Oké, ik ken dat net niet. Waar Ik wel erg bekend mee ben is het RER systeem in Parijs. Dit is niet een echt metronetwerk en daar heb je ook wel een paar overwegen. De RER C heeft er zelfs een aantal maar die zijn compleet te verwaarlozen. Dat net is instaat om de gigantische massa van Parijs te vervoeren. Het is een net met bovenleiding en lijkt nog het meeste op het normale spoor. Persoonlijk vind ik dat een van de mooiste systemen en dat zou ik wel in Nederland wensen.quote:Op maandag 26 november 2018 19:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De metro van Frankfurt heeft in ieder geval wel overwegen in de buitenwijken.
Mensen zijn bang om in een voertuig zonder bestuurder te stappen. De Rotterdamse metro heeft daarom al decennia lang tamelijk nutteloze bestuurders in de metro's.quote:Op maandag 26 november 2018 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de belangrijkste reden om een machinist niet te vervangen door een automatische piloot?
Het laat zich ook prima vergelijken met de Duitse S-Bahnen, met name die in Berlijn, Hamburg, München en het Ruhrgebied. Uiteindelijk blijft het allemaal hoogfrequent vervoer in stedelijke gebieden.quote:Op maandag 26 november 2018 20:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Oké, ik ken dat net niet. Waar Ik wel erg bekend mee ben is het RER systeem in Parijs. Dit is niet een echt metronetwerk en daar heb je ook wel een paar overwegen. De RER C heeft er zelfs een aantal maar die zijn compleet te verwaarlozen. Dat net is instaat om de gigantische massa van Parijs te vervoeren. Het is een net met bovenleiding en lijkt nog het meeste op het normale spoor. Persoonlijk vind ik dat een van de mooiste systemen en dat zou ik wel in Nederland wensen.
Ik weet niet of je er persoonlijk ook bekend mee bent. Maar hoe, sta je daar tegenover?
Studenten reisproduct is geen gift van de NS toch?quote:Op maandag 26 november 2018 11:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet en dat materieel waar ook onderhoud aan uitgevoerd moet worden hebben en dan de kosten. Heel NL staat wel op zijn kop als de kaartjes weer duurder worden en studenten zouden ontploffen als zij geen gebruik kunnen maken van gratis ov.
onzin, ik zit gemiddeld 6 dagen per week in de trein en bijna ben altijd ruim op tijd.quote:Op maandag 26 november 2018 13:22 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als je een belangrijke afspraak hebt ga je niet met de trein lijkt me. Sowieso ga je niet met de trein als je aanwezigheid ergens van enig belang is.
Wel van de overheid en laat die nu 100% aandeelhouder zijn. Maar niet dat ik dat een probleem vind. Maar het is wel een post op de begroting. En in de spits reizen behoorlijk wat scholieren.quote:Op maandag 26 november 2018 20:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Studenten reisproduct is geen gift van de NS toch?
בעסטע גרוסען Flip.
Ja dat wel inderdaad.quote:Op maandag 26 november 2018 20:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wel van de overheid en laat die nu 100% aandeelhouder zijn. Maar niet dat ik dat een probleem vind. Maar het is wel een post op de begroting. En in de spits reizen behoorlijk wat scholieren.
Mijn geliefde baan . Nu zal het mij niet meer gaan raken. Maar je hoeft ook geen rekening te houden met een hobbyist. In zoverre zal het in de toekomst zeker een keer gaan gebeuren.quote:Op maandag 26 november 2018 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de belangrijkste reden om een machinist niet te vervangen door een automatische piloot?
Allemaal indirecte redenen dus. Maar als ik je dus goed begrijp, dan is het technisch mogelijk om dat wat de machinist in de cabine doet, te vervangen door iets computergestuurds zonder dat er dan dingen misgaan met het rijden van de trein?quote:Op maandag 26 november 2018 20:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mijn geliefde baan . Nu zal het mij niet meer gaan raken. Maar je hoeft ook geen rekening te houden met een hobbyist. In zoverre zal het in de toekomst zeker een keer gaan gebeuren.
Maar je zult altijd wel iemand nodig moeten hebben in een trein. Al is het maar om in noodsituaties in te grijpen. Of om service te verlenen tussen honderden reizigers. En bij het stranden van een trein heb je toch personeel nodig. Een machinist krijgt dan een andere functie.
Ja, mits de infra en het seinenstelsel daarin worden meegenomen.quote:Op maandag 26 november 2018 20:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allemaal indirecte redenen dus. Maar als ik je dus goed begrijp, dan is het technisch mogelijk om dat wat de machinist in de cabine doet, te vervangen door iets computergestuurds zonder dat er dan dingen misgaan met het rijden van de trein?
Die krijg je niet op snelheid. En ik kan nog wel een aardig rijtje nadelen bedenken.quote:Op maandag 26 november 2018 21:11 schreef polderturk het volgende:
Zou een kabelbaan zoals in de alpen helpen? Een paar van buiten de stad tot aan het centrum van de stad.
Moet je wel geen hoogtevrees hebbenquote:Op maandag 26 november 2018 21:11 schreef polderturk het volgende:
Zou een kabelbaan zoals in de alpen helpen? Een paar van buiten de stad tot aan het centrum van de stad.
Haha, de Fransen hebben inderdaad ook wel een goede reden voor innovatie.quote:Op maandag 26 november 2018 21:43 schreef Cherni het volgende:
@Janneke
https://www.google.nl/url(...)ust=1543351118794945
Nog een leuk artikel. Die Fransen zijn behoorlijk ver als het om innovatie gaat.
Uiteindelijk kun je ook daar de machinist vervangen. Maar dat kost een hoop extra techniek, extreem hoge betrouwbaarheid en een achtervang op een uitgebreidere verkeersleiding. En meer veiligheidskritische techniek die tot een lagere beschikbaarheid van materiaal en infra leidt.Uiteindelijk is het een business-case die op dit moment vaak nog in het voordeel van de machinist uitslaat.quote:Op maandag 26 november 2018 20:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar je zult altijd wel iemand nodig moeten hebben in een trein. Al is het maar om in noodsituaties in te grijpen. Of om service te verlenen tussen honderden reizigers. En bij het stranden van een trein heb je toch personeel nodig. Een machinist krijgt dan een andere functie.
En daar wordt volledig en 100% van de tijd (semi-)automatisch gereden?quote:Op maandag 26 november 2018 19:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het Londense metronet is niet geheel ondergronds en ook daar schijnt het soms te regenen
Maar 1 lijn, en die ligt volledig ondergronds.quote:Op maandag 26 november 2018 22:09 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En daar wordt volledig en 100% van de tijd (semi-)automatisch gereden?
Dit roep ik al 20 jaar. Het is te gek dat de treinen tijdens de spits mutje vol zitten en daarbuiten 4 stoelen tot je beschikking hebt. Als je over de gehele dag kijkt heeft de trein maar een bezettingsgraad van iets meer dan 30%.quote:Op maandag 26 november 2018 16:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet handig, maar het aanpassen van de collegetijden zou wel eens tijd worden. Dan weer je de studenten uit de spits, scheelt al een stuk.
Leuk dat je boemeltje van Arriva netjes op tijd tussen twee stallen rijdt, op de trajecten die er toe doen ben je minstens een keer per week later.quote:Op maandag 26 november 2018 20:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
onzin, ik zit gemiddeld 6 dagen per week in de trein en bijna ben altijd ruim op tijd.
ik woon in Amsterdam, prutserquote:Op dinsdag 27 november 2018 10:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Leuk dat je boemeltje van Arriva netjes op tijd tussen twee stallen rijdt, op de trajecten die er toe doen ben je minstens een keer per week later.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |