abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183352383
registreer om deze reclame te verbergen
Als kind op de basisschool doe je meestal gewoon braaf wat de docent wil. Maar achteraf gezien, zit er ook wel heel raar gedrag van juffen of meesters bij. Vooral juffen die al tegen overspannenheid aanzitten natuurlijk. Enkele voorbeelden:

- Wij hadden in groep vier een juf die helemaal overspannen was en om de kleinste dingen helemaal uit haar dak kon gaan. Ik zat op een Montessori-school en kinderen kregen ook vrijheid in dingen die ze wilde doen. Zo ging ik een duizendrol maken, dat is gewoon een rol papier met ruitjes erop waar je dan alle getallen opzet. Van 1 tot en met 1000.

duizendstrook-1.jpg
De duizendrol.

De juf was van mening dat de zeven zo geschreven moet worden: 7. En dus niet met een extra streepje erbij. Dat had ik dus wel gedaan.

29zhmv.jpg
Eerste: fout, tweede: goed.

Begon de juf helemaal te gillen dat dat niet orde was. Moest ik met een gum alle streepjes eruit halen. En dat is vaak als je boven 1000 cijfers komt.

- Er was een hele strenge kleine oudere Indonesische juf, en die liet als straf een jongetje rondjes om de school heen rennen. Het jongetje raakte helemaal in paniek en ging huilen en stopte met rennen. Later werd hij wel weer binnengehaald.

Zijn ouders hadden toen geklaagd, had de juf tegen die ouders weer de smoes verteld dat hij helemaal niet om de school hoefde te rennen. Alleen om de zandbak.

Nou, beste fokkers, dat moet vast nog gekker kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 24-11-2018 23:37:27 ]
  zaterdag 24 november 2018 @ 23:33:05 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183352530
Onze juf gooide voor straf de letterbak om en dan mocht je alles weer sorteren in de vakjes :')
Trut!

Voor mensen die niet weten wat een letterbak is:
rNKHqB2.jpg
pi_183352567
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 23:33 schreef BasEnAad het volgende:
Onze juf gooide voor straf de letterbak om en dan mocht je alles weer sorteren in de vakjes :')
Trut!

[ afbeelding ]
Met papieren letters die alle kanten op waaien?
pi_183352775
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 23:33 schreef BasEnAad het volgende:
Trut!

[ afbeelding ]
Dat weet ik maar al te goed.

In groep 3/4 had ik een heks van een juf. We moesten met die letterbakjes werken, maar ik kreeg ze nooit open. Elke keer commandeerde ze me streng om dat bakje open te maken wat dus niet ging. Door dat gedoe zag ik elke keer tegen school op. Mijn vader regelde een gesprek met haar en op een gegeven moment ze bij me thuis om het te demonstreren. Blijkbaar kon ze dat niet in de les doen. Ik was vroeger een vrij onzeker kind en als je dan zo'n takkejuf hebt, helpt dat niet erg mee zeg maar.
  zaterdag 24 november 2018 @ 23:44:00 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183352823
Ik heb nog petsen op de vingers gehad van een non. :').

Gelukkig kwam er toen een openbare. Eeuwig dankbaar dat ik daar naartoe mocht.
And so is the past
  zaterdag 24 november 2018 @ 23:44:37 #6
136343 BasEnAad
pi_183352832
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 23:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Met papieren letters die alle kanten op waaien?
nee, plastic denk ik dat ze waren.
  zaterdag 24 november 2018 @ 23:45:59 #7
136343 BasEnAad
pi_183352860
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 23:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat weet ik maar al te goed.

In groep 3/4 had ik een heks van een juf. We moesten met die letterbakjes werken, maar ik kreeg ze nooit open. Elke keer commandeerde ze me streng om dat bakje open te maken wat dus niet ging. Door dat gedoe zag ik elke keer tegen school op. Mijn vader regelde een gesprek met haar en op een gegeven moment ze bij me thuis om het te demonstreren. Blijkbaar kon ze dat niet in de les doen. Ik was vroeger een vrij onzeker kind en als je dan zo'n takkejuf hebt, helpt dat niet erg mee zeg maar.
Jezus wat een verhaal. Ze maakt het ook wel heel groot door nog thuis langs te komen zeg :')
pi_183353366
Niet gewoon wajong hebben gehad en beetje halve liters klappen en bbqen
pi_183355940
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 23:28 schreef luxerobots het volgende:
Maria Montessori was van mening dat de zeven zo geschreven moet worden: 7.
Fixed.
pi_183357342
Oja, ik weet nog wel wat :') Was wel een beetje mijn eigen schuld though.

Wij hadden op de lagere school tafeltjes met 2 schuiflaadjes eronder. Ik was vroeger nogal slordig dus alletwee de laadjes zaten stampesvol met van alles en nog wat. Meester had al een paar keer gezegd dat ik het op moest ruimen, niet doen natuurlijk. Op een gegeven moment haalde hij onder het toeziend oog van al mijn klasgenootjes de lades onder mijn tafel vandaan en gooide ze ondersteboven op mijn tafel.

Ja, ik heb daar wel van geleerd :')
pi_183357525
Ze is zeker geen Nederlandse?

https://nl.wikipedia.org/wiki/7_(getal)
quote:
Het getal 7 wordt in sommige culturen met een horizontaal streepje door de verticale poot van het getal geschreven, bijvoorbeeld in Nederland. In andere culturen wordt de 7 zonder horizontaal streepje geschreven. Het horizontale lijntje wordt geacht verwarring in het schrijven met het getal 1 tegen te gaan.
Ik heb ooit ergens eens een uitgebreide uitleg gevonden over dat streepje in de 7, maar het is best lastig zoeken :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 25 november 2018 @ 11:14:04 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183357738
Zelf op de basisschool nooit problemen gehad, maar wel een juf meegemaakt die aan haren trok, kneep en zelfs een keer een vlecht van een meisje afgeknipt heeft.
Ik kon heel goed opschieten met haar (hele leuke juf voor degene die ze mocht, de hel voor wie ze niet mocht), maar heb me later verbaasd dat deze juf 20+ jaar heeft mogen werken. Die heeft stevige trauma's veroorzaakt.

Bij mijn zoon op de basisschool was er een juf die met telramen gooide en zo hard tekeer ging dat de juf in het lokaal ernaast aan de bel heeft getrokken. Dat resulteerde uiteindelijk in de aan de bel trekkende juf die vertrok (was mijn overbuur, dus heb wel het een en ander inhoudelijk kunnen volgen).

Zelf enkel op de middelbare een klein dingetje gehad. Ik had een duits leraar die blijkbaar vond dat ik beter kon, maar ik deed echt mijn stinkende best. Elk foutje dat ik maakte (altijd naar voren moeten komen om op het bord te schrijven) resulteerde in nablijven en strafwerk.
Als 12/13 jarige hield ik netjes mijn mond en deed het gewoon. Tot na een aantal keer dat gebeurde op een lange dag en het mijn ouders opviel dat ik later thuis was en vroegen waar ik was.
Toen heeft mijn vader gezegd dat ik gewoon naar huis moest komen als het weer gebeurde (aangezien hij me hielp met leren en overhoren wist hij zeker dat ik echt mijn best deed). Hij is toen gaan praten met de leraar, die daarna woest was op me dat ik mijn vader erbij had gehaald. Daarna heeft mijn vader nog een keer gepraat, alleen toen duidelijk gemaakt dat hij me met rust moest laten. Nooit meer problemen gehad.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 25 november 2018 @ 11:17:17 #13
453049 BoneThugss
often copied, never duplicated
pi_183357780
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Zelf op de basisschool nooit problemen gehad, maar wel een juf meegemaakt die aan haren trok, kneep en zelfs een keer een vlecht van een meisje afgeknipt heeft.
Ik kon heel goed opschieten met haar (hele leuke juf voor degene die ze mocht, de hel voor wie ze niet mocht), maar heb me later verbaasd dat deze juf 20+ jaar heeft mogen werken. Die heeft stevige trauma's veroorzaakt.

Bij mijn zoon op de basisschool was er een juf die met telramen gooide en zo hard tekeer ging dat de juf in het lokaal ernaast aan de bel heeft getrokken. Dat resulteerde uiteindelijk in de aan de bel trekkende juf die vertrok (was mijn overbuur, dus heb wel het een en ander inhoudelijk kunnen volgen).

Zelf enkel op de middelbare een klein dingetje gehad. Ik had een duits leraar die blijkbaar vond dat ik beter kon, maar ik deed echt mijn stinkende best. Elk foutje dat ik maakte (altijd naar voren moeten komen om op het bord te schrijven) resulteerde in nablijven en strafwerk.
Als 12/13 jarige hield ik netjes mijn mond en deed het gewoon. Tot na een aantal keer dat gebeurde op een lange dag en het mijn ouders opviel dat ik later thuis was en vroegen waar ik was.
Toen heeft mijn vader gezegd dat ik gewoon naar huis moest komen als het weer gebeurde (aangezien hij me hielp met leren en overhoren wist hij zeker dat ik echt mijn best deed). Hij is toen gaan praten met de leraar, die daarna woest was op me dat ik mijn vader erbij had gehaald. Daarna heeft mijn vader nog een keer gepraat, alleen toen duidelijk gemaakt dat hij me met rust moest laten. Nooit meer problemen gehad.
Cool story bro.
Fan van Kim-Holland
pi_183365118
geen gekke dingen op mijn basisschool.
was kaulo makkelijk en geen stress. maar uni en middelbare zijn veel beter dan basisschool
pi_183365260
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oja, ik weet nog wel wat :') Was wel een beetje mijn eigen schuld though.

Wij hadden op de lagere school tafeltjes met 2 schuiflaadjes eronder. Ik was vroeger nogal slordig dus alletwee de laadjes zaten stampesvol met van alles en nog wat. Meester had al een paar keer gezegd dat ik het op moest ruimen, niet doen natuurlijk. Op een gegeven moment haalde hij onder het toeziend oog van al mijn klasgenootjes de lades onder mijn tafel vandaan en gooide ze ondersteboven op mijn tafel.

Ja, ik heb daar wel van geleerd :')
Vind je dat serieus belachelijk gedrag van die meester? :D
pi_183365601
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 18:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Heb je de eerste alinea gelezen? Daarin staat dat het mijn eigen schuld was.
pi_183365892
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 18:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb je de eerste alinea gelezen? Daarin staat dat het mijn eigen schuld was.
“een beetje”. Dus grotendeels ..... ;)
pi_183366143
quote:
(hele leuke juf voor degene die ze mocht, de hel voor wie ze niet mocht)
Klinkt bekend.

Van de juf in groep 7 kon ik om de zoveel tijd een steek onder water verwachten; vaak betrekking hebbende op m'n lichaamsbouw (destijds zeer ielig). Niet aardig.

Anderen konden echter niets fout doen bij haar.
pi_183367053
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:01 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Klinkt bekend.

Van de juf in groep 7 kon ik om de zoveel tijd een steek onder water verwachten; vaak betrekking hebbende op m'n lichaamsbouw (destijds zeer ielig). Niet aardig.

Anderen konden echter niets fout doen bij haar.
Wat onprofessioneel zeg.
pi_183371319
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 19:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat onprofessioneel zeg.
Ik begrijp wel waar het vandaan kwam. Als ik juf was geweest, en er was een kopie van m'n jonge ik (achteraf gezien niet het meest aantrekkelijke of vlotte kind) in m'n klas gekomen, had ik er ook vast wat van gedacht.

Maar dan hoor je je afkeer alsnog zo goed mogelijk te verbergen, als juf zijnde.
pi_183372535
Een juf die haar zoontje in de door haar lesgegeven klas had zitten, en hem ook meer als dusdanig behandelde ipv als een "gewone" leerling. Achteraf gezien niet heel professioneel.
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 06:46:52 #22
304935 crew  -Miauw-
Prrr!
pi_183375131
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 18:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja best wel. Er spreekt nogal wat frustratie uit en ik vind het respectloos tegenover de leerling. Wat als het een kind is dat niet goed kan opruimen. Of van nature een rommeling is.

Na de les 10 minuten blijven was net zo effectief geweest.
With the stars as her umbrella
FOT / FOK! Fotowedstrijd: doe mee!
  Moderator maandag 26 november 2018 @ 06:52:25 #23
304935 crew  -Miauw-
Prrr!
pi_183375146
Op de middelbare school zat ik voor de les begon in de vensterbank naar een tafereel buiten te kijken.
Ik was blijkbaar niet snel genoeg op mijn plek en de docent riep door de klas: ‘-Miauw- kom bij dat raam vandaan, je lijkt wel een hoer uit Amsterdam.’

Wauw :')
With the stars as her umbrella
FOT / FOK! Fotowedstrijd: doe mee!
pi_183375166
quote:

Mag jou vader wel haha
Dont call it a dream. Call it a plan!
pi_183375178
Basisschool was voor mij een geweldige tijd. Verneukte alles maar dat kwam door mezelf xd. ( Niet letterlijk, ken de fokkers hier nu wel _O- )

Maar op het middelbaar had ik een docent op school rondlopen die echt een hel was als je hem tegenkwam. (Dacht doordat hij je achternaam wist hij je vader was ofzo..)

Door hem zat ik met een klasgenoot ook eerste dag bij de directie hij vond dat die klasgenoot en ik aan het vechten waren daarwel dat totaal niet zo was haha
Dont call it a dream. Call it a plan!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')