abonnement Unibet Coolblue
pi_183363669
https://www.nu.nl/255215/(...)geleen-net-niet.html

:X :X ik denk dat ik in mijn broek had geplast _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 25 november 2018 @ 16:43:47 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183363702
Ik zie oud en nieuw met tegenzin tegemoet. Prinsesje Presilla is als de dood voor vuurwerk (terwijl ze een jachtdiploma heeft) en is dan twee weken lang doodsbang,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183363712
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:40 schreef z80 het volgende:

[..]

Olie in een diepe pan doen (pan zelf maakt niet heel veel uit) en heetstoken. Met een stukje brood controleren of deze heet genoeg is. Beslag er rustig in laten glijden en bol is gaar als deze zelf omdraait.
Ik heb wel een voedsel-thermometer die prettig werkt. Dus dat maakt het wat gemakkelijker. Maar het aspect van (gebrek aan) een gasstel op balkon blijft dan natuurlijk.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_183363730
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie oud en nieuw met tegenzin tegemoet. Prinsesje Presilla is als de dood voor vuurwerk (terwijl ze een jachtdiploma heeft) en is dan twee weken lang doodsbang,
Wat naar! Wordt er bij jullie veel vuurwerk afgestoken?

Poes geeft er niets om. Die doen we veel ellende aan door vrienden over de vloer te hebben. En dan ook nog met kinderen :{w
freedom is just another word for nothing left to lose
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 16:45:37 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183363735
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:36 schreef Lot_1 het volgende:
Ik breek even in met een CUL-vraagje:

hier mensen die zelf oliebollen bakken rond Oud & Nieuw?
Wij krijgen een groepje vrienden over de vloer die avond en het lijkt mij wel tof om dan overdag oliebollen te bakken op het balkon. Ik heb dat alleen nog nooit eerder gedaan. Wel meegekeken met mijn moeder die ze zelf bakte; die gebruikte daar gewoon een pan hete olie voor. Ik heb geen frituurpan; maar het lijkt me wel zo handig om de temperatuur van de olie gelijkmatig te houden. Ben op zoek naar ervaringen en tips dus!
(Zal zo ook het oliebollen-bak-topic doorlezen).
fiets en ik sowieso.

Ik heb geen ervaring met bakken zonder frituurpan.
M'n opa deed en m'n neef doet dat wel. Maar die hebben een hele grote pan met 20L olie. Blijft de temperatuur constanter van.

Dat gezegd hebbende, ik zou zeggen pak je grootste pan. Oliethermometertje er in en niet teveel nieuwe bollen tegelijk. In de elektrische frituurpan gebruik ik overigens ook een extra thermometertje ter controle.

Qua olie: arachideolie, geen zonnebloemolie
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 november 2018 @ 16:45:50 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183363739
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:42 schreef Isabeau het volgende:
https://www.nu.nl/255215/(...)geleen-net-niet.html

:X :X ik denk dat ik in mijn broek had geplast _O-
Ik heb het vooral met de machinisten te doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 november 2018 @ 16:46:35 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183363756
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:45 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Wat naar! Wordt er bij jullie veel vuurwerk afgestoken?

Poes geeft er niets om. Die doen we veel ellende aan door vrienden over de vloer te hebben. En dan ook nog met kinderen :{w
Niet meer dan elders, er hoeft maar een knal in de verte te zijn of ze is al benauwd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 16:47:03 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183363767
Bij de Action hebben ze wel frituurpan voor weinig trouwens ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183363775
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:45 schreef Lot_1 het volgende:

Wat naar! Wordt er bij jullie veel vuurwerk afgestoken?

Poes geeft er niets om. Die doen we veel ellende aan door vrienden over de vloer te hebben. En dan ook nog met kinderen :{w
Onze kat is als de dood voor vuurwerk. Dan ligt hij bijna continu onder ons bed. Ik heb afgelopen jaar een extra dekbed tegen de raamkant van het bed gelegd om wat geluid te dempen. Maar Poes hoeft niet naar buiten. En met je hond moet je toch echt naar buiten. Waar ze hier de hele maand december vuurwerk afsteken :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 25 november 2018 @ 16:47:27 #210
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183363777
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

fiets en ik sowieso.

Ik heb geen ervaring met bakken zonder frituurpan.
M'n opa deed en m'n neef doet dat wel. Maar die hebben een hele grote pan met 20L olie. Blijft de temperatuur constanter van.

Dat gezegd hebbende, ik zou zeggen pak je grootste pan. Oliethermometertje er in en niet teveel nieuwe bollen tegelijk. In de elektrische frituurpan gebruik ik overigens ook een extra thermometertje ter controle.

Qua olie: arachideolie, geen zonnebloemolie
En geen kinderen, honden, katten of jonglerende pubers om je heen als je bakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 november 2018 @ 16:47:53 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183363785
Koos bakt elk jaar oliebollen, en inmiddels rekent de hele groep er ook op O+

Dochter eet ze dit jaar voor het eerst bewust, en roept als ze zo'n Hollandse gebakkraam ziet staan al 'Olliebollen!!!'
Ze vindt ze echt te lekker. Dus dat wordt wat deze oud en nieuw. Leuk _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183363794
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:

Ik heb het vooral met de machinisten te doen.
Ja, daar hadden wij het ook al over!! :Y Die arme man/vrouw. Volgens mij remt de trein ook. Maar goed, dat zou dan natuurlijk véél te laat zijn als hij de fietser wel had geraakt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 16:49:23 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183363817
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet meer dan elders, er hoeft maar een knal in de verte te zijn of ze is al benauwd
Hoe heeft die hond dan ooit een jachtcursus doorstaan?

Kun je hem niet dronken voeren? Of iets anders waarvan ze afwezig worden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 november 2018 @ 16:51:15 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183363844
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:42 schreef Isabeau het volgende:
https://www.nu.nl/255215/(...)geleen-net-niet.html

:X :X ik denk dat ik in mijn broek had geplast _O-
Holy shit!

Goed dat die fietser doorfietste en niet bedacht om terug te gaan oid want dan was het zeker klaar geweest

Brrrrrrr
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183363850
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:42 schreef Isabeau het volgende:
https://www.nu.nl/255215/(...)geleen-net-niet.html

:X :X ik denk dat ik in mijn broek had geplast _O-
Idioot :X
Machinist vast een hartverzakking want remmen helpt geen ene moer meer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 16:52:39 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183363866
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Onze kat is als de dood voor vuurwerk. Dan ligt hij bijna continu onder ons bed. Ik heb afgelopen jaar een extra dekbed tegen de raamkant van het bed gelegd om wat geluid te dempen. Maar Poes hoeft niet naar buiten. En met je hond moet je toch echt naar buiten. Waar ze hier de hele maand december vuurwerk afsteken :X
We probeerden Tammo eigenlijk altijd wel binnen te houden. Was ie niet altijd mee eens. Later gewoon gedaan alsof er niets aan de hand was. Wou ie naar buiten, mocht dat. Volgens mij zocht hij zelf ergens een rustig plekje :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183363876
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

Idioot :X
Machinist vast een hartverzakking want remmen helpt geen ene moer meer.
Nou ja, die fietser dacht gewoon even niet na toen die goederentrein voorbij was. Kan gebeuren. Wel een fatale vergissing als hij wel was geraakt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 25 november 2018 @ 16:53:00 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183363880
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, daar hadden wij het ook al over!! :Y Die arme man/vrouw. Volgens mij remt de trein ook. Maar goed, dat zou dan natuurlijk véél te laat zijn als hij de fietser wel had geraakt.
Ja, ik begrijp dat veel mensen er niet bij stil staan, maar een oom van me was machinist en later ook hoofd sectie ongevallen in een regio, die moest er altijd heen als er een aanrijding met persoon was geweest. Dan hoor je wel eens verhalen. De mensen die onder de trein komen door stupiditeit of onachtzaamheid, of uit zelfmoordneiging kunnen me een stuk minder schelen dan de machinist die gewoon zijn werk aan het doen is en honderden mensen veilig naar hun bestemming brengt. Die kan niet op tijd remmen maar ziet het wel aankomen. Ik kan me goed voorstellen wat die doormaken. Er haalt geen machinist zijn pensioen zonder een springer te hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183363885
Ik ben met O&N 2 nachten weg. Katten vinden vuurwerk ook echt niet tof en normaal houd ik ze vanaf een uur of zes binnen. Dat vind ik nu zielig, twee dagen opsluiting voor een paar uur knallen (meer gaat er in de buurt toch niet af) dus ik ga erop vertrouwen dat ze braaf onder de bank gaan liggen bibberen als het losgaat.
Rolluiken zijn toch dicht dus dat scheelt al qua licht en geluid.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183363908
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou ja, die fietser dacht gewoon even niet na toen die goederentrein voorbij was. Kan gebeuren. Wel een fatale vergissing als hij wel was geraakt.
Ja, idioot dus. Hij had geen zicht op dat andere spoor en dan moet je dus gewoon wachten tot je dat wel hebt en zeker weet dat je veilig kunt oversteken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183363911
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En geen kinderen, honden, katten of jonglerende pubers om je heen als je bakt.
Jonglerende pubers :D

Nee, het balkon nodigt niet echt uit om in de winterkou op te lopen. De deur zal ook dicht zijn, dus ik vermoed dat ik vooral in m'n eentje daar kou zal staan te lijden. :D Alhoewel ik misschien wel een zweedse fakkel ofzo aansteek, zodat het nog wat knusser wordt.
freedom is just another word for nothing left to lose
  zondag 25 november 2018 @ 16:54:31 #222
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183363914
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe heeft die hond dan ooit een jachtcursus doorstaan?

Kun je hem niet dronken voeren? Of iets anders waarvan ze afwezig worden?
Geen idee hoe ze dat deed, we kregen haar toen ze al ouder was omdat men een goed tehuis voor haar zochten. We gaan dit jaar wat tabletten proberen en hopelijk gaat dat dan beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 16:55:44 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183363938
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou ja, die fietser dacht gewoon even niet na toen die goederentrein voorbij was. Kan gebeuren. Wel een fatale vergissing als hij wel was geraakt.
Praat je het nu goed? Dat idioot had gewoon netjes achter het hekje moeten staan wachten.

Machinist zou is het slachtoffer hier?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183363958
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

fiets en ik sowieso.

Ik heb geen ervaring met bakken zonder frituurpan.
M'n opa deed en m'n neef doet dat wel. Maar die hebben een hele grote pan met 20L olie. Blijft de temperatuur constanter van.

Dat gezegd hebbende, ik zou zeggen pak je grootste pan. Oliethermometertje er in en niet teveel nieuwe bollen tegelijk. In de elektrische frituurpan gebruik ik overigens ook een extra thermometertje ter controle.

Qua olie: arachideolie, geen zonnebloemolie
Ja, ik heb nog onthouden dat jij wel ervaring had. En arachideolie it is ^O^

(als ik tegen Oud & Nieuw nog steeds enthousiast ben over dit idee ;) )
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_183363968
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Slim!

Wel zo comfortabel
Ik hou dat soort dingen altijd een beetje tegen, kan mss ook in de logeerkamer gaan spelen, maar de tuinkamer is juist zo'n perfecte ruimte. Had nu al na 10 minuten ijskoude vingers, dus alweer opgehouden met spelen.
Kacheltje moet er maar komen ja :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')