Wat is dat voor rare gedachtengang? Doe je dit zelf als iets je niet zint?quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:47 schreef TomStall het volgende:
Ja lijkt mij ook. Ik vind het net even een brug te ver. Maar heb geen zin in stront aan mn toekomstige pakjes...
Nee. Maar ik heb wel eens een pakje wat niet door de brievenbus paste met grof geweld in mijn brievenbus geramd gekregen. Niet echt jofel.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Wat is dat voor rare gedachtengang? Doe je dit zelf als iets je niet zint?
Precies. Ik laat ook altijd wanneer het even kan bezorgen bij een postnl punt. dat werkt helemaal top. Echter als er even een uitzondering is is het veelal dit soort fratsen, of men komt twee keer langs zonder dat ik het kan wijzigen in de app. Dat frustreert zowel bezorger als klant lijkt mij.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:53 schreef J3PP4 het volgende:
Het is dubbel. Aan de ene kant kan en mag dit gewoon niet. Aan de andere kant is het bezorgsysteem van PostNL zo achterlijk ingericht dat ze voornamelijk bezorgen op momenten dat er niemand thuis is. Daarom is het wel prettig dat je op deze manier de brief wel hebt gehad.
Voor de postbode is het vooral vervelend omdat hij elke keer alles weer mee moet terugnemen. Met een brief zal het wel meevallen maar met grote verpakkingen met hondenbrokken etc. gaat de wagen snel veel te vol zitten. Al is dat natuurlijk niet jouw probleem.
Ik denk echt dat PostNL een oplossing moet gaan vinden voor het bezorgen tijdens werktijden.
Smeer jij gewoon stront op je bel of aan je brievenbus.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:47 schreef TomStall het volgende:
Ja lijkt mij ook. Ik vind het net even een brug te ver. Maar heb geen zin in stront aan mn toekomstige pakjes...
Tenzij hij de brief helemaal niet had willen accepteren... Niet netjes van de bezorger, maar om nu meteen te denken dat hij jouw pakjes in de toekomst gaat vernaggelen bij een klacht zou wel diep triest zijn. Ook dit denken is een soort angstbeeld, alsof je geen kritiek mag hebben op dienstverlening waar jij gebruik van maakt.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:53 schreef J3PP4 het volgende:
Het is dubbel. Aan de ene kant kan en mag dit gewoon niet. Aan de andere kant is het bezorgsysteem van PostNL zo achterlijk ingericht dat ze voornamelijk bezorgen op momenten dat er niemand thuis is. Daarom is het wel prettig dat je op deze manier de brief wel hebt gehad.
He " zonder wrijving geen glans" ..!quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
sowieso. Wat een frustratie voor TS.
AH ok dat wist ik niet. Dan is de logische volgende stap inderdaad stront aan je pakje.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:51 schreef TomStall het volgende:
[..]
Nee. Maar ik heb wel eens een pakje wat niet door de brievenbus paste met grof geweld in mijn brievenbus geramd gekregen. Niet echt jofel.
quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:05 schreef TomStall het volgende:
[..]
He " zonder wrijving geen glans" ..!
Dat dus. Fuckersquote:Op dinsdag 4 december 2018 09:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
sowieso. Wat een frustratie voor TS.
Zonder wrijving geen Haagsquote:Op dinsdag 4 december 2018 09:05 schreef TomStall het volgende:
[..]
He " zonder wrijving geen glans" ..!
Als een bus.quote:
Ik heb dit wel steeds vaker eigenlijk. Wel prettig hoor, kon het zelfs laatst bij de Gamma ophalen ruim een kilometer verderop.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:12 schreef lnloggen het volgende:
Komen die mongolen nou echt niet op het idee om iedereen de volgende opties te geven:
- volgende dag opnieuw proberen
- proberen bij de buren op nr 42, 48 of 50
- achterlaten bij PostNL pakketpunt twee straten verderop zodat je het daar zelf kunt ophalen wanneer je weer thuis bent
Je hebt je post dus gekregen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:45 schreef TomStall het volgende:
de brief werd wel gewoon in mijn bus gegooid.
De postbezorgers die zelfstandig werken krijgen per bezorging ook een paar centen, zolang deze provisie bestaat krijg je postbezorgers die pakketjes en briefpost koste wat het kost overal proberen te verstoppen: in een struik, achter een bloempot en, zoals afgelopen zaterdag bleek in een uitzending van Radar Radio (NPO R1, zaterdagmiddag 15:00), in een papiercontainer die nog geleegd moest worden.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Niet netjes maar ook niet echt een reden om meteen te denken dat je met de postbode uit de hel te maken hebt...
En meteen gaan denken dat de postbode nu je pakjes door de stront gaat halen, de beste man heeft dit wellicht met de allerbeste bedoeling gedaan.
Maar niet zoals dat hoort te gaan bij aangetekend.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:26 schreef DerekB het volgende:
[..]
Je hebt je post dus gekregen.
Ongegronde klacht.
ik vind het maar onhandig want ik heb geen buren op nummer 42, 48 of 50quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:12 schreef lnloggen het volgende:
Ja bij PostNL werken echt een stel randdebielen. Hoe vaak ik al niet een pakje van anderen ongevraagd in mijn bus heb gekregen, of andersom anderen een pakje van mij...
Komen die mongolen nou echt niet op het idee om iedereen de volgende opties te geven:
- achterlaten bij PostNL pakketpunt twee straten verderop zodat je het daar zelf kunt ophalen wanneer je weer thuis bent
En dat je simpelweg eenmalig via de site je voorkeur voor jouw adres kan geven. Of als er een pakket onderweg is, waarvan je een mailtje krijgt, dat je het desgewenst voor die zending even kan aanpassen. Bijvoorbeeld gelijk al laten afleveren bij PostNL pakketpunt zodat je het op de terugweg van je werk gelijk mee kunt nemen.
Maar nee... dat is allemaal rocket science voor PostNL. Liever hanteren ze achterlijke methodes zoals zelf pakketjes tekenen, in brievenbussen proppen waar het eigenlijk niet past, dure of privacy gevoelige shit ongevraagd afgeven bij buren tot wel een halve straat verderop, of er op krabbelen "afgeleverd op nummer ҧᰖ" (geen grap).
Dan juist, lekker die postbezorger trollen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:27 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
ik vind het maar onhandig want ik heb geen buren op nummer 42, 48 of 50
zodat hij van die brief af is jaquote:Op dinsdag 4 december 2018 08:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Niet netjes maar ook niet echt een reden om meteen te denken dat je met de postbode uit de hel te maken hebt...
En meteen gaan denken dat de postbode nu je pakjes door de stront gaat halen, de beste man heeft dit wellicht met de allerbeste bedoeling gedaan.
Maar van TS is identiteitsfraude gepleegd, niet van de verzender.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:31 schreef DerekB het volgende:
[..]
Niks, want TS is geen klant van PostNL, dat is de verzender.
quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
de beste man heeft dit wellicht met de allerbeste bedoeling gedaan.
Het probleem is dat 'postbodes' als dusdanig al lang niet meer bestaan. PostNL werkt met niet opgeleide personen die een bestelbus hebben en die ze voor elke cent uitknijpen. Dan krijg je dit soort excessen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]Als postbode weet je prima dat dit niet volgens de regels is.
De optie om je pakketje of aangetekende brief op te pikken bij een service punt in de buurt kun je gewoon zelf aangeven op de site van PostNL na de eerste mislukte bezorgpoging.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:12 schreef lnloggen het volgende:
Ja bij PostNL werken echt een stel randdebielen. Hoe vaak ik al niet een pakje van anderen ongevraagd in mijn bus heb gekregen, of andersom anderen een pakje van mij...
En dat je simpelweg eenmalig via de site je voorkeur voor jouw adres kan geven. Of als er een pakket onderweg is, waarvan je een mailtje krijgt, dat je het desgewenst voor die zending even kan aanpassen. Bijvoorbeeld gelijk al laten afleveren bij PostNL pakketpunt zodat je het op de terugweg van je werk gelijk mee kunt nemen.
Maar nee... dat is allemaal rocket science voor PostNL. Liever hanteren ze achterlijke methodes zoals zelf pakketjes tekenen, in brievenbussen proppen waar het eigenlijk niet past, dure of privacy gevoelige shit ongevraagd afgeven bij buren tot wel een halve straat verderop, of er op krabbelen "afgeleverd op nummer ҧᰖ" (geen grap).
Zou het nou niet een stuk logischer zijn (en handiger, en sneller, en goedkoper, en efficiënter) om dat te doen VOOR de eerste mislukte bezorgpoging?quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:39 schreef Elan het volgende:
De optie om je pakketje of aangetekende brief op te pikken bij een service punt in de buurt kun je gewoon zelf aangeven op de site van PostNL na de eerste mislukte bezorgpoging.
Dit!quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:42 schreef lnloggen het volgende:
[..]
Zou het nou niet een stuk logischer zijn (en handiger, en sneller, en goedkoper, en efficiënter) om dat te doen VOOR de eerste mislukte bezorgpoging?
Is in veel gevallen ook al zo (denk aan Bol.com, Coolblue etc)quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:42 schreef lnloggen het volgende:
[..]
Zou het nou niet een stuk logischer zijn (en handiger, en sneller, en goedkoper, en efficiënter) om dat te doen VOOR de eerste mislukte bezorgpoging?
Bij mij als postbezorger zou je daarvoor niet bang hoeven zijn hoor.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:45 schreef TomStall het volgende:
Ik heb een brief klaar, maar: wordt het er dan beter op? De bezorger weet wie ik ben en waar ik woon, en ik weet niets van hem. Wat let hem om mijn volgende pakketje of brief even door de hondestront te halen?
Ik mag toch aannemen dat een postbezorger weet hoe hij welke soort bestelling moet afhandelen. En beste bedoelingen horen volgens niet tot een standaard afhandeling van dit soort brieven.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
, de beste man heeft dit wellicht met de allerbeste bedoeling gedaan.
quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:01 schreef itchycoo het volgende:
Hiermee ondermijnt de bezorger het hele concept van een aangetekende brief
Het is valsheid in geschrifte hetgeen strafbaar is in Nederland.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Serieus, waar maak je je druk om. Als die brief dicht zit, lekker belangrijk. Wat boeit jou het of het bij een ander ook zo gaat. Waarschijnlijk had die man/vrouw ook nog de beste bedoelingen zodat jij niet nog een keer je brief zou mislopen.
Er is zoveel strafbaar. Maar ik ben geen mierenneuker. TS die serieus de moeite doet om een klacht in te dienen bij PostNLquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is valsheid in geschrifte hetgeen strafbaar is in Nederland.
Jij snapt het concept “aangetekend” niet echt hè. Dat mensen daar ook extra voor betalen ..... tsss .... waar maak je je druk omquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Serieus, waar maak je je druk om. Als die brief dicht zit, lekker belangrijk. Wat boeit jou het of het bij een ander ook zo gaat. Waarschijnlijk had die man/vrouw ook nog de beste bedoelingen zodat jij niet nog een keer je brief zou mislopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |