abonnement Unibet Coolblue
pi_183437619
quote:
Het aantal doden door drugsgebruik in de Verenigde Staten is vorig jaar gestegen tot een recordaantal van ruim zeventigduizend. Daarmee zijn er meer doden door overdoses drugs dan door verkeersongevallen, aids of vuurwapengeweld.

Dat meldt The New York Times donderdag.

In 2010 lag het aantal drugsdoden nog ruim onder de veertigduizend.

Het aantal is zo sterk gestegen dat het zelfs invloed heeft op de gemiddelde levensverwachting voor Amerikanen. Die is namelijk de afgelopen drie jaar voor het eerst sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog gezakt. Een overdosis drugs is nu de belangrijkste doodsoorzaak voor volwassenen onder de 55 jaar.

De toename van het aantal drugsdoden is voornamelijk door gebruik van synthetische drugs zoals fentanyl. Die groep groeide van 3.000 in 2013 naar 28.000 vorig jaar. Fentanyl is een krachtige drug, waarbij kleine meetfouten tot een overdosis kunnen leiden. Ook veranderen de mengsels van synthetische drugs vaak, waardoor de sterkte voor gebruikers vaak moeilijk in te schatten is.
https://www.nu.nl/buitenl(...)s-in-vs-in-2017.html

Heftig :{
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183437994
laten we er in ieder geval lering uit trekken en hier in Europa zo min mogelijk opioïden door artsen voor laten schrijven.
  Moderator donderdag 29 november 2018 @ 13:32:47 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_183438000
Maar legaliseren is echt het beste hoor :')
D66 :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 29 november 2018 @ 13:36:35 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183438072
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:32 schreef Plompzakker het volgende:
Maar legaliseren is echt het beste hoor :')
D66 :')
Legaliseren en mensen helpen hun verslavingsproblemen meester te worden lijkt mij inderdaad een betere route dan mensen met verslavingsproblemen de criminaliteit in te duwen.

Wat D'66 daar mee te maken heeft weet ik niet zo goed. De legaliseringspositie is in Nederland breed gedragen onder zelfs enkele CDA-ers en zeker ook VVD-ers en in de VS valt die positie ook onder een breder spectrum dan alleen 1 politieke partij of stroming.

Maar bedankt voor het spelen, he?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183438159
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:32 schreef Plompzakker het volgende:
Maar legaliseren is echt het beste hoor :')
D66 :')
Inderdaad, de War on Drugs begint net z'n vruchten af te werpen :')
pi_183438605
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:32 schreef Plompzakker het volgende:
Maar legaliseren is echt het beste hoor :')
D66 :')
legaliseren is ook het beste en geeft nog steeds geen vrijbrief om het maar te gaan doen. maar door te legaliseren kan je wel het probleem op een eerlijke manier benaderen, ipv het te criminaliseren zoals nu gebeurt. Dat werkt ook echt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_183438840
Tijd om de war on drugs ( _O_ ) te intensiveren, want drugs is aan het winnen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 29 november 2018 @ 14:25:47 #8
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183438903
quote:
De toename van het aantal drugsdoden is voornamelijk door gebruik van synthetische drugs zoals fentanyl. Die groep groeide van 3.000 in 2013 naar 28.000 vorig jaar. Fentanyl is een krachtige drug, waarbij kleine meetfouten tot een overdosis kunnen leiden. Ook veranderen de mengsels van synthetische drugs vaak, waardoor de sterkte voor gebruikers vaak moeilijk in te schatten is.
Nou, goed dat we in ieder geval weten waar het aan ligt.
  donderdag 29 november 2018 @ 15:36:14 #9
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_183440198
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:32 schreef Plompzakker het volgende:
Maar legaliseren is echt het beste hoor :')
D66 :')
Alsof je nu al niet bij wijze van spreken op elke straathoek cocaïne kan kopen. Doe dan maar bij de apotheek, dan verdient de belastingbetaler/apotheker er nog wat aan, zonder het geweld en de mislukkingen wat bij de war on drugs hoort.
  donderdag 29 november 2018 @ 15:39:24 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183440254
Vooral door Fentanyl dus. Dat vermoedde ik al.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 29 november 2018 @ 15:52:03 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183440487
Iedereen vergeet ook dat er een reden is waarom zoveel mensen daar aan de drugs gaan. Uitzichtloosheid. Vooral in de krimpgebieden in de VS. Of zelfs gewoon pure verveling. Wat dat betreft is er veel mis in de VS. (een van de redenen waarom Trump ook gekozen werd denk ik ).

Het is zo erg dat de levensverwachting in de VS gewoon aan het dalen is. Dat gebeurd vrijwel nergens anders in de moderne landen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 29 november 2018 @ 16:00:24 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183440687
Post #2 over een drugsprobleem in de Verenigde Staten gaat al over D66. Nice.

Maar wat veel mensen eigenlijk al vrij lang wisten wordt hier weer eens bevestigd: de war on drugs kost kapitalen en heeft eigenlijk geen enkel effect. Men kan zich beter achter de oren krabben, waarom al die mensen hun toevlucht zoeken in verdovende middelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183440707
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:32 schreef Plompzakker het volgende:
Maar legaliseren is echt het beste hoor :')
D66 :')
Niks van de problematiek en geschiedenis van het drugsgebruik aldaar af weten en er dan zo'n oneliner in gooien. :')
pi_183440747
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iedereen vergeet ook dat er een reden is waarom zoveel mensen daar aan de drugs gaan. Uitzichtloosheid. Vooral in de krimpgebieden in de VS. Of zelfs gewoon pure verveling. Wat dat betreft is er veel mis in de VS. (een van de redenen waarom Trump ook gekozen werd denk ik ).

Het is zo erg dat de levensverwachting in de VS gewoon aan het dalen is. Dat gebeurd vrijwel nergens anders in de moderne landen.
Niet alleen uitzichtloosheid. Goede verslavingszorg is voor veel mensen onbereikbaar en de bigfarma's hebben spelen een grote rol in dit verhaal.
pi_183440893
50 x zeer zo sterk als heroïne. Vooral meer voorschrijven nog ja .

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 29-11-2018 16:57:26 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 29 november 2018 @ 16:12:39 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183440929
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2018 15:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iedereen vergeet ook dat er een reden is waarom zoveel mensen daar aan de drugs gaan. Uitzichtloosheid. Vooral in de krimpgebieden in de VS. Of zelfs gewoon pure verveling. Wat dat betreft is er veel mis in de VS. (een van de redenen waarom Trump ook gekozen werd denk ik ).

Het is zo erg dat de levensverwachting in de VS gewoon aan het dalen is. Dat gebeurd vrijwel nergens anders in de moderne landen.
Hele dorpjes zijn er naar de klote aan het gaan (of zijn dat al) omdat er geen werk is in die regionen. Mensen gaan aan aan de drugs, gaan stelen en komen in het criminele milieu terecht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 29 november 2018 @ 16:13:30 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183440947
quote:
9s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:10 schreef LurkJeRot het volgende:
50 x zeer zo sterk als heroïne. Vooral meer voorschrijven nog ja .
Je hebt er zelfs reclames voor op tv. Althans, voor zware medicatie. Weet niet of fentanyl ook zo gemarket wordt, maar anti depressiva wel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 29 november 2018 @ 16:15:05 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183440984
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Je hebt er zelfs reclames voor op tv. Althans, voor zware medicatie. Weet niet of fentanyl ook zo gemarket wordt, maar anti depressiva wel.
Ik heb geen cijfers paraat, maar verwacht dat een aanzienlijk deel van de verslavingsproblematiek in de VS prescripted drugs-gerelateerd is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183441024
quote:
9s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb geen cijfers paraat, maar verwacht dat een aanzienlijk deel van de verslavingsproblematiek in de VS prescripted drugs-gerelateerd is.
Maar zijn ze in de VS dan zoveel makkelijker in het voorschrijven van dat soort heftige drugs?
pi_183441079
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hele dorpjes zijn er naar de klote aan het gaan (of zijn dat al) omdat er geen werk is in die regionen. Mensen gaan aan aan de drugs, gaan stelen en komen in het criminele milieu terecht.
Het is eigenlijk diep triest gesteld met een groot deel van de Noord-Amerikaanse samenleving. Drugsmisbruik zie ik als een gevolg ervan, niet een oorzaak.
  donderdag 29 november 2018 @ 16:20:35 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183441133
Edit, niet opgelet

[ Bericht 49% gewijzigd door Pietverdriet op 29-11-2018 16:49:24 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183441142
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:16 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Maar zijn ze in de VS dan zoveel makkelijker in het voorschrijven van dat soort heftige drugs?
In de VS is er ongeveer één pharm rep (pharmaceutical representative) per acht dokters dacht ik. Ze geven meer geld uit aan marketing dan aan R&D.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 29 november 2018 @ 16:22:06 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183441179
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:16 schreef LurkJeRot het volgende:

Maar zijn ze in de VS dan zoveel makkelijker in het voorschrijven van dat soort heftige drugs?
Ja.
Zelfs over de counter kun je daar fikse middelen krijgen. Persoonlijke anekdote: jaren terug grieperig naar NY gereisd. Kennis daar adviseerde Vicks NyQuil en DayQuil. Het eerste drankje laat je goed slapen, het tweede pept je op.
Ik sliep inderdaad als een blok en was de hele dag hyper. En merkte dat ik op een feestje steeds vaker even een slokje DayQuil nam. Toen vertelde diezelfde kennis me dat het de bijnaam poor men’s speed had. Meteen weggegooid, want veel te verslavingsgevoelig.
In vliegtuig terug las ik de biografie van Anthony Kiedis van RHCP, die was twee keer afgekickt van heroïne mbv Vicks NyQuil :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 29 november 2018 @ 16:24:12 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183441236
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hele dorpjes zijn er naar de klote aan het gaan (of zijn dat al) omdat er geen werk is in die regionen. Mensen gaan aan aan de drugs, gaan stelen en komen in het criminele milieu terecht.
Jep, maar er gaat ook geen werk terugkomen. Nooit. Wellicht wat dorpjes die opeens populair worden door toerisme als de plaatselijke natuur heel mooi is ofzo, maar dat zijn uitzonderingen.

Over een paar jaar hebben die dorpjes nog 1 walmart, en die wordt helemaal bediend door vakkenvullende robots en zelfscan kassa's.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')