abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 00:15:44 #51
236264 crew  capricia
pi_183353468
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 00:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is prima maar dat is wat anders dan in 15 minuten tijd van een zak spliterwten en een homp spek snert maken...

We moeten hier niet net gaan doen alsof je in 15 minuten tijd (van begin tot eind) oer Hollandse kost op tafel zet.
Het gaat om een gezonde en smakelijke maaltijd. Dat hoeft niet perse altijd oer-Hollands te zijn.

En zelfs dan... kapucijners met ui en spek (event. met piccalilly en zilveruitjes) is ook oer-Hollands en in 15 min op tafel.
Definitely not CIA
  zondag 25 november 2018 @ 05:03:56 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183355999
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat doet iets met voedingsstoffen en straling...

Beter verbieden we dat... (Of verhogen we de prijzen voor magnetrons).
_O-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 november 2018 @ 05:04:33 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183356002
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wel mooi om te zien hoe in dit soort topics er altijd een wedstrijdje 'wie werkt het hardst, leeft het gezondst én kookt elke dag driemaal daags verse maaltijden voor een gezin bestaande uit zesendertig personen + huisdier' ontstaat.

Smullen :9
Heb jou nog nooit over koken gehoord.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183356651
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 00:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Het gaat om een gezonde en smakelijke maaltijd. Dat hoeft niet perse altijd oer-Hollands te zijn.

En zelfs dan... kapucijners met ui en spek (event. met piccalilly en zilveruitjes) is ook oer-Hollands en in 15 min op tafel.
Ik krijg geen fatsoenlijke oer Hollandse maaltijd in 15 min. op tafel gezet. En wij koken zowat dagelijks. Spek met ei, bloedworst etc noem ik geen koken maar bakken. En dat is inderdaad zo klaar.

Maar buiten dat moet iedereen dat natuurlijk zelf weten wat hij eet.
pi_183356744
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Even tussendoor, zijn hier ook van die types aanwezig die bij Driekoningen een appel of een mueslireep in de zakjes van de zingende kiddo's stoppen?

Zo ja: doe dat eens niet.
Mars, Snickers en wat klein geld voor de kids. :) Die vinden het altijd wel leuk om al dat klein geld te tellen en eerlijk te verdelen.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 09:54:47 #56
236264 crew  capricia
pi_183356798
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 09:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik krijg geen fatsoenlijke oer Hollandse maaltijd in 15 min. op tafel gezet. En wij koken zowat dagelijks. Spek met ei, bloedworst etc noem ik geen koken maar bakken. En dat is inderdaad zo klaar.

Maar buiten dat moet iedereen dat natuurlijk zelf weten wat hij eet.
Lol.
Kapucijners met ui en spek, is een oer-Hollandse maaltijd. :D
Definitely not CIA
  zondag 25 november 2018 @ 09:55:31 #57
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183356801
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 09:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik krijg geen fatsoenlijke oer Hollandse maaltijd in 15 min. op tafel gezet. En wij koken zowat dagelijks. Spek met ei, bloedworst etc noem ik geen koken maar bakken. En dat is inderdaad zo klaar.

Maar buiten dat moet iedereen dat natuurlijk zelf weten wat hij eet.
Bakken is geen koken... zo kan ik ook m'n gelijk halen. :').
And so is the past
pi_183356846
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 09:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Lol.
Kapucijners met ui en spek, is een oer-Hollandse maaltijd. :D
Bij mij is daar niets oer Hollands aan. Maar goed ik ben een Limburger dus het zou kunnen zijn dat ik bepaalde maaltijden mis.

Aardappelen met groente, vlees en jus, boerenkool, zuurkool stamppot, andijvie stamppot, wortelen stamppot, prei, witlof, rode kool met aardappelen etc. Dat zijn voor mij de maaltijden die ik zowat dagelijks eet. En zo nu en dan spek met ei, bloedworst, nasi etc. Ben niet echt een liefhebber van Italiaanse maaltijden.

Maar uiteindelijk moet je natuurlijk allemaal zelf bepalen wat je lekker vind. En och, alles met mate is prima.
pi_183356866
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 09:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Bakken is geen koken... zo kan ik ook m'n gelijk halen. :').
Hoe noem je het maken van een tosti op een bakplaat dan? Als we dat al koken noemen dan is een magnetron maaltijd ook koken.
  zondag 25 november 2018 @ 10:07:17 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183356885
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:04 schreef Cherni het volgende:

[..]

Hoe noem je het maken van een tosti op een bakplaat dan? Als we dat al koken noemen dan is een magnetron maaltijd ook koken.
Een magnetron maaltijd is niet per definitie ongezond natuurlijk, is alleen maar een manier van warm maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183356915
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een magnetron maaltijd is niet per definitie ongezond natuurlijk, is alleen maar een manier van warm maken
Dat beweer ik ook niet. En als je iedere dag een magnetron maaltijd nuttigd heb ik daar niets op tegen. Mij gaat het om de tijd die je nodig hebt om een maaltijd te bereiden. Gelukkig werk ik met diensten en heb ik daar alle tijd voor.
pi_183357040
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 00:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wel mooi om te zien hoe in dit soort topics er altijd een wedstrijdje 'wie werkt het hardst, leeft het gezondst én kookt elke dag driemaal daags verse maaltijden voor een gezin bestaande uit zesendertig personen + huisdier' ontstaat.

Smullen :9
Inderdaad. _O-
pi_183357063
Ik ben er trouwens nog steeds niet over uit of dit gezond is: in mijn pauze neem ik weleens een maaltijdsalade van AH. Altijd de Mexicaanse kipvariant. Zit gemarineerde kip bij, sla, tomaat, kidneybonen. Maar ook ter garnering tacochips en saus. Van die saus gebruik ik misschien de helft van het zakje en de rest mik ik weg.
pi_183357104
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben er trouwens nog steeds niet over uit of dit gezond is: in mijn pauze neem ik weleens een maaltijdsalade van AH. Altijd de Mexicaanse kipvariant. Zit gemarineerde kip bij, sla, tomaat, kidneybonen. Maar ook ter garnering tacochips en saus. Van die saus gebruik ik misschien de helft van het zakje en de rest mik ik weg.
Als je het lekker vind dan moet je het niet laten. Mensen maken zich veel te druk. Ik eet niet die warme maaltijden omdat ze nu zo gezond zijn maar omdat ik het lekker vind en daar ook de tijd voor heb.
  zondag 25 november 2018 @ 10:27:35 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183357128
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als je het lekker vind dan moet je het niet laten. Mensen maken zich veel te druk. Ik eet niet die warme maaltijden omdat ze nu zo gezond zijn maar omdat ik het lekker vind en daar ook de tijd voor heb.
Precies
Eten moet gelukkig maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183357264
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies
Eten moet gelukkig maken
Als ik dat als uitgangspunt neem, eet ik elke dag rotzooi :D

Ik zorg wel dat ik genoeg fruit eet. Groente ook vaak dagelijks. Soms een offday, maar dan ga ik de dag erna er gewoon weer tegenaan.
  zondag 25 november 2018 @ 11:02:45 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183357585
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:01 schreef Cherni het volgende:

[..]

Bij mij is daar niets oer Hollands aan. Maar goed ik ben een Limburger dus het zou kunnen zijn dat ik bepaalde maaltijden mis.

Aardappelen met groente, vlees en jus, boerenkool, zuurkool stamppot, andijvie stamppot, wortelen stamppot, prei, witlof, rode kool met aardappelen etc. Dat zijn voor mij de maaltijden die ik zowat dagelijks eet.
Dit dus, zo ook in Friesland.

En ik ben er nog steeds niet echt achter wat er nu bedoeld wordt met die 15 mins maaltijden... Of is dat hipsterfood uit de randstad ofzo?
pi_183358419
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Even tussendoor, zijn hier ook van die types aanwezig die bij Driekoningen een appel of een mueslireep in de zakjes van de zingende kiddo's stoppen?
HoaX, 3 koningen wordt niet meer gevierd, toch?
  zondag 25 november 2018 @ 12:25:32 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183358576
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Even tussendoor, zijn hier ook van die types aanwezig die bij Driekoningen een appel of een mueslireep in de zakjes van de zingende kiddo's stoppen?

Zo ja: doe dat eens niet.
Jij geeft citroenen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 12:55:41 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183358972
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 05:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb jou nog nooit over koken gehoord.
Ik eet ook vrij weinig. Zie het als een moetje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 25 november 2018 @ 12:56:09 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183358978
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:11 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

HoaX, 3 koningen wordt niet meer gevierd, toch?
In Brabant wel hoor
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183359196
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

In Brabant wel hoor
Ik woon in Brabant. Hier niet meer. Tot ongeveer eind jaren negentig denk ik, toen hield het op.
  zondag 25 november 2018 @ 14:01:32 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183359879
Het gaat niet om het eten, het gaat vooral om het bewegen. Zorg dat mensen meer kunnen bewegen, in plaats van dat ze 8 uur achter hun bureau of in de schoolbanken moeten zitten. Zorg dat ze op zijn minst gedeeltelijk lopend of met de fiest naar hun werk kunnen in plaats van dat ze het hele stuk met de auto of OV doen, eis bijvoorbeeld voldoende fietsenstallingen in bedrijvenparken en douches in kantoorgebouwen.

Het is ook een mentaliteitsverandering: loop niet te zeuren als iemand bezweet is door inspanning, kijk niet zo nauw als het gaat om kleding die lekker zit bij het bewegen.

Daarnaast moet gezond eten véél goedkoper worden en makkelijker bereikbaar. De vette snacks zijn overal te vinden, langs de (snewegen, zelfs als drive-in. Waarom op die locaties niet (ook) een snackbar die een gezond alternatief biedt?

Het gaat ook om hoeveelheden en de verhouding van de ingrediënten. Veel mensen eten veel te veel vlees, 100 gram bij de hoofdmaaltijd is ruim voldoende voor wie normaal beweegt. Ook maar weinig pasta, rijst op aardappels, maar liever veel meer groenten. Waarom voldoen direct-klaar maaltijden en diepvriesmaaltijden daar niet aan?

Voorts zijn er steeds meer alleenstaanden in Nederland. Maar porties voor alleenstaanden zijn zeldzaam, of gruwelijk duur. Zorg dat mensen die alleen voor zichzelf koken niet teveel hoeven te kopen.
pi_183359972
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 09:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Lol.
Kapucijners met ui en spek, is een oer-Hollandse maaltijd. :D
En staat bovendien met gemak binnen 15 minuten op tafel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 25 november 2018 @ 14:54:46 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183361070
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 09:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik krijg geen fatsoenlijke oer Hollandse maaltijd in 15 min. op tafel gezet. En wij koken zowat dagelijks. Spek met ei, bloedworst etc noem ik geen koken maar bakken. En dat is inderdaad zo klaar.

Maar buiten dat moet iedereen dat natuurlijk zelf weten wat hij eet.
15 minuten is dan ook wel erg snel. Maar maak er een half uurtje van en je kan heel erg veel lekkere en gezonde maaltijden maken in die tijd.

En dan heb je natuurlijk ook nog 'slim' koken. Grotere hoeveelheden waardoor je zaken kant en klaar hebt liggen voor als je erg weinig tijd hebt. Of wat vooruit denken qua koken, dat je met de restjes van vandaag morgen makkelijk eten hebt.

Als je bv een stoofpot maakt kan je net zo goed meer maken en een deel invriezen. Dat kost je eigenlijk niet echt meer tijd om te maken, maar je hebt wel voor een andere keer een goede basis voor een makkelijke en snelle maaltijd.
En dat kan met best veel dingen die op andere momenten je tijd gaat besparen.

Dat viel me ook op aan dat receptenboek van Jamie (heb ik een paar jaar geleden voor sinterklaas gekregen). De tijdswinst zit voor een fiks deel in zorgen dat je zo snel mogelijk zaken bij de hand hebt. Je handig werkt, je slim werkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')