abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183544825
Olympisch Stadion, Pergamonmuseum, Dom.

[ Bericht 6% gewijzigd door blomke op 05-12-2018 09:31:31 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183544855
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:09 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Nog een Australisch restaurant.
Nußbaumerin, Leibnizstr. Vlakbij Kuhdamm.

http://www.nussbaumerin.de
:') :D
  woensdag 5 december 2018 @ 09:42:49 #53
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_183545346
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:30 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Wat valt daar te beleven dan? Lijkt me best koud?
Tja, ben daar geweest toen het warm was, maar daar is een gezellige markt met een leuk hippie sfeertje waar je ook wel iets kunt drinken en eten en er muziek gemaakt wordt. Maar geen idee hoe het in de winter is eigenlijk.

Maar verder Berlijn O+ Misschien wel mijn favoriete stad qua sfeer en gevoel van vrijheid.
Don't let my username fool you...
pi_183545415
dit jaar mijn dertigste bezoek aan Berlijn gebracht. Verder geen groot liefhebber van deze stad ofzo hoor, echt niet O+
Hooray for boobies!
pi_183545632
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:46 schreef Spockjuh_ het volgende:
dit jaar mijn dertigste bezoek aan Berlijn gebracht. Verder geen groot liefhebber van deze stad ofzo hoor, echt niet O+
Best....city.....everrrrr O+
pi_183546556
Berlijn is echt top. Ben er nu eigenlijk al 4 keer geweest en steeds met een ander doel. Twee maal een Kerstmarkt, fietsen in de omgeving en een keer het centrum bekeken. Vooraf bepalen wat je wilt doen scheelt een hoop. Misschien wat CityGuides bekijken, zoals: https://goedkoop-treinkaartje.nl/blog/wat-te-doen-berlijn-cityguide

Heb ook al een aantal links voorbij zien komen die ik zelf ook gebruik. Veel plezier!
pi_183546898
Postdam niet te vergeten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183547184
Geweldig hamburgerrestaurant bij de Hauptbahnhof: Hans im Gluck.


De hamburgers zijn fantastisch!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183547562
Tip
Bemachtig altijd een visitekaartje van het restaurant of kasteel waar je bent geweest en maak daar een kaartenbakje van. Ik heb dat in het begin van mijn reizen niet gedaan en daar heb ik nog steeds spijt van.
Ik kom nog wel eens in een zelfde omgeving en dan denk ik, ik heb hier nog eens zo lekker gegeten of daar was het mooi. Maar waar was dat ook alweer. De laatste jaren bewaar ik de kaartjes en het komt me goed uit! Hoef ik niet meer te zoeken. Of hou een notitieboekje bij, ook met het hotel waar je verbleef.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 20:40:31 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183556684
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 23:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oei, dat laatste is wel heel bijzonder!

En die scheiding, tja, ik weet niet. Ik vroeg het me ook af toen ik het typte. Maar toch. Die muur, de drang van mensen om aan de andere kant te komen en wat ze ervoor over hebben. Het hele idee dat er op een dag ineens alles afgezet wordt en dat het puur (on)geluk is waar je je op dat moment bevindt.

Het leven verder achter de muur is wat abstracter, daar kan ik minder mee op de een of andere manier. Ik weet natuurlijk ook niet in hoeverre zo'n Oost-Duitse huiskamer anders is dan een Nederlandse in die tijd, dus dan is het toch al lastig in te schatten hoe abnormaal het is. Maar die muur, dat was natuurlijk wel bizar.
Dat snap ik ook wel weer, het is gewoon een enorm bizar idee dat er een muur is neergezet en je opeens op een dag niet meer naar de andere kant mocht. Zelf vind ik het sowieso een interessante periode, maar ook met de USSR enzo :)

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 07:34 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Toch niet in 1989? :o
In 1990 :P In 1989 zijn we er ook geweest, een paar maanden voor de val. In 1990 zijn we teruggegaan om te kijken naar het verschil. We mochten toen de muur op en zelf meehelpen met het slopen van de muur met sloophamers. Zo komen we ook aan een paar stukjes muur. Ik vraag me af of dat nog wat waard is tegenwoordig, zou best wel eens kunnen!

In 2014 waren we weer in Berlijn, om de 25-jarige val van de muur te vinden. Omdat het echt een onderdeel van mijn leven is vond ik het bijzonder om ook daarbij te zijn.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Meest relativerende user 2022 woensdag 5 december 2018 @ 21:06:13 #61
357044 Budapestenaar
pi_183557247
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel weer, het is gewoon een enorm bizar idee dat er een muur is neergezet en je opeens op een dag niet meer naar de andere kant mocht. Zelf vind ik het sowieso een interessante periode, maar ook met de USSR enzo :)

[..]

In 1990 :P In 1989 zijn we er ook geweest, een paar maanden voor de val. In 1990 zijn we teruggegaan om te kijken naar het verschil. We mochten toen de muur op en zelf meehelpen met het slopen van de muur met sloophamers. Zo komen we ook aan een paar stukjes muur. Ik vraag me af of dat nog wat waard is tegenwoordig, zou best wel eens kunnen!

In 2014 waren we weer in Berlijn, om de 25-jarige val van de muur te vinden. Omdat het echt een onderdeel van mijn leven is vond ik het bijzonder om ook daarbij te zijn.
Tof! _O_ Denk dat die stukjes zeker wat waard zijn. :Y

Ik heb (onbewust) de Pan-Europese picknick meegemaakt. Maar die gebeurtenis is net iets minder legendarisch :D
pi_183557857
Die stukjes koop je in ieder kraampje voor een paar cent (al dan niet echt).
Staan ook hele panelen (echt) te koop voor een paar euro.

Niets waard dus ;)

Heb zelf heel wat uniformen van de DDR tijd. Van Stasi officieren tot grenspolitie etc. Vandaar dat ik de prijzen weet.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2018 21:32:32 ]
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 21:44:26 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183558140
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:06 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Tof! _O_ Denk dat die stukjes zeker wat waard zijn. :Y

Ik heb (onbewust) de Pan-Europese picknick meegemaakt. Maar die gebeurtenis is net iets minder legendarisch :D
Dat is ook wel cool! Het gave vind ik dat ik het me ook echt nog kan herinneren. Ik was toen 7/8 jaar maar weet echt nog dat de muur er stond en het jaar erop dat we het mee mochten slopen.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:31 schreef J.Caesar het volgende:
Die stukjes koop je in ieder kraampje voor een paar cent (al dan niet echt).
Staan ook hele panelen (echt) te koop voor een paar euro.

Niets waard dus ;)

Heb zelf heel wat uniformen van de DDR tijd. Van Stasi officieren tot grenspolitie etc. Vandaar dat ik de prijzen weet.
Ik heb het niet over lullige stukjes maar stukken van een halve kilo met graffiti er nog op he? Op Marktplaats zie ik dat ze voor een paar honderd euro verkocht worden. We hebben alleen geen certificaat van echtheid, dat maakt het misschien wel lastig.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183558172
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is ook wel cool! Het gave vind ik dat ik het me ook echt nog kan herinneren. Ik was toen 7/8 jaar maar weet echt nog dat de muur er stond en het jaar erop dat we het mee mochten slopen.

[..]

Ik heb het niet over lullige stukjes maar stukken van een halve kilo met graffiti er nog op he? Op Marktplaats zie ik dat ze voor een paar honderd euro verkocht worden. We hebben alleen geen certificaat van echtheid, dat maakt het misschien wel lastig.
I know. Met hele panelen bedoel ik zo'n heel stuk. Dus echt een paar m2.

Er is niet echt een grote markt voor.

Wel voor DDR verzamelingen, maar een stuk muur niet echt. Ook omdat vrijwel nergens aan te herkennen is DAT het origineel is.
  Meest relativerende user 2022 woensdag 5 december 2018 @ 21:52:54 #65
357044 Budapestenaar
pi_183558276
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is ook wel cool! Het gave vind ik dat ik het me ook echt nog kan herinneren. Ik was toen 7/8 jaar maar weet echt nog dat de muur er stond en het jaar erop dat we het mee mochten slopen.

[..]

Ik kan me de nerveuze Oost-Duitsers en later de verlaten Trabantjes en Lada's ook nog goed herinneren. Maar snapte pas veel later wat het betekend heeft :)

In 2014 hing dit bedankje op een gebouw in mijn buurt. Moest een traantje wegpinken.

  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 22:13:58 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183558634
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:46 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

I know. Met hele panelen bedoel ik zo'n heel stuk. Dus echt een paar m2.

Er is niet echt een grote markt voor.

Wel voor DDR verzamelingen, maar een stuk muur niet echt. Ook omdat vrijwel nergens aan te herkennen is DAT het origineel is.
Er was natuurlijk ook kilometers aan muur, waardoor het misschien ook niet zo uniek is om een deel te hebben. En inderdaad, hoe bewijs je dat het origineel is?

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:52 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik kan me de nerveuze Oost-Duitsers en later de verlaten Trabantjes en Lada's ook nog goed herinneren. Maar snapte pas veel later wat het betekend heeft :)

In 2014 hing dit bedankje op een gebouw in mijn buurt. Moest een traantje wegpinken.

[ afbeelding ]
Ben je ook opgegroeid in Hongarije dan? Ik dacht dat je er alleen een paar jaar recent had gewoond :)

En wat mooi zeg O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Meest relativerende user 2022 woensdag 5 december 2018 @ 22:15:49 #67
357044 Budapestenaar
pi_183558660
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:13 schreef MaJo het volgende:

Ben je ook opgegroeid in Hongarije dan? Ik dacht dat je er alleen een paar jaar recent had gewoond :)

En wat mooi zeg O+
Dat klopt ook. Maar als kind ben ik er vaak op vakantie geweest. Voor het eerst in 1987. :)
  woensdag 5 december 2018 @ 22:26:38 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183558823
In de Einbahnstrasse zit een restaurant waar je goed gepofte aardappel kan eten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 23:07:35 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183559459
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:15 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Dat klopt ook. Maar als kind ben ik er vaak op vakantie geweest. Voor het eerst in 1987. :)
Dan had je waarschijnlijk net zo avontuurlijke ouders als ik O+ Best uniek voor die tijd om naar het Oostblok op vakantie te gaan :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183561488
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 22:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Er was natuurlijk ook kilometers aan muur, waardoor het misschien ook niet zo uniek is om een deel te hebben. En inderdaad, hoe bewijs je dat het origineel is?

[..]

Ben je ook opgegroeid in Hongarije dan? Ik dacht dat je er alleen een paar jaar recent had gewoond :)

En wat mooi zeg O+
Gewoon zelf bewaren! Uniek stuk geschiedenis, en jij weet zeker dat het origineel is ^O^
pi_183561937
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 09:46 schreef Spockjuh_ het volgende:
dit jaar mijn dertigste bezoek aan Berlijn gebracht. Verder geen groot liefhebber van deze stad ofzo hoor, echt niet O+
O+ O+
-
pi_183561948
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:06 schreef VolGlorie het volgende:
Berlijn is echt top. Ben er nu eigenlijk al 4 keer geweest en steeds met een ander doel. Twee maal een Kerstmarkt, fietsen in de omgeving en een keer het centrum bekeken. Vooraf bepalen wat je wilt doen scheelt een hoop. Misschien wat CityGuides bekijken, zoals: https://goedkoop-treinkaartje.nl/blog/wat-te-doen-berlijn-cityguide

Heb ook al een aantal links voorbij zien komen die ik zelf ook gebruik. Veel plezier!
We hebben inderdaad al een soort planning gemaakt! Er valt zoveel te beleven! Vast niet in één keer te doen ;(
-
pi_183561961
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:46 schreef Sigaartje het volgende:
Geweldig hamburgerrestaurant bij de Hauptbahnhof: Hans im Gluck.
[ afbeelding ]

De hamburgers zijn fantastisch!
[ afbeelding ]
BURGERS :@
-
pi_183561982
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:04 schreef Sigaartje het volgende:
Tip
Bemachtig altijd een visitekaartje van het restaurant of kasteel waar je bent geweest en maak daar een kaartenbakje van. Ik heb dat in het begin van mijn reizen niet gedaan en daar heb ik nog steeds spijt van.
Ik kom nog wel eens in een zelfde omgeving en dan denk ik, ik heb hier nog eens zo lekker gegeten of daar was het mooi. Maar waar was dat ook alweer. De laatste jaren bewaar ik de kaartjes en het komt me goed uit! Hoef ik niet meer te zoeken. Of hou een notitieboekje bij, ook met het hotel waar je verbleef.
Sowieso een leuk iets om een souvenirtje te hebben en voor als ik terugga.. zeker een handig idee :Y :Y
-
pi_183562099
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:45 schreef Anneloos het volgende:

[..]

BURGERS :@
let wel op de wachttijden, dit soort hipstertentjes (zit er ook eentje aan de friedrichstrasse net naast het station) zijn vaak booming, duur en heel druk. Ik spreek uit ervaring ;)
Hooray for boobies!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')