abonnement Unibet Coolblue
pi_183522253
Ik heb gesolliciteerd bij het KCT. Deze week merkte ik dat mijn linkeroog minder goed zag dan rechts, ben direct naar de opticien geweest voor een oogmeting en zij concludeerde dat ook.(Rechts was gewoon in orde 100%+)
Zullen ze hier bij de medische keuring streng naar kijken? (oftewel afgekeurd worden)
Het was niet zo erg maar het is zeker geen 100%.
  maandag 3 december 2018 @ 21:38:19 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_183522702
De enige die dat kan zeggen is de keuringsarts. Een kleine afwijking mag altijd maar niet teveel.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183523499
Wat is de waarde van het linkeroog?
pi_183548428
Ik heb de waarde even nagevraagd bij de opticien en ik had links -0.75 en recht -0.25.
pi_183548621
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:55 schreef Katten-vriend het volgende:
Ik heb de waarde even nagevraagd bij de opticien en ik had links -0.75 en recht -0.25.
Volgens mij moeten je ogen 100% zijn bij het KCT. Bij korps mariniers is de maximale afwijking +/-0.75 (althans toen ik daar was, zo’n 4-5 jaar geleden).

Ik ben dus bang dat het laseren wordt. En een kleine tip; dit laseren zou ik doen vóórdat je die medische keuring bij het KCT doet. Als de arts ziet dat je een (kleine) oogafwijking hebt is de kans groot dat je aangeraden wordt het bij het korps mariniers te proberen, of bij de luchtmobiele brigade en/of infanterie.

Eventueel je oogafwijking verzwijgen, mocht dat door je hoofd gespookt hebben, raad ik je ten zeerste af. Als een arts er daarna achter komt is de kans groot dat je nergens meer binnen defensie aan de slag kunt. Ik spreek uit ervaring.

Maar om dit alles zeker te weten zul je dus moeten bevestigen of uitsluiten dat de eis voor een oogafwijking bij het KCT 0 is, want dat weet ik niet zeker.
pi_183548701
Kleine toevoeging;

Ik meen dat een eventuele ooglaserbehandeling 3 maanden voor de medische keuring gedaan moet zijn, dus niet korter.
pi_183548856
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:07 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Volgens mij moeten je ogen 100% zijn bij het KCT. Bij korps mariniers is de maximale afwijking +/-0.75 (althans toen ik daar was, zo’n 4-5 jaar geleden).

Ik ben dus bang dat het laseren wordt. En een kleine tip; dit laseren zou ik doen vóórdat je die medische keuring bij het KCT doet. Als de arts ziet dat je een (kleine) oogafwijking hebt is de kans groot dat je aangeraden wordt het bij het korps mariniers te proberen, of bij de luchtmobiele brigade en/of infanterie.

Eventueel je oogafwijking verzwijgen, mocht dat door je hoofd gespookt hebben, raad ik je ten zeerste af. Als een arts er daarna achter komt is de kans groot dat je nergens meer binnen defensie aan de slag kunt. Ik spreek uit ervaring.

Maar om dit alles zeker te weten zul je dus moeten bevestigen of uitsluiten dat de eis voor een oogafwijking bij het KCT 0 is, want dat weet ik niet zeker.
Bedankt voor de reactie. Ik hoop dat de afwijking niet zo'n groot probleem is, maar als dat wel zo is dan vind ik het geen probleem om bij de luchtmobiele brigade te werken en dan in de toekomst nogmaals te solliciteren.

De medische keuring is na 22 Januari ergens. Ik had het nog nagevraagd bij defensie en die vertelden mij dat er na een laseroperatie een aantal maanden geen keuring gedaan kan worden. De laseroperatie zelf heeft ook bepaalde eisen, zo moet ik eerst een bril of lenzen hebben gehad voor 3-6 maanden en de opticien vertelde mij dat mijn ogen mischien niet behandelbaar zijn omdat het gaat om een kleine afwijking.

Ik heb interesse in jou ervaring met defensie. Zou je dit willen vertellen?
pi_183549009
Ja isgoed, ik drink ff een bakkie en dan zal ik er even voor achter de computer kruipen :)
pi_183549445
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:23 schreef Katten-vriend het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie. Ik hoop dat de afwijking niet zo'n groot probleem is, maar als dat wel zo is dan vind ik het geen probleem om bij de luchtmobiele brigade te werken en dan in de toekomst nogmaals te solliciteren.
Het KCT en de luchtmobiele brigade is wel een wereld van verschil. Maar als je dat in je achterhoofd houdt dan is het inderdaad een goed opstapje om in de toekomst naar het KCT te gaan.

Waarom overigens niet het korps mariniers?

quote:
De medische keuring is na 22 Januari ergens. Ik had het nog nagevraagd bij defensie en die vertelden mij dat er na een laseroperatie een aantal maanden geen keuring gedaan kan worden. De laseroperatie zelf heeft ook bepaalde eisen, zo moet ik eerst een bril of lenzen hebben gehad voor 3-6 maanden en de opticien vertelde mij dat mijn ogen misschien niet behandelbaar zijn omdat het gaat om een kleine afwijking.
Ogen laseren, ook kleine afwijkingen, kan altijd. De vraag is alleen tegen welke prijs. Het voordeel van binnen defensie werken is dat wanneer je er écht uitspringt en KCT waardig bent, de kans bestaat dat de behandeling (deels) vergoed wordt door defensie. Hoe en wat precies weet ik niet, maar ik heb een vriend die niet bij het korps mariniers kon vanwege een kleine afwijking in zijn pols. Na een jaar of twee pantserinfanterie te hebben gedaan werd een operatie uiteindelijk vergoed en kon hij bij het korps.

quote:
Ik heb interesse in jou ervaring met defensie. Zou je dit willen vertellen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2018 14:14:28 ]
pi_183550270
Mijn voorkeur voor de luchtmobiele brigade over het korps mariniers is omdat ik niet graag focus op het zwemmen. Ik neem aan dat ze bij de korps mariniers meer van je vragen op dat gebied.
Natuurlijk wil ik het liefst bij het KCT, vooral voor de levenswijze, wat ze doen en de mogelijke positieve effecten voor anderen. Continu trainen en scherp zijn klinkt als muziek in de oren. Als ik een tussenstap moet maken om dat doel mogelijk te bereiken dan doe ik dat.

Geld heb ik zat, maar het probleem is het vinden van een kliniek die mij wil helpen. De afwijking is voor de meeste te klein en moet volgens hun minimaal -1 zijn, en dan ook nog de eis dat je een bril/lenzen moet hebben gehad voor 3-6 maanden.(voor sommige 2 jaar)

Jammer dat je op zulke wijze afgekeurd was. Wel interessant om erover te lezen hoe ze te werk gaan over nieuwe kandidaten vinden.
Had je ook een capaciteitentest moeten maken voor de KCT sollicitatie? En hoe werkt zo'n psychologisch gesprek?

Natuurlijk wil ik zo eerlijk mogelijk zijn over mijn verleden, medische situatie en alles dat ze willen weten. Uiteindelijk gaat het om de veiligheid van anderen en als ze mij niet geschikt vinden om daar een bijdrage aan te leveren via KCT dan kan ik dat accepteren.
pi_183553896
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:58 schreef Katten-vriend het volgende:
Mijn voorkeur voor de luchtmobiele brigade over het korps mariniers is omdat ik niet graag focus op het zwemmen. Ik neem aan dat ze bij de korps mariniers meer van je vragen op dat gebied.
Natuurlijk wil ik het liefst bij het KCT, vooral voor de levenswijze, wat ze doen en de mogelijke positieve effecten voor anderen. Continu trainen en scherp zijn klinkt als muziek in de oren. Als ik een tussenstap moet maken om dat doel mogelijk te bereiken dan doe ik dat.

Geld heb ik zat, maar het probleem is het vinden van een kliniek die mij wil helpen. De afwijking is voor de meeste te klein en moet volgens hun minimaal -1 zijn, en dan ook nog de eis dat je een bril/lenzen moet hebben gehad voor 3-6 maanden.(voor sommige 2 jaar)

Jammer dat je op zulke wijze afgekeurd was. Wel interessant om erover te lezen hoe ze te werk gaan over nieuwe kandidaten vinden.
Had je ook een capaciteitentest moeten maken voor de KCT sollicitatie? En hoe werkt zo'n psychologisch gesprek?

Natuurlijk wil ik zo eerlijk mogelijk zijn over mijn verleden, medische situatie en alles dat ze willen weten. Uiteindelijk gaat het om de veiligheid van anderen en als ze mij niet geschikt vinden om daar een bijdrage aan te leveren via KCT dan kan ik dat accepteren.
Capaciteitentest voor het KCT is als je bijv met VMBO solliciteert, dat je aan kunt tonen dat je het niveau van HAVO / MBO3 hebt. Dat zijn figuurreeksen, rekensommen en dat soort shit, als je het op Google opzoekt kun je wel wat oefendingen vinden.

Psychologisch gesprek kunnen anderen hier beter vertellen aangezien ik nog niet bij defensie zit (hopelijk in de toekomst want zit nu nog op school)
pi_183554519
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:24 schreef Somethingsometh het volgende:

[..]

Capaciteitentest voor het KCT is als je bijv met VMBO solliciteert, dat je aan kunt tonen dat je het niveau van HAVO / MBO3 hebt. Dat zijn figuurreeksen, rekensommen en dat soort shit, als je het op Google opzoekt kun je wel wat oefendingen vinden.

Psychologisch gesprek kunnen anderen hier beter vertellen aangezien ik nog niet bij defensie zit (hopelijk in de toekomst want zit nu nog op school)
Hopelijk hoef ik dat dan niet te maken, ik heb namelijk een HAVO diploma behaald 3 jaar geleden. Maar mischien is dit te lang geleden?
pi_183555805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:00 schreef Katten-vriend het volgende:

[..]

Hopelijk hoef ik dat dan niet te maken, ik heb namelijk een HAVO diploma behaald 3 jaar geleden. Maar mischien is dit te lang geleden?
Haha ik denk niet dat je hem dan hoef te maken, maar als je dat zou moeten, dan zou het echt niet moeilijk zijn om hoog te scoren als je al je HAVO papiertje hebt. Ik denk dat je je over de capaciteitentest geen zorgen hoef te maken. Ik heb wel veel ook over de psychologische keuring opgezocht op internet en hier ook gevraagd op het forum maar je moet gewoon eerlijk zijn, en niet meer vertellen dan nodig is. Volgens mij haalt elk persoon die een beetje normaal kunt functioneren dit wel. En ze hebben ook een tekort aan militairen dus misschien kan dat ook wel helpen op een of andere manier
  donderdag 13 december 2018 @ 18:31:01 #14
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183708288
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:00 schreef Katten-vriend het volgende:

[..]

Hopelijk hoef ik dat dan niet te maken, ik heb namelijk een HAVO diploma behaald 3 jaar geleden. Maar mischien is dit te lang geleden?
Je moet sowieso een aantal testen doen en vragenlijsten afnemen en opsturen voordat je mee kan doen met de kennismakingsdagen. Ook een hoop persoonlijke informatie van jezelf en je naasten opsturen. Daarna doorloop je de kennigsmakingsdagen en als je nog over bent, ben je eigenlijk ook wel door. De volgende dagen krijg je dan direct je psychologische onderzoek en daarna je medische onderzoek. Tenzij je al militair bent natuurlijk, dan hoef je die onderzoeken niet meer te doen.

quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:02 schreef Somethingsometh het volgende:

[..]

Haha ik denk niet dat je hem dan hoef te maken, maar als je dat zou moeten, dan zou het echt niet moeilijk zijn om hoog te scoren als je al je HAVO papiertje hebt. Ik denk dat je je over de capaciteitentest geen zorgen hoef te maken. Ik heb wel veel ook over de psychologische keuring opgezocht op internet en hier ook gevraagd op het forum maar je moet gewoon eerlijk zijn, en niet meer vertellen dan nodig is. Volgens mij haalt elk persoon die een beetje normaal kunt functioneren dit wel. En ze hebben ook een tekort aan militairen dus misschien kan dat ook wel helpen op een of andere manier
Ik weet niet of dat tekort je echt helpt. Verder, van de groep van 10 of zo die bij ons doorgingen naar deze onderzoeken zijn er wel een aantal afgekeurd bij de psychologische keuring om verschillende redenen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')