abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 november 2018 @ 00:49:05 #1
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_183432904
Heb eigenlijk geen idee waarom ik dit topic open.
Misschien als een soort van steuntje. Voor mezelf of voor de mensen die willen stoppen.

Ik ben 34 jaar en heb tot afgelopen zaterdag 20 jaar ofzo gerookt.
Laatste maanden steeds vaker met het idee gelopen dat het maar eens afgelopen moet zijn met de sigaretjes.

Maar als je het internet leest, of van die flyers in een apotheek e.d. is stoppen met roken hetzelfde als door een hel gaan. Bijna niet te doen. Echt ongelofelijk eigenlijk dat dit op die manier wordt gebracht.

Roken is 99% een psychische verslaving. De andere 1% is de nicotineverslaving. En die uit zich alleen in een soort van hongergevoel. Dat is het enige lichamelijke effect van onthouding van nicotine.

Wel eens een lange vlucht gehad? Pak 'm beet 14 uur ofzo? Wanneer je dan bent geland is het eerste wat je doet een sigaretje opsteken, terwijl je er die 14 uren in de lucht niet eens naar taalde.

Ik heb als beveiliger gewerkt en ben voor een adhoc klusje wel eens uit bed gebeld. Moest ergens om 02:00 uur zijn en het zou 3 uurtjes duren. Onderweg in de auto kwam ik er achter dat ik in alle haast mijn sigaretten was vergeten en ook nergens meer kon halen. Ik werd hélemaal gek.

14 uren -> geen probleem
3 uren -> werd helemaal gek.

Het is allemaal psychisch.

Roken doet niks voor mij. Het helpt me nergens mee. Ik moet buiten ergens met -3 in een hoekje gaan staan om mij systematisch te vergiftigen en ik betaal daar ook nog ¤8 per dag voor. Waanzin!

Het zijn de kleine momenten dat je het 'mist'. Even met de hond uit, onderweg bij de pomp bij een bakje koffie, op de fiets naar het werk etc. Wat ik nu dan denk is; "Goh, anders had ik nu eentje gerookt, wat heerlijk dat dat niet meer hoeft".

Maar goed. Nu dus 4 dagen niet gerookt en het kost me 0,0 moeite. Echt. Ik hoef het gewoon niet meer.

Wat ik in het begin al zei; weet niet zo goed waarom ik dit topic open. Reageer.. of niet. Doe je verhaal.. of niet. Share tips.. of niet?

:)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_183433029
Heb je zo'n stoppen met roken cursus gevolgd van een of andere goeroe?
  donderdag 29 november 2018 @ 01:03:24 #3
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_183433047
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 01:01 schreef Chia het volgende:
Heb je zo'n stoppen met roken cursus gevolgd van een of andere goeroe?
Nee. Ik ga geen ¤250 overmaken naar zo'n 'tjakka' gast.

Paar boeken gelezen. Allan Carr en De Opluchting.

Overigens werkte dat eerst ook helemaal niet. Ik heb beide boeken 10x gelezen. Er moet echt bij jezelf een knop om.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_183433076
En toen gingen alle open deuren ook open voor jou?

Gefeliciteerd.

En ¤250 lijkt me minimaal in vergelijking met wat je de afgelopen 20 jaar gespendeerd hebt.
pi_183433199
Gewoon geen sigaret aansteken.
Sporten kan goed helpen, dan krijg je even het vertrouwde benauwde gevoel op je borst weer terug. ;)
En je hebt een tijdbesteding voor de tijd die je anders gebruikte voor het roken.

Heb je het moeilijk, pak een paar gewichten of ga wandelen,hardlopen of fietsen oid.

Ben twee maal gestopt, nu 15 jaar rook vrij.

Succes ts
pi_183433627
Goed bezig TS!

Wat mij hielp die eerste 10 dagen is bij lichamelijke aandrang om te gaan roken, om dan trap te gaan lopen.

Ik heb ook de app GetRichOrDieSmoking geïnstalleerd. Dan kun je jezelf cadeautjes geven van het uitgespaarde geld. Hielp ook.

Maar wat je ook doet. Het is sowieso supergoed dat je vier dagen niet hebt gerookt!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 29 november 2018 @ 07:47:52 #7
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_183433877
Goed bezig. Ik heb nooit gerookt, maar kan me voorstellen hoe lastig het is. Daarom, mooi om jouw verhaal te lezen. Houd het vooral vol!
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 november 2018 @ 07:49:57 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183433885
Ondanks dat je OP vol staat met totale onzin, goed dat je gestopt bent.
pi_183434071
Mooi! Herken het 'tussen de oren stuk' wel. Ben zelf nu bijna 4 maand gestopt (met de gewone sigaretten en bijna 1 maand met de esigaret, die heb ik gebruikt om nicotine af te bouwen). Zeker de momenten van de hond uitlaten, savonds na het eten, sochtends de eerste miste ik in het begin.
Ik zou zeggen ga zo door!
pi_183434092
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 07:49 schreef Kreator het volgende:
Ondanks dat je OP vol staat met totale onzin, goed dat je gestopt bent.
Vertel....

Ik kan mij er wel aardig in vinden...
  donderdag 29 november 2018 @ 08:22:53 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_183434103
Ik ben 16 jaar geleden radicaal gestopt. Pakje leeg gerookt en gewoon nooit meer een nieuwe gekocht of aangeraakt. Het is een paar dagen lastig, inderdaad bij de herkenbare momenten, maar daarna gaat het eigenlijk vanzelf.

Hou er wel rekening mee dat het eigenlijk een permanente verslaving is. Ik weet van mezelf dat als ik nu een sigaret zou nemen ik binnen no time weer op het oude niveau zit. Nog steeds zijn er momenten dat ik denk "nu zou een sigaretje best lekker zijn" en dat blijft waarschijnlijk altijd zo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_183434133
Gefeliciteerd! En als dat besef na 4 dagen komt dan moet het wel makkelijk zijn om er dan helemaal mee te stoppen.

Zelf na een jaar of 8 ook gestopt omdat ik het zat was.

Mistte inderdaad die momenten wanneer ik eerder altijd rookte. Na het avondeten, tijdens dat ik van de auto naar werk liep enz. Eerste paar keer is dat lastig, maar was echt ingesteld op stoppen en dan moet het maar even lastig zijn.

Wat het verschil was met eerdere pogingen is dat ik nu echt wilde stoppen en toegewijd was. Niet meer zo van "ik moet eigenlijk stoppen want het is wel een beetje slecht". Nu ongeveer 6 jaar er vanaf en vraag me nog steeds af waarom ik ooit heb gerookt als ik een roker zie of sigaret ruik.
pi_183434174
Sowieso is elk moment dat je normaal associeert met roken, nog iets wat je blijft tegen komen. Hoe vaker, hoe sneller je er vanaf bent. Maar dingen die niet vaak voorkomen, kunnen nog erg lang door dralen. Ik ben nou 6 jaar gestopt, en nog steeds op begrafenissen krijg ik zin.
pi_183434179
Wat goed van je!

Ik ben noodgedwongen gestopt ivm zwangerschap en borstvoeding na zo’n 10 jaar gerookt te hebben. Na de geboorte van m’n zoon nog wel eens een sigaret opgestoken op de momenten dat ik het écht moeilijk had, maar gelukkig niet doorgezet. Waar ik eerst nog hunkerde naar een sigaret, vond ik de laatste die ik rookte zó vies dat ik hem na 3 hijsjes uit heb gedrukt.

Ik mis het vooral op de momenten dat ik het zwaar heb, maar verder niet. Blij dat ik er van af ben. Hopelijk jij ook snel!
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 29 november 2018 @ 08:39:26 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183434198
Makkelijk lullen na 4 daagjes, 90% van de stoppers steekt binnen een jaar weer een peuk op. Kom dus over een jaar maar terug. :7

grt grt

een roker die nu 8 jaar is gestopt en nog steeds die "ik zou nu wel een peuk lusten" momentjes heeft :7
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 november 2018 @ 09:05:57 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_183434400
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:20 schreef DuW2 het volgende:

[..]

Vertel....

Ik kan mij er wel aardig in vinden...
Om te beginnen is de verslaving niet 99% psychisch en 1% nicotine. Er zitten rond de 50 slechte stoffen in een sigaret waarvan nicotine er 1 is.
Het is voor iedereen anders. Het ene lichaam reageert anders dan het andere en dat geldt ook voor het psychische deel.
pi_183434511
Je geeft aan dat je er 0 problemen mee hebt maar vervolgens zeg je dat er momenten zijn dat je het mist en dat je al eerder pogingen hebt gedaan en wel 10x het zelfde boek er over hebt gelezen :?

Maar fijn dat je gestopt bent ^O^
  donderdag 29 november 2018 @ 09:20:20 #18
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_183434562
3 jaar terug gestopt. Heb mezelf altijd 2 regels opgelegd:
- niet meer kopen
- niet van andere bietsen.

Op die manier raakte ik gewoon niet meer in contact met sigaretten en tegenwoordig helemaal geen problemen meer mee :)
  donderdag 29 november 2018 @ 10:28:18 #19
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_183435273
Mijn wederhelft rookt overigens nog wel, maar gaat tegenwoordig zelf in de tuin staan. Meteen ook een stimulans om te minderen (want koud) maar ook om mij te ontzien.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_183435466
quote:
6s.gif Op donderdag 29 november 2018 08:39 schreef Twiitch het volgende:
Makkelijk lullen na 4 daagjes, 90% van de stoppers steekt binnen een jaar weer een peuk op. Kom dus over een jaar maar terug. :7

grt grt

een roker die nu 8 jaar is gestopt en nog steeds die "ik zou nu wel een peuk lusten" momentjes heeft :7
Zelfde hier, 14 jaar gestopt en nog steeds soms zin in een peuk.
  donderdag 29 november 2018 @ 10:51:02 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_183435501
Ik heb altijd een beetje moeite met mensen die het licht zien en dat dan als allesovertreffende waarheid willen verkopen.

Supergoed dat je gestopt bent! En superfijn dat het je geen moeite kost! Maar dat is jouw persoonlijke ervaring, en niet persé die van de rest van de wereld ;)
disclaimer
  donderdag 29 november 2018 @ 16:05:42 #22
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_183440782
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:16 schreef Tja..1986 het volgende:
Je geeft aan dat je er 0 problemen mee hebt maar vervolgens zeg je dat er momenten zijn dat je het mist en dat je al eerder pogingen hebt gedaan en wel 10x het zelfde boek er over hebt gelezen :?

Maar fijn dat je gestopt bent ^O^
Niet dat ik het mis. Het is al jarenlang de gewoonte om bijvoorbeeld bij het uitlaten van de hond een sigaret op te steken. Dat ik dat nu niet meer doe is een beetje wennen. Maar ik mis de sigaret niet.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb altijd een beetje moeite met mensen die het licht zien en dat dan als allesovertreffende waarheid willen verkopen.

Supergoed dat je gestopt bent! En superfijn dat het je geen moeite kost! Maar dat is jouw persoonlijke ervaring, en niet persé die van de rest van de wereld ;)
Dat is dus absoluut niet mijn bedoeling. Dit is MIJN waarheid en op deze manier kost het mij geen moeite. Ik wil niemand iets door de strot duwen. Of mensen wel of niet willen roken zal mij ook een worst zijn. Ik ben bij dat ik mijn manier heb gevonden.

Ik ben nu bijna 5 dagen onderweg en ik begin beter te ruiken en te proeven. Heerlijk.
Waar ik trouwens wel wat last van heb is winderigheid :D Niet normaal
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 29 november 2018 @ 16:12:33 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183440926
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:46 schreef BlackMolly77 het volgende:

Zelfde hier, 14 jaar gestopt en nog steeds soms zin in een peuk.
Vriendin van me heeft dat na negen jaar ook nog. Ik was net als TS meteen klaar. Gelukkig. Nooit meer zucht naar een peuk gehad. Maar we hadden allebei wel een Champixkuur en ik heb er nog een dosis Carr tegenaan gegooid. Op mijn ruggengraat alleen durf ik niet te vertrouwen. Zelfkennis is immers de beste kennis (8> .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183443338
quote:
11s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vriendin van me heeft dat na negen jaar ook nog. Ik was net als TS meteen klaar. Gelukkig. Nooit meer zucht naar een peuk gehad. Maar we hadden allebei wel een Champixkuur en ik heb er nog een dosis Carr tegenaan gegooid. Op mijn ruggengraat alleen durf ik niet te vertrouwen. Zelfkennis is immers de beste kennis (8> .
Zijn gelukkig maar korte momenten.
  zondag 2 december 2018 @ 06:37:37 #25
456432 Kamina
Tenacious!
pi_183488716
Twee dagen, twee weken, twee maanden, twee jaren. Dat schijnen de lastige jubilea te zijn, dus laat maar weten hoe het gaat.
1 + 1 = blauw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')