abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 00:36:42 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183525990
Weet iemand hoe dit zit? Volgens het citaat op HLN kunnen lidstaten kiezen om een vingerafdruk in de chip op te slaan. Geen verplichting dus! Maar volgens de Nederlandse media gaat Europa dit verplichten.

Een EU identiteitskaart lijkt mij niets. Ik voel mij geen Europeaan. Als het bijna zover is ga ik mijn identiteitskaart verlengen. Dan kan ik tenminste nog 10 jaar met een normale kaart rondlopen :)


quote:
Krijgen we blauwe identiteitskaart met Europese vlag?



In het Europees Parlement heeft de commissie Binnenlandse Zaken vanavond gemeenschappelijke veiligheidsnormen voor identiteitsdocumenten goedgekeurd. Opvallend: als het van de commissie afhangt, krijgen alle identiteitskaarten een blauwe kleur en zullen ze een Europese vlag bevatten.

“Naast hun nationale identiteit beschikken de burgers ook over een ‘Europees burgerschap’ dat hen bescherming en rechten biedt. Daarom heb ik in mijn rapport voorgesteld om alle identiteitskaarten blauw te maken en de Europese vlag op de kaarten te zetten”, zo verklaarde Europarlementslid Gérard Deprez (MR), die in het parlement bevoegd is voor het dossier.

De veiligheidsnormen moeten vooral een dam opwerpen tegen het toenemende probleem van identiteitsfraude. Er is een wildgroei van identiteitskaarten en verblijfsvergunningen in de EU en de veiligheidskenmerken ervan variëren sterk van land tot land. Daardoor stijgt het risico op vervalsingen, en identiteitsfraude. Het fenomeen treft volgens een Europese impactstudie honderdduizenden Europeanen. Het kost hen gemiddeld 250 euro.
Twee vingerafdrukken

Het rapport van Deprez stelt dat de kaarten een chip met een pasfoto moeten bevatten. Daarnaast kunnen de lidstaten ervoor kiezen om ook twee vingerafdrukken op te nemen in de chip. Binnen acht jaar zouden alle kaarten aan de Europese normen moeten beantwoorden. De minst veilige kaarten, die niet door machines gelezen kunnen worden, zouden al binnen vijf jaar moeten verdwijnen.

Als ook het voltallige parlement het licht op groen zet, kan Deprez over de ontwerpverordening onderhandelingen aanknopen met de lidstaten. Zesentwintig van de 28 lidstaten geven identiteitskaarten uit. In vijftien lidstaten is het bezit ervan verplicht.

https://www.hln.be/nieuws(...)opese-vlag~afdd9568/
quote:
EU-landen akkoord met verplichte vingerafdruk in identiteitskaart

Op de chip in nieuwe identiteitskaarten van EU-burgers moeten twee vingerafdrukken van de kaarthouder komen te staan. Ambassadeurs van de 28 lidstaten zijn woensdag akkoord gegaan met dit voorstel van de Europese Commissie.

In Nederland waren vingerafdrukken op identiteitskaarten al enkele jaren verplicht, maar dat werd begin 2014 afgeschaft omdat het geen Europese verplichting was.

De maatregel zou nodig zijn om identiteitsfraude tegen te gaan. Als het Europees Parlement er ook mee heeft ingestemd, hebben EU-landen twee jaar de tijd om het besluit door te voeren. Bestaande kaarten zonder vingerafdrukken verliezen tien jaar daarna hun geldigheid.

De identiteitskaart is geldig als reisdocument in ongeveer veertig landen, waaronder alle EU-lidstaten en Turkije. Sinds 2009 zijn vingerafdrukken in het paspoort voor alle EU-lidstaten verplicht.

In Nederland geldt dat de afdrukken worden gewist als de aanvrager het document in ontvangst heeft genomen.

https://www.nu.nl/buitenl(...)dentiteitskaart.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 4 december 2018 @ 00:37:23 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_183526002
Verenigde Staten van Europa kan van mij niet snel genoeg komen
#KICKOUTZP
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 4 december 2018 @ 00:54:31 #3
408813 crew  trein2000
pi_183526197
Uniformiteit prima, het opdringen van die vlag vind ik minder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183526208
De EU :')_!
  dinsdag 4 december 2018 @ 01:05:55 #5
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_183526259
Nog even en ons volkslied is weer Duits. Alle mensen werden bruder B:)B
  dinsdag 4 december 2018 @ 01:36:55 #8
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183526408
Er komen godgloeiende bootladingen tegelijk binnen waarvan men na jaren nog niet weet wie het nu werkelijk precies zijn en wij moeten een Europees ausweiss met vingerafdrukken??????????
Waarom verzinnen ze niet gelijk een logo wat je op je revers moet naaien?
  dinsdag 4 december 2018 @ 01:39:17 #9
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183526417
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 00:37 schreef wollah het volgende:
Verenigde Staten van Europa kan van mij niet snel genoeg komen
Why... why'yaai'yaai'yaai?
  dinsdag 4 december 2018 @ 01:44:25 #10
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_183526436
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 01:39 schreef the-eye het volgende:

[..]

Why... why'yaai'yaai'yaai?
Keer wat nieuws. We leven al 70 jaar bestuurlijk gezien hetzelfde. Mag wel een keer wat verandering komen
#KICKOUTZP
pi_183526575
Ga weg man. Ik heb al een identiteitskaart.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 4 december 2018 @ 04:57:12 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_183526744
Een Europese vlag op je kaart en een EU chip in je nek! Waarom beginnen met een chip in je paspoort?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_183526808
Waarom komt er niet ook tegelijk het ras en de seksuele voorkeur op? 8-) Dan zien wij tenminste de ware aard van Europa. :(

Er worden al jarenlang de privacyrechten van burgers beetje bij beetje afgeschaft.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  dinsdag 4 december 2018 @ 06:02:17 #14
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183526881
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 05:35 schreef paulgo het volgende:
Waarom komt er niet ook tegelijk het ras en de seksuele voorkeur op? 8-) Dan zien wij tenminste de ware aard van Europa. :(

Er worden al jarenlang de privacyrechten van burgers beetje bij beetje afgeschaft.
Oh wees maar niet bang hoor DAT gaat zeker geeist worden, de seksuele voorkeur.
Dat worden dan op zijn minst 63 soorten ID's. _O- _O- _O- _O-
https://apath.org/63-genders/
pi_183526895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 06:02 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh wees maar niet bang hoor DAT gaat zeker geeist worden, de seksuele voorkeur.
Dat worden dan op zijn minst 63 soorten ID's. _O- _O- _O- _O-
https://apath.org/63-genders/
Af te vangen door 'XX' 'Xy' en 'CA'(Chromosoom Afwijking) op het ID.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  dinsdag 4 december 2018 @ 06:14:44 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_183526902
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 06:11 schreef Resistor het volgende:

[..]

Af te vangen door 'XX' 'Xy' en 'CA'(Chromosoom Afwijking) op het ID.
Nee, dat is geslacht, voorgaande user had het over gender. Ja, ik ben ook nog van de generatie waar dat hetzelfde was...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_183526964
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 00:54 schreef trein2000 het volgende:
Uniformiteit prima, het opdringen van die vlag vind ik minder.
De kans zit er vrij dik in dat het een 'vlag' wordt zoals je die nu al op rijbewijzen of kentekenplaten terug ziet.
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:05:08 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183527436
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 00:36 schreef Nikonlover het volgende:
[..] Een EU identiteitskaart lijkt mij niets. Ik voel mij geen Europeaan. [..]
Misschien dat de komende generatie, mét zo'n kaart, zich straks wel europeaan voelt. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:19:18 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183527524
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 06:14 schreef nixxx het volgende:

[..]

Nee, dat is geslacht, voorgaande user had het over gender. Ja, ik ben ook nog van de generatie waar dat hetzelfde was...
Nee, die had het over seksuele voorkeur. Dus hetero, homo, bi, poly, a, orgie, patatje Joppie etc.
pi_183528879
quote:
Wel een van de beste liederen. Zong dat ook wel eens toen ik in dienst zat tijdens een oefening in de L2 :)
pi_183528927
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Misschien dat de komende generatie, mét zo'n kaart, zich straks wel europeaan voelt. 8-)
Europeaan of EU-onderdaan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183528963
Ik heb er weinig op tegen dat EU-landen hun krachten bundelen om een paspoort te maken dat is bestand tegen identiteitsfraude. Mijn vingerafdrukken heeft de overheid toch al, dus ook dat is het issue niet.

Wat mij dan wél weer verbaast, is dat de EU dus kennelijk een commissie "Binnenlandse Zaken" heeft. Had het "interne zaken" genoemd, of zo...
pi_183529025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Europeaan of EU-onderdaan?
Het zal meer op een onderdanige manier zijn. Het geschuif met goedkope arbeid word daar nog een stuk eenvoudiger door. Maar goed in hart en nieren blijf ik een Maastrichtenaar en daar gaat een EU niets aan veranderen.
pi_183529053
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 01:44 schreef wollah het volgende:

[..]

Keer wat nieuws. We leven al 70 jaar bestuurlijk gezien hetzelfde. Mag wel een keer wat verandering komen
Precies, maar dan verandering de goede kant op. Dus een gesloten land en nationalistisch bestuur. Geen EU en VN inmenging en open grenzen gedoe.
pi_183529139
quote:
Echt fantastisch, dit lied kunnen we zo gebruiken voor het EU leger.
En dan zingend naar het front, om Oekraďne te bevrijden van de Russen :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')