Conus is een millitaire term voor continental United Statesquote:
Verder:quote:Het gaat nu echt gebeuren! Onze Boeing 747 gaat zijn laatste reis maken van Schiphol Airport naar de tuin van het Corendon Village Hotel Amsterdam.
Wat gaat er gebeuren en wanneer?
Startschot: dinsdag 5 februari 22.00 uur – woensdag 6 februari 07.00 uur
Op dinsdag 5 februari rijdt het toestel om 22.00 uur op een gigantische zelfrijdende trailer van transportgigant Mammoet uit de hangar om via de Zwanenburgbaan Schiphol te verlaten. Het voertuig steekt rond middernacht de Tweeduizend El over en gaat stapvoets richting de Sloterweg, waar het toestel twee dagen blijft staan om de Mammoet-medewerkers de gelegenheid te geven de gebruikte rijplaten over te brengen voor de tweede etappe.
Oversteek A9: vrijdag 8 februari 00.00 uur – zaterdag 9 februari 05.00 uur
In de nacht van vrijdag 8 op zaterdag 9 februari vindt het meest spectaculaire gedeelte van het transport plaats. Rond middernacht steekt de Boeing majestueus de A9 over. Het verkeer richting Haarlem ligt dan al even stil, het verkeer vanuit Haarlem richting Schiphol wordt gedurende de imposante overtocht tot staan gebracht. Daarna vervolgt het toestel met een slakkengangetje de route richting het Corendon Village Hotel. Het toestel brengt de laatste nacht in den vreemde door aan de Schipholweg, pal tegenover de uiteindelijke eindbestemming.
Zaterdag 9 februari overdag (12.00-17.00 uur)
Om op de hoogte te blijven het transport, is er in het Corendon Village Hotel een unieke control room. Deze ruimte is de gehele dag open voor livestreams en informatie over Corendon Mission 747. Alleen bezoekers met een toegangsticket zijn welkom in de control room.
Schipholweg en de eindbestemming: zaterdag 9 februari 00.00 uur – zondag 10 februari 04.00 uur
In de nacht van zaterdag op zondag steekt het toestel tenslotte de Schipholweg over om na 57 parkeerbewegingen definitief in de tuin van Corendon Village Hotel Amsterdam plaats te nemen.
https://www.corendonhotels.com/corendonmission747/quote:BEZOEKERS
Tijdens het transport zijn langs de route drie spottersplekken ingericht waar spotters, liefhebbers en media het vliegtuig van redelijke afstand kunnen volgen. Deze plekken zijn uitsluitend bestemd voor personen die een toegangsticket hebben. Verder zijn alleen bezoekers met een toegangsticket welkom in de control room in het hotel.
Wil jij kans maken op een toegangsticket voor Corendon Mission 747? Meld je dan vóór 31 januari 12.00 uur aan!
LET OP: deze aanmelding is geen garantie voor een toegangsbewijs. Op 2 februari ontvang je uitsluitsel over jouw aanmelding. Voor alle liefhebbers geldt dat het transport ook thuis te volgen zal zijn via een livestream, waar elke beweging van het vliegtuig met drie camera’s wordt gevolgd en haarfijn in beeld wordt gebracht.
https://www.luchtvaartnie(...)-nieuw-kleurenschemaquote:Uiteindelijk krijgen alle toestellen die niet binnen een paar jaar uitgefaseerd worden het nieuwe kleurenschema, zo heeft KLM Luchtvaartnieuws onlangs verzekerd. Dat geldt ook voor de Boeing 777-200ER’s.
Wordt toch genoemd daar? De aandelen van IAG moeten voor meer dan 50% in de EU zitten, maar dat is na de brexit niet meer het geval. Dan houdt het op voor de EU-airlines die onder IAG vallen.quote:Op zondag 3 februari 2019 12:11 schreef TjjWester het volgende:
Ik lees op tweakers een intressante discussie, daar wordt gesteld dat Iberia haar landingsrechten kan verliezen omdat ze onderdeel is van IAG.
Klopt dit wel? Immers Iberia is gevestigd in spanje. Easyjet bijvoorbeeld heeft een dochter opgericht in oostenrijk om de toegang tot de eu veilig te stellen, vallen die dan ook buiten de boot?
Easyjet kan als beurgenoteerd bedrijf nooit regelen dat 51% van de aandelen gegarandeerd gehouden worden binnen de E.U, de enige manier is een idioot grote buyout en de aandelen onderbrengen in een stichting. Dus kennelijk halen ze een truc uit met de aandelen van easyjet europe.quote:Op zondag 3 februari 2019 12:36 schreef OEM het volgende:
[..]
Wordt toch genoemd daar? De aandelen van IAG moeten voor meer dan 50% in de EU zitten, maar dat is na de brexit niet meer het geval. Dan houdt het op voor de EU-airlines die onder IAG vallen.
Daarom zijn ze nu druk daarmee bezig en vindt vooral Spanje dat de regels niet zo strak nageleefd hoeven te worden.
Ryanair en easyJet zijn ook bezig om aandelen in de EU onder te brengen.
Ryanair moet ook aantonen dat er een meerderheidsbelang in de EU zit. Dat is nu eenmaal een van de eisen van een AOC in de EU.quote:Op zondag 3 februari 2019 12:53 schreef TjjWester het volgende:
Ryanair is gevestigd in dublin die hebben daar geen last van.
Ja dat moet elke AOC in de E.U maar ze hebben niet speciaal last van de brexit(omdat ze buiten het vk zit) zoals IAG dat heeft.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Ryanair moet ook aantonen dat er een meerderheidsbelang in de EU zit. Dat is nu eenmaal een van de eisen van een AOC in de EU.
Alle UK-aandelen van Ryanair tellen nu mee als EU-aandeel, na de brexit niet meer...quote:Op zondag 3 februari 2019 13:06 schreef TjjWester het volgende:
Ja dat moet elke AOC in de E.U maar ze hebben niet speciaal last van de brexit(omdat ze buiten het vk zit) zoals IAG dat heeft.
quote:https://investor.ryanair.com/brexit/
EU law requires Ryanair to be majority owned and controlled by EU nationals. In the event of a hard (or no-deal) Brexit, our UK shareholders may become non-EU nationals, and this may result in Ryanair (for a temporary period) being majority non-EU owned and controlled, our EU airline licence might be at risk.
Dat heeft ryanair toch willen oplossen door die hele holding structuur op te tuigen?quote:Op zondag 3 februari 2019 13:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Alle UK-aandelen van Ryanair tellen nu mee als EU-aandeel, na de brexit niet meer...
[..]
Blijkbaar niet. Ryanair is van plan bij een harde brexit het stemrecht van UK-shareholders in te trekken.quote:Op zondag 3 februari 2019 13:13 schreef TjjWester het volgende:
Dat heeft ryanair toch willen oplossen door die hele holding structuur op te tuigen?
quote:Het wrak van het toestel van de Argentijnse voetballer Emiliano Sala is gevonden in het Kanaal. Een onderzoeker die betrokken was bij de zoektocht naar het vliegtuig heeft dat bekendgemaakt namens de familie.
Volgens de maritiem onderzoeker David Mearns werden de wrakstukken vanochtend gevonden. Verdere details zijn nog niet bekend. De komende dag komen de Britse autoriteiten met een verklaring. De families van Sala en de andere omgekomen inzittende, piloot David Ibbotson, zijn ingelicht.
De Piper Malibu 46 verdween bijna twee weken geleden van de radar toen de 28-jarige voetballer op weg was van Nantes naar zijn nieuwe club in Cardiff. Dagenlang zochten de autoriteiten naar het toestel, maar dat leverde in eerste instantie niets op. Familieleden van de voetballer besloten zelf verder te gaan zoeken. De zoektocht werd geleid door Mearns.
Het is niet duidelijk of de lichamen van Sala en de 59-jarige piloot ook zijn aangetroffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |