abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:45:46 #1
471637 TomStall
I buried Joey
pi_183527717
Zie topic titel:

Er was een aangetekende brief voor mij onderweg vanuit USA, en bij de eerste keer trof de bezorger mij niet thuis aan. Dat klopt, ik werk overdag op vrijdag.

Op mijn postNL-app kon ik de bezorging niet wijzigen en ik zag dat er voor getekend moest worden, dus kwam men een tweede keer aan mijn deur. Weer was ik niet thuis, dat klopt, ik werk ook overdag op maandag. Maar: de brief werd wel gewoon in mijn bus gegooid. In de postNL app zag ik dat de bezorger zelf een krabbel had gezet, leek in de verste verte niet op mijn handtekening.

Dit is wederom een miskleun van postNL, niet de eerste keer bij mij uiteraard. Wil je een klacht indienen? Dan kan dat via twitter, chat of facebook. Niet per mail blijkbaar in 2018, dan mag je een brief gaan schrijven.

Ik heb een brief klaar, maar: wordt het er dan beter op? De bezorger weet wie ik ben en waar ik woon, en ik weet niets van hem. Wat let hem om mijn volgende pakketje of brief even door de hondestront te halen? Bedankt postNL dat het maken van een klacht zo veel vertrouwen op wekt en zo gemakkelijk mogelijk gemaakt wordt. Een goede manier om minder klachten te ontvangen, dus alles gaat TOP bij postNL, lijkt de politie wel met dalende criminaliteits cijfers!

Bij deze dus: post hier je frustraties over bezorgingen postNL. Of post je pics of filmpjes waarin je een postNL miskleun bezorger even duidelijk maakt wat je van hem vind.
pi_183527727
Valt dit zelfs niet onder valsheid in geschrifte of een dergelijk wetsartikel?
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:47:36 #3
471637 TomStall
I buried Joey
pi_183527740
Ja lijkt mij ook. Ik vind het net even een brug te ver. Maar heb geen zin in stront aan mn toekomstige pakjes...
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:48:46 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183527752
Niet netjes maar ook niet echt een reden om meteen te denken dat je met de postbode uit de hel te maken hebt...

En meteen gaan denken dat de postbode nu je pakjes door de stront gaat halen, de beste man heeft dit wellicht met de allerbeste bedoeling gedaan.
And so is the past
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:49:26 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183527762
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:47 schreef TomStall het volgende:
Ja lijkt mij ook. Ik vind het net even een brug te ver. Maar heb geen zin in stront aan mn toekomstige pakjes...
Wat is dat voor rare gedachtengang? Doe je dit zelf als iets je niet zint?
And so is the past
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:50:07 #6
471637 TomStall
I buried Joey
pi_183527771
Ja misschien. Maar er zijn regels. Er is voor betaald. Ik kan ook niet met alle beste bedoelingen van de wereld door rood gaan rijden en hopen op het beste.
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:51:22 #7
471637 TomStall
I buried Joey
pi_183527782
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:49 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wat is dat voor rare gedachtengang? Doe je dit zelf als iets je niet zint?
Nee. Maar ik heb wel eens een pakje wat niet door de brievenbus paste met grof geweld in mijn brievenbus geramd gekregen. Niet echt jofel.
pi_183527801
Het is dubbel. Aan de ene kant kan en mag dit gewoon niet. Aan de andere kant is het bezorgsysteem van PostNL zo achterlijk ingericht dat ze voornamelijk bezorgen op momenten dat er niemand thuis is. Daarom is het wel prettig dat je op deze manier de brief wel hebt gehad.

Voor de postbode is het vooral vervelend omdat hij elke keer alles weer mee moet terugnemen. Met een brief zal het wel meevallen maar met grote verpakkingen met hondenbrokken etc. gaat de wagen snel veel te vol zitten. Al is dat natuurlijk niet jouw probleem.

Ik denk echt dat PostNL een oplossing moet gaan vinden voor het bezorgen tijdens werktijden.
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:55:44 #9
471637 TomStall
I buried Joey
pi_183527825
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:53 schreef J3PP4 het volgende:
Het is dubbel. Aan de ene kant kan en mag dit gewoon niet. Aan de andere kant is het bezorgsysteem van PostNL zo achterlijk ingericht dat ze voornamelijk bezorgen op momenten dat er niemand thuis is. Daarom is het wel prettig dat je op deze manier de brief wel hebt gehad.

Voor de postbode is het vooral vervelend omdat hij elke keer alles weer mee moet terugnemen. Met een brief zal het wel meevallen maar met grote verpakkingen met hondenbrokken etc. gaat de wagen snel veel te vol zitten. Al is dat natuurlijk niet jouw probleem.

Ik denk echt dat PostNL een oplossing moet gaan vinden voor het bezorgen tijdens werktijden.
Precies. Ik laat ook altijd wanneer het even kan bezorgen bij een postnl punt. dat werkt helemaal top. Echter als er even een uitzondering is is het veelal dit soort fratsen, of men komt twee keer langs zonder dat ik het kan wijzigen in de app. Dat frustreert zowel bezorger als klant lijkt mij.
pi_183527826
Terechte klacht
pi_183527848
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:47 schreef TomStall het volgende:
Smeer jij gewoon stront op je bel of aan je brievenbus.
Dan is het zijn pakkie-an.
Sometimes when I close my eyes, I can't see.
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:58:39 #12
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_183527850
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:53 schreef J3PP4 het volgende:

Tenzij hij de brief helemaal niet had willen accepteren... Niet netjes van de bezorger, maar om nu meteen te denken dat hij jouw pakjes in de toekomst gaat vernaggelen bij een klacht zou wel diep triest zijn. Ook dit denken is een soort angstbeeld, alsof je geen kritiek mag hebben op dienstverlening waar jij gebruik van maakt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_183527884
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:55 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Terechte klacht
sowieso. Wat een frustratie voor TS. :{
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 4 december 2018 @ 09:05:13 #14
471637 TomStall
I buried Joey
pi_183527909
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

He " zonder wrijving geen glans" ..!
  dinsdag 4 december 2018 @ 09:07:24 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183527930
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:51 schreef TomStall het volgende:

[..]

Nee. Maar ik heb wel eens een pakje wat niet door de brievenbus paste met grof geweld in mijn brievenbus geramd gekregen. Niet echt jofel.
AH ok dat wist ik niet. Dan is de logische volgende stap inderdaad stront aan je pakje. _O-.
And so is the past
pi_183527933
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:05 schreef TomStall het volgende:

[..]

:7 klopt
pi_183527962
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat dus. Fuckers :r

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:05 schreef TomStall het volgende:

[..]

Zonder wrijving geen Haags :7
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

:7 klopt
Als een bus.
pi_183527991
Ja bij PostNL werken echt een stel randdebielen. Hoe vaak ik al niet een pakje van anderen ongevraagd in mijn bus heb gekregen, of andersom anderen een pakje van mij...

Komen die mongolen nou echt niet op het idee om iedereen de volgende opties te geven:
- volgende dag opnieuw proberen
- proberen bij de buren op nr 42, 48 of 50
- achterlaten bij PostNL pakketpunt twee straten verderop zodat je het daar zelf kunt ophalen wanneer je weer thuis bent

En dat je simpelweg eenmalig via de site je voorkeur voor jouw adres kan geven. Of als er een pakket onderweg is, waarvan je een mailtje krijgt, dat je het desgewenst voor die zending even kan aanpassen. Bijvoorbeeld gelijk al laten afleveren bij PostNL pakketpunt zodat je het op de terugweg van je werk gelijk mee kunt nemen.

Maar nee... dat is allemaal rocket science voor PostNL. Liever hanteren ze achterlijke methodes zoals zelf pakketjes tekenen, in brievenbussen proppen waar het eigenlijk niet past, dure of privacy gevoelige shit ongevraagd afgeven bij buren tot wel een halve straat verderop, of er op krabbelen "afgeleverd op nummer ҧᰖ" (geen grap).
The worst thing about censorship is ███ ███████ ██████.
  dinsdag 4 december 2018 @ 09:14:07 #19
467754 DeAfgeleide
It's just a state of mind
pi_183528004
Wees blij dat je je pakketje hebt :')
pi_183528008
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:12 schreef lnloggen het volgende:
Komen die mongolen nou echt niet op het idee om iedereen de volgende opties te geven:
- achterlaten bij PostNL pakketpunt twee straten verderop zodat je het daar zelf kunt ophalen wanneer je weer thuis bent
Ik heb dit wel steeds vaker eigenlijk. Wel prettig hoor, kon het zelfs laatst bij de Gamma ophalen ruim een kilometer verderop. :)
  Redactie Frontpage dinsdag 4 december 2018 @ 09:20:25 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183528070
Ik zou via je rechtsbijstandsverzekering een procedure bij de rechtbank beginnen. Dit gaat in tegen de postwet, is fraude.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_183528084
Lekker belangrijk. Gewoon opnieuw bestellen.
pi_183528107
ik zou de verzender op de hoogte stellen en samen overwegen juridische maatregelen te treffen
pi_183528142
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:45 schreef TomStall het volgende:
de brief werd wel gewoon in mijn bus gegooid.
Je hebt je post dus gekregen.
Ongegronde klacht.
pi_183528146
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Niet netjes maar ook niet echt een reden om meteen te denken dat je met de postbode uit de hel te maken hebt...

En meteen gaan denken dat de postbode nu je pakjes door de stront gaat halen, de beste man heeft dit wellicht met de allerbeste bedoeling gedaan.
De postbezorgers die zelfstandig werken krijgen per bezorging ook een paar centen, zolang deze provisie bestaat krijg je postbezorgers die pakketjes en briefpost koste wat het kost overal proberen te verstoppen: in een struik, achter een bloempot en, zoals afgelopen zaterdag bleek in een uitzending van Radar Radio (NPO R1, zaterdagmiddag 15:00), in een papiercontainer die nog geleegd moest worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_183528158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:26 schreef DerekB het volgende:

[..]

Je hebt je post dus gekregen.
Ongegronde klacht.
Maar niet zoals dat hoort te gaan bij aangetekend.
pi_183528161
quote:
Ja bij PostNL werken echt een stel randdebielen. Hoe vaak ik al niet een pakje van anderen ongevraagd in mijn bus heb gekregen, of andersom anderen een pakje van mij...

En dat je simpelweg eenmalig via de site je voorkeur voor jouw adres kan geven. Of als er een pakket onderweg is, waarvan je een mailtje krijgt, dat je het desgewenst voor die zending even kan aanpassen. Bijvoorbeeld gelijk al laten afleveren bij PostNL pakketpunt zodat je het op de terugweg van je werk gelijk mee kunt nemen.

Maar nee... dat is allemaal rocket science voor PostNL. Liever hanteren ze achterlijke methodes zoals zelf pakketjes tekenen, in brievenbussen proppen waar het eigenlijk niet past, dure of privacy gevoelige shit ongevraagd afgeven bij buren tot wel een halve straat verderop, of er op krabbelen "afgeleverd op nummer ҧᰖ" (geen grap).
ik vind het maar onhandig want ik heb geen buren op nummer 42, 48 of 50
pi_183528178
En wat zei PostNL toen je ze belde?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183528193
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:29 schreef HSG het volgende:
Bel ze zelf als je het zo belangrijk vindt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_183528195
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:29 schreef HSG het volgende:
Niks, want TS is geen klant van PostNL, dat is de verzender.
pi_183528200
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:27 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

ik vind het maar onhandig want ik heb geen buren op nummer 42, 48 of 50
Dan juist, lekker die postbezorger trollen.
pi_183528221
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:

zodat hij van die brief af is ja :')
pi_183528256
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:31 schreef DerekB het volgende:

[..]

Niks, want TS is geen klant van PostNL, dat is de verzender.
Maar van TS is identiteitsfraude gepleegd, niet van de verzender.
  dinsdag 4 december 2018 @ 09:37:57 #34
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183528270
quote:
de beste man heeft dit wellicht met de allerbeste bedoeling gedaan.
:') Als postbode weet je prima dat dit niet volgens de regels is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 4 december 2018 @ 10:11:52 #35
471637 TomStall
I buried Joey
pi_183528590
Ik ga er nog wel verder achter aan. Waarschijnlijk gaat toch de brief met klacht op de post.

In mijn geval nu is het niet zo heel erg, had niet eens aangetekend verstuurd hoeven worden, maar dat is het punt niet natuurlijk. Dit soort dingen gebeuren ook met belangrijke papieren zoals overlijdenscertificaten van mensen, of papieren die horen bij een huis, auto of motor oid. Dit zijn gewoon dingen die niet kunnen. Iedereen heeft vroeg of laat wel eens iets belangrijks wat met de post moet, dan moet er gewoon echt alles aan gedaan worden om het voor elkaar te krijgen.

Wat mij betreft vind ik het onzin dat men tot twee keer toe aan de deur komt. "Niet thuis? U kunt het halen op de eerst volgende werkdag bij een postnl punt." Dan is de angel er volgens mij al uit.
  dinsdag 4 december 2018 @ 10:12:31 #36
471637 TomStall
I buried Joey
pi_183528596
(Moet wel de brief die ik verstuur met diezelfde post aan komen natuurlijk...)
  Redactie Frontpage dinsdag 4 december 2018 @ 10:31:47 #37
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183528761
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

:') Als postbode weet je prima dat dit niet volgens de regels is.
Het probleem is dat 'postbodes' als dusdanig al lang niet meer bestaan. PostNL werkt met niet opgeleide personen die een bestelbus hebben en die ze voor elke cent uitknijpen. Dan krijg je dit soort excessen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 4 december 2018 @ 10:35:49 #38
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183528805
Klagen over service :')
pi_183529521
quote:

De optie om je pakketje of aangetekende brief op te pikken bij een service punt in de buurt kun je gewoon zelf aangeven op de site van PostNL na de eerste mislukte bezorgpoging.
blablablabla
pi_183529558
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:39 schreef Elan het volgende:
De optie om je pakketje of aangetekende brief op te pikken bij een service punt in de buurt kun je gewoon zelf aangeven op de site van PostNL na de eerste mislukte bezorgpoging.
Zou het nou niet een stuk logischer zijn (en handiger, en sneller, en goedkoper, en efficiënter) om dat te doen VOOR de eerste mislukte bezorgpoging?
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 11:52:29 #41
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_183529666
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:42 schreef lnloggen het volgende:

[..]

Zou het nou niet een stuk logischer zijn (en handiger, en sneller, en goedkoper, en efficiënter) om dat te doen VOOR de eerste mislukte bezorgpoging?
Dit!
En wanneer die optie dan wel beschikbaar is, kan ik enkel kiezen om het op te halen bij een vast bezorgpunt aan de andere kant van de stad, terwijl er een heleboel bezorgpunten dichterbij en handiger zijn.
pi_183529675
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:42 schreef lnloggen het volgende:

[..]

Is in veel gevallen ook al zo (denk aan Bol.com, Coolblue etc)

Na de eerste bezorgpoging kun je het zelf even aangeven op de site, dus ondanks de walgelijke actie van de bezorger is TS ook wel een beetje laks geweest.
blablablabla
pi_183529800
Terechte klacht en die moet je ook gewoon indienen bij PostNL. Hiermee ondermijnt de bezorger het hele concept van een aangetekende brief en eindig jij met allemaal juridisch gezeik als het een keer misgaat.
pi_183529892
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:45 schreef TomStall het volgende:
Ik heb een brief klaar, maar: wordt het er dan beter op? De bezorger weet wie ik ben en waar ik woon, en ik weet niets van hem. Wat let hem om mijn volgende pakketje of brief even door de hondestront te halen?
Bij mij als postbezorger zou je daarvoor niet bang hoeven zijn hoor.
Ik zou gewoon in eigen persoon bij je aanbellen en de stront persoonlijk in je smoel wrijven.
Gasten zoals jij die zichzelf zo belangrijk vinden dat ze als een koning behandeld willen worden en afwezigheid zien als een soort statussymbool ''Ik ben druk en belangrijk dus ik ben er nooit!''
en dan gewoon werkend personeel die tot twee keer toe tegen dat feit aan lopen er bij willen lappen!

Laat je pakketjes en aangetekende stukken dan gewoon op je werk bezorgen lapzwans!
Of ben je toch niet zo belangrijk dat je baas de Patricia Paay-pop niet ff door kan geven? :7
pi_183529914
quote:
, de beste man heeft dit wellicht met de allerbeste bedoeling gedaan.
Ik mag toch aannemen dat een postbezorger weet hoe hij welke soort bestelling moet afhandelen. En beste bedoelingen horen volgens niet tot een standaard afhandeling van dit soort brieven. :D
pi_183529920
Serieus, waar maak je je druk om. Als die brief dicht zit, lekker belangrijk. Wat boeit jou het of het bij een ander ook zo gaat. Waarschijnlijk had die man/vrouw ook nog de beste bedoelingen zodat jij niet nog een keer je brief zou mislopen.
Niet Fokken met mij.
pi_183529968
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 12:01 schreef itchycoo het volgende:
Hiermee ondermijnt de bezorger het hele concept van een aangetekende brief
pi_183529983
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 12:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Serieus, waar maak je je druk om. Als die brief dicht zit, lekker belangrijk. Wat boeit jou het of het bij een ander ook zo gaat. Waarschijnlijk had die man/vrouw ook nog de beste bedoelingen zodat jij niet nog een keer je brief zou mislopen.
Het is valsheid in geschrifte hetgeen strafbaar is in Nederland.
blablablabla
pi_183530019
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 12:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is valsheid in geschrifte hetgeen strafbaar is in Nederland.
Er is zoveel strafbaar. Maar ik ben geen mierenneuker. TS die serieus de moeite doet om een klacht in te dienen bij PostNL :')
Niet Fokken met mij.
pi_183530029
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 12:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Jij snapt het concept “aangetekend” niet echt hè. Dat mensen daar ook extra voor betalen ..... tsss .... waar maak je je druk om 8)7
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')