abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183378443
Hi! Ik kan wel wat hulp gebruiken met mijn gedicht, waarin ik ook een puzzel/raadsel wil verwerken.
Ik heb kadootjes voor mijn uberslimme neefje (15 jaar) die later graag thoraxchirurg wil worden. Hij is een beetje een computernerd, met een uitstekend gevoel voor (slimme) humor.
Als kadootje krijgt hij o.a. Zo’n Link figuur voor de Nintendo Switch. En ook een mok met MR. Right erop want hij denkt soms alles beter te weten ;-)
Hebben jullie een paar geniale tekstregels?

Ook wil ik graag een kadootje verstoppen in huis, en dat hij dan een lastig raadsel moet oplossen om dat kadootje te vinden. Bijvoorbeeld dat ik het verstop in de wasmachine en dat hij door middel van een lastig letter-geheimschrift of code het woord “ wasmachine” moet ontrafelen. Maar ik kan op internet zo niet iets vinden.. Of is dit eigenlijk helemaal niet leuk en hebben jullie nog betere ideeen?
Alius aliud dicit
pi_183378539
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 12:25 schreef Mrmime het volgende:
Ook wil ik graag een kadootje verstoppen in huis, en dat hij dan een lastig raadsel moet oplossen om dat kadootje te vinden. Bijvoorbeeld dat ik het verstop in de wasmachine en dat hij door middel van een lastig letter-geheimschrift of code het woord “ wasmachine” moet ontrafelen. Maar ik kan op internet zo niet iets vinden.. Of is dit eigenlijk helemaal niet leuk en hebben jullie nog betere ideeen?
Klinkt me beetje kinderachtig in de oren, als hij 15 is...
pi_183378586
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 12:34 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Klinkt me beetje kinderachtig in de oren, als hij 15 is...
Ja snap wat je bedoelt, maar ik bedoel echt een ingewikkeld raadsel. Waar menigeen niet uit zou komen maar hij wel. Juist omdat ie zo slim is. Maar misschien heb je gelijk en moet ik dat helemaal niet doen.
Alius aliud dicit
pi_183380067
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 12:39 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ja snap wat je bedoelt, maar ik bedoel echt een ingewikkeld raadsel. Waar menigeen niet uit zou komen maar hij wel. Juist omdat ie zo slim is. Maar misschien heb je gelijk en moet ik dat helemaal niet doen.
Jat één of andere opgave uit de AIVD-test van vorig jaar ofzo (en bouw hem om). Eentje waarvan je denkt dat het hem nog wel gaat lukken.
Somebody that I used to know
  maandag 26 november 2018 @ 14:05:56 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_183380150
Hulp vragen voor een gedicht :')
:')
  maandag 26 november 2018 @ 14:07:45 #6
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_183380191
Ik kan hier zo slecht tegen he, het is JOUW neefje, wie de neuk kent hem nou het best hier? Hier een paar geniale dichtregels.

Stront en pis, noem het maar niets, voor je het weet zit het aan het voorwiel van je fiets.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 26 november 2018 @ 14:20:14 #7
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_183380496
Goed hier wat algemene tips.
- Vermijd clichés zoals denken/schenken, 'Tim heeft alles al!' enz. Van die dingen die je uit een gedichtengenerator krijgt.
- Maak geen jaaroverzicht van (dit jaar ben je van school af! toen werd je verliefd, en toen gingen je ouders scheiden enz.) Hou het liever op één leuke gebeurtenis.
- Kort en krachtig. Surprises duren vaak lang en de rest valt in slaap als een gedicht van vier kantjes wordt voorgelezen. Zeker als het een saai/verlegen iemand is die zich door zo'n tekst moet werken. Ik hou het zelf meestal op 12-20 sterke regels.
- Maak het persoonlijk, met een knipoog, maak er geen pesterijtje van. Hij moet het kunnen hebben.

Puzzel: bedenk of hij die moet oplossen vóór de volgende aan de beurt is, of in de loop van de avond.
:')
pi_183381782
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2018 14:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Jat één of andere opgave uit de AIVD-test van vorig jaar ofzo (en bouw hem om). Eentje waarvan je denkt dat het hem nog wel gaat lukken.
Precies zoiets bedoel, ik dank voor de tip ik ga er eens naar zoeken! Moet niet te makkelijk zijn inderdaad.

De anderen ook bedankt voor jullie input. Ik snap de ;( met betrekking tot hulp vragen voor een gedicht / raadsel, maar hey, je hoeft niet te reageren hè.
Was gewoon een maandagochtendvraag en wellicht is er nog iemand een ander geniaal idee. THanx anyway!
Alius aliud dicit
pi_183381906
Ja ik moet ook nog 7 sinterklaasgedichten, help!
pi_183384154
Is zo'n puzzel wel een goed idee? Ik neem aan dat er nog meet uitpakkers zijn.
Of iedereen moet wachten terwijl je neefje het oplost of neefje is druk bezig met oplossen en krijgt de rest van de uitpakkers niet mee omdat hij met zijn eigen ding bezig is.
Lijkt mij ziet zo gezellig.
Ik zou er dan eerder een surprise van maken met een puzzelslot er op.

http://smallpuzzlecollect(...)ck-puzzle-locks.html
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183489188
Dit lijkt me wel mooi om in het gedicht te stoppen:

Rbo ptrbaio itw bd hbto ytfe wtrzaio,
Gzzm bn jk bhotmhto hzzm gbc ptwmzaio.
Bd itw rzh jjd ptth efzqu brtt uzo ibtm nozzo,
Gzzm httg zzh rzo cbc gt rzo stmotffth pzzo.
Tth rbhp gjto ct pjtr wtpmbckth:
Ct yqnct dzh jhoytoothr ftddtm kbckth!

[ Bericht 0% gewijzigd door thabit op 02-12-2018 09:33:54 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')