abonnement Unibet Coolblue
pi_183478822
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 13:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Omdat gaslekkage én veel hoger risico geeft dan (CV-) waterlekkage. én gas veel makkelijker door een lekkage stroomt.

Sterker nog, een lekke CV-waterkoppeling, roest vanzelf dicht.
En een waterlekkage is ook veel beter zichtbaar als een gaslekkage.
Alhoewel: Zodra je na een reparatie weer druk op de gasleiding zet is het sterk aan te raden de nieuwe verbinding te controleren met zeepsop oid.
pi_183900588
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 22:14 schreef densmee het volgende:

[..]

Dit vind ik wel vrij spannend, als die losschiet gaat hij door een muur heen. Ik weet niet welke drukklasse een knelkoppeling heeft? Maar ik denk dat 8 bar zeker max is
vaak bende te bang.
The Man in White..
pi_183922084
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:11 schreef oranjevogel1 het volgende:
Omdat ze dan al gekneld hebben. Dat kun je geen twee keer doen.
Vaak gaat dat wel goed of anders beetje telfon tape ertussen..niet zoals het officieel zou moeten;
maar vaak gedaan word en ik ook niet zou zien waarom je veel moeite op de hals haalt als dit ook afdoende is.

Maar het grootste probleem is dat die knelsets van kranen vaak merk afhankelijk zijn.
Knelmoer + knelring / tonnetje van Heimeier zal nooit lekkagevrij in bv. Danfoss gaan werken.

Dus beste in dit geval knelring voorzichtig verwijderen en nieuwe thermostaatkraan met knelset kopen & monteren.
Eventueel kan je ook een puntstuk 1/2" bu x 15mm in de kraan draaien;
ook ideale oplossing als je de oude knelring niet zonder buis afzagen kunt verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')