abonnement Unibet Coolblue
pi_183419944
Vorig jaar was ik toe aan een nieuwe laptop en besloot er eentje aan te schaffen bij Leapp. Ik had nog geen ervaring met gereviseerde schootrekenaars, maar had goede ervaringen gehoord binnen mijn omgeving en had eerder een iPhone 5S gekocht bij hen. Professionele zaak verder dus dacht ik.

Na een halfjaar begon de ellende: mijn laptop startte geregeld uit het niets opnieuw op en gaf kernel-panics. Dit gebeurde in het begin van de periode hooguit eens in de twee dagen, maar dit werd na een aantal maanden al een stuk vaker - driemaal per dag was geen uitzondering.

Ik heb lang gewacht met het terugbrengen gezien ik mijn laptop veel nodig heb en ze een gemiddelde bedrijfsduur heeft van negen uur per dag. Hij werd zonder tegensputteren teruggenomen en opgestuurd naar het reparatiecentrum, tot zover dus helemaal prima en ik had er vertrouwen in dat dit goed af zou lopen.

Een maand later had ik nog helemaal niets vernomen van Leapp. Ik dus bellen naar het filiaal in Rotterdam, maar geen gehoor. Bleek dus dat ze daar überhaupt nooit de telefoon oppakken en uitsluitend communiceren per e-mail. :')

Dat terzijde: ze konden mij geen actualisering geven en hadden het neergelegd bij de derde partij die de reparaties uitvoert. OK, prima. Twee weken later nog steeds niks, ik weer aan de telefoon met de klantenservice. Ze zouden het nogmaals neerleggen bij de hardwareboer en er druk achter zetten. We zijn in totaal bijna twee maanden verder en ik heb eindelijk mijn heilige laptopje terug. *O*

Er is alleen één probleempje... Hij functioneert weer fantastisch, en daar ben ik blij mee, maar ik heb hem in september opgestuurd met 10GB werkgeheugen. Nu zit er nog maar 8GB in. Wat krijgen we nu?!

Ik net weer bellen naar de klantenservice van Leapp (bewonderenswaardig dat iemand mij te word stond binnen 5 minuten!) en kaartte dit dus aan. De reparateur had hem er waarschijnlijk uitgehaald omdat het dual-channel bankjes waren, volgens de meneer van Leapp. Ja, duh. Maar dat is toch mijn eigen keuze en verantwoordelijkheid?!?!?! :(

Of ik in de gelegenheid was weer een pleuriseind te rijden naar Rotterdam, want daar zou mijn geheugenbankje misschien liggen en zouden ze het oplossen voor mij.

Dit is verder geen algemeen klaagtopic gezien ik mijn laptop gerepareerd en wel terug heb, maar met de gang van zaken bij dat reparatiecentrum ben ik echt niet blij (hoewel dit soort dingen natuurlijk kunnen gebeuren). Tevens hoop ik dat ze ook daadwerkelijk de defecte onderdelen vervangen hebben en niet in de oven gestopt hebben oid, zodat hij over een halfjaar alsnog de prullenmand in kan...

Maar dan stel ik mijzelf de vraag: is dit een incident of gebeurt dit stelselmatig? Andere mensen ervaring met Leapp of gereviseerde hardware?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2018 15:09:31 ]
pi_183420007
quote:
18s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:01 schreef DevFreak het volgende:
Maar dan stel ik mijzelf de vraag: is dit een incident of gebeurt dit stelselmatig?
Wat boeit dat? Het gaat er om hoe ze het oplossen en of je daar tevreden mee bent.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 15:08:47 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_183420102
Gewoon nieuwe kopen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_183420819
misschien past dit topic beter in KLB?
pi_183422568
Het is gebruikt, dus per apparaat afhankelijk hoe de voorganger ermee omgegaan is. Ze worden opgeknapt, maar als hij 3 jaar lang zwaar is ingezet, haal je dat er niet meer uit. Probleem is dus dat je het nooit kan weten als je bestelt, wat er ooit mee gebeurt is. Soms moet je ook geluk hebben.

Verder is de garantie/reparatie nooit zo goed als de fabrikant. Ze zullen hem repareren, maar soms duurt het wat langer of gaat het niet in 1x goed. Uiteindelijk krijg je waar je voor betaalt.

Maar ik begrijp, dat je je 8GB standaard heb verrijkt met een oud 2GB dimm, die je nog had? Zou die oude dimm niet de oorzaak van ellende zijn geweest?

[ Bericht 14% gewijzigd door Fer op 28-11-2018 17:46:07 ]
.
pi_183427073
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 17:36 schreef Fer het volgende:
Het is gebruikt, dus per apparaat afhankelijk hoe de voorganger ermee omgegaan is. Ze worden opgeknapt, maar als hij 3 jaar lang zwaar is ingezet, haal je dat er niet meer uit. Probleem is dus dat je het nooit kan weten als je bestelt, wat er ooit mee gebeurt is. Soms moet je ook geluk hebben.

Verder is de garantie/reparatie nooit zo goed als de fabrikant. Ze zullen hem repareren, maar soms duurt het wat langer of gaat het niet in 1x goed. Uiteindelijk krijg je waar je voor betaalt.

Maar ik begrijp, dat je je 8GB standaard heb verrijkt met een oud 2GB dimm, die je nog had? Zou die oude dimm niet de oorzaak van ellende zijn geweest?
Nee klopt, is ook zo. Als de vorige eigenaar het ding veel draaiuren heeft laten maken is het risico op een defecte machine gewoon veel groter.

Het geheugenbankje van 2GB heb ik pas drie maanden geleden bijgeprikt en was van tevoren getest, dus het lijkt mij sterk dat dit zulke grote effecten teweeg brengt :P
pi_183429069
Waarom niet, die Dimm kan toch stuk gaan in die 3 maanden.
.
pi_183433428
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:01 schreef Fer het volgende:
Waarom niet, die Dimm kan toch stuk gaan in die 3 maanden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ze hun excuses aanbieden en de problemen in de bedrijfsprocessen op den duur oplossen prima wat mij betreft, maar voordat ik daar opnieuw iets aanschaf denk ik wel tweemaal na. :+
pi_183461999
LEAPP, dan vraag je er ook wel om dat je genaaid wilt worden. Die marges van ze zijn krankzinnig hoog.. Een Core 2 Duo Macbook Pro voor.... 749 euro??

https://leapp.nl/macbook/(...)=120+GB&Usage=Star+4
url
pi_183473667
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:36 schreef Drommelsch85 het volgende:
LEAPP, dan vraag je er ook wel om dat je genaaid wilt worden. Die marges van ze zijn krankzinnig hoog.. Een Core 2 Duo Macbook Pro voor.... 749 euro??

https://leapp.nl/macbook/(...)=120+GB&Usage=Star+4
Er staat ook niet bij uit welk jaar de MacBook komt. Ik heb het idee dat ze werken met een basisprijs en dat betere specificaties de prijs hoger maken, en dat je vooral betaald voor zekerheid en service. Ze hebben immers verder zonder gezeik het moederbord vervangen.

Ik heb niets tegen reviseren, mits het daadwerkelijk goed gebeurd en de hardware streng gecontroleerd wordt alvorens het te weder verkopen. Bij de gemiddelde refurbishment-Turk heb ik zo mijn twijfels over hun 'expertise', en zou daar niet snel naar binnen stappen. :')

Over het algemeen hoor ik geen klachten over deze club en zijn ze denk ik best betrouwbaar. Bij Apple zelf (en andere bedrijven) gaat het soms ook gruwelijk de mist in.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2018 11:08:56 ]
pi_183517883
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:53 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn ze vreselijk overpriced. De configuratie van mijn link is van een model wat ze hebben liggen (zie ook specs en zaken als uiterlijk). Op Marktplaats kopen ze zoiets voor hooguit 200 euro op en een 128 GB SSD kost ook al bijna niks meer. Kun je nagaan hoe groot die marge is.. Ik ken genoeg Mac refurbishment bedrijven waar het stukken goedkoper is en de service zeker niet minder.
url
pi_183788392
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:08 schreef Plompzakker het volgende:
Gewoon nieuwe kopen
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:01 schreef Fer het volgende:
Waarom niet, die Dimm kan toch stuk gaan in die 3 maanden.
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 17:59 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn ze vreselijk overpriced. De configuratie van mijn link is van een model wat ze hebben liggen (zie ook specs en zaken als uiterlijk). Op Marktplaats kopen ze zoiets voor hooguit 200 euro op en een 128 GB SSD kost ook al bijna niks meer. Kun je nagaan hoe groot die marge is.. Ik ken genoeg Mac refurbishment bedrijven waar het stukken goedkoper is en de service zeker niet minder.
Afgelopen zaterdag heeft mijn laptop het helaas dan toch begeven. Ging met geen mogelijkheid meer aan.

Heel de dag bezig geweest mijn gegevens veilig te stellen (moest speciaal naar familie afreizen om de SSD uit te kunnen lezen). Ze hebben echter beloofd dat ik hem vóór de jaarwisseling terug heb, dus ik hoop dat dit goed komt... :P
pi_183788537
Heb je al zonder dimm geprobeerd?
.
pi_183788767
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 17:19 schreef Fer het volgende:
Heb je al zonder dimm geprobeerd?
Zeker, meerdere modules geprobeerd. Gezien het verleden van de laptop zal het waarschijnlijk gaan om een defect op het mobo of grafische chip.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')