseudo-wetenschap verder onderschrijft is dan ook niet eens verwonderlijk.

Hoewel, wat wil je met die resultaten zeggen en hoe?



[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 07-12-2018 10:35:09 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 10:31:27 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183580519
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 08:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zeker weten wel. Daarnaast baseert Peterson zich in debatten over de gender pay gap gewoon op wetenschappelijke studies. Ik begon erover dat Peterson en Ben Shapiro tere feministjes de baas zijn, anderen ontsporen de discussie door Peterson op andere vlakken te diskwalificeren. Daarnaast hoeft niet alles wat je zegt in een debat op wetenschappelijke studies gebaseerd te zijn. Als ik zeg dat ik geen vluchtelingen uit Afrika in Nederland wil, moet ik me dan beroepen op een peer reviewed artikel?

De essays van Rousseau zijn ook niet wetenschappelijk. Toch heeft zijn denken Europa behoorlijk beïnvloed.
Nope; doorgaans volstaat het verwijzen naar dubieuze IQ-tests en om aan te geven dat dat volk van een heel ander niveau is en nooit zal passen in 'onze samenleving'.

Krijg je nog een hoop bijval voor ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 10:44:09 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183580679
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 08:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Hij heeft het zelf nooit kunnen staven, het was een theorie van hem die hij nooit heeft getest. Als je zoals Jung introvert intuïtief bent zou je ook snappen waarom, maar gezien jij niet als een introverte intuïtief overkomt zal je dat niet begrijpen. Briggs en Meyers hebben hier een poging tot gedaan met hun MBTI test, die door 80% van de top 100 fortune companies wordt gebruikt. De MBTI lijkt een redelijke voorspeller te zijn voor iemands persoonlijkheid, hoewel uit de vragen een verkeerde persoonlijkheid (lettercombinatie) kan komen. Dan is het zaak om iemand te typeren op basis van de gedragskenmerken horend bij een bepaald persoonlijkheidstype.

Ook hier wordt wetenschappelijke kritiek op geleverd, zo noemde een Harvard psycholoog het een "elaborate Chinese fortune cookie" maar ik veeg eerlijk gezegd enigszins mijn reet af met sociale "wetenschap". Zeker omdat die meneer aan de basis stond van een eigen persoonlijkheidstest en vermoedelijk uit frustratie vanwege het succes van de MBTI hier op reageerde.
Nog zo'n argument... 'solis sacerdotibus'.

Een vaak gehoorde kreet wanneer een pseudo-wetenschap wordt gepresenteerd als ook maar enigszins valide. En laat MBTI daar nu ook onder vallen.

Het probleem met al die zogenaamde persoonlijkheidstesten is dat het gebracht wordt als wetenschappelijk onderbouwd, en, zoals de werkelijkheid aantoont, maar wat graag gebruikt wordt om individuen op basis van generalistische gegevens te reduceren tot een statistiek, een keurslijf, een soort gepredestineerd lot.

http://www.cornellhrrevie(...)on-use-with-caution/

Zijn die schedelmeters ook zo goed in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 december 2018 @ 11:07:50 #232
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183581068
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat ik denk is dat jij een hoge pet op hebt van Peterson en elke kritiek op je held ziet als een aanval op je held. Ook dat zien we regelmatig terug bij de die-hards: elke kritiek op hun heilige professor is of karaktermoord, of verkeerde context, of stropop etc., etc., etc.
Ik schreef letterlijk in dit topic dat Peterson en Shapiro mij veel te conversatief zijn, de enige reden dat ik ze aanhaalde is omdat ze vermakelijk goed zijn in tere feministen te onderwijzen. Jij sleept er vervolgens allerlei persoonlijke, niet relevante verhalen erbij, waarin je hem als mijn held omschrijft. Hiermee duw je mij in het hokje alt-rechts aanhangers, die je ook aan Peterson koppelt en daarmee inderdaad zijn gehele persoon in diskrediet brengt. Geheel doorzichtig, niet echt respectvol. Je kan mijn eerdere posts teruglezen.

quote:
Dat je die IQ-pseudo-wetenschap verder onderschrijft is dan ook niet eens verwonderlijk.
Welke iq pseudo wetenschap?

quote:
Hoewel, wat wil je met die resultaten zeggen en hoe?

[ afbeelding ]
Kijk, je voldoet aan mijn verwachting. Dit valletje had ik voor je klaargezet, omdat ik wist dat het je zou triggeren om mij voor schedelmeter uit te gaan maken. Chapeau Etto, chapeau.
  vrijdag 7 december 2018 @ 11:09:23 #233
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183581093
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nope; doorgaans volstaat het verwijzen naar dubieuze IQ-tests en om aan te geven dat dat volk van een heel ander niveau is en nooit zal passen in 'onze samenleving'.

Krijg je nog een hoop bijval voor ook.
Aah, wederom een ad-hominem. Chapeau Etto, chapeau.
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 11:15:14 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183581198
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik schreef letterlijk in dit topic dat Peterson en Shapiro mij veel te conversatief zijn, de enige reden dat ik ze aanhaalde is omdat ze vermakelijk goed zijn in tere feministen te onderwijzen. Jij sleept er vervolgens allerlei persoonlijke, niet relevante verhalen erbij, waarin je hem als mijn held omschrijft. Hiermee duw je mij in het hokje alt-rechts aanhangers, die je ook aan Peterson koppelt en daarmee inderdaad zijn gehele persoon in diskrediet brengt. Geheel doorzichtig, niet echt respectvol. Je kan mijn eerdere posts teruglezen.

[..]

Welke iq pseudo wetenschap?

[..]

Kijk, je voldoet aan mijn verwachting. Dit valletje had ik voor je klaargezet, omdat ik wist dat het je zou triggeren om mij voor schedelmeter uit te gaan maken. Chapeau Etto, chapeau.
Ja, of je beantwoordt gewoon de vraag: wat en hoe zou jij de 'resultaten' van deze pseudo-wetenschappelijke nonsense brengen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 december 2018 @ 11:19:40 #235
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183581264
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nog zo'n argument... 'solis sacerdotibus'.

Een vaak gehoorde kreet wanneer een pseudo-wetenschap wordt gepresenteerd als ook maar enigszins valide. En laat MBTI daar nu ook onder vallen.
Ik geloof in MBTI ja, net zoals jij in de Bijbel gelooft. Ik kan net zo min bewijzen dat MBTI klopt als dat jij kan bewijzen dat God bestaat.

quote:
Het probleem met al die zogenaamde persoonlijkheidstesten is dat het gebracht wordt als wetenschappelijk onderbouwd, en, zoals de werkelijkheid aantoont, maar wat graag gebruikt wordt om individuen op basis van generalistische gegevens te reduceren tot een statistiek, een keurslijf, een soort gepredestineerd lot.

http://www.cornellhrrevie(...)on-use-with-caution/

Zijn die schedelmeters ook zo goed in.
Het probleem met de tegenstanders ervan zoals jij is dat ze zich van argumenten bedienen die beweren dat persoonlijkheidstesten mensen reduceren tot een keurslijf. Dat doen alleen mensen die de resultaten van zulke persoonlijkheidstesten absoluut maken. Niet voor niets heb je gradaties binnen persoonlijkheidstypen, transities en mensen die min of meer archetypisch zijn voor een bepaalde persoonlijkheid en anderen weer minder.

Hitler, Tolstoy, Saul Bellow en Gandhi waren klassieke INFJ's, Tatcher, Stalin en Napoleon klassieke ENTJ's, Elon Musk een klassieke INTJ en Ben Shapiro een klassieke ESTJ om een paar voorbeelden te geven. Steve Jobs een ENTP en Eva Jinek een ENFP.

Overigens, als de MBTI geheel pseudo wetenschap zou zijn zou het niet kunnen dat consequent mensen die als ENTJ worden getypeerd veruit het hoogste salaris verdienen van alle persoonlijkheidstypen en INTJ het hoogst van alle introverten. Dat heeft te maken met persoonlijkheidskenmerken die door MBTI worden voorspeld. En daar kunnen alsnog geheel verschillende personen achter zitten.
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 11:19:55 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183581266
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Aah, wederom een ad-hominem. Chapeau Etto, chapeau.
Niet zo sneeuwvlokkerig svp.

"Als ik zeg dat ik geen vluchtelingen uit Afrika in Nederland wil"...

Jij noemt Afrika, niet ik.

En je hebt geen peer-reviewed artikel nodig om aan te geven dat het binnenhalen van honderdduizenden vluchtelingen ONGEACHT WAAR ZE VANDAAN KOMEN een logistieke onmogelijkheid is. Nederland is te klein en bezit te weinig middelen om een dergelijke aanwas aan te kunnen. Het ontbreekt aan woningen, werk en geld m.b.t. sociale voorzieningen die het rationeel gezien onwenselijk maakt, die influx. Waarom jij specifiek moeite hebt met Afrika, dat is jouw ding.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 december 2018 @ 11:21:27 #237
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183581289
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Niet zo sneeuwvlokkerig svp.

"Als ik zeg dat ik geen vluchtelingen uit Afrika in Nederland wil"...

Jij noemt Afrika, niet ik.

En je hebt geen peer-reviewed artikel nodig om aan te geven dat het binnenhalen van honderdduizenden vluchtelingen ONGEACHT WAAR ZE VANDAAN KOMEN een logistieke onmogelijkheid is. Nederland is te klein en bezit te weinig middelen om een dergelijke aanwas aan te kunnen. Het ontbreekt aan woningen, werk en geld m.b.t. sociale voorzieningen die het rationeel gezien onwenselijk maakt, die influx. Waarom jij specifiek moeite hebt met Afrika, dat is jouw ding.
Ik noemde dat als voorbeeld omdat dat een actueel debat is. Je weet niet eens of ik wel of niet vluchtelingen uit Afrika in Nederland wil. Vandaar de als. Lezen Etto, lezen.
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 11:22:24 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183581308
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik geloof in MBTI ja, net zoals jij in de Bijbel gelooft. Ik kan net zo min bewijzen dat MBTI klopt als dat jij kan bewijzen dat God bestaat.

[..]

Het probleem met de tegenstanders ervan zoals jij is dat ze zich van argumenten bedienden die beweren dat persoonlijkheidstesten mensen reduceren tot een keurslijf. Dat doen alleen mensen die de resultaten van zulke persoonlijkheidstesten absoluut maken. Niet voor niets heb je gradaties binnen persoonlijkheidstypen, transities en mensen die min of meer archetypisch zijn voor een bepaalde persoonlijkheid en anderen weer minder.

Hitler, Tolstoy, Saul Bellow en Gandhi waren klassieke INFJ's, Tatche, Stalin en Napoleon klassieke ENTJ's, Elon Musk een klassieke INTJ en Ben Shapiro een klassieke ESTJ om een paar voorbeelden te geven. Steve Jobs een ENTP en Eva Jinek een ENFP.

Overigens, als de MBTI geheel pseudo wetenschap zou zijn zou het niet kunnen dat consequent mensen die als ENTJ worden getypeerd veruit het hoogste salaris verdienen van alle persoonlijkheidstypen en INTJ het hoogst van alle introverten. Dat heeft te maken met persoonlijkheidskenmerken die door MBTI worden voorspeld. En daar kunnen alsnog geheel verschillende personen achter zitten.
MBTI is pseudo-wetenschappelijke bullshit. En een hoop mensen zullen hetzelfde van de bijbel zeggen (overigens ben ik verre van bijbel-literalist, integendeel, want ook dat boek wordt maar wat graag aangegrepen om hele volksstammen te verdoemen), echter zie ik bar weinig lieden hier opperen om de bijbel, of koran, of suske en wiske aan te voeren als onderbouwing voor wie en wat een persoon is of zou moeten zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 11:25:14 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183581352
Overigens, deze vraag staat nog:

Wat en hoe zou jij de 'resultaten' van deze pseudo-wetenschappelijke IQ-nonsense brengen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 december 2018 @ 11:25:51 #240
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183581360
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

MBTI is pseudo-wetenschappelijke bullshit. En een hoop mensen zullen hetzelfde van de bijbel zeggen (overigens ben ik verre van bijbel-literalist, integendeel, want ook dat boek wordt maar wat graag aangegrepen om hele volksstammen te verdoemen), echter zie ik bar weinig lieden hier opperen om de bijbel, of koran, of suske en wiske aan te voeren als onderbouwing voor wie en wat een persoon is of zou moeten zijn.
Die pseudo wetenschappelijke bullshit wordt door 80 van de top 100 fortune bedrijven wel consequent toegepast. Dat het niet wetenschappelijk is onderbouwd klopt, dat het geen enigszins praktische toepassing heeft is onzin.
  vrijdag 7 december 2018 @ 11:27:19 #241
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183581388
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Overigens, deze vraag staat nog:

Wat en hoe zou jij de 'resultaten' van deze pseudo-wetenschappelijke IQ-nonsense brengen?
Kan je dat iets meer toelichten? Je bedoelt de resultaten die verschillen tussen volken (bijvoorbeeld Joden en niet-Joden, Aziaten, blanken etc.) suggereren?
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 11:28:30 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183581407
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Kan je dat iets meer toelichten? Je bedoelt de resultaten die verschillen tussen volken (bijvoorbeeld Joden en niet-Joden, Aziaten, blanken etc.) suggereren?
Nee, niet 'verschillen', IQ-verschillen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 11:28:45 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183581417
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die pseudo wetenschappelijke bullshit wordt door 80 van de top 100 fortune bedrijven wel consequent toegepast. Dat het niet wetenschappelijk is onderbouwd klopt, dat het geen enigszins praktische toepassing heeft is onzin.
En dat bewijst wat precies? :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 december 2018 @ 11:37:26 #244
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183581593
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, niet 'verschillen', IQ-verschillen.
IQ-verschillen. Mogelijke oorzaken: voeding, kwaliteit van educatie in land van herkomst, cultuur in land van herkomst (Chinese cultuur bijvoorbeeld stimuleert hard werken), mate van incest in een land, <insert vijftig andere redenen>.

Waarom Joden hoog scoren lijkt mij omdat de Joodse cultuur lezen stimuleert. Zelfs arme Poolse plattelands Joden leerden de Torah lezen en Hebreeuws. Vergelijk dit eens met ongeletterde boeren.

Nou kan je je nog afvragen of zaken kip-ei zijn. Is het voorkomen van een goed onderwijssysteem een teken van een intelligenter volk? Ik weet het niet. Zou het kunnen dat er intelligentieverschillen tussen mensen zijn? Dat zou kunnen, volken verschillen ook in lichaamsbouw en andere specifieke kenmerken. Ik zie niet waarom intelligentie daar niet een factor in zou kunnen zijn. Is daar bewijs voor? Niet echt, misschien wel echt niet. Dus is het zo? Hoogstwaarschijnlijk niet.
  vrijdag 7 december 2018 @ 11:38:16 #245
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183581609
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En dat bewijst wat precies? :')
Dat mensen er de praktische waarde van inzien. Jij mag er vervolgens het jouwe van vinden.

Ga je overigens nog terugnemen dat Jordan Peterson mijn held is, net als je smakeloze koppeling van mij aan schedelmeters?
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 11:39:46 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183581632
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]

IQ-verschillen. Mogelijke oorzaken: voeding, kwaliteit van educatie in land van herkomst, cultuur in land van herkomst (Chinese cultuur bijvoorbeeld stimuleert hard werken), mate van incest in een land, <insert vijftig andere redenen>.

Waarom Joden hoog scoren lijkt mij omdat de Joodse cultuur lezen stimuleert. Zelfs arme Poolse plattelands Joden leerden de Torah lezen en Hebreeuws. Vergelijk dit eens met ongeletterde boeren.

Nou kan je je nog afvragen of zaken kip-ei zijn. Is het voorkomen van een goed onderwijssysteem een teken van een intelligenter volk? Ik weet het niet. Zou het kunnen dat er intelligentieverschillen tussen mensen zijn? Dat zou kunnen, volken verschillen ook in lichaamsbouw en andere specifieke kenmerken. Ik zie niet waarom intelligentie daar niet een factor in zou kunnen zijn. Is daar bewijs voor? Niet echt, misschien wel echt niet. Dus is het zo? Hoogstwaarschijnlijk niet.
Pseudo-wetenschap, aldus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 december 2018 @ 11:42:40 #247
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183581676
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Pseudo-wetenschap, aldus.
Beweren dat er a priori verschil in intelligentie tussen volkeren bestaat is pseudo-wetenschap ja. Beweren dat er verschillen bestaan niet. Die verschillen lijken verklaarbaar te zijn. Dat is wetenschappelijk verantwoord.
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 11:43:22 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183581688
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Beweren dat er a priori verschil in intelligentie tussen volkeren bestaat is pseudo-wetenschap ja. Beweren dat er verschillen bestaan niet. Die verschillen lijken verklaarbaar te zijn. Dat is wetenschappelijk verantwoord.
Verklaar ze dan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 7 december 2018 @ 11:44:03 #249
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183581701
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Verklaar ze dan.
Mogelijke oorzaken: voeding, kwaliteit van educatie in land van herkomst, cultuur in land van herkomst (Chinese cultuur bijvoorbeeld stimuleert hard werken), mate van incest in een land, <insert vijftig andere redenen>.
  Beste debater 2022 vrijdag 7 december 2018 @ 11:44:56 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183581712
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Mogelijke oorzaken: voeding, kwaliteit van educatie in land van herkomst, cultuur in land van herkomst (Chinese cultuur bijvoorbeeld stimuleert hard werken), mate van incest in een land, <insert vijftig andere redenen>.
... dit aan de hand, nog steeds, van diezelfde IQ-testen die in zichzelf al pseudo-wetenschappelijk zijn. Vreemde redenering ook weer; Chinezen stimuleren hard werken... Hard werken heeft an sich niets te maken met het hebben van een hoog IQ.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')