abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183479362
Hoe ongezond is het qua suiker?
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:53:07 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183479565
De suiker is vervangen door acesulfaam-K en sucralose.. Ik weet niet waar je blijer van gaat worden..

Acesulfaam-K:

Hoewel de EU en de FDA de stof goedgekeurd hebben voor menselijke consumptie, zijn er critici die waarschuwen voor mogelijk schadelijke effecten van deze kunstmatige zoetstof. Bij een studie met ratten werden geen kankerverwekkende eigenschappen gevonden[2]. Bij een studie met P53 muizen is geconcludeerd dat deze stof wel carcinogeen is voor mannetjes, maar niet voor vrouwtjes.[3] Wel had het effecten op de insuline-productie[4] en op de cognitieve functies (hersenen)[bron?]. Er zijn nog niet voldoende studies om de veiligheid te bewijzen of te ontkrachten.

Sucralose
In dieronderzoek heeft sucralose een negatief effect op de darmflora, het vermindert het aantal gunstige stammen in de darm.[2] Specifiek vermindert sucralose de groei van Bacteroidesbacteriën in de darm, een dergelijke verandering wordt met overgewicht in verband gebracht.

Imo kun je beter gewoon het originele spul met mate drinken dan al die zng 0% en light zooi
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:55:57 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183479632
Chocomel 100% is niet ongezond. Laat je niet gek maken. Uiteraard moet je niet iedere dag een pak naar binnen gieten.
And so is the past
pi_183480468
Gewoon een beker volle melk *O*
Somebody that I used to know
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:16:22 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_183480892
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2018 17:53 schreef Zolderkamer het volgende:
De suiker is vervangen door acesulfaam-K en sucralose.. Ik weet niet waar je blijer van gaat worden..

Acesulfaam-K:

Hoewel de EU en de FDA de stof goedgekeurd hebben voor menselijke consumptie, zijn er critici die waarschuwen voor mogelijk schadelijke effecten van deze kunstmatige zoetstof. Bij een studie met ratten werden geen kankerverwekkende eigenschappen gevonden[2]. Bij een studie met P53 muizen is geconcludeerd dat deze stof wel carcinogeen is voor mannetjes, maar niet voor vrouwtjes.[3] Wel had het effecten op de insuline-productie[4] en op de cognitieve functies (hersenen)[bron?]. Er zijn nog niet voldoende studies om de veiligheid te bewijzen of te ontkrachten.

Sucralose
In dieronderzoek heeft sucralose een negatief effect op de darmflora, het vermindert het aantal gunstige stammen in de darm.[2] Specifiek vermindert sucralose de groei van Bacteroidesbacteriën in de darm, een dergelijke verandering wordt met overgewicht in verband gebracht.

Imo kun je beter gewoon het originele spul met mate drinken dan al die zng 0% en light zooi
mensen met een PKU afwijking zijn gevoelig voor aspartaam, voor de rest word het in het lichaam omgezet in aminozuren fenylalanine en asparaginezuur, fenylalanine word door het lichaam gebruikt om adrenaline te maken, maar ik denk dat je meer fenylalanine in kaasproducten vind dan in aspartaam als dit door het lichaam word omgezet. Asparaginezuur is betrokken bij de vorming van glucose, de gluconeogenese en het is de precursor van aspartaat.

bij het omzetten komt er een klein beetje methanol vrij, de dodelijke dosis is ongeveer 25 gram. Uit één liter light-frisdrank gezoet met aspartaam kan 55 milligram methanol gevormd worden.

in 2006 en 2007 zijn 2 studies gepubliceerd door het Italiaanse Ramazzini Instituut, waaruit zou blijken dat proefdieren kanker krijgen als gevolg van aspartaam. Naar deze studies is zeer goed gekeken door de Europese Voedselveiligheidsautoriteit (EFSA). Hun conclusie was dat de tumoren die waren gevonden niet kwamen doordat de ratten aspartaam kregen, maar omdat ze chronische ontstekingen hadden aan de ademhalingsorganen. De ratten waren dus al ziek voordat ze getest werden. Bovendien bleek de statistiek in het onderzoek niet te kloppen.

Acesulfaam-K (de k staat voor potassium) het grootste probleem hier is dat dit niet afgebroken word door het lichaam, je pist het gewoon weer uit. het is ook helaas al gevonden in rivieren en meren na onderzoek in canada. meer onderzoek is nodig

dus met alles is in het leven MET MATE
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:19:51 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183480939
Wat gek dat de k voor potassium staat...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And so is the past
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:20:36 #7
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_183480949
quote:
12s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wat gek dat de k voor potassium staat...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sommige mensen zijn nou eenmaal niet bekend met het chemische symbool
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:21:52 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183480974
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:20 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

sommige mensen zijn nou eenmaal niet bekend met het chemische symbool
Maar waarom dan de redelijk verwarrende Engelse benaming? Gewoonte?
And so is the past
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:25:53 #9
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_183481073
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:21 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Maar waarom dan de redelijk verwarrende Engelse benaming? Gewoonte?
De chemisch symbolen zijn over het algemeen afgeleid uit het Latijnse of het Griekse naam van het element. Hierdoor lijkt de afkorting vaak niet op de Nederlandse naam van het element. Voorbeelden hiervan zijn: Ag voor zilver (Latijn: argentum), Au voor goud (Latijn: aurum) en Hg voor kwik (Latijn: hydrargyrum).
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:27:40 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183481110
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:25 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

De chemisch symbolen zijn over het algemeen afgeleid uit het Latijnse of het Griekse naam van het element. Hierdoor lijkt de afkorting vaak niet op de Nederlandse naam van het element. Voorbeelden hiervan zijn: Ag voor zilver (Latijn: argentum), Au voor goud (Latijn: aurum) en Hg voor kwik (Latijn: hydrargyrum).
Dat vraag ik toch heul niet. Vind het apart dat je potassium gebruikt meer niet.
And so is the past
pi_183481350
Die nasmaak raak ik de hele dag niet kwijt. Wat een troep.
  zaterdag 1 december 2018 @ 19:43:50 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183481393
Er is geen ongezond eten, er slecht ongezond eetgedrag, eenzijdig eten bv.

Chocomel Met suiker drinken is niet ongezond, niets anders drinken dan frisdrank en chocomelk is natuurlijk wel onverstandig, maar dat wordt niet beter door het door light producten te vervangen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183481505
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:25 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

De chemisch symbolen zijn over het algemeen afgeleid uit het Latijnse of het Griekse naam van het element. Hierdoor lijkt de afkorting vaak niet op de Nederlandse naam van het element. Voorbeelden hiervan zijn: Ag voor zilver (Latijn: argentum), Au voor goud (Latijn: aurum) en Hg voor kwik (Latijn: hydrargyrum).
de vraag is meer waarom jij niet de Nederlandse benaming gebruikt :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_183485876
Liever brengen ze die mokka variant weer terug, die was fucking lekker. Kan 'm al heel lang nergens meer vinden. De rest van de nieuwe versies (Vers, Dark, Amandel, 0%) zijn smerig.
pi_183496066
Ik drink al snel zo'n 3 liter chocolademelk per dag nadat ik een liter of 2 volle melk heb weggewerkt.
Geen idee hoe ongezond dat is op de lange termijn maar voor de stoelgang is het echt een aanradertje, dat loopt letterlijk gesmeerd. :D

Ik denk ook niet dat de grootste zorg suiker is zoals TS zich afvraagt, suiker krijg je ook binnen met ontelbare andere producten.
Dan kun je overal wel je vraagtekens bij hebben, het gaat uiteindelijk om de balans dus maak je niet druk om 1 product.
pi_183498452
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 16:01 schreef vannelle het volgende:
Ik drink al snel zo'n 3 liter chocolademelk per dag nadat ik een liter of 2 volle melk heb weggewerkt.
Geen idee hoe ongezond dat is op de lange termijn
Ik weet zeker dat het ontzettend goed voor je is joh, 5 liter melk per dag zuipen waarvan de helft met suiker :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2018 17:55:22 ]
pi_183500925
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:48 schreef tombolafan het volgende:

[..]

de vraag is meer waarom jij niet de Nederlandse benaming gebruikt :+
Ik vermoed dat Nederlands niet cherrycoke’s eerste taal is, gebaseerd op het lidwoord gebruik in deze zin tenminste: ‘afgeleid uit het Latijnse of het Griekse naam van het element’
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:44:41 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_183527705
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 16:01 schreef vannelle het volgende:
Ik drink al snel zo'n 3 liter chocolademelk per dag nadat ik een liter of 2 volle melk heb weggewerkt.
Geen idee hoe ongezond dat is op de lange termijn maar voor de stoelgang is het echt een aanradertje, dat loopt letterlijk gesmeerd. :D

Ik denk ook niet dat de grootste zorg suiker is zoals TS zich afvraagt, suiker krijg je ook binnen met ontelbare andere producten.
Dan kun je overal wel je vraagtekens bij hebben, het gaat uiteindelijk om de balans dus maak je niet druk om 1 product.
4000 kcal aan melk en chocomel op een dag? Not buying it, sorry :D
disclaimer
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:46:38 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_183527725
Verder is het antwoord op de vraag van TS eenvoudig: qua suiker is het niet ongezond.
Qua zoetstoffen en vetten kun je het beter met mate drinken :P
disclaimer
pi_183527780
Nog altijd 48 kcal per 100 ml, nauwelijks minder dan een gewoon glas cola a 54 kcal per 100 ml. Het is niet zo dat je nu ineens een 0 kcal drank zit te drinken zoals crystal clear oid.
  dinsdag 4 december 2018 @ 08:51:43 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183527784
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

4000 kcal aan melk en chocomel op een dag? Not buying it, sorry :D
Twijfelachtig... er zijn van die 'sporters' die 10k aan calorieën naar binnen knallen op een dag.
And so is the past
pi_183527793
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 16:01 schreef vannelle het volgende:
Ik drink al snel zo'n 3 liter chocolademelk per dag nadat ik een liter of 2 volle melk heb weggewerkt.
Geen idee hoe ongezond dat is op de lange termijn maar voor de stoelgang is het echt een aanradertje, dat loopt letterlijk gesmeerd. :D

Ik denk ook niet dat de grootste zorg suiker is zoals TS zich afvraagt, suiker krijg je ook binnen met ontelbare andere producten.
Dan kun je overal wel je vraagtekens bij hebben, het gaat uiteindelijk om de balans dus maak je niet druk om 1 product.
Oh wow, wat is je gewicht?
pi_183528523
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:52 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Oh wow, wat is je gewicht?
140 kg denk ik? :D

3 liter chocolademelk per dag of 2 liter volle melk 8)7
pi_183530249
quote:
99s.gif Op zondag 2 december 2018 17:53 schreef CrashO het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat het ontzettend goed voor je is joh, 5 liter melk per dag zuipen waarvan de helft met suiker :')

Het zal vast niet goed zijn maar wel lekker! :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

4000 kcal aan melk en chocomel op een dag? Not buying it, sorry :D
Het maakt mij niet uit of je het gelooft of niet.
Maar is dat zoveel kcal? Nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:52 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Oh wow, wat is je gewicht?
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:03 schreef FANN het volgende:

[..]

140 kg denk ik? :D

3 liter chocolademelk per dag of 2 liter volle melk 8)7
Niet "of" maar "en".
Gewicht is vrij normaal, ongeveer 85 kilo bij een lengte van 1,92m
pi_183530271
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 12:37 schreef vannelle het volgende:

[..]



Gewicht is vrij normaal, ongeveer 85 kilo bij een lengte van 1,92m
vreemd.......

4000 cal en dan nog je eten.......

hmmm (8>
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')