Gaat alleen om keuring aldaar. In Duitsland moeten idd de gewijzigde onderdelen een TuV goedkeuring hebben en dit staat apart als toevoeging op je keuringsbewijs.quote:Op dinsdag 27 november 2018 14:57 schreef Hojdhopper het volgende:
Denk dat ze onmogelijk iedere buitenlandse auto kunnen controleren op aftermarket onderdelen.
Met andere woorden, buitenlandse auto's hoeven daar niet aan te voldoen.quote:Op vrijdag 28 december 2018 15:15 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Gaat alleen om keuring aldaar. In Duitsland moeten idd de gewijzigde onderdelen een TuV goedkeuring hebben en dit staat apart als toevoeging op je keuringsbewijs.
En ik dacht dat België zo'n intense tuningscène had?quote:Op vrijdag 28 december 2018 15:19 schreef PluggieOD het volgende:
In Belgie overigens mag het helemaal niet. Daar mag alles wat niet af fabriek is eronder uit aan verlaging, uitlaat etc.
Nee joh..quote:Op vrijdag 28 december 2018 15:32 schreef Hojdhopper het volgende:
En ik dacht dat België zo'n intense tuningscène had?
Dat klopt, maat 99% van de mensen laat hun auto gewoon keuren bij de garage waar ze de auto in onderhoud hebben.quote:Op vrijdag 28 december 2018 14:23 schreef funnywell het volgende:
[..]
Is hier ook gewoon mogelijk. Als jij na een onafhankelijk station gaat wordt er je niks aangesmeerd. Behalve bij een garage. Dat lijkt me in Belgie niet anders te gaan. Apk meesters hebben geen commercieel oogpunt. Of ze nu afkeuren of goedkeuren krijgen ze nog steeds die 40-60 euro. Afhankelijk van type auto, wat ze zelf willen vragen en leeftijd van voertuig.
Tenzij je gewoon een attest hebt. Zoals ik met de mijne heb laten doen.quote:Op vrijdag 28 december 2018 15:19 schreef PluggieOD het volgende:
In Belgie overigens mag het helemaal niet. Daar mag alles wat niet af fabriek is eronder uit aan verlaging, uitlaat etc.
Zijn maar weinig garages die ook APK keurmeesters in dienst hebben, is niet echt rendabel. Ze moeten nogal wat op training en dan ben je ze kwijt als monteur. Meeste gaan ook gewoon naar een onafhankelijke en dan hebben ze een goeie prijs.quote:Op zaterdag 29 december 2018 17:13 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat klopt, maat 99% van de mensen laat hun auto gewoon keuren bij de garage waar ze de auto in onderhoud hebben.
En dan is de APK meester ook gelijk monteur en dan wordt het verhaal anders natuurlijk.
Ok dus mijn vraag over Duitsland waar het gewoon mag blijkt dus dat ik in België niet mag rondrijden met mijn auto???quote:Op vrijdag 28 december 2018 15:19 schreef PluggieOD het volgende:
In Belgie overigens mag het helemaal niet. Daar mag alles wat niet af fabriek is eronder uit aan verlaging, uitlaat etc.
Jawel, je moet alleen aan de Nederlandse APK-eisen voldoen. Was dat niet al eerder getyped?quote:Op zondag 30 december 2018 14:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok dus mijn vraag over Duitsland waar het gewoon mag blijkt dus dat ik in België niet mag rondrijden met mijn auto???
Huh?quote:Op zondag 30 december 2018 14:00 schreef funnywell het volgende:
[..]
Zijn maar weinig garages die ook APK keurmeesters in dienst hebben, is niet echt rendabel. Ze moeten nogal wat op training en dan ben je ze kwijt als monteur. Meeste gaan ook gewoon naar een onafhankelijke en dan hebben ze een goeie prijs.
Zolang je maar aan de keuring van het betreffende land waar de auto ingeschreven is, voldoet.. en dat geen gevaren oplevert, mag je overal rijden..quote:Op zondag 30 december 2018 14:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok dus mijn vraag over Duitsland waar het gewoon mag blijkt dus dat ik in België niet mag rondrijden met mijn auto???
Vaak zitten garages bij elkaar om de hoek/in 1 straat, het is dan vrij normaal dat ze de auto bij de buurman laten keuren..quote:Op zondag 30 december 2018 16:58 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Huh?
Ik ken nogal wat garage's en die hebben allemaal minimaal één monteur met APK papieren.
Dat is toch zo'n beetje standaard?
Ik ken één kleine garage die heeft het niet, en die laat een mobiele APK keurmeester komen die op locatie komt keuren, de andere 10+ garage's die ik ken hebben er minimaal één in dienst met APK papieren, sommige zelfs wel 2.
Het is niet dat ze elke week op cursus moeten hé.
Goedkeuring kan ook van een andere partij zijn en de Hauptuntersuchung kun je ook bijvoorbeeld bij de Dekra uit laten voeren.quote:Op vrijdag 28 december 2018 15:15 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Gaat alleen om keuring aldaar. In Duitsland moeten idd de gewijzigde onderdelen een TuV goedkeuring
Maar het is de TUV die de eisen maakt/stelt.. net als bij de APK de eisen door de RDW worden bepaaldquote:Op zondag 30 december 2018 18:19 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Goedkeuring kan ook van een andere partij zijn en de Hauptuntersuchung kun je ook bijvoorbeeld bij de Dekra uit laten voeren.
Neequote:Op zondag 30 december 2018 18:30 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar het is de TUV die de eisen maakt/stelt..
Bijzonder... Ben vroeger op enkele auto/tuningshows geweest, daarvan één of twee in België en dat was wel flink. Ook op NLse shows zag je veel Belgen. Maar mss dat het in de laatste 10-15 jaar wel is veranderd.quote:Op vrijdag 28 december 2018 16:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee joh..
https://www.gva.be/cnt/aid1300539
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170922_03087655
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |