abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183398268
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2018 23:09 schreef Molurus het volgende:
Hoogopperaartsvooredelstamoudbetovergrootouder.
Luisterend naar de naam Jan.
pi_183398475
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat ook wel interessant is is dat er zo veel generaties terug sprake geweest moet zijn van 'incest', in die zin dat je in de 513e generatie terug geen 2512 voorouders kunt hebben. Zo veel mensen leefden er toen eenvoudig niet. (Zo veel mensen hebben er nooit geleefd, zelfs niet in totaal.)
Idd.. en men spoorde ook aan om nichten en neven te huwen om zo het risico op genetische defecten te minimaliseren. Dus dat was al een weg naar iets beters vanaf een zwarte bladzijde :')

Beide opties zijn al niet meer gangbaar gelukkig.
  Forum Admin dinsdag 27 november 2018 @ 16:24:34 #28
97069 crew  NanKing
Builak!
pi_183403061
Toch even de TT aangepast :D
ich habe niemals satz
pi_183408778
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat ook wel interessant is is dat er zo veel generaties terug sprake geweest moet zijn van 'incest', in die zin dat je in de 513e generatie terug geen 2512 voorouders kunt hebben. Zo veel mensen leefden er toen eenvoudig niet. (Zo veel mensen hebben er nooit geleefd, zelfs niet in totaal.)
Inderdaad... Maar, tot wanneer spreek je van "incest"? In principe is incest "geslachtsgemeenschap tussen naaste bloedverwanten", zoals ouders en kinderen, broers en zussen, en zo. Spreek je nog van incest indien het gaat om een achterneef of -nicht, waarmee ik bedoel: iemand die de kleinzoon of -dochter van een oudoom of -tante is en dus een overgrootmoeder en -vader met je deelt, wat toch al vrij verre familie is? Het zit er dik in dat veel koppels elkaars achter-achter-achter-neef en -nicht zijn, zonder dat ze het zelf weten.
Als ik een terrorist in blauw pak was, zou ik WEIGEREN iemand te beboeten vanwege een overtreding die niemand tot slachtoffer maakt, hindert of in gevaar brengt: http://212.204.215.127/item/boete-voor-bierdrinkende-jongeren
  dinsdag 27 november 2018 @ 20:43:53 #30
167383 Molurus
the talking snake
pi_183408847
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 20:40 schreef Wandeling het volgende:

[..]

Inderdaad... Maar, tot wanneer spreek je van "incest"? In principe is incest "geslachtsgemeenschap tussen naaste bloedverwanten", zoals ouders en kinderen, broers en zussen, en zo. Spreek je nog van incest indien het gaat om een achterneef of -nicht, waarmee ik bedoel: iemand die de kleinzoon of -dochter van een oudoom of -tante is en dus een overgrootmoeder en -vader met je deelt, wat toch al vrij verre familie is? Het zit er dik in dat veel koppels elkaars achter-achter-achter-neef en -nicht zijn, zonder dat ze het zelf weten.
Ach ja, da's meer semantiek, vandaar de quotes.

Het punt was dat er onvermijdelijk kruisingen zijn over en weer. ;) Al na enkele tientallen generaties waarschijnlijk.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
  zaterdag 15 december 2018 @ 13:54:18 #31
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_183743788
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 11:08 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Een betovergrootmoeder....is dat een soort toverheks?
Nee, dat zijn schoonmoeders.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_183944379
In principe is 8 levende generaties in een familie mogelijk. Alleen moeten de moeders dan gemiddeld op hun 15e een kind krijgen en moet de bet-bet-bet-bet-overgrootmoeder minstens 120 jaar oud zijn. Ga maar eens na hoe groot de kans is dat dit ooit zal gebeuren :')

[ Bericht 7% gewijzigd door needlesslylargerod op 25-12-2018 21:26:27 ]
pi_184174469
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 18:09 schreef needlesslylargerod het volgende:
In principe is 8 levende generaties in een familie mogelijk. Alleen moeten de moeders dan gemiddeld op hun 15e een kind krijgen en moet de bet-bet-bet-bet-overgrootmoeder minstens 120 jaar oud zijn. Ga maar eens na hoe groot de kans is dat dit ooit zal gebeuren :')
Dat zijn 9 generaties ;) je vergeet het kind van 0 jaar oud
hardcoholic
pi_184242697
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 05:03 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Dat zijn 9 generaties ;) je vergeet het kind van 0 jaar oud
Oef, hoe kan ik die nou over het hoofd hebben gezien :') Scherp opgemerkt van je ;)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')