Ik kan me niet voorstellen dat zoiets in het reglement staat, volgens mij bestaat er volgens de regels niet zoals als een 'eerste rijder'. Wellicht alleen dat ze verschillende kleuren moeten zijn?quote:Op zondag 25 november 2018 19:21 schreef AnneX het volgende:
Dan wordt volgend jaar VER de eerste rijder...krijgt hij dan bovenop een zwart “ding” i.p.v. geel?
Hóort dat volgens F1 regelement.
Wie weet?
Nou ja, de komende decenniaquote:Op zondag 25 november 2018 19:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Had ik het toevallig ook vanmiddag over bij Kyran, maar de autist in mij hoopt eigenlijk dat Max geel blijft
Denk dat het meer een ongeschreven regel is.quote:Op zondag 25 november 2018 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets in het reglement staat, volgens mij bestaat er volgens de regels niet zoals als een 'eerste rijder'. Wellicht alleen dat ze verschillende kleuren moeten zijn?
En dan nog blijft mijn standpunt staan. In China en Frankrijk was er meer mogelijk geweest als Vettel niet betrokken was geweest bij aanrijdingen.quote:Op zondag 25 november 2018 19:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zei bijvoorbeeld. Ook in Australië, China, Bahrein en Frankrijk was de Mercedes duidelijk de beste auto.
Bahrein niet. En in Canada, Belgie, Engeland en Duitsland ook niet.quote:Op zondag 25 november 2018 19:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zei bijvoorbeeld. Ook in Australië, China, Bahrein en Frankrijk was de Mercedes duidelijk de beste auto.
Gelukkig maar. Zou wat zijn als we allemaal altijd overal hetzelfde over dachten. Dan was er ook geen (l)(h)ol meer aanquote:Op zondag 25 november 2018 19:24 schreef RingBewoner het volgende:
ik vrees dat we het niet eens gaan worden
Dat is correct, hoewel hij er in China natuurlijk niets aan kon doen (en Frankrijk is ook debatable). Maar het is alleen maar even om aan te geven dat de resultaten alleen niet genoeg reflectie zijn om de verhoudingen te bepalen.quote:Op zondag 25 november 2018 19:24 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En dan nog blijft mijn standpunt staan. In China en Frankrijk was er meer mogelijk geweest als Vettel niet betrokken was geweest bij aanrijdingen.
quote:Op zondag 25 november 2018 19:21 schreef AnneX het volgende:
Dan wordt volgend jaar VER de eerste rijder...krijgt hij dan bovenop een zwart “ding” i.p.v. geel?
Hóort dat volgens F1 regelement.
Wie weet?
quote:Op zondag 25 november 2018 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets in het reglement staat, volgens mij bestaat er volgens de regels niet zoals als een 'eerste rijder'. Wellicht alleen dat ze verschillende kleuren moeten zijn?
Het enige dat verplicht is, is verschillende kleuren. Wie welke kleur krijgt is daarbij niet belangrijk. Meestal krijgt de tweede coureur de gele, kan echt pikorde zijn, Ferrari, Mercedes en McLaren. Kan ook een kwestie zijn van meeste ervaring of iets.quote:Op zondag 25 november 2018 19:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk dat het meer een ongeschreven regel is.
Alleen in België hadden de Ferrari's een duidelijk voordeel vooral in de kwalificatie (als die droog was gebleven). Bij de rest is dat duidelijk niet het geval en is het Vettel die het verschil maakt.quote:Op zondag 25 november 2018 19:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bahrein niet. En in Canada, Belgie, Engeland en Duitsland ook niet.
Dat is misschien waar.quote:Op zondag 25 november 2018 19:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is correct, hoewel hij er in China natuurlijk niets aan kon doen (en Frankrijk is ook debatable). Maar het is alleen maar even om aan te geven dat de resultaten alleen niet genoeg reflectie zijn om de verhoudingen te bepalen.
Vettel ging Hamilton anders wel heel gemakkelijk voorbij op Kemmel Straight.quote:Op zondag 25 november 2018 19:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alleen in België hadden de Ferrari's een duidelijk voordeel vooral in de kwalificatie (als die droog was gebleven). Bij de rest is dat duidelijk niet het geval en is het Vettel die het verschil maakt.
Jep.quote:Op zondag 25 november 2018 19:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat is misschien waar.
Blijft het feit wel dat Vettel met minder 'pech' langer om de titel had meegedaan.
Niet qua niveau of prestaties, maar ik zie mannen als Hamilton en Vettel meer als een Prost en een Max meer als een Senna. Totaal verschillende types en rijstijlen en opvattingen in de sport.quote:Op zondag 25 november 2018 17:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso weer hilarisch dat standaardriedeltje van Weltschmerz, ga er ook verder niet op reageren.
Qua ontwikkeling bij een coureur zie je duidelijk dat Verstappen Ricciardo puur op snelheid echt voorbij gegroeid is.
Daarbij zie je ook over het hele seizoen bezien dat ervaring ook vooral moet leiden tot meer stabiliteit. Daar zit voor Verstappen nog de echte winst. De eerste seizoenshelft was veel te wild en onstuimig. De tweede seizoenshelft was al veel beter al heeft Hamilton natuurlijk wel een punt dat zo'n akkefietje met Ocon gewoon vermijdbaar is.
Ik geef wel de voorkeur aan het wat meer emotionele racen van een Verstappen en Vettel, maar het wat saaie, zakelijke racen van een Lewis levert vaak toch meer op.
Dat is ook waarom ik zei dat Ferrari daar een voordeel had. Ging ook maar net goed toen met die vier auto's naast elkaar.quote:Op zondag 25 november 2018 19:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vettel ging Hamilton anders wel heel gemakkelijk voorbij op Kemmel Straight.
wheelbangquote:Op zondag 25 november 2018 19:29 schreef RingBewoner het volgende:
Ander vraagje. Iedereen zegt dat Max een touché had met Esteban in de hairpin richting rechte stuk. Maar ze raakten elkaar toch helemaal niet? Ik zag geen rook, geen onderdelen en ook geen auto die een rare beweging maakte. Wat ik wel zag is dat Esteban echt net op tijd naar buiten stuurt om een aanrijding te voorkomen.
Het voordeel was er dus niet alleen in de kwalificatie. Ferrari had daar meer vermogen, dat kan haast niet anders.quote:Op zondag 25 november 2018 19:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is ook waarom ik zei dat Ferrari daar een voordeel had. Ging ook maar net goed toen met die vier auto's naast elkaar.
Waar dan?quote:
kusje rechtsvoor Max met linksvoor Esteban, als ik mij goed herinner.quote:Op zondag 25 november 2018 19:29 schreef RingBewoner het volgende:
Ander vraagje. Iedereen zegt dat Max een touché had met Esteban in de hairpin richting rechte stuk. Maar ze raakten elkaar toch helemaal niet? Ik zag geen rook, geen onderdelen en ook geen auto die een rare beweging maakte. Wat ik wel zag is dat Esteban echt net op tijd naar buiten stuurt om een aanrijding te voorkomen.
Er zouden komma's moeten staan in mijn originele zin. Ferrari had het voordeel, zowel in de kwalificatie als de race. Maar het voordeel was kleiner in de race dan de kwalificatie. Dat was op een heleboel banen ook al zo, Mercedes was vaak toch beter met de banden (uitzondering zoals Mexico daargelaten).quote:Op zondag 25 november 2018 19:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het voordeel was er dus niet alleen in de kwalificatie. Ferrari had daar meer vermogen, dat kan haast niet anders.
O ja, en ik vergeet Monza. Die had echt kat-in-het-bakkie moeten zijn voor Ferrari.quote:Op zondag 25 november 2018 19:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is correct, hoewel hij er in China natuurlijk niets aan kon doen (en Frankrijk is ook debatable). Maar het is alleen maar even om aan te geven dat de resultaten alleen niet genoeg reflectie zijn om de verhoudingen te bepalen.
Daar was de Mercedes beter in de race.quote:Op zondag 25 november 2018 19:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
O ja, en ik vergeet Monza. Die had echt kat-in-het-bakkie moeten zijn voor Ferrari.
Nee, hoor. Je hebt het mis.quote:Op zondag 25 november 2018 19:27 schreef Fir3fly het volgende:
Alleen in België hadden de Ferrari's een duidelijk voordeel vooral in de kwalificatie (als die droog was gebleven). Bij de rest is dat duidelijk niet het geval en is het Vettel die het verschil maakt.
Uiteindelijk is Hamilton de terechte kampioenquote:Op zondag 25 november 2018 19:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zouden komma's moeten staan in mijn originele zin. Ferrari had het voordeel, zowel in de kwalificatie als de race. Maar het voordeel was kleiner in de race dan de kwalificatie. Dat was op een heleboel banen ook al zo, Mercedes was vaak toch beter met de banden (uitzondering zoals Mexico daargelaten).
Nee, Ferrari ging met Kimi een alles-of-niets-race rijden. Natuurlijk verlies je dan.quote:Op zondag 25 november 2018 19:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar was de Mercedes beter in de race.
Nadat Vettel zichzelf heel knullig uitgeschakeld had wel, ja.quote:Op zondag 25 november 2018 19:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar was de Mercedes beter in de race.
Omdat ze moesten natuurlijk. De Mercedes was gewoon zuiniger op de banden. Vergelijkbaar met de race in Spanje.quote:Op zondag 25 november 2018 19:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nee, Ferrari ging met Kimi een alles-of-niets-race rijden. Natuurlijk verlies je dan.
lol daar gaat geen "ja" op komen.quote:Op zondag 25 november 2018 19:34 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Uiteindelijk is Hamilton de terechte kampioen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |