Fijn dat prul goed groeit!quote:Op donderdag 29 november 2018 16:57 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn vandaag voor het eerst even de deur uit geweest om te gaan wegen en ons nieuwe plan werkt! Prul is sinds maandag aangekomen van 2900 naar 3090 gram en dus officieel haar geboortegewicht voorbijben er echt heel blij mee en we zijn het gaan vieren met een kopje koffie bij het lokale koffietentje, waar ik ook meteen genoeg heb. Wel onder een doek, maar toch, ik vond het best spannend. Nu bekaf op de bank.
Ik ga binnenkort echt meelezen en -posten, maar leef wel heel erg met jullie mee hoor! Prachtige oorbellen ook![]()
Nog even een vraag: heeft er iemand ervaringen met een wijkende wond van de knip? Mijn herstel gaat prima en ik pas alweer in m'n kleren, maar die wond is wel echt een beetje vervelend. Advies van de vk is zoutbadjes nemen en bloot slapen, maar ze kon niet zeggen hoe lang ik daf moet volhouden.
Oooh, smelterdesmelt - wat lief!quote:Op vrijdag 30 november 2018 08:18 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Verbevelemd van jullie nachten NJ en Aure!![]()
Ik heb op film dat ie mama zegt, je kunt me opdweilen![]()
quote:Op donderdag 29 november 2018 19:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ikea heeft tegenwoordig deze wasmanden: https://m2.ikea.com/nl/nl(...)iten-blauw-80339224/
Die zijn heel geschikt als babybadje. Of als peuterbad, vindt mijn peuter.
Ik hou wijselijk mijn mond over de afgelopen 3 nachtenquote:Op vrijdag 30 november 2018 06:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat een rust hier vannacht! Hopelijk een goed teken voor alle nachtelijke uurtjes.![]()
Zelf nu in de nacht afgewisseld tussen een baby die aandacht wil en een zieke vrouw. Aftellen tot Spookje naar de KDV kan en mijn werkdag (nu dan later) begint tot vanavond 20u. Drukke dag.
Deze tip wilde ik ook geven nadat ik las over alle babybadjes.quote:Op donderdag 29 november 2018 19:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ikea heeft tegenwoordig deze wasmanden: https://m2.ikea.com/nl/nl(...)iten-blauw-80339224/
Die zijn heel geschikt als babybadje. Of als peuterbad, vindt mijn peuter.
Goed dat jullie even de tijd nemen om samen weg te gaanquote:Op vrijdag 30 november 2018 11:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
—
Hier begonnen met 5,5 - 6 maanden. Dat gingn eigenlijk heel goed, maar nu wil hij opeens niks meer eten. Zal wel een fase zijn.
Vanavond gaat U naar oma toe zodat wij naar de bios kunnen. Wilde ik net kaartjes bestellen, zie ik dat de eerst mogelijke film om 23:00 uur begint. Na wat twijfelen toch besteld.
Het is dat we echt even samen wegmoeten.
Hier ook niet een hele makkelijke eter.quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:13 schreef elliebell het volgende:
Hapjes: wij zijn met 6 maanden begonnen. 'Bewijzen' voor het nut van met 4 maanden beginnen vond ik niet echt overtuigend. Was van plan rapley te gaan doen, maar dat werkt niet bij onze baby. Hij vind bijna alles vies en krijgt nauwelijks iets binnen als je hem stukken geeft. We blijven het wel doen, maar dan meer voor de lol. Eten blijft dus nog wat matig gaan, groei is wel ok gelukkig.
Herkenbaar... Ik ben echt heel braaf met groenten begonnen, maar dat bleef hij vies vinden. Potjes fruit gaan er hier het beste in, vers maar matigquote:Op vrijdag 30 november 2018 13:21 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hier ook niet een hele makkelijke eter.
Hij eet wel veel, maar geen groente die niet zoet zijn![]()
Broodkorstje en ei gaat er wel goed in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:02 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik ben nog lang niet bijgelezen, maar aanhakend op het meest actuele onderwerp:
in m'n facebookgroepje van september mama's (ja vraag me niet waarom ik er nog bij zitvermakelijk I guess) zit iemand die al begonnen is met fruithapjes op aanraden van een kinderarts
. Kind is net 3 maanden. Snap ik niks van.
Ik had gister ruzie met iemand die met 2,5 maand was begonnen en zei dat dat gewoon kon. Soms kan ik me echt niet inhouden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
Dit is echt een zin die je overal ziet terug komen vanuit de rapley gemeenschap die gewoon niet waar is. Je moet echt veel borstvoeding geven (of kv) om bijvoeding vanaf ong. 9 maanden niet nodig te maken.quote:Op vrijdag 30 november 2018 14:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Even een reminder: food under one is just for fun.
10-12 weken he. Iets van vroegahhh.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik had gister ruzie met iemand die met 2,5 maand was begonnen en zei dat dat gewoon kon. Soms kan ik me echt niet inhouden.
Dankjewel voor je reactie.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:13 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Dit is echt een zin die je overal ziet terug komen vanuit de rapley gemeenschap die gewoon niet waar is. Je moet echt veel borstvoeding geven (of kv) om bijvoeding vanaf ong. 9 maanden niet nodig te maken.
Volg je een afbouwschema dan is de kans groot dat de bijvoeding al nodig is.
Voor fun is een zin die gemaakt is om moeders minder zorgen te geven, en dat vind ik terecht, als je voedsel geeft die in veel vet/energie voorzien dan is echt een hapje of 2 voldoende.
De hoeveelheden zijn heel klein, dat maakt een maaltijd voor een kind heel anders dan hoe wij het als volwassenen zien. Met de juiste voedsel en voldoende frequentie is het snel voldoende.
Die paar hapjes die een kind dan tot zich neemt voldoen aan wat nodig is.
Tot de 6 maanden is volledige kv of bv voldoende, daarna moet er hoe dan ook steeds meer eten in. Bij een maand of 9 hebben ze o.a ijzer, zinc en een hoger energiebehoefte dan dat de meeste mensen leveren met bv of kv.
De who heeft er een mooie pdf over voor bv:
http://www.who.int/nutrit(...)eeding_breastfed.pdf
(mooie link over welke voedsel het minst van nodig is om aan behoefte te voldoen
en makkelijker leesbaar dan die hierboven) annex.3 en 4
http://apps.who.int/iris/(...)389/WHO_NHD_00.1.pdf
quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik had gister ruzie met iemand die met 2,5 maand was begonnen en zei dat dat gewoon kon. Soms kan ik me echt niet inhouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |