abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 december 2018 @ 10:22:38 #76
80382 manny
30 is best veel
pi_183489623
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:15 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Volgens horen later, was Bush eerst juist heel besluiteloos na de inval in Koeweit door Irak. Het was Margareth Tatcher die hem tenslotte opbelde met "Als je(wij) er nu niks aan gaat doen, dan is er een vrijbrief voor landen om andere zwakkere landen maar te gaan inpikken".
wauw. is dat "horen zeggen" of is hier iets van ondersteuning voor. Ik kan me ook voorstellen dat je op dat moment even niet weet wat je moet doen. Tegenstrijdige adviezen, een avontuur waarvan je weet dat er ook een boel ellende van gaat komen. Je binnenlandse politieke belangen... pfff. President zijn is denk ik heel vaak leuk, maar dit soort keuzes..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 2 december 2018 @ 10:25:37 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183489669
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 02:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Overigens is het een traditie onder presidenten om een brief te schrijven naar de volgende:
Bush’s Letter to Clinton Cemented a Presidential Tradition, Historians Say

Ja, het was een mooie brief en persoonlijk de laatste republikeinse president sinds Eisenhower die enige morele test zou doorstaan naar mijn mening.

Hier is de brief van Reagan naar H. W. Bush: [ afbeelding ]
Ik kan deze niet lezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183490117
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:22 schreef manny het volgende:

[..]

wauw. is dat "horen zeggen" of is hier iets van ondersteuning voor. Ik kan me ook voorstellen dat je op dat moment even niet weet wat je moet doen. Tegenstrijdige adviezen, een avontuur waarvan je weet dat er ook een boel ellende van gaat komen. Je binnenlandse politieke belangen... pfff. President zijn is denk ik heel vaak leuk, maar dit soort keuzes..
In die tijd midden jaren 90, werd H.W. weggezet als een oorlogzuchtige maniak. Iemand die iedere mogelijkheid voor oorlog aanpakte. Terwijl met de kennis van nu, H.W. misschien wel de enige was met een valide reden om binnen te vallen.

De redenen voor Clinton of George W. waren veel minder onomstreden.
.
  zondag 2 december 2018 @ 11:03:40 #79
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183490122
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik kan deze niet lezen
Denk dat hij toen al dementerend was?

Misschien dat een ander het kan aanvullen... het is iets als:
quote:
Dear George,

You’ll have moments when you want to (use?) this particular stationary. […]

George I treasure the moments we share and with you all the […]. You’ll be in my prayers. God bless you & Barbara. I’ll miss our Thursday lunches.

Ron


[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 02-12-2018 11:11:11 ]
  zondag 2 december 2018 @ 11:09:30 #80
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_183490206
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:03 schreef Fer het volgende:

[..]

In die tijd midden jaren 90, werd H.W. weggezet als een oorlogzuchtige maniak. Iemand die iedere mogelijkheid voor oorlog aanpakte. Terwijl met de kennis van nu, H.W. misschien wel de enige was met een valide reden om binnen te vallen.

De redenen voor Clinton of George W. waren veel minder onomstreden.
Welke oorlog denk je aan bij Clinton? Joegoslavie oid?
pi_183490267
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Welke oorlog denk je aan bij Clinton? Joegoslavie oid?
Dessert Fox
.
  zondag 2 december 2018 @ 11:31:56 #82
80382 manny
30 is best veel
pi_183490607
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:03 schreef Fer het volgende:

[..]

In die tijd midden jaren 90, werd H.W. weggezet als een oorlogzuchtige maniak. Iemand die iedere mogelijkheid voor oorlog aanpakte. Terwijl met de kennis van nu, H.W. misschien wel de enige was met een valide reden om binnen te vallen.

De redenen voor Clinton of George W. waren veel minder onomstreden.
de enige oorlog waar ie echt helemaal mis zat is de war on drugs..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183494013
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 10:22 schreef manny het volgende:

[..]

wauw. is dat "horen zeggen" of is hier iets van ondersteuning voor. Ik kan me ook voorstellen dat je op dat moment even niet weet wat je moet doen. Tegenstrijdige adviezen, een avontuur waarvan je weet dat er ook een boel ellende van gaat komen. Je binnenlandse politieke belangen... pfff. President zijn is denk ik heel vaak leuk, maar dit soort keuzes..
Het was een keer in O.V.T.. Ik ga het terugzoeken. Het hoofdonderwerp was toen Margaret Tatcher.

Ìt is no time to go wobby'

[ Bericht 3% gewijzigd door Idisrom op 02-12-2018 14:46:55 ]
pi_183495232


Mooi.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_183508902
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2018 07:50 schreef Monopoly het volgende:
Haast alles is nep daar. De hele economie draait op luchtbellen, op illusies. De boel klapt daar binnen 25 jaar, compleet in elkaar en dan is dat land niets meer dan een 3e wereldland.
:') aluhoedje af
pi_183508907
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 08:46 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

:') aluhoedje af
Ik hoop dat ik ongelijk heb. Oprecht.
pi_183509069
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 08:47 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik ongelijk heb. Oprecht.
Ik weet dat je ongelijk hebt. Oprecht.
  maandag 3 december 2018 @ 09:22:17 #88
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_183509194
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 15:21 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi.
Ha. Moest de context even opzoeken maar er was een jong overleden kind, Robin. ;(
  maandag 3 december 2018 @ 09:27:02 #89
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183509246
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 02:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Ja, het was een mooie brief en persoonlijk de laatste republikeinse president sinds Eisenhower die enige morele test zou doorstaan naar mijn mening.
Toen Clinton werd opgevolgd door Bush stal zijn personeel alle W-toetsen van de toetsenborden. Dat was ook niet bepaald chique.

https://www.washingtonpos(...)m_term=.02829f9a8352
pi_183510774
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 11:03 schreef Fer het volgende:

[..]

In die tijd midden jaren 90, werd H.W. weggezet als een oorlogzuchtige maniak. Iemand die iedere mogelijkheid voor oorlog aanpakte. Terwijl met de kennis van nu, H.W. misschien wel de enige was met een valide reden om binnen te vallen.

De redenen voor Clinton of George W. waren veel minder onomstreden.
Dat is in mijn beleving niet helemaal waar hoor, dat Bush sr. als een oorlogszuchtige maniak bekend stond, toen in de jaren 90. Was veel support voor het verdrijven van Saddam uit Koeweit. Ook de reden waarom hij een mandaat kreeg van de VN en de reden waarom zelfs de Sovjet Unie dit steunde bijvoorbeeld.
Twee andere oorlogsmissies waren ook niet echt omstreden oid: zoals die tegen Noriega in Panama (Operation Just Cause). En de goeddeels mislukte missie in Somalië, echter ook onder auspiciën van een VN resolutie (Operation Restore Hope). Die laatste vond plaats na de presidentsverkiezingen van 1992, toen Clinton dus al President-elect was.

Overigens mbt North Atlantic Free Trade Agreement (NAFTA) kun je stellen dat onder Clinton dit verdrag werd ondertekend, maar onder Bush sr. werden de onderhandelingen gedaan. Nu is NAFTA uiteindelijk een vrij omstreden verdrag geworden, maar dat lag toen dus anders.
I´m back.
pi_183511861
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 11:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is in mijn beleving niet helemaal waar hoor, dat Bush sr. als een oorlogszuchtige maniak bekend stond, toen in de jaren 90. Was veel support voor het verdrijven van Saddam uit Koeweit. Ook de reden waarom hij een mandaat kreeg van de VN en de reden waarom zelfs de Sovjet Unie dit steunde bijvoorbeeld.
Twee andere oorlogsmissies waren ook niet echt omstreden oid: zoals die tegen Noriega in Panama (Operation Just Cause). En de goeddeels mislukte missie in Somalië, echter ook onder auspiciën van een VN resolutie (Operation Restore Hope). Die laatste vond plaats na de presidentsverkiezingen van 1992, toen Clinton dus al President-elect was.

Overigens mbt North Atlantic Free Trade Agreement (NAFTA) kun je stellen dat onder Clinton dit verdrag werd ondertekend, maar onder Bush sr. werden de onderhandelingen gedaan. Nu is NAFTA uiteindelijk een vrij omstreden verdrag geworden, maar dat lag toen dus anders.
De buitenlandse politiek was in die tijd een verdienste van met name van Jim Baker de Minister van Buitenlandse Zaken, die op dat moment heel goede betrekkingen had met Rusland (en daarvoor de USSR). In mijn ogen vond ik Bush sr. te triomfantelijk oreren over de overwinning van het kapitalisme bij het einde van de Koude Oorlog. Ik denk dat Reagan dat niet op deze manier dat zou benadrukken (nadat en omdat hij Gorbatsjov had leren kennen).
pi_183512105
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 12:26 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De buitenlandse politiek was in die tijd een verdienste van met name van Jim Baker de Minister van Buitenlandse Zaken, die op dat moment heel goede betrekkingen had met Rusland (en daarvoor de USSR). In mijn ogen vond ik Bush sr. te triomfantelijk oreren over de overwinning van het kapitalisme bij het einde van de Koude Oorlog. Ik denk dat Reagan dat niet op deze manier dat zou benadrukken (nadat en omdat hij Gorbatsjov had leren kennen).
Komt juist naar voren dat hij extreem bescheiden was over zijn eigen rol. Dat was ook één van de grote makken tijdens de campagne van 1992, volgens aanhangers van hem. Triomfalisme zag je juist (en nog steeds) bij de Reaganites.
I´m back.
  maandag 3 december 2018 @ 15:51:53 #93
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_183515565
Al die TRGGRD Marokkanen op Facebook e.d. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 4 december 2018 @ 09:02:52 #94
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183527886

De eerste golfoorlog werd ook onder valse voorwendselen gestart, leugens werden de wereld ingebracht over oa. Iraakse soldaten die Koeweitse baby's uit couveuses trokken en lieten sterven. Dat werd vervolgens constant herhaald op CNN en vervolgens was het Amerikaanse publiek klaargekneed voor de miljarden dollars en duizenden mensenlevens kostende invasie van Irak. Amerika als knecht van de olie-arabieren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_183528000
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:02 schreef EdvandeBerg het volgende:

De eerste golfoorlog werd ook onder valse voorwendselen gestart, leugens werden de wereld ingebracht over oa. Iraakse soldaten die Koeweitse baby's uit couveuses trokken en lieten sterven. Dat werd vervolgens constant herhaald op CNN en vervolgens was het Amerikaanse publiek klaargekneed voor de miljarden dollars en duizenden mensenlevens kostende invasie van Irak. Amerika als knecht van de olie-arabieren.
"The revisionist praise of George H. Bush"? :').

Denk dat deze lui eerder revisionistisch bezig zijn toch.
I´m back.
  dinsdag 4 december 2018 @ 09:39:11 #96
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183528280
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

"The revisionist praise of George H. Bush"? :').

Denk dat deze lui eerder revisionistisch bezig zijn toch.
Kijk het hele filmpje even. Jimmy Dore is behoorlijk links en anti-establishment, maar hij heeft het mijns inziens vaak bij het rechte eind.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 4 december 2018 @ 09:46:32 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183528353


:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183528481
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Kijk het hele filmpje even. Jimmy Dore is behoorlijk links en anti-establishment, maar hij heeft het mijns inziens vaak bij het rechte eind.
Ik heb paar minuten gezien en nee...

Verder komt het in de geschiedenis voor dat zaken kunnen worden herzien of worden geherwaardeerd. Het woord (historisch) revisionisme kun je daarvoor kiezen, maar dat woord gebruiken Holocaustontkenners ook, sterker nog daarmee wordt dat woord geassocieerd. Als je een herwaardering van het presidentschap van Bush sr. historisch revisionisme noemt dan wordt het geassocieerd met zulke kwalijke types als Holocaustontkenners. Dat is natuurlijk de bedoeling ook. Daar ben ik het niet mee eens.
I´m back.
  dinsdag 4 december 2018 @ 10:05:11 #99
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183528542
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb paar minuten gezien en nee...

Verder komt het in de geschiedenis voor dat zaken kunnen worden herzien of worden geherwaardeerd. Het woord (historisch) revisionisme kun je daarvoor kiezen, maar dat woord gebruiken Holocaustontkenners ook, sterker nog daarmee wordt dat woord geassocieerd. Als je een herwaardering van het presidentschap van Bush sr. historisch revisionisme noemt dan wordt het geassocieerd met zulke kwalijke types als Holocaustontkenners. Dat is natuurlijk de bedoeling ook. Daar ben ik het niet mee eens.
Ik volg je hele verhaal niet over 'revisionisme'. Het gaat mij er om dat liegende oorlogshitsende smeerlappen na hun dood door de media worden gewhitewashed, net als dat met die bloeddorstige klootzak John McCain gebeurde. Bill en Hillary gaan ook nog een keer dood, kan je na gaan hoe die smeerlappen de hemel in geprezen zullen worden :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_183528581
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:05 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik volg je hele verhaal niet over 'revisionisme'. Het gaat mij er om dat liegende oorlogshitsende smeerlappen na hun dood door de media worden gewhitewashed, net als dat met die bloeddorstige klootzak John McCain gebeurde. Bill en Hillary gaan ook nog een keer dood, kan je na gaan hoe die smeerlappen de hemel in geprezen zullen worden :')
Nah, nee, ik ben wel voor die herwaardering van George Bush sr. Is het historisch revisionisme? Bush sr. werd wmb ondergewaardeerd.
Kijk deze docu bijv. (in een uitstekende serie verder: American experience):

I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')