abonnement Unibet Coolblue
pi_183395362
https://www.ad.nl/politie(...)n-gemeente~a5b13e53/

In het kort, als je hulp nodig hebt of simpelweg hulpbehoevend bent?

Ah spreid uw achterwerk nog wat verder open..

Mooi en lekker heimelijk doorgevoerd weer zoals gewoonlijk.
Eerst de gehandicapten naaien die wel willen werken door de loondispensatie stiekem af te schaffen en nu dit.. niceeee.
pi_183395380
Is toch goed? Met de nieuwe regeling betaald iedereen hetzelfde.
pi_183395401
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:50 schreef BlackMolly77 het volgende:
Is toch goed? Met de nieuwe regeling betaald iedereen hetzelfde.
Niemand wil dit.

De armste mensen kunnen die honderden euro’s niet missen.
pi_183395404
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)n-gemeente~a5b13e53/

In het kort, als je hulp nodig hebt of simpelweg hulpbehoevend bent?

Ah spreid uw achterwerk nog wat verder open..

Mooi en lekker heimelijk doorgevoerd weer zoals gewoonlijk.
Eerst de gehandicapten naaien die wel willen werken door de loondispensatie stiekem af te schaffen en nu dit.. niceeee.
Dat laatste is gelukkig van de baan. De loonkostensubsidie blijft. https://vgn.nl/artikel/26921
pi_183395415
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Niemand wil dit.

De armste mensen kunnen die honderden euro’s niet missen.
Honderden euro's? Ik dacht dat het 200 nog wat per jaar zou worden?
pi_183395443
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:54 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Honderden euro's? Ik dacht dat het 200 nog wat per jaar zou worden?
Ondanks dat de gemeentes vaak weinig tot geen kosten in rekening brengen, zou onder dit stelsel er dus een vaste eigen bijdrage komen.

De gemeentes roepen wel “wij zijn tegen”, maar laten we wel zijn.. die gaan gewoon die kosten in rekening brengen.
Misschien paar euro eraf maar ga maar van de volle mep uit.

Dat komt dan bovenop vaak toch andere medische onkosten al is het maar dat krankzinnige eigen risico of andere al bestaande eigen bijdragen.

Dus als arme oudere bijv. Ga je van niets hoeven bij te dragen naar 200 á 300 euro per jaar bovenop alles..

Dat gaan een hoop mensen merken.
pi_183395479
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ondanks dat de gemeentes vaak weinig tot geen kosten in rekening brengen, zou onder dit stelsel er dus een vaste eigen bijdrage komen.

De gemeentes roepen wel “wij zijn tegen”, maar laten we wel zijn.. die gaan gewoon die kosten in rekening brengen.
Misschien paar euro eraf maar ga maar van de volle mep uit.

Dat komt dan bovenop vaak toch andere medische onkosten al is het maar dat krankzinnige eigen risico of andere al bestaande eigen bijdragen.

Dus als arme oudere bijv. Ga je van niets hoeven bij te dragen naar 200 á 300 euro per jaar bovenop alles..

Dat gaan een hoop mensen merken.
Maar daar staat tegenover dat het wel een stuk eerlijker is met name voor de rijkere mensen. Tis misschien lullig maar wel zo eerlijk.
pi_183395484
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:05 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Maar daar staat tegenover dat het wel een stuk eerlijker is met name voor de rijkere mensen. Tis misschien lullig maar wel zo eerlijk.
Nee, die kunnen sowieso meer kwijt dan een ander.

De draagkracht ligt totaal anders.
pi_183395502
Zo’n rollator kan je best zelf kopen. Een traplift of scootmobiel is een ander verhaal, dan is 17,50 per maand ineens goedkoop.
pi_183395515
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee, die kunnen sowieso meer kwijt dan een ander.

De draagkracht ligt totaal anders.
Maar dat is niet helemaal eerlijk, mensen die hard hebben gewerkt voor hun geld draaien zo op voor anderen die dat niet hebben gedaan. En we praten hier over nog geen 300 euro per jaar.
pi_183395521
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zo’n rollator kan je best zelf kopen. Een traplift of scootmobiel is een ander verhaal, dan is 17,50 per maand ineens goedkoop.
Die werden sowieso vergoed als je op het bestaansminimum niveau zat of zit.
pi_183395653
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:11 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Maar dat is niet helemaal eerlijk, mensen die hard hebben gewerkt voor hun geld draaien zo op voor anderen die dat niet hebben gedaan. En we praten hier over nog geen 300 euro per jaar.
Solidariteit noemen we dat.
Een rijk mens kan opeens ook weer arm zijn als het tegenzit.. dan is het vangnet er ook voor hen.
pi_183395683
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Solidariteit noemen we dat.
Een rijk mens kan opeens ook weer arm zijn als het tegenzit.. dan is het vangnet er ook voor hen.
Rijke mensen betalen ook al meer door hogere belastingen. Iedere x datzelfde over die dit en die dat. Gewoon 1x goed de schijven instellen en kappen met al die onzin. Solidair is prima voor degene die willen maar echt niet kunnen. Helaas is er een te grote groep die het wel prima vind. Geen geld heeft maar wel rookt als een ketter. En ga zo door.
pi_183395690
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:37 schreef smizy het volgende:

[..]

Rijke mensen betalen ook al meer door hogere belastingen. Iedere x datzelfde over die dit en die dat. Gewoon 1x goed de schijven instellen en kappen met al die onzin. Solidair is prima voor degene die willen maar echt niet kunnen. Helaas is er een te grote groep die het wel prima vind. Geen geld heeft maar wel rookt als een ketter. En ga zo door.
Je laat de onderbuik spreken.
Zijn die mensen er niet die jij noemt (de arme rokers bedoel ik dan he)? Jawel, maar dat is verreweg de kleinste groep.

Meer dan dat ga ik er dan ook niet over zeggen, want ik kan er eigenlijk niets mee.
pi_183395704
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Solidariteit noemen we dat.
Een rijk mens kan opeens ook weer arm zijn als het tegenzit.. dan is het vangnet er ook voor hen.
In dat geval betaalt de gevallen rijkaard dus ook nog geen 300 euro per jaar. Goed opgelost dus. Een heleboel mensen gaan er met deze regeling op vooruit.
pi_183395715
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:40 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

In dat geval betaalt de gevallen rijkaard dus ook nog geen 300 euro per jaar. Goed opgelost dus. Een heleboel mensen gaan er met deze regeling op vooruit.
Ik denk het niet, maar we zullen er vast nog wel iets over gaan horen komende jaar/jaren.
pi_183395730
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je laat de onderbuik spreken.
Zijn die mensen er niet die jij noemt (de arme rokers bedoel ik dan he)? Jawel, maar dat is verreweg de kleinste groep.

Meer dan dat ga ik er dan ook niet over zeggen, want ik kan er eigenlijk niets mee.
Er zijn ten eerste ongeveer 200.000 mensen die niet willen werken.

En onderbuik spreken? Jij de linkse propogandamolen?
pi_183395744
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik denk het niet, maar we zullen er vast nog wel iets over gaan horen komende jaar/jaren.
Waarschijnlijk van de groep die nu wel moet dokken.
pi_183395769
Snap het probleem niet hoor. Ben zelf eens met het principe sterkste schouders, zwaarste lasten. Echter het lijkt wel of niemand meer voor zijn eigen gezondheid wil betalen, zo'n beetje het belangrijkste in je leven.

En die kosten worden ook steeds hoger, dus prima dat de minder bedeelden een relatief grote eigen bijdrage moeten doen voor dit. Het is voor je eigen zorg, daar mag je best voor lappen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_183395814
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:44 schreef smizy het volgende:

[..]

Er zijn ten eerste ongeveer 200.000 mensen die niet willen werken.

En onderbuik spreken? Jij de linkse propogandamolen?
Niet willen zo zo, jij kent ze allemaal persoonlijk natuurlijk.
pi_183395845
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:44 schreef smizy het volgende:

[..]

Er zijn ten eerste ongeveer 200.000 mensen die niet willen werken.

En onderbuik spreken? Jij de linkse propogandamolen?
Vooral de bejaarden die een traplift of rollator nodig hebben. Die willen maar niet werken!
pi_183395902
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Solidariteit noemen we dat.
Een rijk mens kan opeens ook weer arm zijn als het tegenzit.. dan is het vangnet er ook voor hen.
Hier is het opeens solidariteit, bij rekeningrijden de vervuiler betaalt...
pi_183395976
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:05 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier is het opeens solidariteit, bij rekeningrijden de vervuiler betaalt...
Bij rekeningrijden zouden mensen met minder inkomen niet minder betalen. Dat zou ook gek zijn. Je vergelijking gaat scheef.
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:30:07 #24
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183396092
vergoedingen afschaffen.
Als zie wat een rollater in Nederland kost, omdat het toch wordt vergoed.
In het buitenland kan je ze zo kopen voor een paar tientjes.
De prijzen zijn in nederland zo hoog omdat het toch vergoed wordt.

Kijk naar de brillen. 'Koop 1 bril, krijg een zonnebril gratis en nog een bril kado!', 'wij verdubbelen je eigen bijdrage'. En bril kan dus gewoon voor de helft over de toonbank.
Alleen de brillenboeren willen dat niet en de verzekeringen ook niet want dan verkopen ze geen aanvullende verzekeringen meer.

En Canta kost 10.000 euro. BPM vrij want heg is geen auto.
Zet zo'n Canta eens naast een auto van 12k (10k incl bpm) en zie hoe je genaait wordt. Maar ja, de Canta wordt vergoed.
Tot nooit .......
pi_183396144
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:30 schreef Speekselklier het volgende:
vergoedingen afschaffen.
Als zie wat een rollater in Nederland kost, omdat het toch wordt vergoed.
In het buitenland kan je ze zo kopen voor een paar tientjes.
De prijzen zijn in nederland zo hoog omdat het toch vergoed wordt.

Kijk naar de brillen. 'Koop 1 bril, krijg een zonnebril gratis en nog een bril kado!', 'wij verdubbelen je eigen bijdrage'. En bril kan dus gewoon voor de helft over de toonbank.
Alleen de brillenboeren willen dat niet en de verzekeringen ook niet want dan verkopen ze geen aanvullende verzekeringen meer.

En Canta kost 10.000 euro. BPM vrij want heg is geen auto.
Zet zo'n Canta eens naast een auto van 12k (10k incl bpm) en zie hoe je genaait wordt. Maar ja, de Canta wordt vergoed.
een rollator vergoed? Oh? Niet via de zorgverzekering en ik ken niemand die ‘m vergoed krijgt
pi_183397945
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Niet willen zo zo, jij kent ze allemaal persoonlijk natuurlijk.
Moet dat dan? Ik benoem de feiten, niet door mij onderzocht maar zelfs al zouden we voor iedereen een baan hebben er zijn zoveel mensen die niet willen werken.
pi_183397997
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:57 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vooral de bejaarden die een traplift of rollator nodig hebben. Die willen maar niet werken!
De discussie ging niet over mensen die bejaard zijn maar mensen die werken en wie er meer moet betalen. Volgens TS de rijken. Geen idee wat je met dit standpunt wilt maar als je zorg nodig hebt dan heb je die nodig. Ik zal de laatste zijn die iemand geen traplift gunt of een andere oplossing om zorgeloos te kunnen leven.
pi_183398005
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:39 schreef smizy het volgende:

[..]

Moet dat dan? Ik benoem de feiten, niet door mij onderzocht maar zelfs al zouden we voor iedereen een baan hebben er zijn zoveel mensen die niet willen werken.
Ho ho, je noemt deels een feit.
Er zijn volgens jouw 200.000 werklozen.

Waar het fantasie word is als je stelt dat ze niet willen werken of dat het, afgaande op het eerdere commentaar, het rokers zijn die ook nog allerlei eisen hebben.
pi_183398064
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:41 schreef smizy het volgende:

[..]

De discussie ging niet over mensen die bejaard zijn maar mensen die werken en wie er meer moet betalen. Volgens TS de rijken. Geen idee wat je met dit standpunt wilt maar als je zorg nodig hebt dan heb je die nodig. Ik zal de laatste zijn die iemand geen traplift gunt of een andere oplossing om zorgeloos te kunnen leven.
De OP gaat over het gebruik van hulpmiddelen. Dat zijn toch vooral gepensioneerden.
pi_183398148
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De OP gaat over het gebruik van hulpmiddelen. Dat zijn toch vooral gepensioneerden.
Klopt, ik reageer alleen op dat de rijken maar meer moeten betalen.
pi_183398270
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ho ho, je noemt deels een feit.
Er zijn volgens jouw 200.000 werklozen.

Waar het fantasie word is als je stelt dat ze niet willen werken of dat het, afgaande op het eerdere commentaar, het rokers zijn die ook nog allerlei eisen hebben.
Er zijn in NL meer werklozen. Ergens rond de 350k. Het kan dus nog beter in NL maar uit onderzoek blijkt dat het cijfer niet onder de 200k kan komen vanwege mensen die niet willen. Ik geef verder aan dat ik prima wil betalen maar dat zeker niet ga doen voor mensen die of niet willen werken of zeggen dat ze het geld niet hebben maar wel stevig roken of mensen die geen cent te makken heb en in de problemen komen omdat ze 2 honden hebben. Sociaal vangnet moet er zeker zijn maar het is wel om van te kunnen leven en niet meer. Als het dan gaat over dan betalen de rijken toch meer. Ja das lekker makkelijk. Die doen dat al door alle extra sociale lasten, geen compensaties op zorg of andere zaken. Ik ben dan voor iedereen betaald gewoon hetzelfde, wel zo eerlijk.
pi_183398408
Deze maatregel is geen cadeautje voor de rijken. Die huren zelf wel iemand in. Het maakt hulp toegankelijk voor de middeninkomens, pakweg tussen modaal en 2x modaal. Dat is de groep die buiten elke regeling valt en dus de volle mep mag betalen en wel overal. Je krijgt daardoor stapeling van (zorg)kosten. Daarnaast ben je met één salaris, wat bij gezinnen met een chronisch zieke vaak voorkomt, belastingtechnisch ook nog eens de sjaak.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Beste debater 2022 dinsdag 27 november 2018 @ 12:07:41 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183398536
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:11 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Maar dat is niet helemaal eerlijk, mensen die hard hebben gewerkt voor hun geld draaien zo op voor anderen die dat niet hebben gedaan. En we praten hier over nog geen 300 euro per jaar.
Uiteraard, want hard werken betekent automatisch dat je ook heel veel verdient.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')