abonnement Unibet Coolblue
pi_183506439
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2018 22:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Als je iets interessants te vertellen hebt, of ergens enthousiast van wordt kun je dat overdragen.

Wat Elf, en veel anderen met hem, doen, is alleen maar klagen over de Nederlandse keuken. Het zou allemaal niet zoveel voorstellen, het eten is kut, het smaakt nergens naar en er zijn geen inspirerende gerechten. Om dan vervolgens te klagen dat niemand zich interesseert in de Nederlandse keuken en het een langzame dood dreigt te sterven. Ja, d'oh!
En jij bejubelt steeds weer opnieuw de meest antieke, exotische en uitheemse gerechten die hele nare bijsmaken hebben, voor gevaarlijke oprispingen zorgen en aantoonbaar veel te duur zijn.

Vervolgens wil je ze je kritische eters maar door de strot blijven proppen en maar blijven toevoegen aan het groot Nederlands kookboek

Alles om te voorkomen dat ze een terechte snelle dood sterven.
pi_183506608
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zwarte Piet is, als onderdeel van het Sinterklaasfeest, onderdeel van de Nederlandse cultuur, ja.

En het is wel een mooi voorbeeld dat je noemt: in grote delen van het land wordt deze traditie van generatie op generatie overgedragen. Maar dat wordt ons steeds moeilijker gemaakt, aangezien media, politici en grote bedrijven allemaal naar de pijpen dansen van een kleine groep extreem-linkse activisten.

De afgelopen twee jaar zijn er acties tegen Dodenherdenking geweest; ook zo'n voorbeeld. En de extremisten die Zwarte Piet om zeep helpen, willen verder gaan. Straks zijn Sinterklaas zelf en diens paard aan de beurt. Waarom geen vrouw in een rolstoel?

En zo gaat het met alles. Er komt steeds meer kritiek op Paasvuren. Het afsteken van vuurwerk met Oud en Nieuw wordt ook al steeds verder aan banden gelegd. Commerciële bedrijven spreken al in bedekte termen over Kerst en Pasen: december en voorjaar. Zo zijn er talloze ontwikkelingen tegelijkertijd. Afzonderlijk lijken ze allemaal vrij onbeduidend, maar wie het grotere plaatje bekijkt, zou zich met gemak toch eens achter de oren moeten krabben.

Weet je waar wél ruim baan voor is? Voor geïmporteerde feesten en tradities. Of het nu gaat om moslim-tradities, feesten uit het Caribisch gebied of commerciële Amerikaanse "feestdagen" als Halloween en Black Friday.
Je negeert het punt en steekt weer je gebruikelijke Calimero-riedeltje af. Veel plezier ermee.
pi_183506625
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 23:19 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En jij bejubelt steeds weer opnieuw de meest antieke, exotische en uitheemse gerechten die hele nare bijsmaken hebben, voor gevaarlijke oprispingen zorgen en aantoonbaar veel te duur zijn.

Vervolgens wil je ze je kritische eters maar door de strot blijven proppen en maar blijven toevoegen aan het groot Nederlands kookboek

Alles om te voorkomen dat ze een terechte snelle dood sterven.
_O_
pi_183506644
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 23:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je negeert het punt en steekt weer je gebruikelijke Calimero-riedeltje af. Veel plezier ermee.
Je bent gewoon niet in staat tot inhoudelijke discussies. In elk topic waar je opduikt, reageer je alleen maar op de mening van anderen. Hier ook weer een voorbeeld: NWS / Jongen (17) in zorgwekkende toestand na lancering door dronken automob

Nooit eens zelf op het nieuws reageren, altijd de ander belachelijk maken. Je hebt gewoon zelf geen verhaal. En als je met ongemakkelijke feite wordt geconfronteerd, dan gaat de kop in het zand, als een volleerd struisvogel.
pi_183506670
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 23:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je bent gewoon niet in staat tot inhoudelijke discussies.
Jawel, maar net zoals hier weiger je weer om een klein beetje te reflecteren en blijft de Calimero-plaat weer hangen. Of je speelt op de man.
  Moderator zondag 2 december 2018 @ 23:46:34 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183506737
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 23:03 schreef Geerd het volgende:

[..]

Die moeten werken zodat de anti pieten kunnen protesteren door de weeks..
ik heb het gewoon gekeken maar ik zag niets nieuws en het is ook niet zo goed dus ben ik weer leuke dingen gaan kijken

het is de zoveelste stropop in deze ellendige oneindige discussie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 december 2018 @ 06:02:33 #127
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183508150
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

kan je de volgende keer even zeggen als je weer weggaat dan kan ik je uitzwaaien en je de hand schudden.
DIt is echt een klop op je borst reactie van hoe goed je bent en hoe onbenullig en achterlijk de rest is.
Je bent echt mijn god en ik wil je bijna aanbidden.
Waar heb ik dit beweerd?
Ik geef alleen een brevet van onvermogen af aan de hoge kortzichtige ambtenaren die NL naar de afgrond voeren.
En dit jaar een record aantal emigranten vanuit NL. Dat doet je wel nadenken hoe geweldig het gaat met NL...
  maandag 3 december 2018 @ 06:12:56 #128
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_183508178
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
Jammer alleen dat 'trots uitstralen ten aanzien van land en cultuur' voor veel Nederlanders niet verder komt dan vasthouden aan Zwarte Piet.

Wat de Unie van Utrecht is, wie Van Oldebarnevelt was en wat het Rampjaar was zegt ze dan weer geen ene reet.
Omdat een heleboel kinderen het te druk hebben met twitter en facebook.
Ouders moeten dubbel werken om de kop boven watre te houden en hebben geen aandacht meer voor het gezin want geldzorgen voeren de boventoon.
Dat ik een paar maanden geleden nog in NL was heb ik eens scherp op de TV gelet en mijn god....wat een waardeloze hersenloze domme pulp word daar vertoond. Geen wonder dat men dommer word en niets meer weet.
Nederland is een USA kloon zonder inhoud....bizar leeg en emotieloos....jammer van dit land....het was op de goede weg...
pi_183508470
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 22:50 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik hou mij actief bezig met Nederlanders, privé mensen als wel zakenmensen, die niet meer in Nederland willen wonen.

Een maand of twee geleden was ik in Nederland en heb aan groep jonge mensen van 23 jaar tot 30 jaar informatie gegeven over wonen en werken in Denemarken. Die groep was uitstekend opgeleid op hun vakgebied alsmede hoogopgeleiden in het algemeen.

Er waren twee groepen van 300 man, totaal dus 600 mensen, de twee zalen waren uitverkocht.

Reden van hun belangstelling was dat ze inzagen dat ze de eerste 10 jaar geen woning meer konden krijgen. In Nederland dan.
Hoogopgeleide werkenden die in NL 10 jaar lang geen woning kunnen krijgen.

Wil je jouw verzinsel iets minder idioot maken in het vervolg?
pi_183508528
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:07 schreef Elfletterig het volgende:

Nieuwkomers komen echt niet hierheen omdat ze Nederland zo leuk en mooi vinden: ze komen vanwege het sociale vangnet. Mensen die niks hebben bijgedragen aan de vorming ervan, komen dat straks gretig gebruiken. Zeg maar rustig: plunderen.

Maar ze gingen dat sociale vangnet toch afschaffen? Wat is het nou?
pi_183508603
Ten aanzien van het nieuwsbericht: deze kerkdienst is puur ter frustratie van de rechtsorde. Ik zou zeggen: kort geding om de rechter te vragen of hier geen sprake is van misbruik van recht.

Verder is dit weer een rechtstreeks gevolg van de zwakke knieen bij Lily en Howard. Keer op keer moedigt zo’n pardon anderen aan.
  maandag 3 december 2018 @ 08:04:13 #132
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183508656
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 07:56 schreef VEM2012 het volgende:
Ten aanzien van het nieuwsbericht: deze kerkdienst is puur ter frustratie van de rechtsorde. Ik zou zeggen: kort geding om de rechter te vragen of hier geen sprake is van misbruik van recht.

Verder is dit weer een rechtstreeks gevolg van de zwakke knieen bij Lily en Howard. Keer op keer moedigt zo’n pardon anderen aan.
We wisten allemaal dat dit ging gebeuren. Iedere week weer een stel Armeense kids die hier echt, echt, echt moeten blijven. Lekker daadkrachtig optreden van de staatssecraris.
pi_183508705
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 07:56 schreef VEM2012 het volgende:
Ten aanzien van het nieuwsbericht: deze kerkdienst is puur ter frustratie van de rechtsorde. Ik zou zeggen: kort geding om de rechter te vragen of hier geen sprake is van misbruik van recht.

Verder is dit weer een rechtstreeks gevolg van de zwakke knieen bij Lily en Howard. Keer op keer moedigt zo’n pardon anderen aan.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik gun christenen (en andere levensbeschouwingen) hun rust en hun mijn moment, maar dit is inderdaad misbruik maken van je recht.

En ik zei het toen al : of iedereen eruit, of iedereen een pardon (en voor iedereen die daarna kwam :goede regels) . Niet die willekeur bij L&H
Somebody that I used to know
pi_183508721
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 08:04 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

We wisten allemaal dat dit ging gebeuren. Iedere week weer een stel Armeense kids die hier echt, echt, echt moeten blijven. Lekker daadkrachtig optreden van de staatssecraris.
Die discretionaire bevoegdheid moet gewoon in deze vorm verdwijnen.

En we moeten echt ophouden met rechtsmiddel na rechtsmiddel.
  maandag 3 december 2018 @ 08:46:23 #135
286575 Roces18
Chef de party
pi_183508903
Wat een onzin? De politie mag een kerkdienst niet binnenvallen?
Natuurlijk mogen ze dat wel.

En al die linkse mensen moeten eens ophouden met asielzoekers willen opnemen.
Van mij mogen ze iedereen opnemen maar dan betalen ze er zelf ook voor met hun minimumloontje.
Geld uitgeven van anderen is altijd lekker makkelijk.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183512118
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 07:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar ze gingen dat sociale vangnet toch afschaffen? Wat is het nou?
Het is echt niet zo moeilijk. Het sociale vangnet is mogelijk omdat mensen eraan bijdragen. Het wordt voor een groot deel benut door mensen die er zelf ook aan hebben bijgedragen.

Met de komst van oncontroleerbaar grote groepen migranten verandert dat. Een groot deel van deze groep werkt niet - en gaat dat waarschijnlijk ook nooit doen. En sowieso heeft de volledige groep bij binnenkomst nooit ook maar een cent bijdragen.

Daarmee wordt z'n vangnet onhoudbaar. Mensen die eraan bijdragen, zullen eerst hun bijdrage fors zien stijgen, totdat het moment komt dat het vangnet onbetaalbaar wordt. Wen er maar vast aan. Zorg dat je zelf potjes aanlegt voor je pensioen en voor zorg.
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 12:42:27 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183512157
er is geen sprake van een komst van oncontroleerbare migranten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183512591
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 07:56 schreef VEM2012 het volgende:
Ten aanzien van het nieuwsbericht: deze kerkdienst is puur ter frustratie van de rechtsorde. Ik zou zeggen: kort geding om de rechter te vragen of hier geen sprake is van misbruik van recht.

Verder is dit weer een rechtstreeks gevolg van de zwakke knieen bij Lily en Howard. Keer op keer moedigt zo’n pardon anderen aan.
Lees het eerste deel van deze tekst even:
https://thekarskenstimes.(...)sjournaal-10e-vangst

De misstanden rondom Armeense asielzoekers waren allang bekend toen de kwestie Lili en Howick in het nieuws kwam. De gebruikelijke media gingen vol op het zieligheids-orgel. Daar waar ze ook kritische kanttekeningen hadden kunnen stellen bij het dubieuze gedrag van Armeense asielzoekers. Ze liegen namelijk massaal.
pi_183512672
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 12:42 schreef sp3c het volgende:
er is geen sprake van een komst van oncontroleerbare migranten
Ik spreek niet over "oncontroleerbare migranten", maar over oncontroleerbaar grote groepen. Er zit namelijk geen enkele rem op. Iedere migrant die voet aan wal zet op EU-grondgebied heeft ineens allerlei rechten. En die worden straks met het Marrakech-pact nog uitgebreider.

We doen niks aan ontmoediging, de EU-buitengrenzen zijn onvoldoende afgesloten en we hebben de grootst mogelijke moeite om illegale migranten te doen terugkeren als ze hier niet mogen blijven.
  maandag 3 december 2018 @ 13:09:50 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183512740
Wat moeten al die Armeniers hier dan? Worden zij politiek vervolgd of...? Dat zou de enige geldige reden voor asiel kunnen zijn voor mensen uit dit land.
pi_183514333
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 23:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je bent gewoon niet in staat tot inhoudelijke discussies. In elk topic waar je opduikt, reageer je alleen maar op de mening van anderen. Hier ook weer een voorbeeld: NWS / Jongen (17) in zorgwekkende toestand na lancering door dronken automob

Nooit eens zelf op het nieuws reageren, altijd de ander belachelijk maken. Je hebt gewoon zelf geen verhaal. En als je met ongemakkelijke feite wordt geconfronteerd, dan gaat de kop in het zand, als een volleerd struisvogel.
Negeer. Hem. Dan.
pi_183514528
Is het familie van deze Tamzarian?
https://en.wikipedia.org/wiki/Principal_Skinner
pi_183514690
De TT is dan wel wereldnieuws? Maar nu volg ik het nieuws redelijk en heb er geen woord over gehoord trouwens?
Do what you love, love what you do!
pi_183514858
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat moeten al die Armeniers hier dan? Worden zij politiek vervolgd of...? Dat zou de enige geldige reden voor asiel kunnen zijn voor mensen uit dit land.
Ons sociale vangnet uithollen en profiteren. Zoals het overgrote deel van de 'vluchtelingen'.
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 15:49:15 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183515526
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik spreek niet over "oncontroleerbare migranten", maar over oncontroleerbaar grote groepen. Er zit namelijk geen enkele rem op. Iedere migrant die voet aan wal zet op EU-grondgebied heeft ineens allerlei rechten. En die worden straks met het Marrakech-pact nog uitgebreider.

We doen niks aan ontmoediging, de EU-buitengrenzen zijn onvoldoende afgesloten en we hebben de grootst mogelijke moeite om illegale migranten te doen terugkeren als ze hier niet mogen blijven.
nou dat er problemen zijn ontken ik niet natuurlijk het is dat verschuilen achter grote boze internationale verdragen waar we niet omheen zouden kunnen waar ik een broertje dood aan heb

de problemen die we hebben met migranten creeeren we zelf, kunnen we ook zelf oplossen door gewoon de deur dicht te doen

dat Marrakesh pact veranderd hier echt geen kut aan, staat ook helemaal niets in wat we nog niet doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183798933
Hebben jullie dit gezien?

De vader zou bij de oppositiepartij zitten https://universonline.nl/(...)-blijft-schuilplaats
Er staat dat in 2010 ze naar Nederland kwamen en dat na 6 jaar de IND uitspraak deed

Als je zoekt op uitspraken IND: Armenië + oppositiepartij, krijg je maar een resultaat, toevallig gedaan in 2016 over een familie die in 2010 naar NL kwam.
Dat is deze uitspraak: https://www.raadvanstate.(...)3%AB+oppositiepartij

Ik raad jullie aan om die zeker te lezen, het zit namelijk wel wat anders dan hoe het in de media wordt verteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2018 23:58:38 ]
pi_183799003
Korte samenvatting.

1. De vader zou problemen hebben gehad vanwege die oppositiepartij. Dus is de familie naar Georgie gegaan in 2009.
2. In 2010 kwam de familie na enige tijd verblijf in Georgie naar Nederland. (Waarom?)
3. Er wordt in Nederland vastgesteld dat de vader helemaal niet in Armenie gezocht wordt of werd en dat die oppositiepartij niks weet van wat hij vertelt in Nederland
4. Na 8 jaar blijft de familie toch volhouden dat hun waarheid de enige juiste is en eisen ze met kerkasiel een vergunning

Waarom staat dit nergens in de media? Waarom hebben wij geen recht op de waarheid? Die komt toch wel ooit naar boven, en dat is dus nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 00:00:47 ]
pi_183892380
Ik lees juist dat de rechters ze al een paar keer in het gelijk hebben gesteld, behalve de laatste keer.
En Mark Harbers heeft gisteren besloten geen gebruik te maken van zijn discretionaire bevoegdheid. Reactie Voordewind CU: 'deze impasse moet worden doorbroken. Kerkasiel kan niet eeuwig doorgaan' . 8)7 voor een impasse heb je volgens mij nog altijd twee partijen nodig, dus de andere partij kan er ook iets aan doen.

Bijzondere zaak.
Somebody that I used to know
pi_183892393
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:53 schreef kree het volgende:
De TT is dan wel wereldnieuws? Maar nu volg ik het nieuws redelijk en heb er geen woord over gehoord trouwens?
Een paar weken geleden was er in het buitenland ineens veel aandacht voor. Meer dan hier in Nederland. Dus dat kan kloppen dat je er niet zoveel van meekrijgt.
Somebody that I used to know
  zaterdag 22 december 2018 @ 10:25:28 #150
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183892424
Ze moeten definitief het land uit nu toch?

Als ze de boel bij elkaar gelogen hebben lijkt me dat niet meer dan terecht.
pi_183899905
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Een paar weken geleden was er in het buitenland ineens veel aandacht voor. Meer dan hier in Nederland. Dus dat kan kloppen dat je er niet zoveel van meekrijgt.
aha nou ik weet niet of ze nog bezig zijn sowieso kansloos alweer want er koomt altijd een einde aan uiteindelijk denk ik :)

gek ook wel dat je er hier dan weinig over hoort?
Do what you love, love what you do!
pi_183968690
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:20 schreef Postbus100 het volgende:
Ik lees juist dat de rechters ze al een paar keer in het gelijk hebben gesteld, behalve de laatste keer.
En Mark Harbers heeft gisteren besloten geen gebruik te maken van zijn discretionaire bevoegdheid. Reactie Voordewind CU: 'deze impasse moet worden doorbroken. Kerkasiel kan niet eeuwig doorgaan' . 8)7 voor een impasse heb je volgens mij nog altijd twee partijen nodig, dus de andere partij kan er ook iets aan doen.

Bijzondere zaak.
Nee, de rechtbank oordeelt terughoudend. Dat de familie Tamrazyan een paar keer van de rechter gelijk heeft gekregen, heeft te maken met de motivering van de IND waardoor er opnieuw naar de zaak moest worden gekeken. En dus niet of de familie van de rechter hier mag blijven.
De RvS heeft uitgebreid beschreven dat er onderzoek is gedaan naar wat de familie zegt en dat blijkt dat die vader heeft gelogen.

Het is een triest verhaal. Anderszijds, Hayarpi was 12 of 13 toen ze hier kwam. Dus ze kan prima terug naar Armenië.
Het is niet zoals met Lili en Howick dat ze niet aantoonbaar is opgegroeid met de Armeense taal en cultuur.
pi_183969089
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze moeten definitief het land uit nu toch?

Als ze de boel bij elkaar gelogen hebben lijkt me dat niet meer dan terecht.
Tsja, ik denk dat ongeveer 95% van de asielkinderen ouders heeft die hebben gelogen en nu klagen over dat ze hier al zo lang zijn en terug moeten. Ze hebben echt niet zomaar na lang procederen toch geen vergunning gekregen. Er hebben in al die zaken meerdere keren (en ook verschillende) rechters naar gekeken.

Sinds 2010 zijn de procedures ook enorm versneld. Helaas zijn er altijd uitzonderingen die het toch lukt om na jaren doorprocederen hier nog te zijn.
De familie Tamrazyan is zo'n uitzondering. De kinderen zijn 21, 19 en 15. Als ze 9 jaar geleden naar Nederland kwamen (Ze gingen in 2009 naar Georgie, en kwamen in 2010 naar Nederland, dus eigenlijk 8 jaar), waren ze ongeveer 12, 10 en 6 jaar oud en op de jongste na echt opgegroeid als Armeense kinderen. Die laatste zal ook wel prima Armeens spreken.
De twee oudsten zijn niet eens meer minderjarig dus als de jongste een verblijfsvergunning krijgt mogen de ouders wel blijven maar de twee oudere kinderen niet. (Idem als de ouders de verblijfsvergunning nu alsnog krijgen)

Dat jongetje dat met Tim Hofman een petitie aanbood, Nemr, zijn ouders kregen geen vergunning omdat ze nooit asiel hebben gevraagd voor gevaar waartegen ze in Irak niet beschermd kunnen worden.
Een van de ouders moest namelijk met een familielid trouwen, dus gingen de ouders naar Syrie om met elkaar te trouwen. Vervolgens zijn ze in 2008 naar Nederland gekomen, terwijl er toen nog geen sprake was van dat Syrie een gevaarlijk land is. Ze vroegen asiel aan, terwijl ze uit een veilig land kwamen (Syrie) en ze niet het oorspronkelijke land (Irak) zijn ontvlucht wegens gevaar maar vanwege een kennelijk dwanghuwelijk.
Ook kan je je afvragen in hoeverre de Irakeze regering geen bescherming biedt tegen dwanghuwelijken. Er zijn ook sowieso genoeg gebieden in Irak waar je gewoon veilig kunt wonen als Irakees.

Al deze mensen kunnen sowieso geen asielvergunning krijgen en hadden er ook nooit recht op. Ze kunnen alleen een reguliere verblijfsvergunning aanvragen. Maar daar moet ook een goede reden voor zijn en die is er niet. (Iets als "ja maar mijn kinderen zijn nu slachtoffer" is geen reden. Nederlandse kinderen die op hun 9de emigreren naar het buitenland zijn ook geen slachtoffers.)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2018 22:53:14 ]
pi_183969182
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 17:36 schreef kree het volgende:

[..]

aha nou ik weet niet of ze nog bezig zijn sowieso kansloos alweer want er koomt altijd een einde aan uiteindelijk denk ik :)

gek ook wel dat je er hier dan weinig over hoort?
Het is weer een beetje naar de achtergrond geraakt (en niet zo interessant voor nieuwsprogramma's als het steeds hetzelfde liedje blijft), maar ze zijn nog steeds bezig. Volgens mij willen ze nog een tijdje doorgaan. De hashtag op Twitter is #kerkasiel, dan kan je het een beetje volgen (en kijken of het nog actief is).
En ook het twitteraccount van de kerk/het initiatief zelf: https://twitter.com/search?q=%40kerkasiel&src=typd

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:32 schreef Jayden2010 het volgende:

[..]

Nee, de rechtbank oordeelt terughoudend. Dat de familie Tamrazyan een paar keer van de rechter gelijk heeft gekregen, heeft te maken met de motivering van de IND waardoor er opnieuw naar de zaak moest worden gekeken. En dus niet of de familie van de rechter hier mag blijven.
De RvS heeft uitgebreid beschreven dat er onderzoek is gedaan naar wat de familie zegt en dat blijkt dat die vader heeft gelogen.

Het is een triest verhaal. Anderszijds, Hayarpi was 12 of 13 toen ze hier kwam. Dus ze kan prima terug naar Armenië.
Het is niet zoals met Lili en Howick dat ze niet aantoonbaar is opgegroeid met de Armeense taal en cultuur.
Ah, oké, dankjewel.

Overigens vind ik het argument 'u heeft gelogen, dus u moet terug naar land van herkomst' wel kort door de bocht. Weet niet of ik het daar zonder meer mee eens ben. Ik vind denk ik niet dat dat leidend moet zijn in de asielbeoordeling. Liegen is natuurlijk geen aanbeveling, maar ik vind het niet per definitie grond om iemand terug te sturen. Denk ik. Daar kan je een filosofische boom over opzetten.
Somebody that I used to know
pi_183969300
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Het is weer een beetje naar de achtergrond geraakt (en niet zo interessant voor nieuwsprogramma's als het steeds hetzelfde liedje blijft), maar ze zijn nog steeds bezig. Volgens mij willen ze nog een tijdje doorgaan. De hashtag op Twitter is #kerkasiel, dan kan je het een beetje volgen (en kijken of het nog actief is).
En ook het twitteraccount van de kerk/het initiatief zelf: https://twitter.com/search?q=%40kerkasiel&src=typd

[..]

Ah, oké, dankjewel.

Overigens vind ik het argument 'u heeft gelogen, dus u moet terug naar land van herkomst' wel kort door de bocht. Weet niet of ik het daar zonder meer mee eens ben. Ik vind denk ik niet dat dat leidend moet zijn in de asielbeoordeling. Liegen is natuurlijk geen aanbeveling, maar ik vind het niet per definitie grond om iemand terug te sturen. Denk ik. Daar kan je een filosofische boom over opzetten.
Het is ook niet zo dat als je niet (geheel) de waarheid vertelt je geen asielvergunning kunt krijgen, zo zwart-wit is het niet. Je kan sowieso mensen niet terug naar hun eigen land sturen als ze gevaar lopen. (Verbod van refoulement) Maar in het geval van de familie Tamrazyan is er ook geen reden (geweest) om ze een asielvergunning te geven. Die kwamen hier in Nederland aan met dat hun vader gezocht zou worden door de Armeense regering en een leidende rol had bij een protestbeweging, uit onderzoek is gebleken dat die protestbeweging nergens vanaf weet en dat die vader helemaal niet wordt gezocht. :') Er is geen gevaar voor hen in Armenie, ze kunnen er gewoon prima wonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2018 23:00:40 ]
pi_183969393
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 22:58 schreef Jayden2010 het volgende:
Het is ook niet zo dat als je niet (geheel) de waarheid vertelt je geen asielvergunning kunt krijgen, zo zwart-wit is het niet. Je kan sowieso mensen niet terug naar hun eigen land sturen als ze gevaar lopen.
Ja, precies, jij verwoordt het beter dan ik, maar ik bedoelde inderdaad ook dat ik vind dat je het niet zo zwart-wit moet zien.

Het verhaal van deze familie ken ik niet goed (het is lastig om door de sentimenten heen de feiten te zien), maar als het is zoals jij het zegt, dan kan ik me er iets bij voorstellen dat de IND voet bij stuk houdt.

Maar man, wat irritant dat zo'n kerk voor eigen rechter gaat spelen. Ik vind nog steeds dat de politie niet hoort binnen te vallen, maar ik vind ook dat de kerk hier misbruik maakt van haar positie.
Somebody that I used to know
pi_183969588
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, precies, jij verwoordt het beter dan ik, maar ik bedoelde inderdaad ook dat ik vind dat je het niet zo zwart-wit moet zien.

Het verhaal van deze familie ken ik niet goed (het is lastig om door de sentimenten heen de feiten te zien), maar als het is zoals jij het zegt, dan kan ik me er iets bij voorstellen dat de IND voet bij stuk houdt.

Maar man, wat irritant dat zo'n kerk voor eigen rechter gaat spelen. Ik vind nog steeds dat de politie niet hoort binnen te vallen, maar ik vind ook dat de kerk hier misbruik maakt van haar positie.
Dit is wat de hoogste rechter heeft besloten, en er staat ook uitgebreid in dat wat de familie als argumenten voor asiel aanvoert is onderzocht en dat bleek dat het allemaal niet waar is en zij gewoon veilig in Armenie kunnen wonen: https://www.raadvanstate.(...)3%AB+oppositiepartij

Het is inderdaad irritant dat de kerk nu voor eigen rechter speelt en, zoals jij zegt, misbruik maakt van haar positie. We hebben niet voor niets (op papier) een gescheiden kerk en staat. Ik vraag mij eigenlijk af of ze bij de kerk wel weten waarom deze familie Tamrazyan hier niet mag blijven. Of weten ze dat wel, maar vinden ze dat de familie jarenlang kansloos is blijven doorprocederen en nu in de kerk jammert omdat ze hier al zo lang zijn en niet vrijwillig willen vertrekken juist iets goed. :')
(Ik hoop niet dat het dat laatste is. Want dan kan iedereen op ten duur een verblijfsvergunning krijgen en in Nederland profiteren van waar de Nederlanders voor werken, zoals de bijstand. En of dat is wat God wil?)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2018 23:10:07 ]
pi_183970012
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:08 schreef Jayden2010 het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af of ze bij de kerk wel weten waarom deze familie Tamrazyan hier niet mag blijven. Of weten ze dat wel, maar vinden ze dat de familie jarenlang kansloos is blijven doorprocederen en nu in de kerk jammert omdat ze hier al zo lang zijn en niet vrijwillig willen vertrekken juist iets goed.
(Ik hoop niet dat het dat laatste is. Want dan kan iedereen op ten duur een verblijfsvergunning krijgen en in Nederland profiteren van waar de Nederlanders voor werken, zoals de bijstand. En of dat is wat God wil?)
Toevallig ken ik die hoek wel een beetje, en is het argument vooral dat 'we' 'naastenliefde' moeten tonen naar de mensen om ons heen. Ik denk dat de direct betrokkenen niet willen geloven/accepteren dat de familie veilig kan terugkeren. Ik denk dat ze de staat daarin niet vertrouwen en dat ze vinden dat je mensen die al zolang in jouw land zijn, een dak boven hun hoofd moet bieden en moet opvangen. Ik denk dat ze de staat daarin te harteloos vinden en daarom een tegengeluid willen bieden. Ongeacht of ze wel of niet terug kunnen naar Armenië.
Somebody that I used to know
pi_183970473
nou ik weet het gewoon totaal niet. Maar ik kan me aardig voorstellen dat als je hier in NL al geboren bent NL spreekt en dat je jaren en jaren later ineens weg moet naar een land wat je niet kent.

Dit is dan trouwens een heel ander verhaal, vanuit west/noord afrika lijkt het veel makkelijker te gaan.

Ik snap het probleem wel, maar sowieso zouden kinderen (onder 18) niet zomaar uitgezet mogen worden?
De ouders wel trouwens en dan beslissen ze zelf maar of ze mee gaan of niet. En daar moet de overheid wel wat voor regelen denk ik?
Do what you love, love what you do!
pi_183971290
Jammer dat christelijke armenen uitgezet moeten worden, zijn over het algemeen hardwerkende mensen die goed intergreren.
pi_183971892
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:22 schreef Defcon55 het volgende:
Jammer dat christelijke armenen uitgezet moeten worden, zijn over het algemeen hardwerkende mensen die goed intergreren.
het hele beleid hierom is fucked up. Ik ben al tich keer lager op de woningbouwlijst gezet door immigranten uit Afrika nl
Do what you love, love what you do!
pi_183971914
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:48 schreef kree het volgende:

[..]

het hele beleid hierom is fucked up. Ik ben al tich keer lager op de woningbouwlijst gezet door immigranten uit Afrika nl
staat dat zo ook als reden ergens vermeld?
pi_183971946
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:50 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

staat dat zo ook als reden ergens vermeld?
gemeentes beslissen dat en heb iets gelezen eerder landelijk. Maar volgens mij krijgen ze nog altijd prioriteit?

Ik wacht al 8 jaar, statushouders krijgen prioriteit. Er was een website over trouwens van hoeveel immigranten ze moesten huisvesten op rtl volgens mij. En die gaan dus voor op de lokale gemeenschap en moet ik maar particulier huren
Do what you love, love what you do!
pi_183971995
Do what you love, love what you do!
pi_183972070
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:52 schreef kree het volgende:

[..]

gemeentes beslissen dat en heb iets gelezen eerder landelijk. Maar volgens mij krijgen ze nog altijd prioriteit?

Ik wacht al 8 jaar, statushouders krijgen prioriteit. Er was een website over trouwens van hoeveel immigranten ze moesten huisvesten op rtl volgens mij. En die gaan dus voor op de lokale gemeenschap en moet ik maar particulier huren
Je heb dit van horen zeggen dus?
pi_183972082
quote:
ik ontken niet dat er migranten zijn die een huis krijgen
pi_183972094
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:57 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Je heb dit van horen zeggen dus?
nope. zijn de regels voor de gemeente gewoon :)
Do what you love, love what you do!
pi_183972138
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 00:58 schreef kree het volgende:

[..]

nope. zijn de regels voor de gemeente gewoon :)
En jouw woningbouw zei tegen jou 'nee Kree eerst deze migrant'..?
pi_183972143
Beetje jammer dat dat voorrang krijgt wel terwijl de rest van de hele jeugd voor dikke huur maar iets particulier moeten huren
Do what you love, love what you do!
pi_183972156
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:00 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

En jouw woningbouw zei tegen jou 'nee Kree eerst deze migrant'..?
yep daar komt het wel op neer :)
Do what you love, love what you do!
pi_183972184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:01 schreef kree het volgende:

[..]

yep daar komt het wel op neer :)
dat geloof ik niet. Maar dit zal aan mij liggen
pi_183972261
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:02 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

dat geloof ik niet. Maar dit zal aan mij liggen
Dat kan, maar zo gaat het toch echt wel. Ga maar nazoeken dan via RTL is er een kaartje lukt trouwens niet zo maar via app/
Van de verplichting om immigranten met status te huisvesten. Ok onderhand denken ze totaal niet aan de lokale jeugd die ook wat zoekt. Hun gaan voor.
Do what you love, love what you do!
pi_183972294
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:05 schreef kree het volgende:

[..]

Dat kan, maar zo gaat het toch echt wel. Ga maar nazoeken dan via RTL is er een kaartje lukt trouwens niet zo maar via app/
Van de verplichting om immigranten met status te huisvesten. Ok onderhand denken ze totaal niet aan de lokale jeugd die ook wat zoekt. Hun gaan voor.
nogmaals: ik ontken niet dat er migranten zijn die gehuisgehuisvest moeten worden
pi_183972365
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:07 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

nogmaals: ik ontken niet dat er migranten zijn die gehuisgehuisvest moeten worden
nou ik val je ook niet aan hoor :) Maargoed feit blijft dat ik onderop word geschoven elke keer weer omdat ze prioriteit krijgen bij de woningbouw. En zie het ook gewoon.
Do what you love, love what you do!
pi_183972388
quote:
11s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:11 schreef kree het volgende:

[..]

nou ik val je ook niet aan hoor :) Maargoed feit blijft dat ik onderop word geschoven elke keer weer omdat ze prioriteit krijgen bij de woningbouw. En zie het ook gewoon.
Ik voel me niet aangevallen
pi_183972404
stel 100 woningen beschikbaar. 10000 asielzoekers met prioritet.

Of je de lokale jeugd dan nog een huisje kan krijgen?
Do what you love, love what you do!
pi_183972426
quote:
17s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:12 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Ik voel me niet aangevallen
gelukkig discussie is ok :)
Do what you love, love what you do!
pi_183972536
https://www.nu.nl/nucheck(...)ekers-eigenlijk.html

Ik moet het zelf uitzoeken terwijl ik hun betaal?

quote:
'Vluchtelingen krijgen voorrang op een huurwoning'
'Asielzoekers krijgen tot 10.000 euro zakgeld om hun nieuwe huis in te richten'
'Gemeenten betalen de eerste twee jaar de woninghuur voor statushouders'
'Asielzoekers krijgen 850 euro leefgeld per maand'
'Asielzoekers hoeven geen zorgpremie te betalen en geen eigen risico te hebben'
'Twee derde van alle bijstandsuitkeringen gaat naar allochtonen'
Do what you love, love what you do!
pi_183972757
en goed ik ben ook christelijk en om dus maar even op de TT in te gaan voor we te veel afwijken.
Wil ik dan die mensen helpen?? Ja natuurlijk wel.

Maar het is ook mijn mening dat er veel zijn die er te erg van profiteren. Want ze hebben nl niks en zo zielig. Maar wel mobieltjes etc om elkaar even in te lichten waar heen te gaan.

Degene die echt hulp nodig hebben ok. De andere 70% dikke pech,. Noem nog maar even "wir schaffen das van Merkel" Nou we hebben gezien hoe dat ging.

Ik ben toch voor iets strengere regels voor immigratie eigenlijk
Do what you love, love what you do!
pi_183972795
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 01:19 schreef kree het volgende:
https://www.nu.nl/nucheck(...)ekers-eigenlijk.html

Ik moet het zelf uitzoeken terwijl ik hun betaal?

[..]

Die beweringen kloppen dus grotendeels niet
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')