abonnement Unibet Coolblue
pi_183359567
Het is natuurlijk altijd persoonlijk maar op internet zie je veel reviews van allerlei apparaten waaronder ook de espressomachines.
Wij hebben een paar "dure" espresso volautomatische koffiemachines getest ofwel koffie geproefd maar wat die dure apparaten geen van allen lukt is de koffie heet te maken of de melk te lauw waardoor de koffie ook lauw smaakt maar ook pure koffie komt niet zo warm uit deze automaten als uit mijn ouderwets koffiezet apparaat met filterkoffie.
Of de dulce gusto maakt ook warmere koffie dan een volautomatische koffie apparaat en dan heb ik het over de Jura van 1100 euro en de Siemens van 1500 euro...
Waarschijnlijk als je meer koffie zet dat het derde kopje heet is...

MIjn vraag is: is er dan geen koffiemachine volautomatisch die hete koffie kan produceren zoals een ouderwets koffieapparaat?
Doel is lekkere cappuccino of latte, wel heet.
De Jura E8 en S8 en Siemens EQ9 zijn de machines die we geprobeerd hebben.
Freddie
pi_183359595
Dus je wil lauwe melk maar hete koffie?

Dat is gek.
1 + 1 = blauw
pi_183359605
Een hete cappucino of latte kan toch niet? Ik dacht altijd dat bij 65 graden je melk verbrandde of in elk geval je schuim instortte. :P
-nee-
  zondag 25 november 2018 @ 13:43:49 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183359621
Dan heeft de machine een boiler nodig die het water ten alle tijde heet houd..
Immers.. het metaal in de machine is bij het eerste gebruik zo koud dat het metaal dat ene beetje water voor 1 kopje koud maakt..

Ga dus opzoek naar een apparaat met goedkope kunststof onderdelen (die geven niet zoveel kou af)
Of een apparaat met iets van voorverwarmfunctie (als die uberhaupt bestaan)
  zondag 25 november 2018 @ 13:44:49 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_183359635
Ik denk dat je jouw vraag het beste kan stellen in dit topic waar de kenners zitten:
CUL / Koffie voor de fijnproever: Barista spelen is niet altijd makkelijk #9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_183359890
quote:
3s.gif Op zondag 25 november 2018 13:44 schreef golfer het volgende:
Ik denk dat je jouw vraag het beste kan stellen in dit topic waar de kenners zitten:
CUL / Koffie voor de fijnproever: Barista spelen is niet altijd makkelijk #9
Dat denk ik ook. Daarom gaat dit topic op slot. Succes met het vinden van een apparaat TS :)
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')