abonnement Unibet Coolblue
pi_183442375
Ik ben bezig met een sollicitatie waar bij ik circa 12 maanden voor in het buitenland ben. In de tussentijd kom ik aantal keer terug naar Nederland.
Ik heb dit moment huurwoning, wat ik heel graag wil aanhouden.

Dus mijn vraag is of het juridisch de huurwoning mag aanhouden door niet uit te schrijven bij de gemeente en mijn huur netjes te betalen aan de verhuurder?
Of heeft het toch bepaalde consequentie als ik toch voor werk in het buitenland ben?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 november 2018 @ 18:56:39 #2
408813 crew  trein2000
pi_183444194
Kijk eens in je huurcontract, staat daar iets?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 29 november 2018 @ 19:16:55 #3
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_183444588
Dan ben je 12 maanden in het buitenland, dat kan prima zonder je huurwoning te moeten opzeggen of jezelf uit te schrijven uit de gemeente. Je komt immers weer terug na 12 maanden. Gewoon daar je werk gaan doen, de huur blijven betalen en er is niks aan de hand. Blijf je overigens binnen of ga je buiten het Schengen gebied?
pi_183444633
Ga je tijdelijk naar een buitenlandse klus en staat vrijwel zeker vast dat je na afloop weer in je huis gaat wonen, dan blijft je hoofdverblijf waarschijnlijk je Nederlandse adres. Dan mag je dus op je huidige adres ingeschreven blijven en je huurwoning aanhouden.

Wanneer je gedurende het jaar voor privé doeleinden nog regelmatig terugkeert naar Nederland en de betreffende woning, wordt dit alleen versterkt.

Ook is het soms mogelijk om bij aantoonbaar tijdelijk verblijf in het buitenland een onderhuurder voor je woning te zoeken. Dit moet wel met toestemming van de verhuurder gebeuren.
pi_183444710
Geld dit ook sociale huur?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_183444915
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:16 schreef TechnoCat het volgende:
Dan ben je 12 maanden in het buitenland, dat kan prima zonder je huurwoning te moeten opzeggen of jezelf uit te schrijven uit de gemeente.
De overheid ziet dat toch anders:
quote:
U moet zich laten uitschrijven als ingezetene uit de Basisregistratie Personen (BRP) als u in een jaar tijd langer dan 8 maanden in het buitenland verblijft. Deze periode hoeft niet aaneengesloten te zijn. Ook als u uw huis in Nederland aanhoudt, moet u zich laten uitschrijven uit de BRP.
https://www.rijksoverheid(...)registratie-personen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183445144
En bij sociale huur is vaak wel de verplichting opgenomen dat je daadwerkelijk in het huis woont, moet je wel even nakijken.
pi_183445379
Dus het beste is morgenochtend de woningbouw over te bellen.

Ik heb prachtig appartement en ik wil hem graag niet kwijtraken als ik tijdelijk in het buitenland zit.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_183445580
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:56 schreef F1gamer het volgende:
Dus het beste is morgenochtend de woningbouw over te bellen.
Dat lijkt me een heel goed plan.
En als ze zeggen dat je het huis gewoon aan kan houden, probeer dat dan zwart op wit te krijgen. Niet dat je tegen de tijd dat je weggaat een brief krijgt dat je huur opgezegd is ofzo.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183446726
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 19:56 schreef F1gamer het volgende:
Dus het beste is morgenochtend de woningbouw over te bellen.

Ik heb prachtig appartement en ik wil hem graag niet kwijtraken als ik tijdelijk in het buitenland zit.
Dit inderdaad.

Bij doorvragen naar mogelijkheden omtrent tijdelijke verhuur kon de woningbouw mij zelfs direct voorbeeldcontracten per mail toezenden, bestond uit twee delen.

- 1 tussen mij en woningcorporatie, waarin verklaard werd dat mijn verblijf in het buitenland tijdelijk voor maximaal 12 maanden was en ik niet meer huur zou vragen dan ik aan de woningbouw betaalde
- 1 tussen mij en de eventuele onderhuurder, wat voldeed aan de wettelijke voorwaarden voor tijdelijke verhuur.
pi_183446780
Ik wil het niet onderverhuren, omdat ik zelf paar keer dat jaar ga verblijven.

Ik zal morgen de woningbouw bellen en laat ik hier weten wat de regels omtrent zijn
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_183446903
Waarom zou je slapende honden wakker maken? Je bent tijdelijk ergens anders. Je keert terug. Tussentijds ook.
pi_183447083
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:06 schreef F1gamer het volgende:
Ik wil het niet onderverhuren, omdat ik zelf paar keer dat jaar ga verblijven.

Ik zal morgen de woningbouw bellen en laat ik hier weten wat de regels omtrent zijn
Zou ze niet bellen, je maakt alleen maar slapende honden wakker. Zolang jij de huur netjes blijft betalen is er niks aan de hand.

Tis tijdelijk...je komt nog een paar keer terug. Neem aan dat je ook op een NL loonlijst blijft staan ?
pi_183448222
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:22 schreef descon het volgende:

[..]

Zou ze niet bellen, je maakt alleen maar slapende honden wakker. Zolang jij de huur netjes blijft betalen is er niks aan de hand.

Tis tijdelijk...je komt nog een paar keer terug. Neem aan dat je ook op een NL loonlijst blijft staan ?
Dit.


Ik weet niet hoe t qua zorgverzekering zit (ben je verzekerd in t buitenland via je werkgever aldaar?) maar als je gewoon je Nl kan aanhouden zou ik niemand iets laten weten. Gewoon braaf elke maand je huur en verzekeringen betalen en niemand boeit het.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183448239
Áls je ze al belt, nooit je eigen naam/woonplaats gebruiken dan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183450467
Ik zou gaan voor huisbewaring via de woningbouw.
Leegstand is bij sociale woningbouw niet gewenst, en er geen hoofdverblijf hebben is meestal verboden volgens je huurcontract, huurvoorwaarden en/of huisvestingsvergunning. Bovendien loop je het risico op een adresonderzoek door de gemeente.
dag
pi_183451788
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:30 schreef Peter het volgende:
Ik zou gaan voor huisbewaring via de woningbouw.
Leegstand is bij sociale woningbouw niet gewenst, en er geen hoofdverblijf hebben is meestal verboden volgens je huurcontract, huurvoorwaarden en/of huisvestingsvergunning. Bovendien loop je het risico op een adresonderzoek door de gemeente.
Waarom zou een gemeente willekeurig een adresonderzoek instellen bij een willekeurige burger?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183451809
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:30 schreef Peter het volgende:
Ik zou gaan voor huisbewaring via de woningbouw.
Leegstand is bij sociale woningbouw niet gewenst, en er geen hoofdverblijf hebben is meestal verboden volgens je huurcontract, huurvoorwaarden en/of huisvestingsvergunning. Bovendien loop je het risico op een adresonderzoek door de gemeente.
De gemeente weet niet welk werk jij doet en of jij gedetacheerd bent naar het buitenland.

Ik zou inderdaad geen slapende honden wakker maken.
pi_183451944
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:22 schreef descon het volgende:

[..]

Zou ze niet bellen, je maakt alleen maar slapende honden wakker. Zolang jij de huur netjes blijft betalen is er niks aan de hand.

Tis tijdelijk...je komt nog een paar keer terug. Neem aan dat je ook op een NL loonlijst blijft staan ?
Dit. En als je toch belt niet je eigen naam gebruiken.
Alius aliud dicit
pi_183452597
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 08:05 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Waarom zou een gemeente willekeurig een adresonderzoek instellen bij een willekeurige burger?
er melden wel eens buren dat ze iemand niet zien.. dan gaan er allerlei radertjes lopen.
Vaak hebben de sociale verhuurder, politie, gemeente en hulpverlening periodiek overleg.
En woonfraude opsporen is een actieve taak bij veel corporaties.
dag
pi_183452769
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:28 schreef Peter het volgende:

[..]

er melden wel eens buren dat ze iemand niet zien.. dan gaan er allerlei radertjes lopen.
Vaak hebben de sociale verhuurder, politie, gemeente en hulpverlening periodiek overleg.
En woonfraude opsporen is een actieve taak bij veel corporaties.
Hij woont in een appartementencomplex/flatje. Je ziet dan nauwelijks buren. Maargoed, dan laat je beide buren weten dat je komende maanden er niet zo vaak zal zijn maar dat t geen reden tot paniek is.

Geen slapende honden wakker maken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_183461380
Zolang je de huur netjes betaalt zullen er niet zo veel problemen van komen. Een gemiddelde woningbouwcorporatie is al lang blij dat er geen wietkwekende pauper in de woning woont die de toko verwaarloosd. Het risico wat je wel loopt is dat ze polshoogte komen nemen als een van de buren bijvoorbeeld een melding maakt. In dat geval kunnen ze het GBA laten natrekken en erachter komen dat je er niet meer staat ingeschreven. Echter, ik vermoed dat ze dan wel eerst contact met je opnemen alvorens ze de boel ontbinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')