abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183375523
Interessante documentaire waarin een groothandelaar in nepvolgers anoniem een boekje open doet over fraude op Instagram. Er zit een hele industrie achter, alles waterdicht in elkaar gezet.

https://www.vpro.nl/programmas/follow-me.html

Ik hoorde vanochtend dat Memphis Depay 5 miljoen volgers heeft op Instagram. Hoeveel zal hij er bijgekocht hebben?
Deze documentaire opent je ogen, hoe nep internet kan zijn.
Grote sterren die al miljoenen volgers hebben, kopen er rustig nog een paar miljoen bij.

Zelfs ouders kopen volgers voor Instagram voor hun kinderen die op de basisschool zitten. Want veel volgers betekent veel status.
Instagram zelf wilde niet voor de camera.
Een bekende Nederlandse schrijver bleekt 20% nepvolgers te hebben. Dan vraag je je meteen af: wie zou dat zijn?
Rusland speelt een grote rol, daar zitten duizenden huisvrouwen 'comments' te schrijven voor allerlei producten. Die zijn dus ook grotendeels nep.

Bots

Instagramvolgers zijn gewoon online te koop. Voor een paar euro heb je er zo honderden volgers bij en ook likes op je berichten kun je grootschalig inkopen. Veul reisde naar Amerika en Rusland om onderzoek te doen naar de mensen en mechanismen hierachter. 'Die handel is niet illegaal, maar wel heel schimmig. Minstens tien procent van de volgers op Instagram is nep. Dat zijn voornamelijk bots, door de computer aangemaakte accounts met willekeurige namen en foto's. De meesten komen uit Rusland en India, daar staan de servers te draaien.'

https://www.vpro.nl/lees/gids/2018/followme

[ Bericht 11% gewijzigd door Loekie1 op 26-11-2018 08:26:30 ]
pi_183375574
Dat is toch oud nieuws?
pi_183375757
Dat dit kan op internet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2018 08:52:37 ]
pi_183375921
Waar mensen toch allemaal tijd voor hebben :{
Somebody that I used to know
  zaterdag 1 december 2018 @ 02:41:43 #5
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_183471473
Dingen nep op internet wat zeg je me nu?? :o
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_183471497
Ik ken iemand en die had er ergens vorig jaar in Augustus 300 nog wat op Instagram, toen kwam er op Facebook een post dat ze hoopte viral te gaan, en 2 dagen later had ze opeens 1100 volgers op Instagram :')

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2018 03:17:25 ]
  zondag 2 december 2018 @ 22:27:47 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_183629745
Er wordt wat af gemanipuleerd. Een goede bekende van me opende jaren geleden al eens een topic over manipulatie van hitlijsten: KLB / Gekochte hits

Tegenwoordig draait alles alleen nog maar om streams (ook wel kliks) en wordt de genoemde Single Top 100 ineens overspoeld door Nederlandstalige hiphop. Uiteraard wordt die vermeende populariteit overal op internet vakkundig geduid door social influencers en marketeers.

Ook in de politiek gebeurt het volop: politici die volgers op Twitter of Instagram kopen om populairder over te komen. Het zogeheten bandwagon-effect is zo oud als de weg naar Rome.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')