abonnement Unibet Coolblue
pi_183537419
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:58 schreef Cue_ het volgende:
Deze zijn nog lang niet toe aan trouwens of scheiden of kinderen. Dus niet echt van toepassing.
Het gaat om de ‘maar wat als het fout gaat’ gedachte. Dat is wel een enorm belemmerende gedachte.
  dinsdag 4 december 2018 @ 20:10:57 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183537608
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het gaat om de ‘maar wat als het fout gaat’ gedachte. Dat is wel een enorm belemmerende gedachte.
Als het fout gaat kan alles. Daarbij, wanneer gaat het fout.
Bij het op date vragen, na de date, na de zoveelste, na maanden relatie of jaren of decennium.
Tja..
Je hoort genoeg problemen idd, tja, ben je daar bang voor dan niet doen.

Heb je zoiets dat je zelf daar niet druk over maakt, dan gewoon doen.

Ik heb zelfs gedate met een directe collega die onder mij viel. En ondanks dat dta niet werkte, werk ik elke dag nog altijd intensief met hem samen en weet niemand ergens wat vanaf.
En zo nog wel een paar verhalen. Het is maar net wat je er zelf van maakt en mee omgaat.
pi_183537623
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:00 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dat laatste punt heb je gelijk in. Maar tussen het aanpappen met een collega en serieus samen zijn zit een periode waarin het alsnog vervelende gevolgen heeft als het uit gaat: je baan riskeren voor iemand die toch niet zo leuk blijkt te zijn is wel wat zonde.
Ze werken bij hetzelfde bedrijf. Niet innig samen. Dus waarom zou het meteen een probleem zijn?

Ik heb meermaals iets gehad met vrouwen die ik op de werkvloer had leren kennen. Nooit een probleem gehad. Ook niet nadat het over was. De meeste mensen zijn namelijk volwassen.
pi_183537644
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als het fout gaat kan alles. Daarbij, wanneer gaat het fout.
Bij het op date vragen, na de date, na de zoveelste, na maanden relatie of jaren of decennium.
Tja..
Je hoort genoeg problemen idd, tja, ben je daar bang voor dan niet doen.

Heb je zoiets dat je zelf daar niet druk over maakt, dan gewoon doen.

Ik heb zelfs gedate met een directe collega die onder mij viel. En ondanks dat dta niet werkte, werk ik elke dag nog altijd intensief met hem samen en weet niemand ergens wat vanaf.
En zo nog wel een paar verhalen. Het is maar net wat je er zelf van maakt en mee omgaat.
Zo sta ik er dus ook in.

Het is allemaal handelen uit angst in plaats van uit liefde.
pi_183537748
Een keertje zeggen: 'leuk gesprek de vorige keer' (Maar ja, eigenlijk ben je nu al te laat :'( ) Klinkt verder wel goed. Succes, zou ik zeggen ;)
Somebody that I used to know
  dinsdag 4 december 2018 @ 20:32:43 #31
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183538147
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze werken bij hetzelfde bedrijf. Niet innig samen. Dus waarom zou het meteen een probleem zijn?

Ik heb meermaals iets gehad met vrouwen die ik op de werkvloer had leren kennen. Nooit een probleem gehad. Ook niet nadat het over was. De meeste mensen zijn namelijk volwassen.
Ondanks dat ik zelf een andere ervaring heb zeg ik niet dat ze het absoluut niet moet doen, mind you.

Ze delen overigens wel dezelfde ruimte hé, vandaar dat ik waarschuw voor wrijving (van het niet leuke soort) tussen hun als het niet gaat. Dat is alles.
  woensdag 5 december 2018 @ 10:54:52 #32
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_183546391
Gewoon vaker tegen hem praten. Dat 1e gesprek heb je nu toch gehad dus dat de interesse nu meer is, hoeft dan niet zo gek te zijn. Hij zal er dus ook niet zo naar kijken waarschijnlijk.

Ik zou in elk geval niet alle initiatief bij hem neerleggen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 5 december 2018 @ 14:15:45 #33
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_183549546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:30 schreef Keukenmachine het volgende:

[..]

Nee, niet de afwijzing. Wel dat het rondgaat op de werkvloer. Hij werkt er langer dan ik en kent ook meer mensen dan ik. Hij lijkt mij niet het type dat zoiets zou gaan rondbazuinen, maar ik weet ook dat hij goed bevriend is met een paar collega's van zijn afdeling. Misschien dat hij het wel zou vertellen aan één of twee collegavrienden. En je weet hoe dingen gaan op de werkvloer. Als één of twee andere collega's iets te weten komen, weet voordat je het weet het hele bedrijf het.
Als je er stiekem al een beetje vanuit gaat dat hij zoiets zou doen (helemaal als je er na een afwijzing even bij vraagt of hij het verder niet aan iemand vertelt), waarom vind je hem dan überhaupt leuk? :+

Verder: het is inderdaad enkel een vraag of hij iets wil drinken. Meer niet. Niet alsof je hem meteen mee sleept naar de wc om daar keiharde seks te hebben. Dus zelfs als hij het doorvertelt...nou, dan weten een paar mensen dat je hem leuk genoeg vond om iets met hem te gaan drinken. Lijkt me niet het einde van de wereld?

En het is inderdaad niet alsof jij momenteel zoveel signalen geeft. Wie weet staat hij er hetzelfde in als jou...maar denkt hij dat jij geen interesse hebt omdat je verder nooit wat zegt. Als jullie dat allebei doen dan komt het er nooit van. Gewoon vragen dus. Beste wat je kan doen in zo'n situatie. Of je hebt succes, of je kan het loslaten omdat je weet dat het toch nooit wat kan worden. En ik denk dat hij het minder gek vind als je hem gewoon vraagt dan dat je nu opeens wekenlang steeds meer gesprekjes probeert te forceren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_183549666
Don't dip your pen in the company ink.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_183550319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:23 schreef Megalomaniac het volgende:
Don't dip your pen in the company ink.
Haha :D
pi_183559513
Ehm, ik zit nog in de fase "hoe kan ik hem vaker spreken op werk" en "zal ik hem toevoegen op Facebook of niet". Vragen om af te spreken ga ik echt niet doen. Dan is het overduidelijk een date. Ja, ik heb wel vaker afgesproken met collega's. Maar dat waren collega's die ik al kende of met wie ik meereis naar werk of met wie het het idee spontaan na werk ontstond om nog even wat te gaan eten. Maar ik ken hem verder niet echt. En zoals ik al zei, hij is van een andere afdeling. Dus er is geen aanleiding om met hem af te spreken.
pi_183560455
Verzin/regel een project waarvoor je iets van hem nodig hebt.
Somebody that I used to know
pi_183561500
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:12 schreef Keukenmachine het volgende:
Ehm, ik zit nog in de fase "hoe kan ik hem vaker spreken op werk" en "zal ik hem toevoegen op Facebook of niet". Vragen om af te spreken ga ik echt niet doen. Dan is het overduidelijk een date. Ja, ik heb wel vaker afgesproken met collega's. Maar dat waren collega's die ik al kende of met wie ik meereis naar werk of met wie het het idee spontaan na werk ontstond om nog even wat te gaan eten. Maar ik ken hem verder niet echt. En zoals ik al zei, hij is van een andere afdeling. Dus er is geen aanleiding om met hem af te spreken.
Iemand lijkt jou leuk. Dan is een date toch de juiste stap lijkt mij.
pi_183563493
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:12 schreef Keukenmachine het volgende:
Ehm, ik zit nog in de fase "hoe kan ik hem vaker spreken op werk" en "zal ik hem toevoegen op Facebook of niet". Vragen om af te spreken ga ik echt niet doen. Dan is het overduidelijk een date. Ja, ik heb wel vaker afgesproken met collega's. Maar dat waren collega's die ik al kende of met wie ik meereis naar werk of met wie het het idee spontaan na werk ontstond om nog even wat te gaan eten. Maar ik ken hem verder niet echt. En zoals ik al zei, hij is van een andere afdeling. Dus er is geen aanleiding om met hem af te spreken.
Probeer hem beetje in te palmen, mooie kleren aan, lekker luchtje, praatje maken als je hem ziet. Daar zijn jullie vrouwen toch goed in :Y
  donderdag 6 december 2018 @ 11:21:55 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183563942
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:59 schreef den85 het volgende:

[..]

Probeer hem beetje in te palmen, mooie kleren aan, lekker luchtje, praatje maken als je hem ziet. Daar zijn jullie vrouwen toch goed in :Y
Jullie vrouwen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_183564597
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 11:21 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Jullie vrouwen?
Jaaa vrouwen zijn over het algemeen toch goed in het inpalmen van mannen ^O^
pi_183590382
Ik ga geen collega op date vragen. En hij is een man, ik vind sowieso dat hij dat moet doen. Heb hem gisteren weer gesproken bij de koffieautomaat. Was wel weer leuk. Hij heeft wel humor. Maar kan hem verder niet echt peilen. Heb nog steeds geen idee wat hij van mij vindt. Heb wel het idee dat hij soms kort in mijn richting kijkt. Niet dat hij staart, maar meer dat hij mij opzoekt met zijn blik als hij bijvoorbeeld ergens naartoe loopt. Dus dat hij dan kijkt of ik op mijn plek zit of wat ik doe of met wie ik praat. En dan kijkt hij daarna weer weg. Maar nu let ik er ook op, dus ik weet het niet zeker. Misschien zie ik dingen die er niet zijn.

Verder heb ik hem vandaag toegevoegd op Facebook. Hij accepteerde mij vrij snel. Maar verder nog niks. En hij doet ook niks.
pi_183590428
Niet te eager alsjeblieft :X ook doorgaan met je eigen leven. En vooral openstaan voor hem, maar niet steeds zijn bevestiging zoeken. Dat is namelijk niet sexy.
Somebody that I used to know
pi_183591183
Ik vind mijzelf helemaal niet eager. Deze dingen deel ik alleen hier. Hij kwam er zelf bij staan bij de koffieautomaat. Ik doe helemaal niks. Het enige wat ik gedaan heb is hem toevoegen op FB. Maar ik heb de helft van het bedrijf al op mijn FB en hij ook, dus dat is op zich niet heel raar.
pi_183593147
Ga een keer chatten met hem daar en kijk waar het heen gaat. Desnoods verzin je een excuus om hem daar iets te vragen.

En hoezo moet de man jou (of in het algmeeen de vrouw) maar op date vragen? Jij vindt hem toch een leuke collega?
pi_183594215
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als je er stiekem al een beetje vanuit gaat dat hij zoiets zou doen (helemaal als je er na een afwijzing even bij vraagt of hij het verder niet aan iemand vertelt), waarom vind je hem dan überhaupt leuk? :+
Was hier vergeten op te reageren. Maar zo raar is dat toch niet. Dat je iets deelt met iemand, betekent niet dat je wil dat het overal rondgebazuind wordt. Als hij of een andere collega mij maandag op date zou vragen, zou ik dat waarschijnlijk ook vertellen aan een collegavriendin. Gewoon om de verwondering te delen, het erover te hebben, advies te vragen. Niet om diegene voor lul te zetten. En als zij het dan door zou vertellen aan iemand anders, en diegene zou het ook weer aan anderen vertellen, dan kan ik daar ook niks aan doen. Zo gaan die dingen op de werkvloer. Ik weet zelf genoeg inside-dingen van andere collega's waarvan het waarschijnlijk ook niet de bedoeling was dat ik daar op de hoogte van zou zijn.
  zaterdag 8 december 2018 @ 00:53:04 #47
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_183598702
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 21:27 schreef Keukenmachine het volgende:

[..]

Was hier vergeten op te reageren. Maar zo raar is dat toch niet. Dat je iets deelt met iemand, betekent niet dat je wil dat het overal rondgebazuind wordt. Als hij of een andere collega mij maandag op date zou vragen, zou ik dat waarschijnlijk ook vertellen aan een collegavriendin. Gewoon om de verwondering te delen, het erover te hebben, advies te vragen. Niet om diegene voor lul te zetten. En als zij het dan door zou vertellen aan iemand anders, en diegene zou het ook weer aan anderen vertellen, dan kan ik daar ook niks aan doen. Zo gaan die dingen op de werkvloer. Ik weet zelf genoeg inside-dingen van andere collega's waarvan het waarschijnlijk ook niet de bedoeling was dat ik daar op de hoogte van zou zijn.
Nou. Als je het geen probleem vind en het logisch vind...wat is dan het probleem? En zoals ik benoemde in mn vorige post: als je liever niet wil dat collega's het weten...gewoon vragen of hij het voor zichzelf wil houden. Mijn punt was...dat je er meteen vanuit gaat dat hij niet zal luisteren naar dat verzoek...en dan was mijn vraag: wil je uberhaupt met iemand op een date waarvan je op voorbaat al denkt dat hij niet naar je zal luisteren?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_183599091
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:48 schreef itchycoo het volgende:
Ga een keer chatten met hem daar en kijk waar het heen gaat. Desnoods verzin je een excuus om hem daar iets te vragen.

En hoezo moet de man jou (of in het algmeeen de vrouw) maar op date vragen? Jij vindt hem toch een leuke collega?
Ik heb er niks op tegen hoor. Heb het ook wel eens gedaan in het verleden (en is toen ook wel positief beantwoord). Maar blijf daarin toch een beetje traditioneel. Een man die een vrouw het hof maakt en mee uit vraagt. Ik denk altijd: als een man interesse heeft in een vrouw, onderneemt hij zelf wel stappen of laat hij het in ieder geval merken. En zo niet, dan heeft hij gewoon geen interesse in haar.
pi_183599153
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 00:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nou. Als je het geen probleem vind en het logisch vind...wat is dan het probleem? En zoals ik benoemde in mn vorige post: als je liever niet wil dat collega's het weten...gewoon vragen of hij het voor zichzelf wil houden. Mijn punt was...dat je er meteen vanuit gaat dat hij niet zal luisteren naar dat verzoek...en dan was mijn vraag: wil je uberhaupt met iemand op een date waarvan je op voorbaat al denkt dat hij niet naar je zal luisteren?
Dat ik het zou begrijpen als hij het met iemand zou willen delen, betekent niet dat ik het leuk zou vinden als het daarna rond zou gaan op de werkvloer. En ik ken hem verder niet. Ik weet niet hoe hij zou reageren, dus ik ga nergens vanuit.
pi_183599476
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 01:13 schreef Keukenmachine het volgende:

[..]

Ik heb er niks op tegen hoor. Heb het ook wel eens gedaan in het verleden (en is toen ook wel positief beantwoord). Maar blijf daarin toch een beetje traditioneel. Een man die een vrouw het hof maakt en mee uit vraagt. Ik denk altijd: als een man interesse heeft in een vrouw, onderneemt hij zelf wel stappen of laat hij het in ieder geval merken. En zo niet, dan heeft hij gewoon geen interesse in haar.
Njah... Of hij denkt dat jij toch geen interesse hebt en neemt daarom geen stappen.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')