abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183387671
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 19:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De metro van Frankfurt heeft in ieder geval wel overwegen in de buitenwijken.
Ok, ik ken dat net niet. Waar Ik wel erg bekend mee ben is het RER systeem in Parijs. Dit is niet een echt metronetwerk en daar heb je ook wel een paar overwegen. De RER C heeft er zelfs een aantal maar die zijn compleet te verwaarlozen. Dat net is instaat om de gigantische massa van Parijs te vervoeren. Het is een net met bovenleiding en lijkt nog het meeste op het normale spoor. Persoonlijk vind ik dat een van de mooiste systemen en dat zou ik wel in Nederland wensen.

Ik weet niet of je er persoonlijk ook bekend mee bent. Maar hoe, sta je daar tegenover?
  maandag 26 november 2018 @ 20:11:37 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183387900
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 19:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de belangrijkste reden om een machinist niet te vervangen door een automatische piloot?
Mensen zijn bang om in een voertuig zonder bestuurder te stappen. De Rotterdamse metro heeft daarom al decennia lang tamelijk nutteloze bestuurders in de metro's.
  maandag 26 november 2018 @ 20:12:19 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183387925
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 20:04 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ok, ik ken dat net niet. Waar Ik wel erg bekend mee ben is het RER systeem in Parijs. Dit is niet een echt metronetwerk en daar heb je ook wel een paar overwegen. De RER C heeft er zelfs een aantal maar die zijn compleet te verwaarlozen. Dat net is instaat om de gigantische massa van Parijs te vervoeren. Het is een net met bovenleiding en lijkt nog het meeste op het normale spoor. Persoonlijk vind ik dat een van de mooiste systemen en dat zou ik wel in Nederland wensen.

Ik weet niet of je er persoonlijk ook bekend mee bent. Maar hoe, sta je daar tegenover?
Het laat zich ook prima vergelijken met de Duitse S-Bahnen, met name die in Berlijn, Hamburg, Mnchen en het Ruhrgebied. Uiteindelijk blijft het allemaal hoogfrequent vervoer in stedelijke gebieden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 26 november 2018 @ 20:19:23 #54
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_183388118
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 11:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je moet en dat materieel waar ook onderhoud aan uitgevoerd moet worden hebben en dan de kosten. Heel NL staat wel op zijn kop als de kaartjes weer duurder worden en studenten zouden ontploffen als zij geen gebruik kunnen maken van gratis ov.
Studenten reisproduct is geen gift van de NS toch?

בעסטע גרוסען Flip.
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
pi_183388140
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 13:22 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je een belangrijke afspraak hebt ga je niet met de trein lijkt me. Sowieso ga je niet met de trein als je aanwezigheid ergens van enig belang is.
onzin, ik zit gemiddeld 6 dagen per week in de trein en bijna ben altijd ruim op tijd.
pi_183388305
quote:
16s.gif Op maandag 26 november 2018 20:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Studenten reisproduct is geen gift van de NS toch?

בעסטע גרוסען Flip.
Wel van de overheid en laat die nu 100% aandeelhouder zijn. Maar niet dat ik dat een probleem vind. Maar het is wel een post op de begroting. En in de spits reizen behoorlijk wat scholieren.
  maandag 26 november 2018 @ 20:27:09 #57
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_183388340
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 20:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wel van de overheid en laat die nu 100% aandeelhouder zijn. Maar niet dat ik dat een probleem vind. Maar het is wel een post op de begroting. En in de spits reizen behoorlijk wat scholieren.
Ja dat wel inderdaad.

ទាក់ទងនឹងបញ្ហាប្រភេទ Flip.
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
pi_183388771
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 19:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de belangrijkste reden om een machinist niet te vervangen door een automatische piloot?
Mijn geliefde baan :). Nu zal het mij niet meer gaan raken. Maar je hoeft ook geen rekening te houden met een hobbyist. In zoverre zal het in de toekomst zeker een keer gaan gebeuren.

Maar je zult altijd wel iemand nodig moeten hebben in een trein. Al is het maar om in noodsituaties in te grijpen. Of om service te verlenen tussen honderden reizigers. En bij het stranden van een trein heb je toch personeel nodig. Een machinist krijgt dan een andere functie.
  maandag 26 november 2018 @ 20:50:32 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183389046
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 20:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Mijn geliefde baan :). Nu zal het mij niet meer gaan raken. Maar je hoeft ook geen rekening te houden met een hobbyist. In zoverre zal het in de toekomst zeker een keer gaan gebeuren.

Maar je zult altijd wel iemand nodig moeten hebben in een trein. Al is het maar om in noodsituaties in te grijpen. Of om service te verlenen tussen honderden reizigers. En bij het stranden van een trein heb je toch personeel nodig. Een machinist krijgt dan een andere functie.
Allemaal indirecte redenen dus. Maar als ik je dus goed begrijp, dan is het technisch mogelijk om dat wat de machinist in de cabine doet, te vervangen door iets computergestuurds zonder dat er dan dingen misgaan met het rijden van de trein?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183389249
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 20:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Allemaal indirecte redenen dus. Maar als ik je dus goed begrijp, dan is het technisch mogelijk om dat wat de machinist in de cabine doet, te vervangen door iets computergestuurds zonder dat er dan dingen misgaan met het rijden van de trein?
Ja, mits de infra en het seinenstelsel daarin worden meegenomen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)jaar-al-op-het-spoor
pi_183389642
Overigens dat het rijden zonder machinist minder vertragingen gaat opleveren durf ik niet te zeggen. Wel heb je niet meer rekening te houden met de menselijke factor zoals rustpauzes waardoor je de dienstregeling zonder al die voorwaardes kunt maken.

Helaas kan ik alleen voor mijzelf praten, maar de keren dat ik door mijn fout in die 17 jaar te laat bij mijn trein was, is op een hand te tellen. Vaak ontstaan vertragingen door gladheid, storingen materieel en infra, aanrijdingen, het kruisen van andere treinen, het halteren waarbij reizigers door een deur willen binnentreden etc. Het fluiten is sluiten blijft toch een probleem.
pi_183389685
Zou een kabelbaan zoals in de alpen helpen? Een paar van buiten de stad tot aan het centrum van de stad.
  maandag 26 november 2018 @ 21:14:18 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183389722
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 21:11 schreef polderturk het volgende:
Zou een kabelbaan zoals in de alpen helpen? Een paar van buiten de stad tot aan het centrum van de stad.
Die krijg je niet op snelheid. En ik kan nog wel een aardig rijtje nadelen bedenken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183389843
En voor de liefhebbers. Het moderne materieel zoaks de Flirt stel je al de doelsnelheid in en de trein rijd al zowaar bijna automatisch. Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met een locomotief zoals de 1800 serie is dat al een enorm verschil.
pi_183389971
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 21:11 schreef polderturk het volgende:
Zou een kabelbaan zoals in de alpen helpen? Een paar van buiten de stad tot aan het centrum van de stad.
Moet je wel geen hoogtevrees hebben :)
pi_183390553
@Janneke

https://www.google.nl/url(...)ust=1543351118794945

Nog een leuk artikel. Die Fransen zijn behoorlijk ver als het om innovatie gaat.
  maandag 26 november 2018 @ 21:47:57 #67
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183390716
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 21:43 schreef Cherni het volgende:
@Janneke

https://www.google.nl/url(...)ust=1543351118794945

Nog een leuk artikel. Die Fransen zijn behoorlijk ver als het om innovatie gaat.
Haha, de Fransen hebben inderdaad ook wel een goede reden voor innovatie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183391322
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 20:40 schreef Cherni het volgende:

[..]
Maar je zult altijd wel iemand nodig moeten hebben in een trein. Al is het maar om in noodsituaties in te grijpen. Of om service te verlenen tussen honderden reizigers. En bij het stranden van een trein heb je toch personeel nodig. Een machinist krijgt dan een andere functie.
Uiteindelijk kun je ook daar de machinist vervangen. Maar dat kost een hoop extra techniek, extreem hoge betrouwbaarheid en een achtervang op een uitgebreidere verkeersleiding. En meer veiligheidskritische techniek die tot een lagere beschikbaarheid van materiaal en infra leidt.Uiteindelijk is het een business-case die op dit moment vaak nog in het voordeel van de machinist uitslaat.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_183391394
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het Londense metronet is niet geheel ondergronds en ook daar schijnt het soms te regenen O-)
En daar wordt volledig en 100% van de tijd (semi-)automatisch gereden?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 26 november 2018 @ 22:13:08 #70
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183391483
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 22:09 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

En daar wordt volledig en 100% van de tijd (semi-)automatisch gereden?
Maar 1 lijn, en die ligt volledig ondergronds.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 26 november 2018 @ 23:54:24 #71
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_183393634
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 16:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet handig, maar het aanpassen van de collegetijden zou wel eens tijd worden. Dan weer je de studenten uit de spits, scheelt al een stuk.
Dit roep ik al 20 jaar. Het is te gek dat de treinen tijdens de spits mutje vol zitten en daarbuiten 4 stoelen tot je beschikking hebt. Als je over de gehele dag kijkt heeft de trein maar een bezettingsgraad van iets meer dan 30%.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_183393955
http%3A%2F%2Fcdn.cnn.com%2Fcnnnext%2Fdam%2Fassets%2F180416135550-skyrider-2-0---aviointeriors2.jpg

Zulke moeten ze doen, aan 2 zijdes

2stoelen links en 3 rechts, gangpad past er tussen, dikkertjes in de container achterin de trein
pi_183396661
Bij grote massa's heb je ook meer en bredere deuren nodig. Dat scheelt enorm in tijd bij het halteren.

Hier een voorbeeld.
Dit is materieel van de RER E.
  dinsdag 27 november 2018 @ 10:21:27 #74
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183396721
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 20:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

onzin, ik zit gemiddeld 6 dagen per week in de trein en bijna ben altijd ruim op tijd.
Leuk dat je boemeltje van Arriva netjes op tijd tussen twee stallen rijdt, op de trajecten die er toe doen ben je minstens een keer per week later.
pi_183398176
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:21 schreef Nobu het volgende:

[..]

Leuk dat je boemeltje van Arriva netjes op tijd tussen twee stallen rijdt, op de trajecten die er toe doen ben je minstens een keer per week later.
ik woon in Amsterdam, prutser :D
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')