abonnement Unibet Coolblue
pi_183417116
Hallo ik ben van plan samen met mijn vrouw volgend jaar naar jordanië te gaan gaat ons voornamelijk om Petra te bekijken. En het liefst een dag of 6 met reizen er bij in. Denken julie dat dit mogelijk is en zijn er mensen die Petra ook al bezocht hebben en die nog tips hebben?
USA - UK - Bahamas -Maldiven - Duitsland -Polen - Rusland -Hongarije -Spanje -Frankrijk - Japan - Belgie - Oostenrijk -Verenigde Emiraten - Griekenland -Ijsland -Lapland
pi_183417142
Doe een hoedje op!! Dagen ziek geweest door oververhitting haha

Je kunt daar met 1 dag door heen of meer tijd nemen dus dat is helemaal aan jullie lijkt me

Ik weet niet of ze het nog steeds doen maar ik ben ook s nachts geweest en dat was werkelijk briljant
pi_183417157
Ik zou dan ook nog even langs de dode zee en wadi rum rijden. Een dagje snorkelen in accaba kan ook nog. ^O^

Veel plezier.
pi_183417166
Ronddrijven in de Dode Zee.
pi_183417205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:06 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou dan ook nog even langs de dode zee en wadi rum rijden. Een dagje snorkelen in accaba kan ook nog. ^O^

Veel plezier.
Dit zijn wel de high lights ja maar dan word het wel druk voor 6 dagen denk ik
pi_183417239
Ja we gaan zonder onze dochter dus de vrouw wil niet te lang weg blijven.
Petra bezoeken en Dode zee en een dagje op ons gemak de stad bekijken in combinatie met een goed hotel lijkt mij ook wel voldoende.
USA - UK - Bahamas -Maldiven - Duitsland -Polen - Rusland -Hongarije -Spanje -Frankrijk - Japan - Belgie - Oostenrijk -Verenigde Emiraten - Griekenland -Ijsland -Lapland
pi_183418019
Ik ben 2 jaar terug naar Jordanië geweest aangezien je het een vrij korte trip wil houden ligt het een beetje aan wat je voorkeur heeft.

Zelf zou ik op Amman vliegen, een auto huren en dan naar de dode zee rijden en daar 1 dag in een hotel verblijven om wat rond te dobberen. Je kan dan door rijden naar Wadi Musa (dorpje bij Petra) via de Kings Highway, dit is een erg gave route langs kleine dorpjes en door de dorre bergen/heuvels die Jordanië rijk is. Via deze route kan je op je weg naar Petra bij twee kruisvaarder kastelen stoppen; Kerak en Shobak en dan kom je aan het einde van de dag aan in Wadi Musa. Hier zou ik zelf 2 tot 3 dagen blijven. Ik vind Petra een van de meest waanzinnige dingen die ik tot nu toe gezien heb, wij waren er 2 dagen maar een 3e dag had er ook prima bij gekund. Als je 1 dag blijft moet je alles toch vrij gehaast doen, en als je in de zomer gaat met een graad of 45 is het wel lekker als je af en toe even kan uitpuffen. Na Petra kan je dan nog iets zuidelijker gaan naar Wadi Rum voor de woestijn, hier een nachtje slapen en dan terug naar Amman.

Een andere optie is om naar Aqaba te vliegen als je graag wil snorkelen en wat strand mee wil pakken, dan kan je van hier uit een dag naar Wadi Rum en door rijden naar Petra. Aangezien je vooral voor Petra wil gaan zou ik zelf Aqaba overslaan en van Noord naar Zuid gaan (startend in Amman), dan pak je de meest speciale dingen mee. Aqaba is leuk en ontspannend, maar dit vind je wel op meer plekken, de dode zee en Petra vind je niet ergens anders.

Hieronder in de spoiler nog mijn bijdrage aan een Jordanië topic van 2 jaar terug met mijn reis:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183418982
Dat was mijn idee ook gewoon op Amman met een rechtstreekse vlucht kan je het meeste uit je tijd halen. Volgende jaar eind september is het nog gemiddeld 25 graden dus zal zwemmen mogelijk zijn kan ik nog een beetje voor onderzoek doen. Bedankt voor de tips
USA - UK - Bahamas -Maldiven - Duitsland -Polen - Rusland -Hongarije -Spanje -Frankrijk - Japan - Belgie - Oostenrijk -Verenigde Emiraten - Griekenland -Ijsland -Lapland
pi_183431356
Ik vind het zo zonde om maar 1 dag naar Petra te gaan.
pi_183432017
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:04 schreef vakman_ het volgende:
Dat was mijn idee ook gewoon op Amman met een rechtstreekse vlucht kan je het meeste uit je tijd halen. Volgende jaar eind september is het nog gemiddeld 25 graden dus zal zwemmen mogelijk zijn kan ik nog een beetje voor onderzoek doen. Bedankt voor de tips
Oooh dat is een perfecte temperatuur. Ik gok dat de dode zee dan ook nog goed warm is, die is een stuk warmer dan de rode zee bij Aqaba.

Overigens zijn de wegen in Jordanië erg goed te rijden. Buiten de stad is het rustig en rijden ze beschaafd, binnen de stad is het wat hectisch, maar als je vanuit het vliegveld meteen naar de dode zee gaat kom je niet in het centrum. Let wel op de verkeersdrempels op de soort van snelwegen waar je 80-100 mag.

Nog een tip, neem aan de dode zee wel een 'resort' dat een eigen strand aan de dode zee hebt. Zo kan je je gelijk afspoelen als je het water uitkomt, wel zo prettig.
pi_183432022
vorig jaar 2,5 dag in petra geweest en dat was fantastisch ik vond het een heerlijke combinatie van cultureel en lekker wandelen. Wij hebben Petra by night op de illegale manier gedaan. smiddags naar boven gelopen, daar met beduine gegeten en petra by night vanaf boven bekeken. Daarna in het pikkedonker achterop ezeltjes naar het beduine dorp gehobbeld en daar in een taxi terug naar wadi musa. Een prachtige ervaring. Ik heb mogelijk nog wel telefoonnummer van beduine die dit kunnen fixen Kosten waren vergelijkbaar met de prijs voor petra by night.


Kings highway is een must! ook heel gaaf. Dana was tof, dode zee vond ik wel gaaf maar zozo, aqaba vond ik ook zozo, amman en madaba vond ik ook tof.
  Moderator woensdag 28 november 2018 @ 23:58:22 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183432410
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 12:04 schreef vakman_ het volgende:
Hallo ik ben van plan samen met mijn vrouw volgend jaar naar jordanië te gaan gaat ons voornamelijk om Petra te bekijken. En het liefst een dag of 6 met reizen er bij in. Denken julie dat dit mogelijk is en zijn er mensen die Petra ook al bezocht hebben en die nog tips hebben?
Meld je aan bij de Natres, kun je begin volgend jaar gratis heen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183437684
Petra zelf is heel duur. Uit mijn hoofd 85 euro voor een ticket. Kom vroeg, dan is het licht het mooist en is het het rustigst. Of blijf juist tot laat. Laat je niet in de muren leggen door mensen die je een gratis rit op een paard aanbieden. Die eisen daarna een flinke fooi en je bent niet zomaar van ze af. Neem voldoende water en zonnebrand mee, en liefst ook een zonnebril. Als het waait komt het stof in je ogen.
pi_183483511
Ik wil binnenkort eigenlijk ook een keer naar Jordanië. Ik ben een vrouw (23 jaar) alleen. Is het aan te raden om zelf te rijden in Jordanië of kan je beter een busreis / chauffeur boeken?
pi_183484438
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:44 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil binnenkort eigenlijk ook een keer naar Jordanië. Ik ben een vrouw (23 jaar) alleen. Is het aan te raden om zelf te rijden in Jordanië of kan je beter een busreis / chauffeur boeken?
ik heb het ook gedaan toen ik rond die leeftijd was. Al kon ik niet rijden dus had dat laten doen
Verder was het prima te doen. Ik had alleen al best wat reiservaring ook in die hoek van de wereld en hield me netjes aan de 'regels

Maar goed, is jaren geleden dus misschien is het nu veranderd
pi_183531180
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 21:44 schreef Pinuts het volgende:
Ik wil binnenkort eigenlijk ook een keer naar Jordanië. Ik ben een vrouw (23 jaar) alleen. Is het aan te raden om zelf te rijden in Jordanië of kan je beter een busreis / chauffeur boeken?
Je kan heel goed zelf rondrijden in Jordanië. Het centrum van Amman is wel erg druk met veel getoeter zoals je het verwacht (met je planning is dit te voorkomen), maar de rest is allemaal erg goed te doen en vaak zelfs erg rustig qua andere weg gebruikers.

Verder ook meerdere westerse vrouwelijke toeristen gezien die alleen op stap waren waar iedereen ook normaal mee omging.

Voor bussen kun je kijken bij het bedrijf Jett, die rijden heel Jordanië door.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')