abonnement Unibet Coolblue
pi_183391799
Hoi,

Ik ben aan het kijken voor vakantie volgend jaar juli/augustus en de ene helt wil Thailand maar ik huiver voor het regenseizoen. Nu viel mijn oog op tanzania maar is dat een beetje te doen qua kosten. Plan is aankomen en dan een safari en daarna richting zanzibar om te relaxen.

Mensen ervaringen en waar en hoe geboekt?
pi_183392514
Niet met Tanzania, wel met Thailand. In Augustus valt de regen reuze mee. Enkel rond een uur of 16-17 even een gigantische plens bui van een half uurtje tot een uurtje en de rest van de dag is het droog. Prima te doen.
  woensdag 12 december 2018 @ 19:13:18 #3
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_183686969
Tanzania is pittig duur, zeker qua safari en Zanzibar is een dure strandlocatie, Zuid-Afrika is een flink stuk goedkoper qua safari als je graag op safari wilt. Eventueel kan je nadenken over Sri Lanka?

Beetje het midden tussen de twee in qua safari gevoel en strandvakantie.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 december 2018 @ 20:14:41 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183688442
Ik ben in beiden geweest maar dan in januari, dus geen idee hoe Thailand is in de regentijd. Tanzania is bovendien 21 jaar geleden en toen was het niet zo gek duur (wel duurder dan Kenya) maar dat zal ook niet beter zijn geworden.

Safari's zijn altijd relatief duur, maar wel erg tof. Bovendien is de prijs meestal all-in dus het lijkt duurder dan het is. Altijd gaan voor de wat langere safari's aangezien je ook veel tijd bent aan het van- en naar de reservaten toe rijden en dat dus meer waar voor je geld is.

Zanzibar was ook wel leuk. Ik heb daar oud & nieuw gevierd in '97-'98. Dat was tof met andere backpackers maar het feest was vroeg afgelopen, misschien omdat het islamitisch is of zo. Rond 1:00am werd het al stil.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183700077
Voor de mensen die in Zanzibar zijn geweest. Een vriendin en ik willen daar graag heen voor een strandvakantie. Zijn er verder nog terrasjes en zo die je kan pakken of wat simpele excursies?

Klopt dat het dat er maar 1 geld automaat is op het eiland?
  zaterdag 29 december 2018 @ 20:15:24 #6
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_184068876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Voor de mensen die in Zanzibar zijn geweest. Een vriendin en ik willen daar graag heen voor een strandvakantie. Zijn er verder nog terrasjes en zo die je kan pakken of wat simpele excursies?

Klopt dat het dat er maar 1 geld automaat is op het eiland?
Terrasjes zijn er uiteraard, het is een soort toeristenwalhalla. Daarnaast zijn er meer dan genoeg excursies! Je kan bijvoorbeeld naar een nationaal park gaan om wat apen te kijken of iets rondom de zee doen. Er is meer dan genoeg te doen, maar ik zou er zelf niet heen gaan wanneer je gewoon een leuke strandvakantie wilt, omdat het niet per se goedkoop is en er goedkopere en leukere opties zijn.
pi_184069358
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 20:15 schreef Backpackinglife het volgende:

[..]

Terrasjes zijn er uiteraard, het is een soort toeristenwalhalla. Daarnaast zijn er meer dan genoeg excursies! Je kan bijvoorbeeld naar een nationaal park gaan om wat apen te kijken of iets rondom de zee doen. Er is meer dan genoeg te doen, maar ik zou er zelf niet heen gaan wanneer je gewoon een leuke strandvakantie wilt, omdat het niet per se goedkoop is en er goedkopere en leukere opties zijn.
Maar die stranden zijn daar toch zo mooi?
  zaterdag 29 december 2018 @ 20:31:08 #8
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_184069393
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 20:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar die stranden zijn daar toch zo mooi?
Zeker weten ja, de stranden daar zijn prachtig, maar persoonlijk vind ik heel veel stranden erg mooi en ik vond zanzibar nou niet zo speciaal dat ik alleen voor de stranden er heen zou vliegen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')