Vorig jaar was ik toe aan een nieuwe laptop en besloot er eentje aan te schaffen bij Leapp. Ik had nog geen ervaring met gereviseerde schootrekenaars, maar had goede ervaringen gehoord binnen mijn omgeving en had eerder een iPhone 5S gekocht bij hen. Professionele zaak verder dus dacht ik.
Na een halfjaar begon de ellende: mijn laptop startte geregeld uit het niets opnieuw op en gaf kernel-panics. Dit gebeurde in het begin van de periode hooguit eens in de twee dagen, maar dit werd na een aantal maanden al een stuk vaker - driemaal per dag was geen uitzondering.
Ik heb lang gewacht met het terugbrengen gezien ik mijn laptop veel nodig heb en ze een gemiddelde bedrijfsduur heeft van negen uur per dag. Hij werd zonder tegensputteren teruggenomen en opgestuurd naar het reparatiecentrum, tot zover dus helemaal prima en ik had er vertrouwen in dat dit goed af zou lopen.
Een maand later had ik nog helemaal niets vernomen van Leapp. Ik dus bellen naar het filiaal in Rotterdam, maar geen gehoor. Bleek dus dat ze daar überhaupt nooit de telefoon oppakken en uitsluitend communiceren per e-mail.
Dat terzijde: ze konden mij geen actualisering geven en hadden het neergelegd bij de derde partij die de reparaties uitvoert. OK, prima. Twee weken later nog steeds niks, ik weer aan de telefoon met de klantenservice. Ze zouden het nogmaals neerleggen bij de hardwareboer en er druk achter zetten. We zijn in totaal bijna twee maanden verder en ik heb eindelijk mijn heilige laptopje terug.
Er is alleen één probleempje... Hij functioneert weer fantastisch, en daar ben ik blij mee, maar ik heb hem in september opgestuurd met
10GB werkgeheugen. Nu zit er nog maar
8GB in. Wat krijgen we nu?!
Ik net weer bellen naar de klantenservice van Leapp (bewonderenswaardig dat iemand mij te word stond binnen 5 minuten!) en kaartte dit dus aan. De reparateur had hem er waarschijnlijk uitgehaald omdat het dual-channel bankjes waren, volgens de meneer van Leapp. Ja, duh. Maar dat is toch mijn eigen keuze en verantwoordelijkheid?!?!?!
Of ik in de gelegenheid was weer een pleuriseind te rijden naar Rotterdam, want daar zou mijn geheugenbankje misschien liggen en zouden ze het oplossen voor mij.
Dit is verder geen algemeen klaagtopic gezien ik mijn laptop gerepareerd en wel terug heb, maar met de gang van zaken bij dat reparatiecentrum ben ik echt niet blij (hoewel dit soort dingen natuurlijk kunnen gebeuren). Tevens hoop ik dat ze ook daadwerkelijk de defecte onderdelen vervangen hebben en niet in de oven gestopt hebben oid, zodat hij over een halfjaar alsnog de prullenmand in kan...
Maar dan stel ik mijzelf de vraag: is dit een incident of gebeurt dit stelselmatig? Andere mensen ervaring met Leapp of gereviseerde hardware?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2018 15:09:31 ]