ja maar mss wilde TS die brief bijv. niet accepteren of woonde hij daar niet meer of zo.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Serieus, waar maak je je druk om. Als die brief dicht zit, lekker belangrijk. Wat boeit jou het of het bij een ander ook zo gaat. Waarschijnlijk had die man/vrouw ook nog de beste bedoelingen zodat jij niet nog een keer je brief zou mislopen.
Dit dus. Je brief is toch bezorgd? Het zou een ander verhaal zijn als je niks ontvangen had en hij wel getekend.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Niet netjes maar ook niet echt een reden om meteen te denken dat je met de postbode uit de hel te maken hebt...
En meteen gaan denken dat de postbode nu je pakjes door de stront gaat halen, de beste man heeft dit wellicht met de allerbeste bedoeling gedaan.
Daar gaat het helemaal niet om bij aangetekend. Verdiep je eens in de materie.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:21 schreef Najieto het volgende:
[..]
Dit dus. Je brief is toch bezorgd? Het zou een ander verhaal zijn als je niks ontvangen had en hij wel getekend.
Er is vaak een reden waarom mensen iets aangetekend laten verzenden.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:18 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Er is zoveel strafbaar. Maar ik ben geen mierenneuker. TS die serieus de moeite doet om een klacht in te dienen bij PostNL
Kijk je hebt mensen die het goede in de mens zien en sommige mensen het slechte. Ik zou na de eerste keer mislopen de tweede keer denken, nou aardig van die meneer, anders had ik weer moeten wachten. Als die man nou meteen de eerste keer zelf had getekend. Maar dat niet eens. Hij wilde gewoon aardig zijn door te zorgen dat TS niet weer moest wachtenquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij snapt het concept “aangetekend” niet echt hè. Dat mensen daar ook extra voor betalen ..... tsss .... waar maak je je druk om
Als het nou een gewoon pakketje was (al dan niet met HVO) gaf ik je gelijk. Maar bij aangetekend is het wachten en het bezorgd zijn van ondergeschikt belang. Je hebt het concept dus idd niet gesnapt.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:24 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Kijk je hebt mensen die het goede in de mens zien en sommige mensen het slechte. Ik zou na de eerste keer mislopen de tweede keer denken, nou aardig van die meneer, anders had ik weer moeten wachten. Als die man nou meteen de eerste keer zelf had getekend. Maar dat niet eens. Hij wilde gewoon aardig zijn door te zorgen dat TS niet weer moest wachten
Maar moraalriddertjes als jullie vallen daarover. Raar volk.
Daar heeft TS nu niks mee te maken, die gaat nu moraalridder spelen. Bij TS is het goedgekomen. En verder kan je dan altijd nog aantonen dat jij niet getekend hebt. Het is niet jouw handtekening, je hebt een alibi want je was op het werk. Er staat namelijk ook altijd een tijd bij dat het bezorgd was.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is vaak een reden waarom mensen iets aangetekend laten verzenden.
In het ergste geval kunnen er voor de ontvanger of verzender grote financiële of zelfs juridische gevolgen aan zitten als hij de brief onverhoopt niet ontvangt en er wel voor getekend is.
Dus mensen die regels voor aangetekende brieven willen naleven worden door jou al tot moraalridder benoemd. Ik weet niet wat daar raar aan is.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:24 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Maar moraalriddertjes als jullie vallen daarover. Raar volk.
Het gaat niet om het bezorgen/ophalen, het gaat om het verzenden. En daar de zekerheid van. Als ik een brief stuur, kost dat mij ¤ 0,83. Als ik ‘m aangetekend verstuur ¤ 8,40. Da’s meer dan 10x zo duur!!!quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:31 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Maar ik snap toch niet waarom je iets laat verzenden als het zo belangrijk is. Ga het dan ophalen bij een ophaalpunt, dan weet je zeker dat het goed gaat. En dan heb je het ook zeker want dan ga je het halen als je tijd hebt.
Ja want wetgeving en regelgeving zijn alleen van toepassing als er daadwerkelijk negatieve gevolgen zijn bij het niet naleven er van. En iedereen die daar problemen mee heeft is direct een moraalridder!quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:29 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Daar heeft TS nu niks mee te maken, die gaat nu moraalridder spelen. Bij TS is het goedgekomen. En verder kan je dan altijd nog aantonen dat jij niet getekend hebt. Het is niet jouw handtekening, je hebt een alibi want je was op het werk. Er staat namelijk ook altijd een tijd bij dat het bezorgd was.
Ik vind het moraalriddergedrag door als TS nu een klacht in te dienen terwijl de brief gewoon bezorgd is. Kan er niks anders van makenquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Het gaat niet om het bezorgen/ophalen, het gaat om het verzenden. En daar de zekerheid van. Als ik een brief stuur, kost dat mij ¤ 0,83. Als ik ‘m aangetekend verstuur ¤ 8,40. Rara waar zou ‘m dat verschil nou in zitten? Niet in “maar hij is toch bezorgd dus wat zeur je nou moraalriddertje ....”
Dat mag jij vinden. Het is dan niet te hopen dat jij voor PostNL werkt.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:37 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Ik vind het moraalriddergedrag door als TS nu een klacht in te dienen terwijl de brief gewoon bezorgd is. Kan er niks anders van maken
Nee, doe ik ook niet. Wees gerustquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Het is dan niet te hopen dat jij voor PostNL werkt.
En je gaat niet in op mijn postquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:40 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Nee, doe ik ook niet. Wees gerust
Ik schiet gewoon niet meteen in de stress. Ja die man mocht niet tekenen. Heb ik die brief? Ja, dan lekker laten gaan. Waarom die moeite doen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want wetgeving en regelgeving zijn alleen van toepassing als er daadwerkelijk negatieve gevolgen zijn bij het niet naleven er van. En iedereen die daar problemen mee heeft is direct een moraalridder!
In wat voor debieltjesuniversum leef jij in godsnaam?
En nou nog even je mening uit oogpunt van de verzender die voor jan doedel 10x het normale tarief heeft betaald ....quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:42 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Ik schiet gewoon niet meteen in de stress. Ja die man mocht niet tekenen. Heb ik die brief? Ja, dan lekker laten gaan. Waarom die moeite doen.
Dat is een ander verhaal want die heeft er voor betaald. Ik sprak vanuit het oogpunt van TS. Als ontvanger. Als verzender zou ik wel contact opnemen met postNL want het heeft geld gekost.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:44 schreef r_one het volgende:
[..]
En nou nog even je mening uit oogpunt van de verzender die voor jan doedel 10x het normale tarief heeft betaald ....
En nou nog even een waardeoordeel?quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:49 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal want die heeft er voor betaald. Ik sprak vanuit het oogpunt van TS. Als ontvanger. Als verzender zou ik wel contact opnemen met postNL want het heeft geld gekost.
Zet jij dan ook krabbels voor ontvangst van aangetekende stukken?quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:07 schreef Werkman het volgende:
[..]
Bij mij als postbezorger zou je daarvoor niet bang hoeven zijn hoor.
Ik zou gewoon in eigen persoon bij je aanbellen en de stront persoonlijk in je smoel wrijven.
Gasten zoals jij die zichzelf zo belangrijk vinden dat ze als een koning behandeld willen worden en afwezigheid zien als een soort statussymbool ''Ik ben druk en belangrijk dus ik ben er nooit!''
en dan gewoon werkend personeel die tot twee keer toe tegen dat feit aan lopen er bij willen lappen!
Laat je pakketjes en aangetekende stukken dan gewoon op je werk bezorgen lapzwans!
Of ben je toch niet zo belangrijk dat je baas de Patricia Paay-pop niet ff door kan geven?
Ik snap dat de regel er is. Maar in dit geval van TS snap ik niet dat hij al de moeite doet. Er zullen wel dingen zijn waarbij die regel erg belangrijk is. Maar als dat niet echt voor TS geldt dan vind ik het moraalriddergedrag door dan aan te kloppen bij PostNL.quote:
Nogmaals, een ophaalpunt heeft he-le-maal NIETS van doen met het concept “aantekenen”. Sterker, het zal de verzender worst wezen hoe of waar de aangetekende brief wordt uitgereikt; of dat nou aan de deur is of (met legitimatie!) bij een ophaalpunt.quote:Op dinsdag 4 december 2018 13:03 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Ik snap dat de regel er is. Maar in dit geval van TS snap ik niet dat hij al de moeite doet. Er zullen wel dingen zijn waarbij die regel erg belangrijk is. Maar als dat niet echt voor TS geldt dan vind ik het moraalriddergedrag door dan aan te kloppen bij PostNL.
Naast dat ik de regel wel snap vind ik het wel onzin dat zoiets bestaat. Laat zoiets bezorgen bij een ophaalpunt maar dat had ik al gezegd.
Maar debiel genoeg in heel veel gevallen ook niet.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Is in veel gevallen ook al zo (denk aan Bol.com, Coolblue etc)
Na de eerste bezorgpoging kun je het zelf even aangeven op de site, dus ondanks de walgelijke actie van de bezorger is TS ook wel een beetje laks geweest.
Ja joh, valsheid in geschrifte maken ze zich in de derde wereld niet zo druk om iddquote:
Dat doen andere mensen dan de aangetekende brievenquote:Op dinsdag 4 december 2018 08:51 schreef TomStall het volgende:
[..]
Nee. Maar ik heb wel eens een pakje wat niet door de brievenbus paste met grof geweld in mijn brievenbus geramd gekregen. Niet echt jofel.
Vanwege een pakketje wat inderdaad gewoon is aangekomenquote:Op dinsdag 4 december 2018 13:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja joh, valsheid in geschrifte maken ze zich in de derde wereld niet zo druk om idd
Nee, vanwege het vervalsen van een handtekening. Het vervalsen van een bewijs of hoe je het noemen wilt. Dringt dat nu nog steeds niet door?quote:Op dinsdag 4 december 2018 14:07 schreef Kaviaar het volgende:
[..]
Vanwege een pakketje wat inderdaad gewoon is aangekomen
Dat kan gewoon met de PostNL appquote:Op dinsdag 4 december 2018 11:42 schreef lnloggen het volgende:
[..]
Zou het nou niet een stuk logischer zijn (en handiger, en sneller, en goedkoper, en efficiënter) om dat te doen VOOR de eerste mislukte bezorgpoging?
Briefquote:Op dinsdag 4 december 2018 14:07 schreef Kaviaar het volgende:
[..]
Vanwege een pakketje wat inderdaad gewoon is aangekomen
Je hebt blijkbaar niet zo goed gelezen. De optie op aangetekende spullen op je werk te bezorgen is er soms niet trolletje. Dat ik mezelf belangrijk zou vinden verzin je maar, er is simpelweg betaald voor een service, again: trolletje.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:07 schreef Werkman het volgende:
[..]
Bij mij als postbezorger zou je daarvoor niet bang hoeven zijn hoor.
Ik zou gewoon in eigen persoon bij je aanbellen en de stront persoonlijk in je smoel wrijven.
Gasten zoals jij die zichzelf zo belangrijk vinden dat ze als een koning behandeld willen worden en afwezigheid zien als een soort statussymbool ''Ik ben druk en belangrijk dus ik ben er nooit!''
en dan gewoon werkend personeel die tot twee keer toe tegen dat feit aan lopen er bij willen lappen!
Laat je pakketjes en aangetekende stukken dan gewoon op je werk bezorgen lapzwans!
Of ben je toch niet zo belangrijk dat je baas de Patricia Paay-pop niet ff door kan geven?
Hoezo ben ik de moraalridder? Iemand anders vervalst mijn handtekening, en als ik aan geef dat de wereld zo niet in elkaar zit ben ik een moraalridder? Bitch please.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:29 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Daar heeft TS nu niks mee te maken, die gaat nu moraalridder spelen. Bij TS is het goedgekomen. En verder kan je dan altijd nog aantonen dat jij niet getekend hebt. Het is niet jouw handtekening, je hebt een alibi want je was op het werk. Er staat namelijk ook altijd een tijd bij dat het bezorgd was.
Niet laks hoor, de mogelijkheid om in de app de bezorging te wijzigen (moment of locatie) was niet mogelijk. Dan houdt het op.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Is in veel gevallen ook al zo (denk aan Bol.com, Coolblue etc)
Na de eerste bezorgpoging kun je het zelf even aangeven op de site, dus ondanks de walgelijke actie van de bezorger is TS ook wel een beetje laks geweest.
O.M.G.quote:Op donderdag 6 december 2018 12:31 schreef TomStall het volgende:
De optie op aangetekende spullen op je werk te bezorgen is er soms niet trolletje.
Ja, Postbode is strafbaarquote:Op dinsdag 4 december 2018 08:46 schreef ChrisCarter het volgende:
Valt dit zelfs niet onder valsheid in geschrifte of een dergelijk wetsartikel?
quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:05 schreef TomStall het volgende:
[..]
He " zonder wrijving geen glans" ..!
Stel dat het een brief is die je wil weigeren... dan krijgt de verzender bericht dat je de brief hebt aangenomen, lekker dan.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Serieus, waar maak je je druk om. Als die brief dicht zit, lekker belangrijk. Wat boeit jou het of het bij een ander ook zo gaat. Waarschijnlijk had die man/vrouw ook nog de beste bedoelingen zodat jij niet nog een keer je brief zou mislopen.
Ja, wat dan?quote:Op donderdag 6 december 2018 13:57 schreef mrPanerai het volgende:
Niet netjes maar om die bezorgers achterlijk tz noemen...ga eens 1 dag meerijden...1 dagje, da's alles...
En waarom zou je dan 10x zoveel betalen voor aangetekend (¤ 0,83 t.o.v. ¤ 8,40)? Voor het prijsverschil wil je moeder me wel 10 minuten pijpen, altijd beter dan de portemonnee van tante Pos te spekken of "flush the drain".quote:Op donderdag 6 december 2018 14:02 schreef Rozevla het volgende:
Zolang ie met jouw brief z’n reet niet afveegt en je vrouw daarna ff paalt zie ik het probleem niet.
Je hebt je post toch zeikerd !
Je bent dus gewoon fucking stom dat je 8,40 hebt betaald terwijl het voor 0,83 cent ook aan kwamquote:Op donderdag 6 december 2018 16:04 schreef r_one het volgende:
[..]
En waarom zou je dan 10x zoveel betalen voor aangetekend (¤ 0,83 t.o.v. ¤ 8,40)? Voor het prijsverschil wil je moeder me wel 10 minuten pijpen, altijd beter dan de portemonnee van tante Pos te spekken of "flush the drain".
Totdat een belangrijke brief een keer niet aankomt (en zonder T&T-code heb je daar geen enkel zicht op) en jij als verzender mag bewijzen dat je de brief (tijdig) verstuurd hebt en de brief wel aangeboden is aan de ontvanger. Dan ben jij fucking stom door voor een dubbeltje (of beter gezegd, 83 cent) op de eerste rang te willen zitten. Ik heb het dan uiteraard niet over een amicaal briefje aan je verre neef in Schubbekutteveen.quote:Op donderdag 6 december 2018 21:02 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Je bent dus gewoon fucking stom dat je 8,40 hebt betaald terwijl het voor 0,83 cent ook aan kwam
De strafbaarheid van het vervalsen van een handtekening vloeit niet voort uit een overeenkomst maar uit de wet. Strafrecht gaat helemaal niet over overeenkomsten.quote:Op donderdag 6 december 2018 22:08 schreef josefets het volgende:
Een tijd geleden las ik zoiets als dat PostNL een contract heeft met de webshop en niet met de persoon die het ontvangt. Dus als je een product niet krijgt dan moet een webshop bij PostNL gaan klagen maar kan jij verder niks eisen.
Ik weet niet of dit ook voor brieven/aangetekende brieven geldt. Maar het was vrij duidelijk dat die constructie niet in het voordeel is van mensen die gewoon hopen te krijgen wat ze krijgen. Dus ik weet zelf niet eens zeker of die PostNL medewerker strafbaar bezig is door het vervalsen van die handtekening om het zo maar te zeggen. Compleet absurd natuurlijk maar ik meld het maar even
Ja best. Daarom zeg ik ook dat ik het niet zeker weet. Maar een mooie manier weer om aan de rest van de post voorbij te gaan zeg xdquote:Op donderdag 6 december 2018 23:26 schreef r_one het volgende:
[..]
De strafbaarheid van het vervalsen van een handtekening vloeit niet voort uit een overeenkomst maar uit de wet. Strafrecht gaat helemaal niet over overeenkomsten.
Wat wil je over de rest van de post graag gemeld hebben dan? Dat het klopt wat je zegt (maar in casu niet relevant is)?quote:Op donderdag 6 december 2018 23:46 schreef josefets het volgende:
[..]
Ja best. Daarom zeg ik ook dat ik het niet zeker weet. Maar een mooie manier weer om aan de rest van de post voorbij te gaan zeg xd
Klopt, ik heb geen rechtenachtergrond, af en toe kom ik maar wat roeptoeteren in WGR. Excuus dat ik me even zo liet gaanquote:Op donderdag 6 december 2018 23:50 schreef josefets het volgende:
Nog afgezien van het feit dat strafbaar feit in situatie x nogal anders wordt gezien dan situatie y. Daarom krijg je soms een taakstraf en soms gevangenisstraf om maar iets te noemen. Ik denk dat je iets teveel hooi op je vork hebt genomen en geen rechtenachtergrond hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |