Het ligt niet aan jou. Ik kan gewoon niet zo goed met je gedrag omgaanquote:Op woensdag 28 november 2018 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
Ja dag, met die laatste zin zeg je dus dat het per definitie aan haar ligt, terwijl jij de constante factor bent in al die situaties. Het ligt dus aan jou.
Je geeft te weinig informatie. Hoe uit die 'onzekerheid/jaloezie' zich?
quote:Op woensdag 28 november 2018 11:00 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het ligt niet aan jou. Ik kan gewoon niet zo goed met je gedrag omgaan
Ze hebben niet eens een relatie. Dus ik zou vooral nog niet in gesprek gaan en allerlei twijfels uiten. Dan maak je het alleen maar gecompliceerd.quote:Op woensdag 28 november 2018 11:11 schreef Schanu het volgende:
Als dit een terugkerend patroon is, dan zul je het toch ook bij jezelf moeten zoeken. Stellen dat jij in de tussentijd niet bent veranderd is wel heel makkelijk, ook alleen vanuit je eigen visie bekeken.
Ga anders eens met je vriendin in gesprek, communicatie in een relatie lijkt mij sowieso heel verstandig. Bespreek je twijfels met haar, zij is degene die je van antwoorden kan voorzien want zij weet waar haar behoeftes liggen, wij niet. En sta er dan ook voor open als blijkt dat jouw gedrag toch wel een bepalende factor maar probeer daar aan te werken.
Dat er geen relatie was, had ik niet begrepen, maar dat kan de situatie inderdaad anders maken. Desondanks kan het mijn inziens geen kwaad om te vragen hoe de dame in kwestie een eventuele toekomst ziet, zeker als ze al 2 maanden aan het daten zijn. Als het kans van slagen heeft, knapt een vrouw daar echt niet zomaar op af (let wel, het is de toon die de muziek maakt). Is dat wel het geval, dan was de relatie misschien sowieso al gedoemd te mislukken. Of ts moet vallen op vrouwen die vrijheid blijheid willen en dus sowieso niet zitten te wachten op een serieuze(re) relatie.quote:Op woensdag 28 november 2018 11:16 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Ze hebben niet eens een relatie. Dus ik zou vooral nog niet in gesprek gaan en allerlei twijfels uiten. Dan maak je het alleen maar gecompliceerd.
Wat TS moet doen is zn eigen emoties onder controle krijgen en gewoon rustig verder gaan waar hij mee bezig was: afspreken en seks, zonder haar in een relatie proberen te krijgen. Wacht gewoon totdat zij exclusiviteit wil. Een meid die gevoelens voor je heeft zal dit wel laten blijken en je niet meer willen laten gaan.
Dat zeg ik niet per definitie, aangezien het een terugkerend iets is heb ik ook op basis daarvan dit topic aangemaakt want het ligt misschien toch aan mij.quote:Op woensdag 28 november 2018 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
Ja dag, met die laatste zin zeg je dus dat het per definitie aan haar ligt, terwijl jij de constante factor bent in al die situaties. Het ligt dus aan jou.
Je geeft te weinig informatie. Hoe uit die 'onzekerheid/jaloezie' zich?
Misschien ben ik dan toch een beetje veranderdquote:Op woensdag 28 november 2018 11:11 schreef Schanu het volgende:
Als dit een terugkerend patroon is, dan zul je het toch ook bij jezelf moeten zoeken. Stellen dat jij in de tussentijd niet bent veranderd is wel heel makkelijk, ook alleen vanuit je eigen visie bekeken.
Ga anders eens met je vriendin in gesprek, communicatie in een relatie lijkt mij sowieso heel verstandig. Bespreek je twijfels met haar, zij is degene die je van antwoorden kan voorzien want zij weet waar haar behoeftes liggen, wij niet. En sta er dan ook voor open als blijkt dat jouw gedrag toch wel een bepalende factor maar probeer daar aan te werken.
Ja, eens. TS kan het eens peilen als hij merkt dat zij enthousiast is, maar moet dit vooral niet met onzekerheid en twijfel doen.quote:Op woensdag 28 november 2018 11:28 schreef Schanu het volgende:
[..]
Dat er geen relatie was, had ik niet begrepen, maar dat kan de situatie inderdaad anders maken. Desondanks kan het mijn inziens geen kwaad om te vragen hoe de dame in kwestie een eventuele toekomst ziet, zeker als ze al 2 maanden aan het daten zijn. Als het kans van slagen heeft, knapt een vrouw daar echt niet zomaar op af (let wel, het is de toon die de muziek maakt). Is dat wel het geval, dan was de relatie misschien sowieso al gedoemd te mislukken. Of ts moet vallen op vrouwen die vrijheid blijheid willen en dus sowieso niet zitten te wachten op een serieuze(re) relatie.
Niet hard to get spelen, maar oprecht druk zijn met andere dingen en haar niet je prioriteit maken in je leven. Spelletjes spelen is nooit goed. Je zei het zelf al: je was druk met andere zaken en daardoor ging ze je missen. Hier was je juist goed bezig, ga daar mee door.quote:Op woensdag 28 november 2018 11:42 schreef Twijfelaar2 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet per definitie, aangezien het een terugkerend iets is heb ik ook op basis daarvan dit topic aangemaakt want het ligt misschien toch aan mij.
Onzekerheid/jaloezie is toch dat ik te veel gaat nadenken en piekeren. Vertrouwen is een moeilijk iets bij mij. Uiteindelijk zet dat nadenken en piekeren zich denk ik ook deels door naar het gedrag wat ik dan naar haar uit.
[..]
Misschien ben ik dan toch een beetje veranderd![]()
![]()
In het begin was ik namelijk onbereikbaar en druk en daardoor ging ze me ook missen. En ik werd naarmate eigenlijk iets liever, dat viel erg in de smaak alleen misschien nu op eens niet meer?
Hard to get spelen weer zoals ik eerst (eigenlijk onbedoeld en onbewust) deed?
Aangezien het niet mijn vriendin is, is een gesprek waarschijnlijk niet verstandig. Word veelste beladen dan.
Dit snap ik niet helemaal...quote:Op woensdag 28 november 2018 10:54 schreef Twijfelaar2 het volgende:
Alleen net nu ik weer 'gevoelens' krijg lijkt de interesse iets minder te worden..iets minder praten en niet dat ze me mist ofzo.
quote:Ik voel zeker wederzijdse interesse, ze mist me tussen de dates door en is erg lief. Alleen net nu ik weer 'gevoelens' krijg lijkt de interesse iets minder te worden..iets minder praten en niet dat ze me mist ofzo
Vanaf date 1 had ik al die vonk hoor en kriebels. Maar geloof er niet in dat je na een paar keer zien al verliefd worden. Ook ken ik deze persoon pas anderhalve maand. Je word in mijn eigen juist verliefd als je iemand beter leert kennen.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal...
je bent al een tijd aan het daten, en pas na meerdere maanden 'begin' je verliefd te worden?
Is dat eerder niet een beetje laat en afwachtend?
Het komt over alsof je eigenlijk helemaal niet zoveel voor die persoon voelt, maar eerder erg hangt aan een gevoel van 'bekendheid'.
Tevens begin je dan juist een 'bevestiging' te verwachten in meldingen 'dat ze je mist'?
Ook meldingen dat je 'veel moeite doet en het op niks uitloopt' komt eerlijk gezegd helemaal niet over alsof je gevoelens voor iemand anders hebt, maar het komt meer over alsof je enkel een 'uitwisselbaar' prsdoon als partner zoekt die je hooguit bevestigingen moet geven.
Ik vermoed dat je pogingen zulk een relatie aan te gan ook gewoon stuklopen op het gegeven dat na een tijdje die vrouwen je gewoon doorhebben.
Dat het telkens op eenzelfde manier verloopt is ook een goed teken dat het aan jou ligt, jij bent immers de meest 'constante' factor in dit geheel.
Ik vrees ook niet dat er achteraf veel aan te redden valt... Overigens betwijfel ik ook of je dat echt wilt, ik vermoed dat je gewoon relatief snel naar de volgende doorgaat en het gewoon dan weer een herhaling van oefening is
Ik bedoelde dat ze me eerst altijd miste, die bevestiging gaf ze vaak. Maar nu niet meer. Meestal zien 1 keer per week, soms 2. Ligt eraan.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:25 schreef Greys het volgende:
[..]Ze mist je maar ze mist je niet?
Maar wil je dan echt na een paar maanden dat iemand steeds weer tegen je zegt dat ze je mist? Hoe vaak zien jullie elkaar dan, krijgt ze überhaupt de kans om je écht te missen (echt als in 'niet alleen maar zeggen omdat jij het zo graag hoort').
Ik denk dat je te afhankelijk overkomt. De meeste meisjes/vrouwen vinden een zelfverzekerde jongen/man een stuk leuker dan iemand die steeds naar bevestiging zoekt. Je denkt misschien dat je dat niet doet maar waarschijnlijk straal je het toch naar haar uit of gedraag je je ernaar.
Kortom, probeer wat meer 'graag of niet' uit te gaan stralen. Want zo is het ook, je wilt iemand die graag bij je is en niet omdat jij haar uit alle macht probeert bij je te laten blijven. Dus doe wel gewoon leuk uiteraard, maar wees niet altijd en eeuwig beschikbaar (anders mist ze je nooit) en zoek geen bevestiging. Want dat is dodelijk vermoeiend voor de ander, steeds maar weer dat 'je vindt me toch nog wel leuk' gehannes.
Maar iemand hoeft toch ook niet elke week ik mis je te gaan roepen als je elkaar regelmatig ziet? En tussendoor appen/spreken jullie elkaar elke dag zeker? Dan valt er niet zo veel te missen ook natuurijk.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:36 schreef Twijfelaar2 het volgende:
Ik bedoelde dat ze me eerst altijd miste, die bevestiging gaf ze vaak. Maar nu niet meer. Meestal zien 1 keer per week, soms 2. Ligt eraan.
Is 'verliefdheid' voor jou hetzelfde als 'iemand goed kennen' ?quote:Op woensdag 28 november 2018 12:36 schreef Twijfelaar2 het volgende:
Je word in mijn eigen juist verliefd als je iemand beter leert kennen.
Verliefdheid 'kriebels' zijn er vanaf het begin, maar je gaat toch iemand leuker vinden naar mate je deze persoon beter leert kennen? Of word jij verliefd als jij een knap persoon ziet staan bij de bushalte?quote:Op woensdag 28 november 2018 12:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Is 'verliefdheid' voor jou hetzelfde als 'iemand goed kennen' ?
Dat wekt de indruk dat je 'verliefdheid' inderdaad vooral opvat als 'bekendheid', 'betrouwbaarheid', 'voorspelbaarheid' en 'gewenning'.
Ik denk dat een heleboel mensen het daar niet mee eens zijn en dat ook zelfs een beetje afstotend onromantisch vinden,,, voor die mensen is verliefdheid vaak de wens iemand beter te leren kennen, en ook erdoor verrast te worden, onverwachte dingen samen te doen, en juist weinig 'voorspelbaarheid'.
Ik vermoed dat je weinig mensen zult vinden die in een reltie vooral dat zoeken, en dat kan een goede grond zijn waarom het bij jou na en paar maanden juist stukloopt als het voor jou nu juist exact zo begint te worden als jij het graag hebt: 'voorspelbaar'.
Nee, die persoon ga je niet opeens 'leuker' vinden enkel omdat je hem/haar beter kent.quote:Op woensdag 28 november 2018 12:49 schreef Twijfelaar2 het volgende:
maar je gaat toch iemand leuker vinden naar mate je deze persoon beter leert kennen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |