abonnement Unibet Coolblue
pi_183503523
Hallo,

Wij willen volgend jaar een warmtepomp laten installeren. Dit in combinatie met vloerverwarming overal in het huis.
Ik las dat er tegenwoordig steeds meer gebruikt word gemaakt van tackerplaaten. Deze plaat zorgt voor nog meer warmte- en geluidsisolatie.

De nieuwe warmtepomp heeft ook de mogelijkheid om te koelen. Nou vroeg ik me af of deze trackerplaat nadelig is voor de vloerverkoeling.
Door koude lucht die daalt van de 1 ste verdiepings vloer word misschien de begane grond minder gekoeld.

Ook vraag ik me af wat het beste is qua thermostaat. Ik vind het fijn als de badkamer in de ochtend wat warmer is als de rest van de dag.
Is het een idee om voor het slapen gaan de thermostaat automatisch op 20 graden te zetten en in de ochtend dan weer op 21.
Of is het beter/efficiënter om de thermostaat de hele dag op 21 te laten staan?

Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn 2 vragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dragonm8 op 03-12-2018 09:49:46 ]
pi_183503869
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 21:15 schreef Dragonm8 het volgende:
Door koude lucht die daalt van de 1 ste verdiepings vloer word misschien de begane grond minder gekoeld.
Dat geeft netto toch hetzelfde resultaat op je rendement/capaciteit...

De badkamer kan je met een programmeerbare thermostaat gewoon regelen als je zoneregeling toepast.
pi_183504197
Wat moet je met vloerkoeling? Condens?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183505069
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 21:38 schreef halfway het volgende:
Wat moet je met vloerkoeling? Condens?
Handig in de zomer. Had ik in mijn vorige woning ook en is echt ideaaal.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_183511014
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 22:12 schreef Chinless het volgende:

[..]

Handig in de zomer. Had ik in mijn vorige woning ook en is echt ideaaal.
Precies. Ik hoor veel positieve dingen over vloerverkoeling. Zolang je de temperatuur maar niet onder de 18 graden zet. Anders komt er condensvorming.
Ik denk dat we de begane grond wel op een tackerplaat laten monteren en de rest van de lagen niet. De kruipruimte hoeven we tenslotte niet te koelen.
pi_183519990
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 22:12 schreef Chinless het volgende:

[..]

Handig in de zomer. Had ik in mijn vorige woning ook en is echt ideaaal.
Ik heb het precies 1 keer gebruikt. Het koelt nauwelijks en kost een bak stroom.
Bovendien zetten we op warme dagen graag de deuren lekker open dus dan heb je al helemaal niks aan die “koeling”
pi_183522110
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 21:15 schreef Dragonm8 het volgende:
Hallo,

Wij willen volgend jaar een warmtepomp laten installeren. Dit in combinatie met vloerverwarming overal in het huis.
Ik las dat er tegenwoordig steeds meer gebruikt word gemaakt van tackerplaaten. Deze plaat zorgt voor nog meer warmte- en geluidsisolatie.

De nieuwe warmtepomp heeft ook de mogelijkheid om te koelen. Nou vroeg ik me af of deze trackerplaat nadelig is voor de vloerverkoeling.
Door koude lucht die daalt van de 1 ste verdiepings vloer word misschien de begane grond minder gekoeld.

Ook vraag ik me af wat het beste is qua thermostaat. Ik vind het fijn als de badkamer in de ochtend wat warmer is als de rest van de dag.
Is het een idee om voor het slapen gaan de thermostaat automatisch op 20 graden te zetten en in de ochtend dan weer op 21.
Of is het beter/efficiënter om de thermostaat de hele dag op 21 te laten staan?

Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn 2 vragen.
Een warmtepomp en dan standaard op 21 graden gaan draaien? Ik hoop dat je huis heel goed is geïsoleerd. Anders wordt het een dure hobby.

Mijn tip. Werk met meerdere thermostaten. 1 tje voor beneden, 1 tje voor de badkamer/boven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')